:: ECONOMY :: ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННИЙ КОМПЛЕКС ЯК СКЛАДОВА ЧАСТИНА СИСТЕМИ ТУРИЗМУ :: ECONOMY :: ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННИЙ КОМПЛЕКС ЯК СКЛАДОВА ЧАСТИНА СИСТЕМИ ТУРИЗМУ
:: ECONOMY :: ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННИЙ КОМПЛЕКС ЯК СКЛАДОВА ЧАСТИНА СИСТЕМИ ТУРИЗМУ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 30

Термін подання матеріалів

24 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 23



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННИЙ КОМПЛЕКС ЯК СКЛАДОВА ЧАСТИНА СИСТЕМИ ТУРИЗМУ

 
14.12.2016 19:45
Автор: Шаповаленко Денис Олександрович, кандидат економічних наук, Харківський національний університет міського господарства ім. О.М. Бекетова; Баландіна Ірина Сергіївна, кандидат економічних наук, Харківський національний університет міського господарства ім. О.М. Бекетова; Бірюкова Дар’я Андріївна, студентка, Харківський національний університет міського господарства ім. О.М. Бекетова
[Секція 1. Економіка та підприємництво;]

У світовій економіці сфера туризму та готельно-ресторанного бізнесу розвивається високими темпами і збільшує свій внесок у ВВП багатьох країн. Розуміння значущості цих послуг формується і в Україні, де є досить високий потенціал для туризму: природа, історичні місця і об'єкти, природньо-лікувальні ресурси, національна культура. Зараз цей потенціал у нашій країні не приведений у «високоякісну привабливу систему», тому і використовується з низьким коефіцієнтом корисності. На державному рівні поставлено завдання дати новий імпульс розвитку туристично-готельно-ресторанного сектора економіки, орієнтуючись на зарубіжний досвід і на прогнози фахівців, згідно з якими ця галузь показує значний економічний приріст на вкладені інвестиції. Проблем у розвитку ТГРК досить багато (ресурсні, стратегічні, управлінські, інституційні), але всі вони мають рішення при поліпшеному забезпечення, в т. ч. і у сфері наукових розробок [1]. 

В економічному відношенні туризм як специфічний сектор сфери послуг формує у ВВП свою частину вкладу та фінансового обороту. Зростання питомої ваги цієї частини свідчить про дві особливості: перша – галузь туризму, спільно з готельним та ресторанним господарством, зміцнює свою роль в структурі економіки у зв'язку зі зростаючою потребою суспільством цих послуг; друге – весь цей комплекс послуг економічно модернізується і вдосконалюється.

Внутрішня платформа туризму як системи послуг побудована на трьох базових потребах людського існування – переміщення по території, проживання у придатних (комфортних) умовах та харчування. У звичному розумінні ці функції реалізуються: транспортною системою, готельним комплексом та ресторанним господарством. Кожна з цих складових в організаційному і економічному відношенні може бути самостійною, але працюючи на одному ринку споживання туристичних послуг і з загальним масивом гостей, зазначені складові блоки вступають у певні інтеграційні відносини [2].

У цілому сфера послуг ТГРК має всередині себе досить змістовну виробничу базу (основні фонди, виробничі технології, кінцевий продукт виробничої діяльності). Наприклад, об'єкти проживання повинні бути побудовані і запущені в експлуатацію [3]. В результаті «нерухомість» забезпечує бізнес-процес у формі послуги. Система забезпечення харчуванням туристів (гостей) має не менш потужну виробничу частину, з власними оригінальними технологіями приготування їжі (кухня – це виробництво). Функція «переміщення» або транспортного обслуговування залежить від будівництва доріг, їх якості, транспортного парку, систем регулювання дорожнього руху, тобто ця послуга поєднана з істотним виробництвом всередині себе.

Але якщо у забезпеченні проживання і переміщення матеріально-виробнича база створюється як довготривала техніко-технологічна система, то в сфері харчування «виробництво» (виготовлення страв) має гранично стислий цикл обороту [4]. 

У світовій практиці держави і місцеві органи влади  активно підтримують розвиток туризму і готельного бізнесу, отримуючи в кінцевому результаті значні кошти в бюджет на вкладений капітал у розвиток цього сектора економіки. Але прямі вкладення інвестицій відіграють далеко не головну роль у механізмі підтримки туризму та готельного бізнесу. Більш значущі і ефективні такі заходи, як пільги за кредитами, лізингові операції, податкові канікули, виділення земельних ділянок, розвиток інфраструктури. В ТГК за кордоном активно залучається і малий бізнес, у тому числі у сферах: агентурної роботи з клієнтами, рекламної діяльності, проведення культурно-масових і спортивних заходів. На вітчизняному ринку туристичних і готельних послуг ці малі форми та засоби їх підтримки на необхідний рівень ще не вийшли. Проте на регіональному рівні, особливо за умови, що в регіонах України поставлено завдання зміцнення позицій місцевого самоврядування та децентралізації, багато завдань розвитку ТГК можуть бути ефективно реалізовані. Тому готелі і повинні підвищити свою готовність і активність в частині створення нових форм господарювання, знаходження ділових контактів з місцевими органами влади, включення своїх програм розвитку у загальний концепт регіональної політики. А передумовою і підтримкою для цього слід розглядати наукові викладки, економічні аргументи, розрахунки, проекти і сучасні управлінські технології реалізації стратегічних планів розвитку ТГК.

Таким чином, світовий досвід та наші дослідження підтверджують зростаючу роль туристично-готельного та ресторанного в економіці країни, що і вимагає відповідної уваги з боку вчених і господарських практиків.




Список використаних джерел:

1. Баландіна І. C. Туризм і готельне господарство: розвиток разом з інфраструктурою / Проблеми і перспективи розвитку підприємництва: Збірник наукових праць Харківського національного автомобільно-дорожнього університету. – №2 (13), том 1 – 2016. – Харків: ХНАДУ, 2016 — 120 с. – С. 80-88.

2. Баландіна І. С. Формування змін в готельно-ресторанному комплексі / Вчені записки Харківського інституту управління: Науковий журнал: Випуск №40 — Харків; ХІУ, 2015. - 480 с. - С. 150-156.

3. Арашукова С.М. Формирование и оценка рыночной стоимости недвижимости, приносящей доход. / Автореф. Дис. По спец. 08.00.10, Москва. – 2013.

4. Шульгина Л., Потішук О. Роль деяких видів суміжників у створенні якісного туристичного продукту. Економіст №2. Послуги, 2005. – С. 64-67.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ПIДХOДИ ДO КЕРУВАННЯ ПРИБУТКOМ ПIДПРИЄМCТВA У ТЕПЕРЕШНІЙ ЧАС
29.11.2016 18:18
КОНЦЕПТУАЛЬНІ ЗАСАДИ КАЗНАЧЕЙСЬКОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ МІСЦЕВИХ БЮДЖЕТІВ УКРАЇНИ ЗА ДОХОДАМИ ТА ШЛЯХИ ЙОГО ВДОСКОНАЛЕННЯ
18.12.2016 16:51
КАЗНАЧЕЙСТВО УКРАЇНИ ЯК СИСТЕМА УПРАВЛІННЯ ФІНАНСОВИМИ ПОТОКАМИ УКРАЇНИ
18.12.2016 16:48
УПРАВЛІННЯ ФІНАНСОВИМИ РЕСУРСАМИ ОРГАНIВ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ
18.12.2016 16:42
ОСНОВНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ, ЯКІ ВИЗНАЧАЮТЬ ФОРМАТ БІЗНЕС-МОДЕЛІ ПІДПРИЄМСТВА РЕСТОРАННОГО ГОСПОДАРСТВА
18.12.2016 16:28
ОСОБЛИВОСТІ ПІДХОДІВ ДО РОЗРАХУНКУ ВАРТОСТІ БУДІВЕЛЬ ТА СПОРУД
17.12.2016 21:43
НОВІ ТЕНДЕНЦІЇ СУЧАСНОГО МАРКЕТИНГУ ПІДПРИЄМСТВА
17.12.2016 21:28
ОРГАНІЗАЦІЯ ЗАХИСТУ КОМЕРЦІЙНОЇ ТАЄМНИЦІ НА ПІДПРИЄМСТВІ
17.12.2016 20:06
КРАУДФАНДИНГ: СВІТОВІ ТЕНДЕНЦІЇ ТА ВІТЧИЗНЯНІ РЕАЛІЇ
17.12.2016 18:05
ВИКОРИСТАННЯ ЕКОНОМЕТРИЧНИХ МОДЕЛЕЙ ДЛЯ ПРОГНОЗУВАННЯ ПРИБУТКУ ПІДПРИЄМСТВА
17.12.2016 17:38




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.182 сек. / Mysql: 1396 (0.141 сек.)