:: ECONOMY :: ДО ПИТАННЯ ПРО НЕОБХІДНІСТЬ УДОСКОНАЛЕННЯ ІНСТРУМЕНТІВ ЕКОЛОГІЧНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ В УКРАЇНІ  :: ECONOMY :: ДО ПИТАННЯ ПРО НЕОБХІДНІСТЬ УДОСКОНАЛЕННЯ ІНСТРУМЕНТІВ ЕКОЛОГІЧНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ В УКРАЇНІ
:: ECONOMY :: ДО ПИТАННЯ ПРО НЕОБХІДНІСТЬ УДОСКОНАЛЕННЯ ІНСТРУМЕНТІВ ЕКОЛОГІЧНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ В УКРАЇНІ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 30

Термін подання матеріалів

24 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 16



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ДО ПИТАННЯ ПРО НЕОБХІДНІСТЬ УДОСКОНАЛЕННЯ ІНСТРУМЕНТІВ ЕКОЛОГІЧНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ В УКРАЇНІ

 
15.02.2023 18:07
Автор: Жулканич Віктор Олександрович, кандидат економічних наук
[1. Економічні науки;]

В системі раціонального природокористування важливим є оптимальне використання обмежених ресурсів у поєднанні з процесом управління оздоровленням довкілля – забезпечення зменшення антропогенного забруднення навколишнього середовища. 

Постає завдання домогтися заданого рівня чистоти довкілля з найменшими витратами коштів або використати заданий обсяг фінансування на максимально можливе зменшення антропогенного забруднення довкілля, що може бути досягнуто за формування та реалізації найбільш економічно ефективної оптимізованої програми протизабруднюючих заходів [3,с.755]

Нині в постсоціалістичних країнах СНД і Східної Європи відбуваються складні процеси становлення соціально орієнтованої ринкової економіки, які потребують відповідної системи управління, в тому числі і в сферах природокористування і охорони довкілля. Співзвучним узагальненому поняттю управління є термін державне регулювання економіки – сукупність форм і методів цілеспрямованого впливу державних установ і організацій на розвиток суспільного способу виробництва (в т. ч. продуктивних сил, техніко-економічних, організаційно-економічних та соціально-економічних відносин) для його стабілізації та пристосування до умов, що змінюються.

Державне регулювання економічних процесів здійснюється і в сферах соціальної та екологічної політики, зокрема, в системах природокористування та охорони навколишнього середовища. Головні форми державного регулювання: планування (довго-, середньо- і короткотермінове), програмування (насамперед складання цільових комплексних програм) та прогнозування на національному і наднаціональному рівні. Вища форма державного регулювання – національне демократичне економічне планування [2,с.323].

Академік В.Геєць обґрунтовуючи стратегічні складові економічного розвитку України, на основі поєднання і задоволення потреб людини і природи, зазначає: “Майбутнє України залежить від того, наскільки вдало вона знайде аутентичні форми пристосування до явищ взаємозалежності суспільства, людини і природи, що визначатимуть світовий розвиток саме останнім шляхом. Необхідно наполегливо відстоювати власні національні інтереси, спрямовувати зусилля на реалізацію заходів, що забезпечують її конкурентоспроможність і дозволяють на рівноправних умовах брати участь у світогосподарських процесах, коопераційних зв’язках, обміні сучасними технологіями, знаннями, науковими надбаннями, а не бути викинутою на узбіччя світової магістралі розвитку і не мати можливості ефективно взаємодіяти з природою через такі технології, які не дозволятимуть це здійснювати в сучасному світі” [1,с.90].

Академік М.Хвесик розглядаючи проблеми прискорення процесів ефективнішого залучення природних ресурсів у господарський оборот та захисту довкілля наголошує на необхідності вмонтування в управлінську діяльність апробованих за кордоном наступних інструментів екологічного менеджменту: адміністративно-контрольні інструменти (екологічне та природно-ресурсне законодавство, а також екологічні вимоги в загальному (цивільному, кримінальному, адміністративному) законодавстві; екологічний моніторинг; екологічні стандарти і нормативи; ліцензування господарської діяльності; екологічна сертифікація (маркування); оцінка впливу на навколишнє середовище та екологічна експертиза проектів; екологічні та ресурсні цільові програми; екологічний аудит; екологічні інструменти; ринково орієнтовані інструменти (природно-ресурсні платежі і платежі за забруднення навколишнього середовища); ринкові ціни на природні ресурси, що потрапляють до економічного обороту; механізм купівлі продажу прав на забруднення навколишнього природного середовища; заставна система; фінансово-кредитні інструменти (форми та інструменти фінансування природоохоронних заходів); кредитний механізм охорони навколишнього середовища, позики, субсидії; режим прискореної амортизації природоохоронного обладнання; система страхування екологічних ризиків; інструменти морально-етичного впливу і переконання [4,с.459].

Тож, в контексті глобалізації, в системі забезпечення соціально-економічного розвитку територій, зростає роль транскордонних регіонів. Постає завдання удосконалення управління процесами транскордонного природокористування, використанням транскордонних природних ресурсів, в цілому забезпечення функціонування транскордонних екосистем. Вирішення проблем управління такими ресурсами потребує налагодження і розширення співпраці вітчизняних транскордонних регіонів з регіонами суміжних країн, сприяння регіональному соціально-економічному розвитку суміжних прикордонних територій, вирішення проблем використання транскордонних природних ресурсів, з метою раціонального природокористування і збереження різноманіття.

Список використаних джерел:

1. Економіка України: стратегія і політика довгострокового розвитку/За ред. Акад. НАН України В.М.Гейця. – К.: Ін-т екон.прогноз.; Фенікс, 2003. – 1008 с.

2. Економічна енциклопедія: У трьох т. Т. 2. /Редкол: С.В.Мочерний (відп.ред.) та ін. – К.: Видавничий центр «Академія», 2001. – 848 с. 

3. Економічна енциклопедія: У трьох т. Т. 3. /Редкол: С.В.Мочерний (відп.ред.) та ін. – К.: Видавничий центр «Академія», 2002. – 952 с.

4. Хвесик М.А. Стратегічні імперативи раціонального природокористування в контексті соціально-економічного піднесення України: Монографія. – Донецьк: ТОВ “Юго-Восток, ЛТД”, 2008. – 496 с.






Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
E-MOBILITY MANAGEMENT FOR CLIMATE CONSERVATION
30.01.2023 14:46
МОТИВАЦІЯ ПЕРСОНАЛУ В УМОВАХ ЕКОНОМІЧНОЇ НЕСТАБІЛЬНОСТІ
20.01.2023 13:26
ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КОНКУРЕНТНИХ ПЕРЕВАГ ПІДПРИЄМСТВА ШЛЯХОМ ПІДВИЩЕННЯ РІВНЯ ЯКОСТІ ПРОДУКЦІЇ
20.01.2023 13:11
ПОЛІТИКА АВІАПІДПРИЄМСТВА В ОБЛАСТІ ЯКОСТІ
20.01.2023 11:48
DIGITALIZATION OF THE ECONOMY: WAY OF DIGITALIZATION, ADVANTAGES, DISADVANTAGES
17.02.2023 19:59
ВИКОРИСТАННЯ ЕМПІРИЧНИХ МЕТОДІВ ДЛЯ АНАЛІЗУ МОДЕЛЕЙ ДОДАНОЇ ВАРТОСТІ
17.02.2023 18:41
МОТИВАЦІЙНИЙ ПРОЦЕС ТА ЕКОНОМІЧНА ЕФЕКТИВНІСТЬ
17.02.2023 16:23
PECULIARITIES AND CHARACTERISTIC FEATURES OF SPECIAL ECONOMIC ZONES FORMATION AND DEVELOPMENT IN UKRAINE
17.02.2023 11:40
ФУНДАМЕНТАЛЬНІ ЗМІНИ У НОРМАТИВНИХ ДОКУМЕНТАХ БАНКІВСЬКОЇ СИСТЕМИ УКРАЇНИ
16.02.2023 20:55
РОЗВИТОК ОПОДАТКУВАННЯ СПОЖИВАННЯ В НЕЗАЛЕЖНІЙ УКРАЇНІ
16.02.2023 12:39




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.242 сек. / Mysql: 1425 (0.188 сек.)