:: ECONOMY :: ВЕБОМЕТРИЧНИЙ РЕТИНГ ВЕБ-АКТИВНОСТІ ЕКСПОРТООРІЄНТОВАНИХ УКРАЇНСЬКИХ КОМПАНІЙ ТА ЇХ ЗАРУБІЖНИХ ПАРТНЕРІВ :: ECONOMY :: ВЕБОМЕТРИЧНИЙ РЕТИНГ ВЕБ-АКТИВНОСТІ ЕКСПОРТООРІЄНТОВАНИХ УКРАЇНСЬКИХ КОМПАНІЙ ТА ЇХ ЗАРУБІЖНИХ ПАРТНЕРІВ
:: ECONOMY :: ВЕБОМЕТРИЧНИЙ РЕТИНГ ВЕБ-АКТИВНОСТІ ЕКСПОРТООРІЄНТОВАНИХ УКРАЇНСЬКИХ КОМПАНІЙ ТА ЇХ ЗАРУБІЖНИХ ПАРТНЕРІВ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 30

Термін подання матеріалів

24 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 17



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ВЕБОМЕТРИЧНИЙ РЕТИНГ ВЕБ-АКТИВНОСТІ ЕКСПОРТООРІЄНТОВАНИХ УКРАЇНСЬКИХ КОМПАНІЙ ТА ЇХ ЗАРУБІЖНИХ ПАРТНЕРІВ

 
24.02.2011 18:01
Автор: Тюпа Дмитро Іванович, старший викладач кафедри міжнародних економічних відносин Міжнародного Слов’янського університету, м.Харків
[Міжнародна економіка. Інтеграційні процеси. Зовнішньоекономічна діяльність]
В умовах становлення незалежності України й переходу до ринкової економіки відбуваються докорінні зміни інформаційної системи країни, форм і методів інформаційного забезпечення управління на всіх рівнях. Система інформаційної підтримки управління являє собою складну й не завжди взаємозв'язану сукупність інститутів зі збору, зберіганню, аналізу й передачі інформації [1].
Також повинно існувати середовище, що забезпечує поширення й обмін знаннями про передові досягнення, яким може служити внутрішні корпоративні мережі й сайти. По мірі руху підприємств у напрямку економії ресурсів і рятування від усього зайвого, деякі заходи щодо вивчення й впровадження передового досвіду будуть виконуватися в кооперації з іншими організаціями або третіми сторонами на умовах партнерства, зокрема набори програмних засобів для проведення порівняльного аналізу, що включають настанови з його проведення, електронні довідники, допоміжні методи виконання окремих операцій, що незабаром стануть загальноприйнятими засобами електронного моніторингу [2].
На відміну від методології іспанської кіберметричної лабораторії [3], у якій при оцінці сайтів університетів і науково-дослідних центрів ураховувалося чотири індикатори (SIZE - кількість документів представлених на сайті, VISIBILITY - кількість зовнішніх посилань, RICH FILES - кількість файлів різних форматів, SCHOLAR - кількість академічних документів і їх цитованість), нами розглядаються перші два індикатори - SIZE, VISIBILITY. Наведені вище індикатори оцінювалися за допомогою сумарних відгуків від чотирьох пошукових (Google, Yahoo!, Live Search - усе використалися в іспанської вебометричної методології, та Yandex) інтернет-машин. Визначення індикаторів SIZE(S) і VISIBILITY(V) проводилося за допомогою розподілу на їх максимальні значення.
Більша вага надавалася, також як і в іспанської методології, другому індикатору - VISIBILITY(V). Остаточна формула щодо розрахунку інтегрального індикатора щодо i-тої компанії була запропонована у вигляді:


В остаточний ряд ранжування включалися всі українськи компанії, та ті що мають автономні домени (URL-адреси), згідно рекомендації іспанської кіберметричної лабораторії. За нашим дослідженням перше місце за найбільшим показником у вебометричної оцінці українських компаній займає Українська Будівельна Асоціація (УБА) з максимальним інтегральним показником  розрахованим за формулою 1, який становив Іі = 0,7116477. Друге місце займає Національне космічне агентство України (НКАУ) з інтегральним показником офіційного сайту Іі = 03412327. На третьому місці Запорізька моторобудівна компанія «Мотор Січ» з інтегральним показником Іі = 0,1278989.
Отримання Українською Будівельною Асоціацією максимального інтегрального показника було можливим завдяки максимальному значенню зовнішніх посилань на їх сайт у кількості що було прийнято за еталон.
Максимальна кількість документів які знаходяться на сайті у вебометричному аналізі було показано у Національного Космічного агентства України (НКАУ) яке склалощо теж було прийнято за еталон.
Найнижчий  інтегральний показник у вебометричному аналізі займає спільне українсько-індійське підприємство нафтогазової промисловості компанія «NaftoGaz India Private Limited» з інтегральним показником Іі = 0,0001193.
У вебометричної ранжировці іноземних будівельних компаній лідирує міністерство сільського господарства Китаю з максимальною сумарною кількістю документів на сайті що і було прийнято за еталон при розрахунку інтегрального показника.
Сайт індійської компанії «ТАТА Company», однією зі сфер діяльності якою є аерокосмічна галузь, отримала максимальну сумарну кількість зовнішніх посилань що також було прийнято за еталон при розрахунку інтегрального показника вебометричного рейтингу іноземних компаній.
При подальшому проведенні порівняння іноземних компаній – партнерів українських компаній на ринках країн, що розвиваються ми прийшли до висновку, що у цілому, українські компанії України позиціюються у спільному вебометричному рейтингу  не дуже добре, займаючи при цьому  у рейтингу починаючи від четвертої позиції з сайту Національного Космічного агентства України з перерахованим інтегральним показником згідно еталонів іноземних компаній який дорівнює Іі = 0,0362678. 
Надалі у вебеметричному рейтингу Українська Будівельна Ассоціація займаює п’яте місце з інтегральним показником Іі = 0,0327319, сьоме місце – компанія «Мотор Січ», десяте місце – державне підприємство «Національна атомна енергогенеруюча компанія «Енергоатом», і це все із  перших десяти місць рейтингу.
Загальна кількість українських компаній які приймали участь у вебометричному аналізу складає 41 компанію. Кількість іноземних компаній  складає 31 компанію. З перших п’ятдесяти  місць рейтингу українські компанії займають 26 позицій.
Аналізуючи належність українських компаній до окремих секторів економічної діяльності у відповідності щодо іноземних компаній, можна зробити висновок, що у розподілу сайтів українських компаній по секторам економічної діяльності ми маємо два спільних підприємства  - українсько-індийське підприємство у нафтогазової промисловості - NaftoGaz India Private Limited  та  українсько-бразильське у аерокосмічної промисловості - Alcantara Cyclone Space та що найбільша кількість сайтів українських компаній яка увійшла у спільний вебометричний рейтинг відноситься до аерокосмічної галузі промисловості на ринку Китаю, які наведені у таблиці 1.

Надалі ми провели аналіз вебометричної активності українських компаній щодо регіонів світу розрахункові дані якого наведено у таблиці 2.

З таблиці 2 ми можемо зробити висновок, що у регіоні Близького Сходу представлено найбільша кількість сайтів українських компаній.
Надалі ми провели такий же аналіз щодо іноземних компаній. Найбільша кількість сайтів іноземних компаній - партнерів українських компаній на ринках країн, що розвиваються у результаті чого було виявлено наявність найбільшої кількості сайтів китайських компаній на ринку Північно-Східної Азії, що складає сайти  11 компаній. Найбільша кількість сайтів китайських компаній представлена у металургійної та аерокосмічної промисловості.
З цього дослідження можна зробити це один висновок про те, що найбільшим динамічним ринком високих інтернет-технологій ми можемо відзначити ринок Китаю у Північно-Східній Азії у аерокосмічної промисловості. За кількістю сайтів іноземних компаній він складає чотири компанії. Це - компанія China Aviation Industry Corporation II, компанія Shaanxi Aircraft Industry Group Co., Ltd. (SAС), компанія Aviation Industry Corporation I і компанія AVIC I Commercial Aircraft Co. Ltd. Розглядаючи перспективи виходу українських компаній на ринки країн, що розвиваються ми повною мірою можемо говорити, використовуючи теорію фірми Р. Коуза про можливість отримати інформаційно-міжнародну власність за кордоном у вигяді веб-сайту компанії, в умовах нарощування процесу захоплення сегмента на ринках країн, що розвиваються.

Список використаної літератури:
1.Галіцин, В.К. Моделі та технології систем моніторингу в економіці [ Текст]: автореф. дис. … д-ра екон. наук: 08.03.02 / В.К. Галіцин.- К.: Нац. екон. ун-т. -2001.-31 с. -укp.
2.Кемп, Р. Бенчмаркинг - обзор опыта достижения делового совершенства [ Электронный ресурс] / Европейское качество. №2/ 2004г.- Режим доступа: http://www.benchmarkingclub.ru/kemp.html. 12.04.2010. Загол. с экрана.
3.Ranking Web of World Universities [Електронний ресурс] / Consejo Superior de Investigaciones Cientнficas (CSIC), Cybermetrics Lab.-Режим доступа: http://www.webometrics.info 30.12.2009г. Загол. з экрану.

e-mail: 191005@mail.ru

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
СПЕЦИФІКА ПРОЦЕСІВ ТРАНСКОРДОННОГО ЗЛИТТЯ І ПОГЛИНАННЯ
24.02.2011 18:56
ЕКОНОМЕТРИЧНА МОДЕЛЬ ЗОВНІШНЬОЕКОНОМІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УКРАЇНСЬКИХ РЕГІОНІВ
22.02.2011 16:22
ТРАНСНАЦІОНАЛЬНІ КОРПОРАЦІЇ В СИСТЕМІ МІЖНАРОДНОЇ ТОРГІВЛІ
21.02.2011 20:59
КОНКУРЕНТНЫЕ СТРАТЕГИИ ФИРМ НА МЕЖДУНАРОДНЫХ РЫНКАХ
18.02.2011 22:03
РОЗВИТОК ВИРОБНИЧО-ЕКСПОРТНОГО ПОТЕНЦІАЛУ – ВАЖЛИВИЙ ЧИННИК ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЕКОНОМІЧНОЇ БЕЗПЕКИ КРАЇНИ
18.02.2011 13:42
СОЦІАЛЬНІ НАСЛІДКИ ГЛОБАЛІЗАЦІЇ
08.02.2011 10:29




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.559 сек. / Mysql: 1425 (0.385 сек.)