:: ECONOMY :: ВИКОРИСТАННЯ РЕЦЕПТИВНОЇ МУЗИКОТЕРАПІЇ У КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИВАЛЬНОМУ ЦЕНТРІ ДЛЯ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ :: ECONOMY :: ВИКОРИСТАННЯ РЕЦЕПТИВНОЇ МУЗИКОТЕРАПІЇ У КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИВАЛЬНОМУ ЦЕНТРІ ДЛЯ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ
:: ECONOMY :: ВИКОРИСТАННЯ РЕЦЕПТИВНОЇ МУЗИКОТЕРАПІЇ У КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИВАЛЬНОМУ ЦЕНТРІ ДЛЯ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 30

Термін подання матеріалів

24 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 16



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ВИКОРИСТАННЯ РЕЦЕПТИВНОЇ МУЗИКОТЕРАПІЇ У КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИВАЛЬНОМУ ЦЕНТРІ ДЛЯ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

 
15.11.2023 10:49
Автор: Позмогова Наталія Василівна, кандидат медичних наук, доцент, Запорізький національний університет; Позмогова Ольга Анатоліївна, магістр спеціальності «Логопедія», Запорізький національний університет
[3. Педагогічні науки;]

ORCID:  0000-0002-5266-2570 Позмогова Наталія

Війна в Україні з 2014 року стала причиною не лише фізичної, але і психологічної травми для тисяч людей, у тому числі й дітей. Після пережитої травматичної події може розвинутися порушення психічного стану, а саме посттравматичний стресовий розлад (ПТСР).  Дослідження психічної сфери мають значення для розуміння соматичної симптоматики та поведінкових факторів, що можуть впливати на прихильність до лікування, здорового способу життя, реабілітаційних програм і профілактики стрес-асоційованих розладів. Проблема актуальна, як для оцінки стану здоров’я населення в цілому, так і в зв’язку з погіршенням психічного здоров’я через кризовий стан [5].   

Метою статті є спроба концептуалізації практичного досвіду використання музикотерапії для дітей у корекційно-розвивальному центрі.

Нині музикотерапія визнана в багатьох країнах і вважається одним із найефективніших видів корекційно-розвивального впливу на особистість (Р. Блаво, Д. Кемпбел, І. Брусіловський, В. Петрушин, О. Ворожцова, В. Зав’ялова та ін.) [4]. 

З’ясовано, що музика, як комбінація звуків,  являється унікальним феноменом, доступним завдяки наявності в сенсорній системі організму слухового аналізатора. Утворенні в них нервові імпульси, по слухових нервах досягають скроневої зони кори головного мозку – мозкового відділу слухового аналізатора, де вже відбувається їх перетворення в слухові відчуття [1]. Виявлено лікувальні властивості звуків, установлено взаємозв’язок між частотою звукових коливань музики та фізіологічними процесами людини [3]. 

Рецептивна музикотерапія припускає процес сприйняття музики з терапевтичним ефектом,  існує у трьох формах:  комунікативна -  спільне прослуховування музики, яка спрямована на підтримку взаємоконтактів, взаєморозуміння;  реактивна – спрямована на досягнення учнями катарсису та регулятивна – сприяє  зниженню нервово-психологічної напруги [3]. 

Варіанти використання рецептивної музикотерапії з дошкільнятами з проблемами в розвитку можуть бути різні. Крім спеціальних занять позитивний ефект дають міні-релаксації під музику в режимі дня наприкінці  активних занять. Вони спрямовані на оптимізацію м'язового тонусу дитини, що є дуже важливим моментом в корекційній роботі. Будь-яке відхилення від оптимального тонусу може бути як причиною, так і наслідком виникаючих змін психічної і рухової активності дитини і негативно позначається на загальному ході його розвитку [2].  

Дослідження проводилося у Запорізькому корекційно-розвивальному  центрі. Загальна кількість респондентів у дослідженні – 24 дитини з особливими освітніми потребами (12 осіб в основній групі, де проводилися заняття музикотерапією, та 12 у контрольній. В обох групах  використовували технології, які поєднували психотерапевтичну роботу, різні форми арт-терапії, сенсорну інтеграцію. В основній групі застосовували музикотерапію – міні-релаксацію впродовж 5-7 хв. Під час міні-релаксації дитину навчали  відчувати своє тіло, показуючи  можливість  розслаблятися при напрузі. І в цьому процесі дітям допомагала музика, а саме її засоби виразності  – динаміка, метроритм, темп. Міні-релаксації, як правило, проводили наприкінці занять, що вимагали від дитини великої напруги і таким чином знімали її. Музичний супровід для міні-релаксації застосовували в аудіозаписи, твори підбирали відповідно з образом та  завданням релаксації. Для фіксації емоційного фону застосовували картки червоного та зеленого кольору.  Картки пропонували дітям на початку й наприкінці сеансів.  Втому  символізувала червона картка, а позитивний настрій – зелена картка. На завершальному етапі дослідження було зафіксовано зниження психоемоційного напруження у 87 % дітей.

Таким чином, було доведено, що внутрішні переживання дитини легше знімаються за допомогою музики, ніж вербальним шляхом. Використання рецептивної музико-терапії у корекційно-розвивальному центрі зменшує психо-емоційне напруження у дітей з особливими освітніми потребами, сприяє збереженню й поліпшенню їх здоров’я. 

Список літератури:

1. Ковальова С.В. Музикотерапія як ресурс збереження здоров’я та попередження синдрому «професійного вигорання» в педагогічних працівників Народна освіта, наукове фахове видання, розділ Педагогіка. Вип. №1(34), 2018 р. URL: https://www.narodnaosvita.kiev.ua/?page_id=5139 (дата звернення 14.11.2023)

2. Лісовська Т.А. Теорія і методика музичного виховання: навчально-методичний посібник Миколаїв : видавець Румянцева Г. В., 2022. 330 с.

3. Щедролосева К. Музикотерапія та її лікувально-педагогічні можливості URL: https://www.narodnaosvita.kiev.ua/?page_id=5139 (дата звернення 14.11.2023)

4. Федій О. Музикотерапія в професійній діяльності сучасного педагога Педагогіка:  Вісник Луганського НПУ імені Т. Шевченка URL:     http://www.stattionline.org.ua/pedagog /104/18045-muzikoterapiya-v-profesijnij-diyalnosti-suchasnogo-pedagoga.html (дата звернення 14.11.2023)

5. Gregory R. et al. (2017)  Effects of massage therapy on anxiety, depression, hyperventilation and quality of life in HIV infected patients: A randomized controlled trial 11 Complementary Therapies in Medicine.  Vol. 32.  P. 109-114.

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
АКТУАЛЬНІСТЬ ВИКОРИСТАННЯ МУЛЬТИМЕДІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ З ДИЗАЙНУ
21.11.2023 21:06
ВИКОРИСТАННЯ ФОРМ І МЕТОДІВ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЗАКЛАСНОЇ РОБОТИ З БІОЛОГІЇ В СЕРЕДНІЙ ШКОЛІ
21.11.2023 18:37
КАЗКОТЕРАПІЯ ЯК ЗАСІБ КОРЕКЦІЇ ТРИВОЖНОСТІ ДІТЕЙ ШКІЛЬНОГО ВІКУ В УМОВАХ ВІЙНИ І МЕТОДИКИ ЇХ ВИКЛАДАННЯ
21.11.2023 12:44
ШЛЯХИ ФОРМУВАННЯ ЗАЛУЧЕНОСТІ СТУДЕНТІВ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ ПРИ ЗМІШАНОМУ НАВЧАННІ
21.11.2023 12:32
ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ОНЛАЙН-ПЛАТФОРМ НА УРОКАХ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ДЛЯ ФОРМУВАННЯ ЛЕКСИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ ОСНОВНОЇ ШКОЛИ
21.11.2023 01:54
ІНТЕРАКТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ НАВЧАННЯ – ЗАСІБ АКТИВІЗАЦІЇ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ В СУЧАСНИХ УМОВАХ
21.11.2023 01:23
ДОСВІД ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ЕКОНОМІСТІВ У ЗВО США
20.11.2023 23:33
ТВОРЧИЙ ВЧИТЕЛЬ - КЛЮЧЕВИЙ АСПЕКТ У ФОРМУВАННІ ПІЗНАВАЛЬНИХ ВМІНЬ УЧНІВ
20.11.2023 22:45
MAINTAINING MOTIVATION AND KEEPING THE STUDENTS FOCUSED DURING ONLINE LESSONS AT THE UNIVERSITY
20.11.2023 19:24
ПРОЄКТНА ДІЯЛЬНІСТЬ У ФАХОВІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ
17.11.2023 19:33




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.212 сек. / Mysql: 1425 (0.16 сек.)