:: ECONOMY :: АНТИМОНОПОЛЬНА ПОЛІТИКА ДЕРЖАВИ В УМОВАХ РИНКОВОЇ НЕСТАБІЛЬНОСТІ :: ECONOMY :: АНТИМОНОПОЛЬНА ПОЛІТИКА ДЕРЖАВИ В УМОВАХ РИНКОВОЇ НЕСТАБІЛЬНОСТІ
:: ECONOMY :: АНТИМОНОПОЛЬНА ПОЛІТИКА ДЕРЖАВИ В УМОВАХ РИНКОВОЇ НЕСТАБІЛЬНОСТІ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 30

Термін подання матеріалів

24 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 22



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

АНТИМОНОПОЛЬНА ПОЛІТИКА ДЕРЖАВИ В УМОВАХ РИНКОВОЇ НЕСТАБІЛЬНОСТІ

 
30.11.2014 18:04
Автор: Зробок Віктор Богданович, студент Національного університету Державної податкової служби України
[Секція 6. Податкова система. Бюджетна система. Правові відносини в економічній системі;]
Створення  основи  конкурентної політики в Україні відбувалося у складних умовах, адже  у спадок від СРСР Україна отримала суцільно монополізований ринок.  В країні було відсутнє антимонопольне регулювання, а розробки  розвинутих країн неможливо механічно перенести в умовах перехідної економіки.
Основним змістом сучасного етапу антимонопольної політики в Україні є захист створеного конкурентного середовища, підвищення ефективності функціонування існуючих конкурентних відносин,боротьби з негативними наслідками монополізму, підтримкаконкурентоспроможності  вітчизняного виробництва.
Правове забезпечення державної конкурентної політики в Україні гарантується Конституцією України, а також законами України: "Про обмеження монополізму та недопущення недобросовісної конкуренції у підприємницькій діяльності"', "Про захист віднедобросовісної конкуренції", "Про Антимонопольний комітет України".
Але в українському законодавстві існує дуже багато прогалин і недоліків, які можна було б усунути, просто проаналізувавши джерела антимонопольного законодавства інших держав. Однією з таких прогалин є майже нерозвинуте законодавство щодо монополій у міжнародній торгівлі[1].
В економіці України ще не створено ефективного конкурентного середовища. Залишаються не ефективними та мало дієвими механізми державного регулювання природних монополій, не відповідають економічним розрахункам ціни і тарифи на їх послуги, структура витрат виробництва. Не створено сучасної держаної системи регулювання діяльності суб'єктів природних монополій на транспорті та в галузі зв'язку. Держава та її антимонопольні органи не забезпечують дотримання вимог законодавства в процесах роздержавлення власності та приватизації, а також економічної концентрації суб'єктів господарювання. Найбільш монополізованими залишаються ринки платних послуг, які здійснює держава.
В Україні в результаті вжитих протягом останніх років правових та організаційних заходів створено умови для теоретичної реалізації конституційного принципу забезпечення державного захисту конкуренції, а на практиці сьогодні надмірний рівень монополізації не тільки зберігся з минулих років, а й певною мірою навіть збільшився, оскільки держава протягом останніх років, послабивши контроль за виробником[2].
    Отже, розбудова ефективного конкурентного середовища потребує створення дієвих механізмів державного регулювання діяльностісуб'єктів природних монополій та посилення захисту підприємців від монопольних проявів, насамперед з боку суб'єктів природних монополій.Потребує впровадження та оптимізації державна підтримка суб'єктів господарювання і галузей економіки, приведення практики надання їм державної допомоги, у т.ч. шляхом законодавчого врегулювання питання, у відповідність до стандартів Європейського Союзу та вимог СОТ. Слід забезпечити подальше розширення участі України в міжнародному співробітництві у сфері конкурентної політики, зокрема шляхом налагодження співробітництва з європейською комісією, ратифікації та реалізації Договору про проведення узгодженої антимонопольної політики країнами СНД, укладання та виконання договорів про співпрацю в галузі захисту конкуренції з іншими державами.

Список використаних джерел:
1. Баклан О.В. Деякі теоретичні питання щодо лібералізації та оптимізації регулюючого впливу держави в сфері підприємництва [Електронний ресурс] / О.В. Баклан // Науковий вісник Національного університету біоресурсів природокористування України.
2. Лозова Г.М. Інституційні аспекти створення ефективного конкурентного середовища в Україні/ Г.М Лозова // Підприємництво, господарство і право. – 2002.–№5.–С.21


Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ЗАПРОВАДЖЕННЯ ПРОГРАМНО-ЦІЛЬОВОГО МЕТОДУ БЮДЖЕТУВАННЯ МІСЦЕВИХ БЮЖЕТІВ
29.11.2014 01:36
ОСОБЛИВОСТІ СПЛАТИ ТА ВІДОБРАЖЕННЯ В ОБЛІКУ ПОДАТКОВИХ ЗОБОВ'ЯЗАНЬ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКИМИ ТОВАРОВИРОБНИКАМИ
28.11.2014 14:32
РЕФОРМУВАННЯ ПОДАТКОВОЇ СИСТЕМИ УКРАЇНИ
27.11.2014 22:39
БЮДЖЕТНА ДЕЦЕНТРАЛІЗАЦІЯ В УКРАЇНІ
25.11.2014 19:26
ОСОБЛИВОСТІ МИТНОГО ОПОДАТКУВАННЯ В УКРАЇНІ
21.11.2014 18:33




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.164 сек. / Mysql: 1396 (0.124 сек.)