:: ECONOMY :: ЗНАЧЕННЯ МОРАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНОГО КЛІМАТУ ПЕДАГОГІЧНОГО КОЛЕКТИВУ У ФОРМУВАННІ ОПТИМІЗМУ ВИХОВАТЕЛЯ :: ECONOMY :: ЗНАЧЕННЯ МОРАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНОГО КЛІМАТУ ПЕДАГОГІЧНОГО КОЛЕКТИВУ У ФОРМУВАННІ ОПТИМІЗМУ ВИХОВАТЕЛЯ
:: ECONOMY :: ЗНАЧЕННЯ МОРАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНОГО КЛІМАТУ ПЕДАГОГІЧНОГО КОЛЕКТИВУ У ФОРМУВАННІ ОПТИМІЗМУ ВИХОВАТЕЛЯ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 30

Термін подання матеріалів

24 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 26



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ЗНАЧЕННЯ МОРАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНОГО КЛІМАТУ ПЕДАГОГІЧНОГО КОЛЕКТИВУ У ФОРМУВАННІ ОПТИМІЗМУ ВИХОВАТЕЛЯ

 
19.01.2022 09:13
Автор: Вітебська Поліна Віталіївна, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри іноземних мов, Київський національний економічний університет ім. В. Гетьмана
[Психологія і педагогіка]

Для свого формування й реалізації педагогічний оптимізм вихователя потребує особливого соціального та професійного середовища – педагогічного колективу, зв’язаного стосунками духовної, моральної, психологічної єдності. 

Саме тому педагогічний колектив як окрема ланка суспільства відіграє значну роль у формуванні високоморальної й позитивно налаштованої особистості вихователя.

Педагогічний колектив – це органічна єдність учителів та учнів в одному цілому, а не механічне поєднання окремих колективів дорослих і дітей, що існують окремо. Тут сучасні  погляди збігаються з позицією інших теоретиків радянської педагогіки, наприклад, Н. К. Крупська зазначала серед недоліків старої школи таке: „У минулі часи в школах було два табори – вчителі та діти. Ці два табори вели між собою нескінченну війну” [1, с.263]. Повинно ж бути навпаки: „Товариська взаємодопомога, цікаве життя, можливість для кожного застосувати власні сили на спільній роботі, дбайливе ставлення до слабших, взаємна довіра – ось шлях до організації колективу”, – писала вона [2, с.403].

Видатний педагог, який присвятив багато часу як вивченню педагогічного колективу, так і проблеми педагогічного оптимізму вихователя, А. С. Макаренко розглядав педагогічний колектив як відображення моделі соціальних відносин, що склалися в суспільстві.

 А. С. Макаренко вважав, що учитель покликаний створити цю взірцеву організацію, берегти й покращувати її [3, с.47-48].

У процесі розвитку суспільства сформувалося поняття „колектив”. Колектив (від лат. collectivus) – група об’єднаних спільними цілями людей, яка досягла в процесі соціально цінної спільної діяльності високого рівня розвитку [4, с. 166].

Моральна сутність педагогічного оптимізму вихователя полягає в тому, що спілкування педагогів та учнів базується на дружних взаєминах, повазі вчителя до особистості учня, вірі в його сили й можливості.

У реалізації педагогічного оптимізму вихователя важливу роль відіграє морально-психологічний клімат у педагогічному колективі. Психологічний словник дає таке тлумачення поняття „психологічний клімат”: загальна, інтегральна характеристика ділового, морального та емоційного фону й тону людських стосунків, які склалися в соціальній групі або колективі. Психологічний клімат містить оцінку ставлення людей до справи й один до одного, дотримання або недотримання ними моральних норм, задоволення або незадоволення тим, що відбувається в групі [5, с. 171]. 

Морально-психологічний клімат залежно від загальної атмосфери може бути авторитарним, кліматом потурання, демократичним тощо.

Педагогічний оптимізм вихователя реалізується тільки в колективі з демократичним кліматом. Саме демократична атмосфера сприяє виявленню й формуванню найкращих якостей особистості вихователя (гуманізм, толерантність, творче мислення, співчуття, радість успіхам кожного члена колективу тощо). Усі ці якості є фундаментом для формування й реалізації педагогічного оптимізму вихователя.

Демократична атмосфера в педагогічному колективі не лише забезпечує формування й реалізацію педагогічного оптимізму вихователя, але й створює умови для правильної організації виховної роботи педагогічного колективу: „Виховна робота, – говорив А. С. Макаренко, – керує усім життям вихованця” [6, с. 369 ].

Отже, для створення позитивного морально-психологічного клімату педагогічного колективу, який сприяє реалізації педагогічного оптимізму вихователя, необхідно, щоб колектив педагогів працював як одна команда, маючи спільну мету й перспективи. Це можливо реалізувати тільки за умов демократичної атмосфери в педагогічному колективі, коли кожний член педагогічного колективу має можливість для повної реалізації своїх педагогічних вмінь та навичок паралельно розкриваючи найкращі особистісні якості.

Список використаних джерел:

1. Крупская Н. К. Обучение и воспитание в школе / Н. К. Крупская  // Пед. соч.: В 10 т.  – Т. 3 – М. : АПН, 1979. – С. 263 – 265.

2. Крупская Н. К. Педагогические сочинения: В 6-ти томах / Н. К. Крупская. М. : АПН, 1979. – Т. 3. – С. 403 – 404.

3. Макаренко А. С. Цель воспитания / А. С. Макаренко // Пед. соч.: В 8 т. – Т. 4 – М. : Педагогика, 1983. –  41 – 51 с.

4. Психология: Словарь / под ред. Петровського А. В., Ярошевского М. Г. – М.: Политиздат, 1990. – 494 с.

5. Немов Р. С. Психологический словарь / Р. С. Немов. – М. : Гуманитар. изд. центр ВЛАДОС, 2007. – 560 с.

6. Макаренко А. С. Лекции о воспитании детей / А. С. Макаренко // Пед. соч.: В 8 т. – Т. 4 – М. : Педагогика, 1983. –  59 – 375 с.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
SOME ASPECTS OF THE ORGANIZATION OF THE TRAINING PROCESS UNDER CONDITIONS OF WAR IN UKRAINE
25.03.2022 13:23
КОНЦЕПТУАЛЬНО-МЕТОДОЛОГІЧНЕ ОБГРУНТУВАННЯ ЕКОЛОГІЧНОЇ ОСВІТИ У СИСТЕМІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ БАКАЛАВРІВ ПРИРОДНИЧИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ У ПЕДАГОГІЧНОМУ УНІВЕРСИТЕТІ
23.03.2022 21:14
КОРЕКЦІЙНО-ОЗДОРОВЧА РОБОТА ІЗ ДІТЬМИ ДОШКІЛЬОГО ВІКУ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ У ЗДО № 464 М. ХАРКОВА
23.02.2022 09:44
ТРУДНОЩІ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ПРИ ПРОХОДЖЕННІ ПЕДАГОГІЧНОЇ (ЛОГОПЕДИЧНОЇ) ПРАКТИКИ НА БАЗІ ЗДО
22.02.2022 23:25
ПРОФЕСІОГРАФІЧНИЙ ПІДХІД ДО ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНИХ ЯКОСТЕЙ МАЙБУТНЬОГО ВИКЛАДАЧА ЕКОНОМІЧНИХ ДИСЦИПЛІН
22.02.2022 14:32
МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ТЕКСТУАЛЬНОЇ ЛІНГВІСТИКИ В КОМУНІКАТИВНОМУ ПРОЦЕСІ
20.01.2022 16:30
ТЕОРЕТИЧНИЙ АНАЛІЗ ВПИЛИВУ ПСИХІЧНОЇ ТРАВМИ НА ФОРМУВАННЯ ДЕВІАНТНОЇ ПОВЕДІНКИ ОСОБИСТОСТІ
17.02.2022 13:53
ОРГАНІЗАЦІЯ ФОРМУВАННЯ СУБ’ЄКТНИХ ВІДНОСИН У ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ У ЗАКЛАДАХ ПЕРЕДВИЩОЇ ОСВІТИ
17.02.2022 13:15
ПІДГОТОВКА НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНИХ КАДРІВ ДЛЯ НАУКОЄМНОГО ПІДПРИЄМСТВА
17.02.2022 12:57
СТАН ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТИ В УНІВЕРСИТЕТІ: ОПИТУВАННЯ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ
13.03.2022 22:17




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.239 сек. / Mysql: 1396 (0.183 сек.)