:: ECONOMY :: ОСОБЛИВОСТІ ПСИХОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ У СИСТЕМІ ПІДГОТОВКИ ТРЕНЕРІВ :: ECONOMY :: ОСОБЛИВОСТІ ПСИХОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ У СИСТЕМІ ПІДГОТОВКИ ТРЕНЕРІВ
:: ECONOMY :: ОСОБЛИВОСТІ ПСИХОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ У СИСТЕМІ ПІДГОТОВКИ ТРЕНЕРІВ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 30

Термін подання матеріалів

24 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 17



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ОСОБЛИВОСТІ ПСИХОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ У СИСТЕМІ ПІДГОТОВКИ ТРЕНЕРІВ

 
14.12.2023 11:00
Автор: Денисовець Тамара Михайлівна, кандидат педагогічних наук, Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г. Короленка; Долідзе Алфес Іванович, аспірант кафедри, Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г. Короленка; Олефір Дмитро Олександрович, аспірант кафедри, Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г. Короленка
[3. Педагогічні науки;]

ORCID: 0000-0002-4927-6783 Тамара Денисовець

ORCID: 0000-0001-7841-0243 Алфес Долідзе

ORCID: 0000-0002-1781-6466 Дмитро Олефір

Однією з найнагальніших проблем сучасної української держави постає питання стосовно формування й популяризації здорового способу життя молоді, розв’язання якого загалом окреслює вектори поступу нашої країни й моделює умови розвитку майбутнього суспільства, а генерування в учнів зацікавленості до спорту значно залежить від панівної психологічної атмосфери в освітньому середовищі та пріоритетності в ньому фізкультурно-оздоровчих заходів. 

Входження України до західноєвропейського освітнього і наукового простору на засадах, визначених Болонським процесом, супроводжується зростанням вимог до рівня професійної компетентності майбутніх фахівців. Найважливішим вектором розвитку сучасної освіти є компетентнісний підхід, який є спрямованістю освітньої діяльності не лише на процес, а й на її якісний результат.

У системі спортивної підготовки особливе місце посідає розвиток спортивної майстерності, яка сприяє якісному здійсненню професійної діяльності. Спортивна майстерність – це системна властивість, що визначає успішність і ефективність спортивної діяльності та високий рівень досягнень у конкретному виді спорту та  результат підготовки спортсмена [1].

Серед компонентів спортивної майстерності найважливіше місце займає психологічна компетентність, на основі якої здійснюється орієнтування на супротивника (його задуми, наміри, особистісні особливості тощо) і на собі як суб’єкті боротьби. Якщо фізичні та техніко-тактичні можливості рівні, то перемагає той, хто інтелектуальніший і спритніший, той хто може розглядати задум супротивника, зрозуміти його стан, відчути його сильні і слабкі сторони та скористатися цими знаннями собі на користь.

Розвиток психологічної компетентності являє собою одне із важливих завдань психологічної підготовки спортсменів і одночасно одне із завдань формування спортивної майстерності. У спорті вищих досягнень нині результати досягаються завдяки комбінації всіх елементів підготовки, включаючи психологічну.

У теоретичному й прикладному аспектах питанню проблемі психологічної підготовки у спорті в різні часи ґрунтовно вивчали у своїх працях Р.Л. Кричевський, А.Н. Леонтьєв, Г.М. Андрєєва, І.М. Матійків, А.І. Якимів, Т.Г. Черняк та інші. У психолого-педагогічній літературі проблема психологічної культури особистості розкрита у працях Г. Балла, М. Бастуна, І. Зязюна, О. Ігнатович, В. Панченко, П. Перепелиці, Е. Помиткіна та ін.;

Під психологічною підготовкою розуміємо процес формування та вдосконалення властивих спорту психічних якостей. У щоденних заходах завдання психологічної підготовки ставиться більш вузько і конкретно – сформувати у спортсмена сприятливий психічний стан, що забезпечує успішність тренувань та змагань [1].

Психологічна підготовка сприяє максимальному використанню потенційних можливостей спортсменів для підвищення ефективності та надійності його змагальної діяльності, які визначаються не лише його різнобічною підготовленістю, а й готовністю до конкретного змагання [1].

Особливу увагу варто приділити проблемі психологічної компетентності спортсмена як важливого компонента спортивної майстерності. Під категорією «компетентність» розуміємо як особистісно-інтегрована якість людини, яка володіє ознаками інноваційного навчання, орієнтована на формування готовності особистості до швидких змін у суспільстві, до складної життєвої реальності через розвиток навиків оперативно вникати в проблему, здібностей до творчості, до різноманітних форм мислення, а також здібності до співпраці з іншими людьми. Спортсмену важливо розуміти індивідуальність людини як цінність, враховувати психологічні особливості людей на різних вікових етапах, здійснювати психологічно обґрунтовану конструктивну взаємодію, бути суб’єктом реалізації та поповнення власних психічних ресурсів [1].

Під психологічною компетентністю спортсмена ми розуміємо професійно значущу особистісну освіту, становлення та розвиток, якої відбувається в процесі цілеспрямованої психологічної підготовки, яка забезпечує спортсмену готовність і можливість психологічно мислити і діяти в навчально-тренувальній діяльності.

Отже, звернення до проблеми розвитку психологічної компетентності у системі підготовки спортсменів різної кваліфікації є своєчасним та актуальним. Досягнення високих спортивних результатів пов’язано з психологічною підготовкою, в процесі якої розвивається психологічна компетентність. Вона дозволить спортсмену здійснити самопізнання, при якому відбувається вивчення різних аспектів власної поведінки та власної особи, а також особи суперника. 

СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ: 

1. Матійків І. М. Основи тренерської майстерності : [навч.-метод. посіб.] І. М. Матійків, А. І. Якимів, Т. Г. Черняк / За заг. ред. А. І. Якиміва. Львів : Компанія «Манускрипт», 2012. 392 с.

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ГЕНДЕРНЕ ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ
29.11.2023 11:48
ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ПЕРСОНАЛЬНИХ КОМП’ЮТЕРІВ ПРИ ПІДГОТОВЦІ ВЧИТЕЛІВ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ ТА ТЕХНОЛОГІЙ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ
14.12.2023 20:16
КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПІДХІД ДО ВИВЧЕННЯ ПОВНОЗНАЧНИХ ЧАСТИН МОВИ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ
13.12.2023 21:55
СТВОРЕННЯ ТА ВИКОРИСТАННЯ НАВЧАЛЬНОГО ВІДЕО В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ
13.12.2023 21:44
ПРОЄКТНА ДІЯЛЬНІСТЬ, ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ ПРИ ВИВЧЕННІ ДИСЦИПЛІНИ «МОЛЕКУЛЯРНА БІОЛОГІЯ»
13.12.2023 21:34
ВІЗУАЛІЗАЦІЯ ПРОЦЕСУ ПОБУДОВИ ТРИГОНОМЕТРИЧНИХ ФУНКЦІЙ ЗА ДОПОМОГОЮ ПРОГРАМИ, СТВОРЕНОЇ В PROCESSING
13.12.2023 21:00
ОСВІТНІ МЕДІАТЕКСТИ В ДИСКУРСІ МІЖКІЛЬТУРНОЇ КОМУНІКАЦІЇ
13.12.2023 15:15
РЕФЛЕКСІЇ ГЛОБАЛІЗМУ ТА АНТИГЛОБАЛІЗМУ ВИЩОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНСЬКОМУ НАУКОВОМУ ДИСКУРСІ
11.12.2023 23:23
МЕТОДОЛОГІЧНІ ПІДХОДИ ДО ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ ДОСЛІДНИЦЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ПЕРЕКЛАДАЧІВ В УМОВАХ ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ
10.12.2023 22:35
ВИКОРИСТАННЯ СЕРВІСІВ GOOGLE ПІД ЧАС ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ
01.12.2023 20:06




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.507 сек. / Mysql: 1396 (0.435 сек.)