:: ECONOMY :: ВЕБОМЕТРИЧНИЙ РЕТИНГ ВЕБ-АКТИВНОСТІ ЕКСПОРТООРІЄНТОВАНИХ УКРАЇНСЬКИХ КОМПАНІЙ ТА ЇХ ЗАРУБІЖНИХ ПАРТНЕРІВ :: ECONOMY :: ВЕБОМЕТРИЧНИЙ РЕТИНГ ВЕБ-АКТИВНОСТІ ЕКСПОРТООРІЄНТОВАНИХ УКРАЇНСЬКИХ КОМПАНІЙ ТА ЇХ ЗАРУБІЖНИХ ПАРТНЕРІВ
:: ECONOMY :: ВЕБОМЕТРИЧНИЙ РЕТИНГ ВЕБ-АКТИВНОСТІ ЕКСПОРТООРІЄНТОВАНИХ УКРАЇНСЬКИХ КОМПАНІЙ ТА ЇХ ЗАРУБІЖНИХ ПАРТНЕРІВ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 29

Термін подання матеріалів

23 квітня 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ВЕБОМЕТРИЧНИЙ РЕТИНГ ВЕБ-АКТИВНОСТІ ЕКСПОРТООРІЄНТОВАНИХ УКРАЇНСЬКИХ КОМПАНІЙ ТА ЇХ ЗАРУБІЖНИХ ПАРТНЕРІВ

 
24.02.2011 18:01
Автор: Тюпа Дмитро Іванович, старший викладач кафедри міжнародних економічних відносин Міжнародного Слов’янського університету, м.Харків
[Міжнародна економіка. Інтеграційні процеси. Зовнішньоекономічна діяльність]
В умовах становлення незалежності України й переходу до ринкової економіки відбуваються докорінні зміни інформаційної системи країни, форм і методів інформаційного забезпечення управління на всіх рівнях. Система інформаційної підтримки управління являє собою складну й не завжди взаємозв'язану сукупність інститутів зі збору, зберіганню, аналізу й передачі інформації [1].
Також повинно існувати середовище, що забезпечує поширення й обмін знаннями про передові досягнення, яким може служити внутрішні корпоративні мережі й сайти. По мірі руху підприємств у напрямку економії ресурсів і рятування від усього зайвого, деякі заходи щодо вивчення й впровадження передового досвіду будуть виконуватися в кооперації з іншими організаціями або третіми сторонами на умовах партнерства, зокрема набори програмних засобів для проведення порівняльного аналізу, що включають настанови з його проведення, електронні довідники, допоміжні методи виконання окремих операцій, що незабаром стануть загальноприйнятими засобами електронного моніторингу [2].
На відміну від методології іспанської кіберметричної лабораторії [3], у якій при оцінці сайтів університетів і науково-дослідних центрів ураховувалося чотири індикатори (SIZE - кількість документів представлених на сайті, VISIBILITY - кількість зовнішніх посилань, RICH FILES - кількість файлів різних форматів, SCHOLAR - кількість академічних документів і їх цитованість), нами розглядаються перші два індикатори - SIZE, VISIBILITY. Наведені вище індикатори оцінювалися за допомогою сумарних відгуків від чотирьох пошукових (Google, Yahoo!, Live Search - усе використалися в іспанської вебометричної методології, та Yandex) інтернет-машин. Визначення індикаторів SIZE(S) і VISIBILITY(V) проводилося за допомогою розподілу на їх максимальні значення.
Більша вага надавалася, також як і в іспанської методології, другому індикатору - VISIBILITY(V). Остаточна формула щодо розрахунку інтегрального індикатора щодо i-тої компанії була запропонована у вигляді:


В остаточний ряд ранжування включалися всі українськи компанії, та ті що мають автономні домени (URL-адреси), згідно рекомендації іспанської кіберметричної лабораторії. За нашим дослідженням перше місце за найбільшим показником у вебометричної оцінці українських компаній займає Українська Будівельна Асоціація (УБА) з максимальним інтегральним показником  розрахованим за формулою 1, який становив Іі = 0,7116477. Друге місце займає Національне космічне агентство України (НКАУ) з інтегральним показником офіційного сайту Іі = 03412327. На третьому місці Запорізька моторобудівна компанія «Мотор Січ» з інтегральним показником Іі = 0,1278989.
Отримання Українською Будівельною Асоціацією максимального інтегрального показника було можливим завдяки максимальному значенню зовнішніх посилань на їх сайт у кількості що було прийнято за еталон.
Максимальна кількість документів які знаходяться на сайті у вебометричному аналізі було показано у Національного Космічного агентства України (НКАУ) яке склалощо теж було прийнято за еталон.
Найнижчий  інтегральний показник у вебометричному аналізі займає спільне українсько-індійське підприємство нафтогазової промисловості компанія «NaftoGaz India Private Limited» з інтегральним показником Іі = 0,0001193.
У вебометричної ранжировці іноземних будівельних компаній лідирує міністерство сільського господарства Китаю з максимальною сумарною кількістю документів на сайті що і було прийнято за еталон при розрахунку інтегрального показника.
Сайт індійської компанії «ТАТА Company», однією зі сфер діяльності якою є аерокосмічна галузь, отримала максимальну сумарну кількість зовнішніх посилань що також було прийнято за еталон при розрахунку інтегрального показника вебометричного рейтингу іноземних компаній.
При подальшому проведенні порівняння іноземних компаній – партнерів українських компаній на ринках країн, що розвиваються ми прийшли до висновку, що у цілому, українські компанії України позиціюються у спільному вебометричному рейтингу  не дуже добре, займаючи при цьому  у рейтингу починаючи від четвертої позиції з сайту Національного Космічного агентства України з перерахованим інтегральним показником згідно еталонів іноземних компаній який дорівнює Іі = 0,0362678. 
Надалі у вебеметричному рейтингу Українська Будівельна Ассоціація займаює п’яте місце з інтегральним показником Іі = 0,0327319, сьоме місце – компанія «Мотор Січ», десяте місце – державне підприємство «Національна атомна енергогенеруюча компанія «Енергоатом», і це все із  перших десяти місць рейтингу.
Загальна кількість українських компаній які приймали участь у вебометричному аналізу складає 41 компанію. Кількість іноземних компаній  складає 31 компанію. З перших п’ятдесяти  місць рейтингу українські компанії займають 26 позицій.
Аналізуючи належність українських компаній до окремих секторів економічної діяльності у відповідності щодо іноземних компаній, можна зробити висновок, що у розподілу сайтів українських компаній по секторам економічної діяльності ми маємо два спільних підприємства  - українсько-індийське підприємство у нафтогазової промисловості - NaftoGaz India Private Limited  та  українсько-бразильське у аерокосмічної промисловості - Alcantara Cyclone Space та що найбільша кількість сайтів українських компаній яка увійшла у спільний вебометричний рейтинг відноситься до аерокосмічної галузі промисловості на ринку Китаю, які наведені у таблиці 1.

Надалі ми провели аналіз вебометричної активності українських компаній щодо регіонів світу розрахункові дані якого наведено у таблиці 2.

З таблиці 2 ми можемо зробити висновок, що у регіоні Близького Сходу представлено найбільша кількість сайтів українських компаній.
Надалі ми провели такий же аналіз щодо іноземних компаній. Найбільша кількість сайтів іноземних компаній - партнерів українських компаній на ринках країн, що розвиваються у результаті чого було виявлено наявність найбільшої кількості сайтів китайських компаній на ринку Північно-Східної Азії, що складає сайти  11 компаній. Найбільша кількість сайтів китайських компаній представлена у металургійної та аерокосмічної промисловості.
З цього дослідження можна зробити це один висновок про те, що найбільшим динамічним ринком високих інтернет-технологій ми можемо відзначити ринок Китаю у Північно-Східній Азії у аерокосмічної промисловості. За кількістю сайтів іноземних компаній він складає чотири компанії. Це - компанія China Aviation Industry Corporation II, компанія Shaanxi Aircraft Industry Group Co., Ltd. (SAС), компанія Aviation Industry Corporation I і компанія AVIC I Commercial Aircraft Co. Ltd. Розглядаючи перспективи виходу українських компаній на ринки країн, що розвиваються ми повною мірою можемо говорити, використовуючи теорію фірми Р. Коуза про можливість отримати інформаційно-міжнародну власність за кордоном у вигяді веб-сайту компанії, в умовах нарощування процесу захоплення сегмента на ринках країн, що розвиваються.

Список використаної літератури:
1.Галіцин, В.К. Моделі та технології систем моніторингу в економіці [ Текст]: автореф. дис. … д-ра екон. наук: 08.03.02 / В.К. Галіцин.- К.: Нац. екон. ун-т. -2001.-31 с. -укp.
2.Кемп, Р. Бенчмаркинг - обзор опыта достижения делового совершенства [ Электронный ресурс] / Европейское качество. №2/ 2004г.- Режим доступа: http://www.benchmarkingclub.ru/kemp.html. 12.04.2010. Загол. с экрана.
3.Ranking Web of World Universities [Електронний ресурс] / Consejo Superior de Investigaciones Cientнficas (CSIC), Cybermetrics Lab.-Режим доступа: http://www.webometrics.info 30.12.2009г. Загол. з экрану.

e-mail: 191005@mail.ru

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
СПЕЦИФІКА ПРОЦЕСІВ ТРАНСКОРДОННОГО ЗЛИТТЯ І ПОГЛИНАННЯ
24.02.2011 18:56
ЕКОНОМЕТРИЧНА МОДЕЛЬ ЗОВНІШНЬОЕКОНОМІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УКРАЇНСЬКИХ РЕГІОНІВ
22.02.2011 16:22
ТРАНСНАЦІОНАЛЬНІ КОРПОРАЦІЇ В СИСТЕМІ МІЖНАРОДНОЇ ТОРГІВЛІ
21.02.2011 20:59
КОНКУРЕНТНЫЕ СТРАТЕГИИ ФИРМ НА МЕЖДУНАРОДНЫХ РЫНКАХ
18.02.2011 22:03
РОЗВИТОК ВИРОБНИЧО-ЕКСПОРТНОГО ПОТЕНЦІАЛУ – ВАЖЛИВИЙ ЧИННИК ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЕКОНОМІЧНОЇ БЕЗПЕКИ КРАЇНИ
18.02.2011 13:42
СОЦІАЛЬНІ НАСЛІДКИ ГЛОБАЛІЗАЦІЇ
08.02.2011 10:29




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.192 сек. / Mysql: 1396 (0.151 сек.)