Ракетно-космічна галузь є однією з найбільш наукоємних та високотехнологічних галузей України. Тому, для такого підприємства як ДП «КБ «Південне», підготовка високопрофесійних, конкурентоспроможних та компетентних фахівців є одним із пріоритетних завдань.
Одним з основних шляхів для вирішення цього складного завдання є підготовка наукових кадрів. Для цього свого часу було створено аспірантуру як основну форму підготовки здобувачів наукового ступеня, спочатку кандидата технічних наук, а потім доктора філософії. Таким чином, формується склад фахівців, які здатні не тільки самостійно розв’язувати складні наукоємні завдання та комплексні проблеми у сфері космічних технологій, а й уміти навчати інших.
Фахівці, які пройшли навчання в аспірантурі та отримують ступінь доктора філософії, мають серед іншого, можливість займатися на підприємстві навчальним процесом, розробляти навчально-методичне забезпечення, виконувати наукові дослідження та проекти в освітньо-науковій сфері, працювати за сумісництвом науково-педагогічними працівниками у закладах вищої освіти за обраним напрямом. Таку можливість надано завдяки включенню до освітньо-наукової програми аспірантури дисципліни «Основи педагогіки вищої школи».
Завдання цієї дисципліни полягають у тому, щоб:
• надати аспірантам знання про основні категорії педагогіки вищої школи, побудову системи вищої освіти України та інших країн, про суть болонського процесу;
• підготовити майбутні науково-педагогічні кадри для роботи в практичній та науково-дослідній сферах ракетно-космічної галузі;
• надати можливості якісно підготувати та довести до вченої ради науково-кваліфікаційну роботу (дисертацію) на здобуття вченого ступеня доктора філософії;
• надати аспіранту цілісну і логічно-послідовну систему знань про педагогічні основи підготовки кадрів вищої кваліфікації;
• надати основи педагогічних знань та навчити успішно застосовувати їх у повсякденній та професійній практиці під час розв’язання педагогічних ситуацій, пов’язаних, із навчанням та вихованням;
• надати первинні навички керування освітнім процесом у системі підготовки, перепідготовки, стажування та підвищення кваліфікації кадрів;
• довести принципи формування та необхідність навчальних планів, робочих програм, навчального часу слухача та робочого часу викладача, науково-методичного забезпечення навчального процесу;
• забезпечити аспірантів теоретичними і практичними знаннями до виконання функціональних обов’язків викладання у закладах освіти України та інше.
Під час викладання цієї дисципліни особливу увагу приділяють практичним заняттям, завданням для самостійного виконання та підсумковій модульній роботі. Практичні заняття проводять із застосуванням реальних навчально-методичних матеріалів, які використовують у закладах вищої освіти України (методичні рекомендації, навчальні плани, робочі програми та інше). Для самостійної роботи запропоновано низку відпрацьованих тестів, які дозволяють аспірантам поглибити свої уявлення про психологічні аспекти педагогічної діяльності. Модульна робота є підсумком одержаних знань на аудиторних заняттях та самостійної роботи аспіранта і має форму доповіді на навчальному семінарі.
|