:: ECONOMY :: СВІТОВІ ТРЕНДИ УПРАВЛІННЯ ДОПОМІЖНИМИ БІЗНЕС-ПРОЦЕСАМИ НА ПІДПРИЄМСТВАХ :: ECONOMY :: СВІТОВІ ТРЕНДИ УПРАВЛІННЯ ДОПОМІЖНИМИ БІЗНЕС-ПРОЦЕСАМИ НА ПІДПРИЄМСТВАХ
:: ECONOMY :: СВІТОВІ ТРЕНДИ УПРАВЛІННЯ ДОПОМІЖНИМИ БІЗНЕС-ПРОЦЕСАМИ НА ПІДПРИЄМСТВАХ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 29

Термін подання матеріалів

23 квітня 2024

До початку конференції залишилось днів 26



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

СВІТОВІ ТРЕНДИ УПРАВЛІННЯ ДОПОМІЖНИМИ БІЗНЕС-ПРОЦЕСАМИ НА ПІДПРИЄМСТВАХ

 
19.02.2019 16:16
Автор: Матвій Соломія Ігорівна, аспірант кафедри економіки підприємства та інвестицій Національного університету «Львівська політехніка»
[Секція 1. Економіка та підприємництво;]

В економічно-розвинених країнах переважно застосовується процесний підхід до управління, який фокусується на процесах підприємства і спрямований на вдосконалення якості товарів, робіт і послуг і, відповідно, покращення рівня задоволеності кінцевого споживача. Світові тренди показують, що за умови ефективного рівня управління допоміжними бізнес-процесами знижується рівень витрат і при цьому підвищується конкурентоспроможність підприємств об'єднання. З метою подальшого втілення ефективних бізнес-рішень в реаліях вітчизняного підприємництва проаналізуємо світові концепції і підходи, які були успішно реалізовані в країнах Західної Європи, США, Японії. 

З точки зору процесного підходу, підприємство є набором взаємопов’язаних процесів і, відповідно, управління підприємством є управління певними процесами. На прикладі зарубіжних компаній розглянемо декілька концепцій вдосконалення управління бізнес-процесами, які зарекомендували себе як найбільш результативні:

1. Концепція постійного поліпшення процесів. Основною ідеєю, автором якої є Едвард Демінг, є незначне і в той же час постійне вдосконалення всіх складових бізнес-процесу.

Демінг проповідував управління якістю на основі процесного підходу та  розробив 14 принципів, котрі потім лягли в основу менеджменту якості й викликали так зване «японське диво». До них належать: постійність цілі, нова філософія, покінчення із залежністю від масового контролю, покінчення з практикою закупівель за самою низькою ціною, поліпшення кожного процесу, введення в практику підготовку та перепідготовку кадрів, заснування лідерства, гоніння страхів, руйнування бар’єрів, відмова від пустих лозунгів й гасел, усунення довільних числових норм і завдань, надання робітникам можливості пишатися своєю працею, заохочення прагнення до освіти, прихильність до справи підвищення якості й дієвість вищого керівництва[1].

В подальшому модель постійного поліпшення процесів управління бізнес-процесами дістала назву Цикл «Шухарта-Демінга»:

-планування: встановлення цілей і бізнес-процесів;

-виконання: безпосереднє виконання запланованих робіт;

-перевірка: контроль результату на основі визначених показників ефективності;

-вплив: регулювання діяльності з метою усунення відхилень від запланованого результату.

Успішними прикладами використання концепції є управління бізнес-процесами в таких компаніях як Toyota, General Motors, Nashua Corporation, Ricoh, Ford Motors тощо.

2. Концепція загального управління якістю. Дана концепція є продовженим і вдосконаленим варіантом принципів Демінга. Ключовою ідеєю є не тільки досягнення високого рівня якості продукції підприємства, а й якісна робота загалом, до якої буде активно залучений весь персонал організації. Відповідно для досягнення таких цілей варто фокусуватися і постійно вдосконалювати якість продукції, якість організування самих бізнес-процесів, якість роботи працівників. 

В основу зазначених стандартів концепції покладені наступні принципи управління якістю:

1. Фокус на клієнта. Цей принцип базується на постійному аналізуванні ринкового середовища і потреб споживачів. 

2. Лідерство є базовим принципом системи менеджменту якості, оскільки управління бізнес-процесами, управління персоналом, управління підприємством загалом неможливе без цієї складової. 

3. Залучення персоналу – коли підприємство системно не тільки дозволяє, а й мотивує своїх працівників брати участь у прийняті і реалізації управлінських рішень. 

4. Процесний підхід. Усі види діяльності підприємства повинні  розглядатися як процеси, тобто як певні послідовні етапи, які набір вхідних елементів перетворюють в кінцевий продукт.

5. Cтратегічне планування – це довгострокове планування, в основу якого лягає досягнення проміжних цілей організації.

6. Вимір, аналіз та управління знаннями – важливий принцип, метою якого є постійне вдосконалення особистих якостей, навичок, знань та вмінь працівника. 

7. Увага до співробітників – фокусування уваги на потреби працівників організації, оскільки вони відіграють важливу роль на шляху до досягнення кінцевих цілей.

8. Системний підхід розглядає організацію як взаємопов'язану, скоординовану, взаємодіючу систему бізнес-процесів.

9. Націленість на результат – вся діяльність підприємства повинна бути спрямованою на досягнення вимірюваного кінцевого результату.

Прикладами успішного застосування даної концепції є такі світові компанії як Fugi Photo Film Ltd., Nissan Motor Co., Toyota Limited, General Motors, Motorola, Chrysler Group тощо.

3. Концепція Кайдзен. Основною ідеєю концепції є постійне та безперервне вдосконалення основних та допоміжних бізнес-процесів організації. Нижче перелічені основні риси даної концепції: 

- кожний бізнес-процес має свій початок, певну кількість взаємопов'язаних, послідовних кроків і своє завершення; 

- щоб підвищити результативність роботи цілого підприємства потрібно покращити і, по можливості, оптимізувати кожен бізнес-процес;

- для виконання попереднього пункту необхідно провести детальний аналіз кожного бізнес-процесу, визначити які його складові необхідно покращити, які ,навпаки, викинути;

- працівники організації повинні чітко розуміти свої обов'язки на кожному з етапів управління бізнес-процесами; 

- важливим елементом є зменшення втрат часу, так як вони призводять до збільшення тривалості бізнес-процесів, що є небажаним.

Прикладами відомих закордонних фірм, які в своїй практиці застосовували концепцію Кайдзен для ефективного управління бізнес-процесами є такі організації як Nissan, Canon, Honda, Groth Hacking, Scrum, Toyota Motors Corporation. 

4. Концепція «Бережливе виробництво». В основі «Бережливого виробництва» є орієнтація фірми на максимально бережливе і, водночас, ефективне використання ресурсів з мінімізацією відходів виробництва, кількості браку, втрат часу, дублювання процесів тощо.

Управління бізнес-процесами за концепцією «Бережливе виробництво»  грунтується на таких принципах:

- найбільша цінність для підприємства – це її споживач, відповідно, будь який бізнес-процес має бути максимально направлений на задоволення клієнтів;

- усвідомлення всіма учасниками процесу потоку створення цінності на основі карт потоку створення цінності;

- «витягування» товарів споживачами (допоки виробник не отримує пропозицій/жалоб від клієнта, він нічого не змінює);

- тяжіння до досконалості в управлінні бізнес-процесами організації, так як всі дії націлені на потік створення цінності і всі втрати підприємство усуває з бізнес-процесів.

Дана концепція базується на досвіді  компанії Toyota.

5. Концепція «Реінжиніринг бізнес-процесів». 

Основоположниками даної концепції є вчені, дослідники М.Хаммер та Дж. Чампі. Реінжиніринг бізнес-процесів – це фундаментальне переосмислення і радикальне перепроектування бізнес-процесів з метою досягнення істотного поліпшення якості їх функціонування [2]. 

Основні принципи і прийоми реінжинірингу бізнес-процесів полягають в наступному:

- декілька робіт об'єднується в одну;

- виконавці самостійно приймають рішення;

- роботи по процесу виконуються в їх природньому порядку;

- робота виконується там, де це найбільш доцільно;

- процеси мають різні варіанти виконання, кожний із варіантів використовується в залежності від ситуації, яка склалася;

- необхідно зменшити кількість «входів» в процеси;

- мінімізація робіт, що стосуються перевірки та контролю, так як вони не додають вартості;

- мінімізація кількості погоджень;

- поєднання централізованих і децентралізованих операцій. 

Саме оптимізація внутрішніх бізнес-процесів як результат успішного реінжинірингу уможливлює збалансувати вимоги зовнішнього середовища та можливості внутрішнього середовища промислового підприємства: знизити витрати виробництва, оптимізувати використання ресурсів, підвищити якість продукції, підвищити ефективність виробництва, інакше кажучи, – бути конкурентоспроможним на ринку [3].

6. Концепція «Аутсорсингу»

Це концепція передачі компанією частини її завдань або процесів стороннім виконавцям на умовах субпідряду. Це угода, за якою робота виконується людьми з зовнішньої компанії, які зазвичай є також експертами у цьому виді робіт[4]. Головне завдання аутсорсингу – винести за рамки організації непрофільні і вузькоспеціалізовані бізнес-процеси. 

Особливості аутсорсингу бізнес-процесів:

- скорочення витрат, так як підприємству не потрібно буде утримувати додатковий штат співробітників;

- зростання витрат теж можливе, але тільки за умови, якщо компанія передаватиме на аутсорсинг занадто багато бізнес-процесів; 

- з точки зору реалізації стратегічних завдань аутсорсинг дає можливість сконцентрувати ресурси на основному виробництві;

- можливість втрати контролю над виконанням переданих на аутсорсинг допоміжних бізнес-процесів;

- зниження гнучкості управління;

- небезпека концентрації бізнес-процесів в одному місці;

- відсутність чіткої законодавчої бази щодо аутсорсингу;

- небезпека розголошення конфіденційної інформації чи порушення договірних відносин.

Концепція аутсорсингу є ефективною для вдосконалення управління допоміжними бізнес-процесами на підприємствах об'єднання, оскільки вона сприятиме впровадженню інновацій та покращення результативності роботи.

Проаналізувавши концепції вдосконалення управління допоміжними бізнес-процесами та виділивши їх основні особливості, варто зазначити, що найбільш ефективний спосіб управління допоміжними бізнес-процесами на виробничо-господарських об'єднаннях є застосування концепції реінжинірингу та передавання на аутсорсинг.

Список використаних джерел:

1. Нив Г. Организация как система: Принципы построения устойчивого бизнеса Эдвардса Деминга. – Пер. с англ. – 3-е изд. – М.: Альпина паблишер. –2014. – 368с.

2. Ковальов А.І. Підвищення ефективності антикризового управління в корпоративному секторі на основі реінжинірингу бізнес-процесів. Вісник соціально-економічних досліджень. – 2014. - Випуск 3 (54). - Режим доступу: file:///D:/Downloads/Vsed_2014_3_21.pdf

3. Гвоздь М. Я. Реінжиніринг бізнес-процесів як чинник прискореного розвитку економіки. Вісник Національного університету "Львівська політехніка". Проблеми економіки та управління. - 2013. - № 754. - С. 135-138. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VNULPP_2013_754_21

4. Що таке аутсорсинг та інсорсинг: правовий лікбез. Режим доступу: http://loyer.com.ua/uk/13342-2/.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ОСОБЛИВОСТІ ПОРІВНЯЛЬНОГО АНАЛІЗУ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ КАБЕЛЬНОЇ ПРОДУКЦІЇ
20.02.2019 12:03
СТРАТЕГІЧНІ НАПРЯМИ ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ЗЕМЕЛЬНИХ РЕСУРСІВ ФЕРМЕРСЬКИХ ГОСПОДАРСТВ
19.02.2019 09:58
УПРАВЛІННЯ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМ КАПІТАЛОМ ПІДПРИЄМСТВА
19.02.2019 09:24
ОБҐРУНТУВАННЯ РЕЗЕРВІВ ОПТИМІЗАЦІЇ ВИТРАТ ПРОМИСЛОВОГО ПІДПРИЄМСТВА НА ОСНОВІ ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ІНФОРМАЦІЙНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
17.01.2019 14:50
ВИБІР МЕТОДІВ ТА ІНСТРУМЕНТІВ ДЛЯ ВИЗНАЧЕННЯ ТА УПРАВЛІННЯ ЕКОНОМІЧНОЮ СТІЙКІСТЮ
15.02.2019 13:19
АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ РОЗВИТКУ МАЛОГО ПІДПРИЄМНИЦТВА ЯК ІНСТРУМЕНТУ ДЕРЖАВНОГО РЕГУЛЮВАННЯ В ЄС
13.02.2019 16:20
ГАРМОНІЗАЦІЯ МИТНОГО ЗАКОНОДАВСТВА УКРАЇНИ З МІЖНАРОДНИМИ НОРМАМИ
12.02.2019 16:29
ВИКОРИСТАННЯ СИСТЕМИ «ТОЧНО В ТЕРМІН» ДЛЯ ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ УПРАВЛІННЯ ЗАПАСАМИ ПІДПРИЄМСТВА
04.02.2019 18:54
ШЛЯХИ ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ВИРОБНИЧОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА
04.02.2019 18:43




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.180 сек. / Mysql: 1367 (0.138 сек.)