:: ECONOMY :: ОСОБЛИВОСТІ ПСИХОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ У СИСТЕМІ ПІДГОТОВКИ ТРЕНЕРІВ :: ECONOMY :: ОСОБЛИВОСТІ ПСИХОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ У СИСТЕМІ ПІДГОТОВКИ ТРЕНЕРІВ
:: ECONOMY :: ОСОБЛИВОСТІ ПСИХОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ У СИСТЕМІ ПІДГОТОВКИ ТРЕНЕРІВ
 
UA  RU  EN
         

Мир научных исследований. Выпуск 30

Срок представления материалов

24 мая 2024

До начала конференции осталось дней 6



  Главная
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакционная коллегия. ОБ «Наукова спильнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календарь конференций
Архив
  Научные конференции
 
 Ссылки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Счетчики
Українська рейтингова система

ОСОБЛИВОСТІ ПСИХОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ У СИСТЕМІ ПІДГОТОВКИ ТРЕНЕРІВ

 
14.12.2023 11:00
Автор: Денисовець Тамара Михайлівна, кандидат педагогічних наук, Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г. Короленка; Долідзе Алфес Іванович, аспірант кафедри, Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г. Короленка; Олефір Дмитро Олександрович, аспірант кафедри, Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г. Короленка
[3. Педагогические науки;]

ORCID: 0000-0002-4927-6783 Тамара Денисовець

ORCID: 0000-0001-7841-0243 Алфес Долідзе

ORCID: 0000-0002-1781-6466 Дмитро Олефір

Однією з найнагальніших проблем сучасної української держави постає питання стосовно формування й популяризації здорового способу життя молоді, розв’язання якого загалом окреслює вектори поступу нашої країни й моделює умови розвитку майбутнього суспільства, а генерування в учнів зацікавленості до спорту значно залежить від панівної психологічної атмосфери в освітньому середовищі та пріоритетності в ньому фізкультурно-оздоровчих заходів. 

Входження України до західноєвропейського освітнього і наукового простору на засадах, визначених Болонським процесом, супроводжується зростанням вимог до рівня професійної компетентності майбутніх фахівців. Найважливішим вектором розвитку сучасної освіти є компетентнісний підхід, який є спрямованістю освітньої діяльності не лише на процес, а й на її якісний результат.

У системі спортивної підготовки особливе місце посідає розвиток спортивної майстерності, яка сприяє якісному здійсненню професійної діяльності. Спортивна майстерність – це системна властивість, що визначає успішність і ефективність спортивної діяльності та високий рівень досягнень у конкретному виді спорту та  результат підготовки спортсмена [1].

Серед компонентів спортивної майстерності найважливіше місце займає психологічна компетентність, на основі якої здійснюється орієнтування на супротивника (його задуми, наміри, особистісні особливості тощо) і на собі як суб’єкті боротьби. Якщо фізичні та техніко-тактичні можливості рівні, то перемагає той, хто інтелектуальніший і спритніший, той хто може розглядати задум супротивника, зрозуміти його стан, відчути його сильні і слабкі сторони та скористатися цими знаннями собі на користь.

Розвиток психологічної компетентності являє собою одне із важливих завдань психологічної підготовки спортсменів і одночасно одне із завдань формування спортивної майстерності. У спорті вищих досягнень нині результати досягаються завдяки комбінації всіх елементів підготовки, включаючи психологічну.

У теоретичному й прикладному аспектах питанню проблемі психологічної підготовки у спорті в різні часи ґрунтовно вивчали у своїх працях Р.Л. Кричевський, А.Н. Леонтьєв, Г.М. Андрєєва, І.М. Матійків, А.І. Якимів, Т.Г. Черняк та інші. У психолого-педагогічній літературі проблема психологічної культури особистості розкрита у працях Г. Балла, М. Бастуна, І. Зязюна, О. Ігнатович, В. Панченко, П. Перепелиці, Е. Помиткіна та ін.;

Під психологічною підготовкою розуміємо процес формування та вдосконалення властивих спорту психічних якостей. У щоденних заходах завдання психологічної підготовки ставиться більш вузько і конкретно – сформувати у спортсмена сприятливий психічний стан, що забезпечує успішність тренувань та змагань [1].

Психологічна підготовка сприяє максимальному використанню потенційних можливостей спортсменів для підвищення ефективності та надійності його змагальної діяльності, які визначаються не лише його різнобічною підготовленістю, а й готовністю до конкретного змагання [1].

Особливу увагу варто приділити проблемі психологічної компетентності спортсмена як важливого компонента спортивної майстерності. Під категорією «компетентність» розуміємо як особистісно-інтегрована якість людини, яка володіє ознаками інноваційного навчання, орієнтована на формування готовності особистості до швидких змін у суспільстві, до складної життєвої реальності через розвиток навиків оперативно вникати в проблему, здібностей до творчості, до різноманітних форм мислення, а також здібності до співпраці з іншими людьми. Спортсмену важливо розуміти індивідуальність людини як цінність, враховувати психологічні особливості людей на різних вікових етапах, здійснювати психологічно обґрунтовану конструктивну взаємодію, бути суб’єктом реалізації та поповнення власних психічних ресурсів [1].

Під психологічною компетентністю спортсмена ми розуміємо професійно значущу особистісну освіту, становлення та розвиток, якої відбувається в процесі цілеспрямованої психологічної підготовки, яка забезпечує спортсмену готовність і можливість психологічно мислити і діяти в навчально-тренувальній діяльності.

Отже, звернення до проблеми розвитку психологічної компетентності у системі підготовки спортсменів різної кваліфікації є своєчасним та актуальним. Досягнення високих спортивних результатів пов’язано з психологічною підготовкою, в процесі якої розвивається психологічна компетентність. Вона дозволить спортсмену здійснити самопізнання, при якому відбувається вивчення різних аспектів власної поведінки та власної особи, а також особи суперника. 

СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ: 

1. Матійків І. М. Основи тренерської майстерності : [навч.-метод. посіб.] І. М. Матійків, А. І. Якимів, Т. Г. Черняк / За заг. ред. А. І. Якиміва. Львів : Компанія «Манускрипт», 2012. 392 с.

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ГЕНДЕРНЕ ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ
29.11.2023 11:48
ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ПЕРСОНАЛЬНИХ КОМП’ЮТЕРІВ ПРИ ПІДГОТОВЦІ ВЧИТЕЛІВ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ ТА ТЕХНОЛОГІЙ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ
14.12.2023 20:16
КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПІДХІД ДО ВИВЧЕННЯ ПОВНОЗНАЧНИХ ЧАСТИН МОВИ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ
13.12.2023 21:55
СТВОРЕННЯ ТА ВИКОРИСТАННЯ НАВЧАЛЬНОГО ВІДЕО В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ
13.12.2023 21:44
ПРОЄКТНА ДІЯЛЬНІСТЬ, ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ ПРИ ВИВЧЕННІ ДИСЦИПЛІНИ «МОЛЕКУЛЯРНА БІОЛОГІЯ»
13.12.2023 21:34
ВІЗУАЛІЗАЦІЯ ПРОЦЕСУ ПОБУДОВИ ТРИГОНОМЕТРИЧНИХ ФУНКЦІЙ ЗА ДОПОМОГОЮ ПРОГРАМИ, СТВОРЕНОЇ В PROCESSING
13.12.2023 21:00
ОСВІТНІ МЕДІАТЕКСТИ В ДИСКУРСІ МІЖКІЛЬТУРНОЇ КОМУНІКАЦІЇ
13.12.2023 15:15
РЕФЛЕКСІЇ ГЛОБАЛІЗМУ ТА АНТИГЛОБАЛІЗМУ ВИЩОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНСЬКОМУ НАУКОВОМУ ДИСКУРСІ
11.12.2023 23:23
МЕТОДОЛОГІЧНІ ПІДХОДИ ДО ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ ДОСЛІДНИЦЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ПЕРЕКЛАДАЧІВ В УМОВАХ ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ
10.12.2023 22:35
ВИКОРИСТАННЯ СЕРВІСІВ GOOGLE ПІД ЧАС ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ
01.12.2023 20:06




© 2010-2024 Все права защищены При использовании материалов сайта, ссылка на www.economy-confer.com.ua обязательна!
Час: 0.274 сек. / Mysql: 1425 (0.215 сек.)