:: ECONOMY :: СУЧАСНИЙ СТАН МЕДИКО-БІОЛОГІЧНИХ ПРОБЛЕМ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ :: ECONOMY :: СУЧАСНИЙ СТАН МЕДИКО-БІОЛОГІЧНИХ ПРОБЛЕМ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ
:: ECONOMY :: СУЧАСНИЙ СТАН МЕДИКО-БІОЛОГІЧНИХ ПРОБЛЕМ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 30

Термін подання матеріалів

24 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 16



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

СУЧАСНИЙ СТАН МЕДИКО-БІОЛОГІЧНИХ ПРОБЛЕМ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ

 
21.11.2022 13:00
Автор: Палієнко Ольга Адольфівна, кандидат історичних наук, доцент, Університет Григорія Сковороди в Переяславі; Матюшок Максим Миколаєвич, магістрант факультету фізичної культури, спорту і здоров’я, Університет Григорія Сковороди в Переяславі
[15. Фізичне виховання та спорт;]

Потенціал здоровʼя і активного довголіття, формується з молоду, і те, що в цьому віці упущено, дуже важко відновити в подальшому житті людини [1, 2]. Тому особливої уваги заслуговує час навчання у вищому навчальному закладі, коли завершується період формування фізичного розвитку, структур і функцій організму. Від того, наскільки використовуються стимулюючі і оздоровчі впливи в цьому періоді, наскільки спосіб життя молодої людини знаходиться у відповідності з фізіологічними процесами. Саме в студентські роки можливості реалізації оздоровчих впливів фізичного виховання є найбільшими. Це визначається декількома факторами: по-перше, тим, що вищі навчальні заклади в порівнянні зі школами, мають у своєму розпорядженні набагато кращу матеріальну базу для занять фізичними вправами; по-друге, набагато більшими можливостями організму, що наближається до завершення вікового розвитку [3, c. 17].

У наукових публікаціях з фізичного виховання досить мало висвітлюється інформації про фізіологічний аналіз фізичних навантажень. Лише невелика частина фізіологічних досліджень присвячена вивченню спортивних, тобто близьких до максимальних навантажень [4]. Необхідно врахувати ще одну обставину, що значна частина досліджень в області фізіології фізичних вправ, виконана на тваринах [5], які не можуть в повній мірі висвітлити загальні закономірності фізіології мʼязової діяльності і мають лише непряме значення для розуміння процесів фізичного виховання. 

Протиріччя у фізіологічних досліджень рухової функції людини і вкрай недостатня вивченість фізіологічних основ фізичного виховання студентів свідчить про недостатність досліджень, які необхідні для побудови раціональної, фізіологічно обгрунтованої системи фізичного виховання студентів. 

Відсутність фізіологічних досліджень в галузі фізичного виховання є наслідком того, що в них немає початкової потреби. Основні проблеми фізичного виховання підростаючого покоління успішно вирішуються за рахунок розробки інших аспектів – наприклад, гігієнічних, педагогічних або медичних. Але саме і тільки фізіології людини належить ключова роль у виборі і обгрунтуванні раціональних форм і умов будь-якої діяльності людини – його праці і відпочинку, харчування та навчання. І, звичайно ж, фізичне виховання не може бути винятком у цьому питанні. Більш того, майже повна відсутність фізіологічних відомостей в галузі фізичного виховання студентів в значній мірі є причиною їх незадовільного стану здоровʼя і фізичної підготовленості.

Навіть проблема адаптації, яка для фахівців в області шкільної гігієни і фізичного виховання дітей стала однією з основоположних для розуміння процесу шкільного навчання, не звернула особливої уваги фахівців, що розробляють питання фізичного виховання студентів. Про це свідчить той факт, що у зведеннях і оглядах досліджень з фізіології рухової активності, а ні раніше, а ні в останні роки не знаходив і не знаходить свого місця розділ фізичного виховання молоді [6, c. 93].

Отже, особливе місце у фізичному вихованні належить фізіологічним дослідженням студентської молоді. Важливість цих досліджень визначається декількома факторами. По-перше, саме в цьому віці – в періоді завершення розвитку організму і особистості, формування його функціональних можливостей – можна в найбільшій мірі використовувати засоби і методи фізичного виховання. По-друге, університетська освіта є останнім, завершальним етапом навчання молодої людини. З тим багажем знань і умінь, який студент набуває в університеті, він іде в життя, де самостійно продовжує (якщо ці знання і вміння вірні і достатні) займатися фізичними вправами або припиняє ці заняття (якщо такі знання і вміння невірні або недостатні).

Список використаних джерел

1. Аршавский И.А. Физиологические механизмы и закономерности индивидуального развития. Киев: Наука, 2001. 282 с.

2. Муравов И. В. Оздоровительные эффекты физической культуры и спорта. Киев: Здоров'я, 2009. 272 с.

3. Кобза, М. Т. Фізіологічний аналіз впливу занять фізичним вихованням на адаптацію до фізичних навантажень та здоров'я студентів: автореф. дис. ... канд. біолог. наук: 03.00.13 / Таврійський НУ ім. В.І. Вернадського. Сімферополь, 2012. 18 с. 

4. Мищенко В. С. Функциональные возможности спортсменов. Киев: Здоровья, 2006. 200 с.

5. Калинский М. И., Бокиевский Ф. А., Кононенко В. Я. Содержание катехоламинов и ДОФА в тканях крыс при физических нагрузках и в восстановительном периоде. Докл. АН УССР. Сер. Б., 2001. № 8. С. 68-70. 

6. Романенко В.О., Гуржеєва Н.І., Бережна С.Е., Кліменко М.І., Черняк О.П., Альошін Є.В., Лещук Т.В., Каліновська Т.М. Структура і рівень фізичного стану студентів-першокурсників: матеріали Всеукр. наук.-практ. конф. Актуальні проблеми фізичного виховання у вузі (ІІ частина). Донецьк, 2005. С. 92-95. 



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ЦІННІСТЬ ФІЗИЧНОЇ ПІДГОТОВЛЕНОСТІ У ЖИТТЄВОМУ УСПІХУ ЛЮДИНИ ЗА ОЦІНКОЮ ШКОЛЯРІВ
25.11.2022 11:29
IMPORTANCE OF PHYSICAL ACTIVITY DURING THE WAR 2022 IN UKRAINE
24.11.2022 20:49
ТЕХНОЛОГІЯ ВИХОВНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПЕДАГОГА З ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ І СПОРТУ
24.11.2022 00:34




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.552 сек. / Mysql: 1425 (0.491 сек.)