:: ECONOMY :: ІНТЕРАКТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ НАВЧАННЯ У ВИКЛАДАННІ ХІМІЇ У БУКОВИНСЬКОМУ ДЕРЖАВНОМУ МЕДИЧНОМУ УНІВЕРСИТЕТІ :: ECONOMY :: ІНТЕРАКТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ НАВЧАННЯ У ВИКЛАДАННІ ХІМІЇ У БУКОВИНСЬКОМУ ДЕРЖАВНОМУ МЕДИЧНОМУ УНІВЕРСИТЕТІ
:: ECONOMY :: ІНТЕРАКТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ НАВЧАННЯ У ВИКЛАДАННІ ХІМІЇ У БУКОВИНСЬКОМУ ДЕРЖАВНОМУ МЕДИЧНОМУ УНІВЕРСИТЕТІ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 30

Термін подання матеріалів

24 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 16



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ІНТЕРАКТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ НАВЧАННЯ У ВИКЛАДАННІ ХІМІЇ У БУКОВИНСЬКОМУ ДЕРЖАВНОМУ МЕДИЧНОМУ УНІВЕРСИТЕТІ

 
10.11.2023 20:07
Автор: Велика Алла Ярославівна, кандидат біологічних наук, асистент кафедри медичної та фармацевтичної хімії, Буковинський державний медичний університет; Кропельницька Юлія Валеріївна, викладач фахового коледжу, Буковинський державний медичний університет
[3. Педагогічні науки;]

ORCID: 0000-0001-6550-4822 Alla Velyka

ORCID: 0000-0002-9517-8041 Yulia Kropelnytska

Інтерактивні технології навчання наразі є домінуючими в освітньому просторі України (саме їм належить левова частка аудиторних годин у робочих планах навчальних та професійних програм освітніх закладів вищої школи та закладів післядипломної освіти). Із входженням нашої системи освіти у Болонський освітній процес ця ситуація, безперечно змінилася, що сприяє зростанню якості освіти та рівню професійності фахівців, їхній мобільності, конкурентоспроможності на ринку праці [1, 2, 3].

У вищій школі невід’ємною формою організації навчального процесу є лекція. Її основна дидактична мета – формування орієнтувальної теоретичної основи для подальшого засвоєння студентами навчального матеріалу [4]. Для активізації пізнавальної діяльності студентів важливо відійти від традиційної моделі викладання лекцій, яка здебільшого орієнтована на пасивне сприймання  студентами  змісту  навчального  матеріалу.  З  цією  метою  варто  використовувати  новітні технології, які дозволять залучити студентів до активного обговорення, мобілізують їхню пізнавальну діяльність.     

На нашу думку, важливим моментом, що підвищить ефективність лекцій, може бути введення таких методів навчання як дискусія та бесіда.      Організовуючи  дискусію  під  час  лекції,  викладач  повинен  заздалегідь  визначити мету введення дискусії, сформулювати питання, визначити місце дискусії у структурі лекції та її тривалість, підсумкове узагальнення повинно стати містком, зв’язуючим моментом із подальшим викладенням матеріалу лекції [5].   

Наприклад,  під  час  розгляду теми “Якісні реакції катіонів”  для  студентів  2  курсу,  для організування дискусії можна використати  такі теми  для  обговорення  на  лекції:  “Макро- та мікроелементи та їх роль для людського організму”; “Використання неорганічних сполук в якості медичних препаратів”; “Забруднення навколишнього середовища йонами важких металів”  тощо.   

Використання  бесіди  на  лекції  дозволить  зняти  монотонність  навчання,  активізувати  мислення, підвищити інтерес до навчання. Педагог може звертатися безпосередньо до когось із студентів, або до всієї аудиторії. Значні можливості для проведення бесіди має використання так званої “лекції з пропусками”. На першому етапі студенти знайомляться із опорним  конспектом  лекції, умовними позначеннями та завданнями, що пропонуються для  самостійного  виконання. На лекції  викладач  організовує  активне обговорення  студентами  питань,  надає  їм  можливість  виступити  з  доповненнями.  Студенти роблять необхідні записи і помітки в опорному конспекті,  отримують  відповідь від викладача на питання, які виникли у процесі підготовки до лекції.  [6]. 

Для проведення занять з аналітичної хімії зі студентами-фармацевтами 2 курсу на кафедрі медичної та фармацевтичної хімії можна запропонувати декілька варіантів проведення дискусій. Найпопулярнішою є дискусія у формі “Питання та відповіді”; її можна застосовувати, зазвичай, після лекції як елемент засвоєння знань, вияснення сумнівних місць. Питання можуть задавати слухачі викладачеві і навпаки. Багато педагогічних тренінгів використовують питання та відповіді як самостійний метод навчальної роботи. Правильно і логічно підібрані питання, поставлені в добрій послідовності, дозволяють групі самостійно прийти до очікуваних розв’язків. Учасники можуть отримати переконання, що самі розв’язали проблему, а не отримали її готовий розв’язок. Виходячи  з  усього  сказаного  вище,  можна  зробити  висновок,  що впровадження  інтерактивних  технологій  вносить  у  звичну  систему  вивчення аналітичної хімії на фармацевтичному факультеті ВДНЗ “Буковинський державний медичний університет”  привабливу  для  студентів  новизну, змінюються усталені традиції предметного викладання, а  найголовніше – досягнення  освітніх стандартів відбувається  більш  інтенсивно  і  цілісно. Інтерактивність, оригінальність і оперативність даних технологій робить їх популярними як серед викладачів, так і серед студентів, а в кінцевому результаті їх систематичне впровадження підвищує ефективність навчального процесу.

Література. 

1.Болонський процес: головні принципи входження в Європейський простір вищої освіти / Упорядники Журавський В.С., Згуровський М.З. – К.: ІОЦ “Видавництво “Політехніка”, 2003. – 200с.

2.Вища освіта України і Болонський процес // Навч.пос. / За ред. Кременя В.Г. – Київ – Тернопіль, 2004. – 110с.

3.Болонський процес: документи / Укладачі: Тимошенко З.І., Греков А.М., Гапон Ю.А. – К.: Вид-во Європ. ун-ту, 2004. – 169с.

4.Ортинський В. Л. Педагогіка вищої школи: навч. посіб. [для студ. вищ. навч. закл.] / В. Л. Ортинський. – К.: Центр учбової літератури, 2009. – 472 с.

5.Січкарук О. І.  Інтерактивні  методи  навчання  у  вищій  школі:  Навчально-методичний  посібник.  / О. І. Січкарук. – К.:    Таксон, 2006. – 88 с.

6.Софій Н.,  Кузьменко В.  Активне  навчання:  обговорення,  інтерактивні  лекції,  рольові  ігри,  мозкові штурми. [Електронний ресурс] / Режим доступу: http://osvita.ua/school/theory/1345/

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
АКТУАЛЬНІСТЬ ВИКОРИСТАННЯ МУЛЬТИМЕДІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ З ДИЗАЙНУ
21.11.2023 21:06
ВИКОРИСТАННЯ ФОРМ І МЕТОДІВ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЗАКЛАСНОЇ РОБОТИ З БІОЛОГІЇ В СЕРЕДНІЙ ШКОЛІ
21.11.2023 18:37
КАЗКОТЕРАПІЯ ЯК ЗАСІБ КОРЕКЦІЇ ТРИВОЖНОСТІ ДІТЕЙ ШКІЛЬНОГО ВІКУ В УМОВАХ ВІЙНИ І МЕТОДИКИ ЇХ ВИКЛАДАННЯ
21.11.2023 12:44
ШЛЯХИ ФОРМУВАННЯ ЗАЛУЧЕНОСТІ СТУДЕНТІВ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ ПРИ ЗМІШАНОМУ НАВЧАННІ
21.11.2023 12:32
ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ОНЛАЙН-ПЛАТФОРМ НА УРОКАХ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ДЛЯ ФОРМУВАННЯ ЛЕКСИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ ОСНОВНОЇ ШКОЛИ
21.11.2023 01:54
ІНТЕРАКТИВНІ ТЕХНОЛОГІЇ НАВЧАННЯ – ЗАСІБ АКТИВІЗАЦІЇ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ В СУЧАСНИХ УМОВАХ
21.11.2023 01:23
ДОСВІД ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ЕКОНОМІСТІВ У ЗВО США
20.11.2023 23:33
ТВОРЧИЙ ВЧИТЕЛЬ - КЛЮЧЕВИЙ АСПЕКТ У ФОРМУВАННІ ПІЗНАВАЛЬНИХ ВМІНЬ УЧНІВ
20.11.2023 22:45
MAINTAINING MOTIVATION AND KEEPING THE STUDENTS FOCUSED DURING ONLINE LESSONS AT THE UNIVERSITY
20.11.2023 19:24
ПРОЄКТНА ДІЯЛЬНІСТЬ У ФАХОВІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ
17.11.2023 19:33




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.236 сек. / Mysql: 1425 (0.189 сек.)