:: ECONOMY :: ДОСВІД КАФЕДРИ ГІГІЄНИ ТА ЕКОЛОГІЇ ПДМУ У ВИКОРИСТАННІ ДИДАКТИКИ В ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ У ВИЩІЙ ШКОЛІ :: ECONOMY :: ДОСВІД КАФЕДРИ ГІГІЄНИ ТА ЕКОЛОГІЇ ПДМУ У ВИКОРИСТАННІ ДИДАКТИКИ В ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ У ВИЩІЙ ШКОЛІ
:: ECONOMY :: ДОСВІД КАФЕДРИ ГІГІЄНИ ТА ЕКОЛОГІЇ ПДМУ У ВИКОРИСТАННІ ДИДАКТИКИ В ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ У ВИЩІЙ ШКОЛІ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 30

Термін подання матеріалів

24 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 17



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ДОСВІД КАФЕДРИ ГІГІЄНИ ТА ЕКОЛОГІЇ ПДМУ У ВИКОРИСТАННІ ДИДАКТИКИ В ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ У ВИЩІЙ ШКОЛІ

 
25.10.2023 11:41
Автор: Комишан Ірина Вадимівна, викладач, Полтавський державний медичний університет; Матвієнко Таміла Миколаївна, кандидат медичних наук, Полтавський державний медичний університет
[18. Медичні науки;]

Дидактика сприяє поліпшенню якості навчання та підвищенню його ефективності. Об’єктом дидактики вищої школи є навчальний процес як вид діяльності. Ця галузь педагогіки допомагає діяльності того, хто навчає, і того, хто навчається, покращує їх взаємодію.

Німецький педагог Вольфганг Ратке (1571-1635), винайшов «дидактику» як науку, що досліджує теоретичні основи процесу навчання. Англійський філософ Френсіс Бекон (1561-1626) визначив дидактику як самостійну наукову галузь. Як «універсальне мистецтво навчати всього всіх» трактував дидактику чеський педагог Ян Амос Коменський (1592 – 1670).

Навчальна діяльність на кафедрі гігієни та екології ПДМУ здійснюється згідно загальних принципів навчання сформульованих ще німецьким педагогом Вольфгангом Ратке, а саме:

- матеріал навчальної дисципліни викладається у відповідності до визначеної робочою програмою послідовності модулів, які вміщують в собі набір пов’язаних між собою тем;

- для вітчизняних здобувачів вищої освіти навчання здійснюється виключно українською мовою;

- в процесі опрацювання тем, для кращого засвоєння інформації, застосовується повторення та закріплення матеріалу за допомогою тестового контролю, розв’язання ситуаційних задач чи усних відповідей;

- навчання здійснюється без примусу, виключно на основі вмотивованості аудиторії результатом навчання;

- навчальний матеріал подається в доступній зрозумілій формі; 

- при вивченні комплексу тих чи інших факторів навколишнього середовища застосовується принцип «від часткового до загального, від відомого до невідомого»;

- навчання спирається на індукцію (наприклад, зворотний вплив факторів навколишнього середовища на людину як результат її діяльності), дедукцію (наприклад, побудова ситуаційних задач на основі вже засвоєної інформації щодо того чи іншого фактора навколишнього середовища) та підтвержений досвід провідних спеціалістів медико-профілактичної галузі.

Також під час навчання постійно використовується різного роду дидактичний матеріал. Дидактичний матеріал — особливий тип навчального матеріалу, а саме: навчальні посібники, таблиці та схеми наповнені текстами, цифрами, малюнками, прилади (люксметр, анемометр, кататермометр, шумомір, гігрометр, газоаналізатор та ін.), реактиви, лабораторний посуд та досліджуваний матеріал (наприклад, санітарно-гігієнічна експертиза хліба, борошна, молока, води), які надаються здобувачам вищої освіти для практичної чи самостійної роботи в навчальній кімнаті або демонструються викладачем перед всією аудиторією. Цей вид навчального матеріалу задіює різні види пам’яті (образну, емоційну, рухову, словесно-логічну, оперативну, мимовільну), що сприяє кращому сприйманню і запам’ятовуванню матеріалу.

Дистанційний формат навчання дозволяє використовувати й більш сучасний варіант дидактичних матеріалів. Мова йдеться про електронні дидактичні матеріали. Їх використання дозволяє:

- поєднувати різні види робіт ( індивідуальну, групову з колективною);

- покращувати мотивацію навчання шляхом використання різних видів діяльності і джерел інформації;

- знаходити різні шляхи вирішення поставленої проблеми;

- аналізувати помилки і оцінки;

- здійснювати контроль зі зворотним зв'язком он-лайн;

- візуалізовувати навчальний матеріал;

- створювати варіанти демонстрації навчального матеріалу; 

- надавати доступ до електронних підручників, довідників, відео, презентацій;

- розвивати інформаційні компетенції викладачів та студентів.

Під час карантину спричиненого пандемією Covid-19 і після його відміни, та з початком воєнних дій в Україні практика використання прикладних програм загального призначення (ZOOM, Google Meet, Moodle) у якості електронного дидактичного засобу навчання стала вже звичною для проведення занять он-лайн.

То ж, ефективно залучити увесь арсенал дидактичних засобів навчання є важливим завданням науково-педагогічних працівників вищих медичних закладів – створити максимально захопливу атмосферу для підвищення зацікавленості навчальною дисципліною і отримання потрібного результату, а саме, високого рівня засвоєння знань і вміння їх застосовувати.

Список використаних джерел:

1. Біляковська О. О., Мищишин І. Я., Цюра С. Б.. Дидактика вищої школи: навч. посіб. Львів: ЛНУ ім. Івана Франка, 2013. 360 с.

2. Нагаєв В.М. Педагогіка вищої школи: Навчальний посібник. Х.: «Стильна типографія», 2019. 267 с.

3. Педагогічний словник (українська). Київ: Педагогічна думка, 2001. С.142–143.

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
THE EFFECT OF GREEN TEA ON PATHOLOGICAL CONDITIONS IN THE ORAL CAVITY
24.10.2023 17:42
ДОСЛІДЖЕННЯ КРОВОПОСТАЧАННЯ СТАТЕВИХ ОРГАНІВ САМКИ БІЛОГО ЩУРА
24.10.2023 12:41
ОСОБЛИВОСТІ ПРОЦЕСІВ ПЕРОКСИДНОГО ОКИСНЕННЯ ЛІПІДІВ ТА ЕНДОГЕННОЇ ІНТОКСИКАЦІЇ ПРИ ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНОМУ ГОСТРОМУ ПОШИРЕНОМУ ПЕРИТОНІТІ ТА СУПУТНЬОМУ ЦУКРОВОМУ ДІАБЕТІ
24.10.2023 10:42
ЕФЕКТИВНІСТЬ ЗАСТОСУВАННЯ РЕМІНЕРАЛІЗУЮЧОЇ ТЕРАПІЇ ДЛЯ ЛІКУВАННЯ РАННЬОГО ДИТЯЧОГО КАРІЄСУ ЗУБІВ У ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ВІКУ
24.10.2023 00:41
СИСТЕМИ АДМІНІСТРУВАННЯ ПАЦІЄНТІВ ЯК СКЛАДОВА АДМІНІСТРАТИВНИХ МЕДИЧНИХ ІНФОРМАЦІЙНИХ СИСТЕМ
24.10.2023 00:30
ПРИЗНАЧЕННЯ ТА МОЖЛИВОСТІ АДМІНІСТРАТИВНИХ МЕДИЧНИХ ІНФОРМАЦІЙНИХ СИСТЕМ У СУЧАСНОМУ ЦИФРОВОМУ МЕДИЧНОМУ ПРОСТОРІ
24.10.2023 00:14
ANALYSIS OF RESISTANCE OF OPPORTUNISTIC COCCI TO ANTIBIOTICS IN INFECTIOUS DISEASES OF THE LOWER RESPIRATORY TRACT
23.10.2023 23:14
КОМБІНОВАНЕ ВИКОРИСТАННЯ ВИСОКОІНТЕНСИВНОЇ МАГНІТОТЕРАПІЇ ТА КІНЕЗІТЕРАПІЇ З БАЛАНСУВАЛЬНОЮ ПЛАТФОРМОЮ В РЕАБІЛІТАЦІЇ ПАЦІЄНТІВ З МІОГЕННОЮ ЦЕРВІКАЛГІЄЮ В ГОСТРИЙ ПЕРІОД РЕАБІЛІТАЦІЇ
23.10.2023 00:15
ВПЛИВ СКЛАДУ МОДИФІКАТОРІВ НА ПОКАЗНИК СТРУКТУРИЗАЦІЇ ПАКУВАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ ПРИ ВИГОТОВЛЕННІ ЗНІМНИХ КОНСТРУКЦІЙ ЗУБНИХ ПРОТЕЗІВ
17.10.2023 20:22




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.247 сек. / Mysql: 1425 (0.198 сек.)