:: ECONOMY :: ОСНОВНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ, ЯКІ ВИЗНАЧАЮТЬ ФОРМАТ БІЗНЕС-МОДЕЛІ ПІДПРИЄМСТВА РЕСТОРАННОГО ГОСПОДАРСТВА :: ECONOMY :: ОСНОВНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ, ЯКІ ВИЗНАЧАЮТЬ ФОРМАТ БІЗНЕС-МОДЕЛІ ПІДПРИЄМСТВА РЕСТОРАННОГО ГОСПОДАРСТВА
:: ECONOMY :: ОСНОВНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ, ЯКІ ВИЗНАЧАЮТЬ ФОРМАТ БІЗНЕС-МОДЕЛІ ПІДПРИЄМСТВА РЕСТОРАННОГО ГОСПОДАРСТВА
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 29

Термін подання матеріалів

23 квітня 2024

До початку конференції залишилось днів 27



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ОСНОВНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ, ЯКІ ВИЗНАЧАЮТЬ ФОРМАТ БІЗНЕС-МОДЕЛІ ПІДПРИЄМСТВА РЕСТОРАННОГО ГОСПОДАРСТВА

 
18.12.2016 16:28
Автор: Гросул Вікторія Анатоліївна, доктор економічних наук, професор, Харківський державний університет харчування та торгівлі; Іванова Тетяна Павлівна, старший викладач, Харківський державний університет харчування та торгівлі
[Секція 1. Економіка та підприємництво;]

За сучасних умова структурно-інноваційного розвитку економіки України особливого значення набувають питання забезпечення стратегічної конкурентоспроможності підприємств ресторанного господарства.  Досвід діяльності успішних компаній світу свідчить, що в умовах волатильного, турбулентного бізнес-середовища та загострення конкурентної боротьби досягають ринкового успіху, як правило, лише ті підприємства ресторанного господарства, які реалізують інноваційні бізнес-моделі. Сучасний динамічний розвиток підприємств ресторанного господарства обумовлює появу нових гібридних бізнес-моделей, що дає можливість споживачам обирати таке підприємство ресторанної сфери, що найбільш підходить для них за всіма критеріями. Необхідність формування конкурентоспроможної бізнес-моделі підприємств ресторанного господарства обумовлено також постійною конкурентною боротьбою за певні сегменти ринку, за пошук нових та за утримання постійних споживачів між самими ресторанними закладами. Практичний досвід успішних підприємств, в тому числі і сфери ресторанного господарства свідчить, що гнучка бізнес-модель є одним з ключових факторів успіху будь-якого бізнесу як з точки зору найбільш ефективного використання ресурсів, так і з точки зору функціонування підприємства в зовнішньому середовищі.

Усвідомлення цих обставин призвело до активації наукового інтересу як зарубіжних, так і вітчизняних дослідників. В сучасній економічній літературі представлені різні точки зору щодо трактування сутності бізнес-моделі та їх класифікації, її структурних компонентів. Поряд із тим  низка питань, які пов’язані із визначенням альтернативних форматів бізнес-моделі та їх характеристик, які враховують галузеву специфіку підприємств ресторанного господарства залишаються недостатньо розробленими як в теоретичному так і практичному плані. 

Кожне підприємство ресторанного господарства у своїй діяльності дотримується будь-якої бізнес-моделі. І, незважаючи на те, що однакових бізнес-моделей не існує - вони все ж мають певні подібні характеристики, подібну структуру або подібну поведінку. Відповідно, погляду А. Остервальдера «…кожній бізнес-моделі притаманний свій стиль» [2]. Основою виділення стилю бізнес-моделі є концепція, яка, як досить доречно зазначає Г. Чесбро, «… необхідна для того, щоб поєднати ідеї і технології з їх економічними результатами» [1]. 

А. Остервальдер виділяє наступні концепції формування бізнес-моделі підприємства: поділу, «довгого хвоста», багатосторонніх платформ, FREE і відкритих бізнес-моделей [2]. На наш погляд, враховуючи галузеву специфіку, для підприємств ресторанного господарства характерні три концепції – «поділу», FREE та відкритих бізнес-моделей.

Концепція «поділу» передбачає наявність трьох фундаментальних форм бізнес-діяльності: бізнес, орієнтований на клієнтів, бізнес, орієнтований на інновації, і бізнес, орієнтований на інфраструктуру [2]. Безумовно, кожне підприємство ресторанного господарства має свої економічні, конкурентні і культурні правила. Вони можуть співіснувати в межах одного підприємства, але в ідеалі вони повинні бути «розділені» виходячи з наступного: по-перше - кожен з цих видів управляється абсолютно різними факторами, всередині одного підприємства ресторанного господарства вони можуть вступати один з одним в конфлікт або небажаним чином впливати один на одного; по-друге - з метою виключення конфліктних ситуацій або небажаного впливу.

Бізнес-моделі концепції «FREE» [2] формуються з урахуванням того, що один значимий споживчий сегмент може протягом тривалого часу отримувати вигоду від безкоштовної пропозиції. Безкоштовна пропозиція існує в бізнес-моделях різних форматів. Фінансування споживачів, які нічого не платять, здійснюється за рахунок іншої частини бізнес-моделі або іншим споживчим сегментом. 

Концепція «відкритих бізнес-моделей» передбачає створення і збереження цінності за рахунок співпраці із зовнішніми партнерами. Це може здійснюватися «ззовні» - за допомогою використання зовнішніх ідей або ж «зсередини» - шляхом надання стороннім партнерам ідей або активів, які не затребувані підприємством [2].

При визначенні основних характеристик, які визначають формат бізнес-моделі підприємства повинні бути враховані наступні її функції [1]: 1) сформулювати суть пропозиції цінності; 2) ідентифікувати ринковий сегмент; 3) визначити структуру ланцюжка цінності; 4) уточнити механізм генерування доходів, оцінити структуру витрат і цільову маржу на прибуток; 5) описати позиції підприємства в мережі цінності; 6) сформулювати конкурентну стратегію.

Проведене вивчення економічної літератури з питань формування бізнес-моделей підприємств різних галузей економіки [1, 2] дозволило встановити, що ключовим параметром формату бізнес-моделі підприємства ресторанного господарства є визначення цільового стратегічного орієнтиру самої бізнес-моделі (рис. 1), в залежності від якого визначаються інші параметри. При встановленні стратегічних орієнтирів обов’язковою умовою є забезпечення компромісу цілей, оскільки їх суперечливість є значною перешкодою при реалізації загальної стратегії.




Рисунок 1 – Основні характеристики, які визначають формат бізнес-моделі підприємства ресторанного господарства [1, 2]

При визначенні цільових стратегічних орієнтирів діяльності підприємства ресторанного господарства необхідно розробити власну унікальну конкурентну позицію на ринку послуг ресторанного господарства, відмінну від конкурентів, які мають передові позиції в ресторанному бізнесі, знайти унікальну ціннісну пропозицію

Таким чином, проведене дослідження дозволило встановити, що основні характеристики, які визначають формат бізнес-моделі підприємства ресторанного господарства повинні детально описувати ключові параметри діяльності підприємства, що створюють його унікальність порівняно з іншими підприємствами галузі.




Список використаних джерел:

1. Chesbrough H., Rosenbloom R. The role of the business model in capturing value from innovation: evidence from Xerox Corporation’s technology spin-off companies. Industrial and Corporate Change 2002. N 11(3). P. 529–555.

2. Osterwalder A., Pingeur Y. Business Model Genera¬tion: A Handbook for Visionaries, Game Changers, and Challengers / Alexander Osterwalder, Yves Pigneur. – John Wiley & Sons, Business & Economics, 2010. – 288 pр.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ПIДХOДИ ДO КЕРУВАННЯ ПРИБУТКOМ ПIДПРИЄМCТВA У ТЕПЕРЕШНІЙ ЧАС
29.11.2016 18:18
КОНЦЕПТУАЛЬНІ ЗАСАДИ КАЗНАЧЕЙСЬКОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ МІСЦЕВИХ БЮДЖЕТІВ УКРАЇНИ ЗА ДОХОДАМИ ТА ШЛЯХИ ЙОГО ВДОСКОНАЛЕННЯ
18.12.2016 16:51
КАЗНАЧЕЙСТВО УКРАЇНИ ЯК СИСТЕМА УПРАВЛІННЯ ФІНАНСОВИМИ ПОТОКАМИ УКРАЇНИ
18.12.2016 16:48
УПРАВЛІННЯ ФІНАНСОВИМИ РЕСУРСАМИ ОРГАНIВ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ
18.12.2016 16:42
ОСОБЛИВОСТІ ПІДХОДІВ ДО РОЗРАХУНКУ ВАРТОСТІ БУДІВЕЛЬ ТА СПОРУД
17.12.2016 21:43
НОВІ ТЕНДЕНЦІЇ СУЧАСНОГО МАРКЕТИНГУ ПІДПРИЄМСТВА
17.12.2016 21:28
ОРГАНІЗАЦІЯ ЗАХИСТУ КОМЕРЦІЙНОЇ ТАЄМНИЦІ НА ПІДПРИЄМСТВІ
17.12.2016 20:06
КРАУДФАНДИНГ: СВІТОВІ ТЕНДЕНЦІЇ ТА ВІТЧИЗНЯНІ РЕАЛІЇ
17.12.2016 18:05
ВИКОРИСТАННЯ ЕКОНОМЕТРИЧНИХ МОДЕЛЕЙ ДЛЯ ПРОГНОЗУВАННЯ ПРИБУТКУ ПІДПРИЄМСТВА
17.12.2016 17:38
ПОКАЗНИК ДЛЯ ВИМІРУ ЕКОНОМІЧНОЇ ПОТУЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА ЯК ЧАСОВИЙ РЯД
17.12.2016 15:02




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.243 сек. / Mysql: 1367 (0.184 сек.)