:: ECONOMY :: ТЕХНОЛОГІЯ ВИХОВНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПЕДАГОГА З ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ І СПОРТУ :: ECONOMY :: ТЕХНОЛОГІЯ ВИХОВНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПЕДАГОГА З ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ І СПОРТУ
:: ECONOMY :: ТЕХНОЛОГІЯ ВИХОВНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПЕДАГОГА З ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ І СПОРТУ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 30

Термін подання матеріалів

24 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 17



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ТЕХНОЛОГІЯ ВИХОВНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПЕДАГОГА З ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ І СПОРТУ

 
24.11.2022 00:34
Автор: Попов Валерій Миколайович, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії кафедри фізичного виховання Прилуцького технічного фахового коледжу
[15. Фізичне виховання та спорт;]

Технологія виховної діяльності це сукупність методологічних і організаційно-методичних установок, що визначають підбір, компонування і порядок за діяння виховного інструментарію. Вона визначає стратегію, тактику і техніку організації процесу виховання у сфері фізичної культури і спорту.

Стратегія виховання задає загальний задум, перспективи та план досягнення цілей виховання в процесі вирішення практичних завдань.

Тактика виховання відповідно до його стратегією визначає систему організації виховної діяльності у навчальному закладі, установі, на підприємстві і з кожною конкретною людиною.

Техніка виховання характеризує сукупність прийомів, операцій та інших дій педагога з фізичної культури і спорту з використання виховного інструментарію у професійній діяльності. .[3]

Складовими елементами виховної технології є прийом, ланка, ланцюжок. Виховний прийом викладача (тренера) визначає за діяння сил і засобів для досягнення конкретного виховного впливу. Виховне ланка-це окрема, самостійна частина виховної технології. Ланки об'єднуються спільною метою. Виховна ланцюжок є сукупність взаємопов'язаних, послідовно задіяних прийомів і ланок для формування соціально - ціннісних якостей і звичок.

Основний елемент технології-це методи виховання, які являють собою певні способи однорідного педагогічного впливу на що займаються фізичною культурою і спортом та колективи або взаємодії з ними з метою формування і розвитку у них якостей, необхідних для успішного виконання соціальних ролей і досягнення особистісне значущих цілей.

Кожен з методів виховання спрямований на вирішення специфічних виховних завдань, зумовлених метою виховання, а також особливостями беруть участь суб'єктів виховання. Надаючи виховує вплив на людину, кожен метод виховання виконує цілком певні функції і має властивості переважного розвитку у нього певних якостей. Будь-який метод виховання включає в себе сукупність властивих лише йому засобів і прийомів педагогічного впливу, за допомогою яких вирішуються характерні для даного методу виховні завдання.

Основу методів виховання складають кошти і прийоми, які пов'язані між собою і в практиці виховання застосовуються в єдності.

Засоби виховання - це все те, за допомогою чого викладач (тренер) впливає на вихованців. До засобів виховання відносяться: слово, наочні посібники, кіно і відеофільми, бесіди, зборів, традиції, література, твори образотворчого та музичного мистецтва та ін..

Прийоми виховання - це окремі випадки дій по використанню елементів або окремих засобів виховання відповідно до конкретної педагогічної ситуацією. По відношенню до методу прийоми виховання носять підлеглий характер.

У системі методів виховання не можна розглядати кожен конкретний метод як універсальний, окремо від інших. Тільки застосування сукупності методів виховання в їх технологічного взаємозв'язку дозволяє досягати виховної мети. Жоден метод виховання, узятий ізольовано, не може забезпечити формування у людей високої свідомості, переконаності і високих моральних якостей. Інакше кажучи, жоден з методів не є універсальним і не вирішує всіх завдань виховання.

Найбільш дієвими методами виховання є:

- Традиційно прийняті - переконання, вправа, заохочення, примус і приклад;

- Інноваційно-діяльні (обумовлені впровадженнями нових виховних технологій);

- модельно-цільовий підхід, проектування, алгоритмізація, творча інваріантність та ін;

- Неформально - міжособистісні ( здійснюються через особистісно значущих людей, авторитетних з числа друзів і близьких);

- Тренінгово-ігрові (забезпечують оволодіння індивідуальним і груповим досвідом, а також корекцію поведінки і дій в спеціально заданих умовах).

- соціально - психологічні тренінги, ділові ігри та ін.;

- рефлексивні ( засновані на індивідуальному переживанні , самоаналізі і усвідомленні власної цінності в реальній дійсності). .[1]

У вітчизняній педагогіці головним методом виховання є метод переконання, так як йому належить визначальна роль у формуванні найважливіших якостей людини - наукового світогляду, свідомості і переконаності.

Метод переконання полягає в тому , щоб роз'яснити займаються норми поведінки, встановлені, сформовані традиції, а при здійсненні будь-яких проступків - їх аморальну сторону з метою усвідомлення її провинилися та попередження проступку в подальший час.

У застосуванні методу переконання використовуються два основні, нерозривно пов'язаних кошти: переконання словом і переконання справою.

Найбільш поширеними прийомами і засобами переконання словом є: роз'яснення, доказ , спростування, порівняння, зіставлення, аналогія, посилання на авторитет і ін.. Переконання словом має органічно поєднуватися з переконанням справою, практикою.

При переконанні справою найбільш часто використовуються такі прийоми: показ займається цінності та значущості його дій і вчинків; доручення практичних завдань, що сприяють подоланню сумнівів, помилкових поглядів; аналіз життєвих явищ, що спростовують помилкові погляди; особистий приклад викладача ( тренера) та ін..

Метод вправи (метод практичного привчання). Дозволяє кожному викладачеві (тренерові) і самому займається швидше досягти бажаної мети: злити воєдино слово і діло , сформувати стійкі якості і риси характеру. Його сутність полягає в такій організації повсякденного життя і діяльності, яка зміцнює їх свідомість, загартовує волю, сприяє формуванню звичок правильної поведінки. В основі привчання лежить вправу в певних морально - вольових проявах.

Вправа як спеціальна, багаторазово повторювана людиною діяльність необхідна для вдосконалення навичок поведінки в різних ситуаціях як результат підвищення свідомості. Вправа у вихованні відрізняється від вправи у навчанні. У першому випадку воно тісно пов'язане з одночасним підвищенням свідомості, а в другому - направлено на відпрацювання навичок і вмінь до високого ступеня автоматизму і роль свідомості в діях дещо знижується.

Для вдосконалення моральних та інших професійно важливих якостей велике значення має системний підхід до вправ, який включає в себе послідовність, плановість, регулярність. Це означає, що педагог з фізичного виховання та спорту повинен планувати обсяг і черговість навантажень, що впливають на розвиток позитивних звичок, на вдосконалення вольових якостей.

Треба не тільки роз'яснювати, а й постійно, наполегливо тренувати займаються в дисциплінованому, культурному поведінці, в точному виконанні спортивних правил, традицій, поки ці норми не стануть звичними.

Наочний приклад. Суть цього методу полягає в цілеспрямованому і систематичному впливі викладача ( тренера) на що займаються особистим прикладом, а також всіма іншими видами позитивних прикладів, покликаних служити зразком для наслідування, основою для формування ідеалу поведінки і засобом самовиховання.

Виховна сила прикладу ґрунтується на природному прагненні людей до наслідування, особливо молодих. Приклад легше сприймається і засвоюється тоді , коли він узятий з знайомої всім сфери діяльності. В якості виховних прикладів педагог використовує випадки з життя свого колективу (високі спортивні досягнення його окремих учнів в результаті багаторічного і наполегливої праці на тренуваннях і т.д.), приклади прояву високих моральних якостей видатними спортсменами на відповідальних міжнародних змаганнях та ін.

У виховній роботі слід більше користуватися позитивними прикладами. Якщо викладач (тренер) користується негативним прикладом, то треба вміло показати аморальну сторону прикладу, щоб викликати осуд з боку займаються.

Метод заохочення. Заохочення являє собою специфічну упорядковану сукупність прийомів і засобів морального і матеріального стимулювання. Моральне та матеріальне заохочення активно допомагає людині усвідомити ступінь праці в досягненні загальної задачі, осмислити свою поведінку, закріпити позитивні риси характеру, корисні звички.

У фізичній культурі та спорті до числа заохочень відносяться: схвалення, похвала педагога в ході занять і перед строєм, нагородження грамотою, медаллю за високі спортивно-технічні результати, присвоєння звання та ін.. .[2]

Література

1. Мудрік В., Леонов О., Мудрік І., Ільченко А., Козак Є. (2010). Організаційно-методичні основи фізичного виховання студентів вищих навчальних закладів. К. Педагогічна думка. 91-93.

2. Авторський колектив І.Бех, Т.Алєксєєнко, Г.Балл, О.Докукіна [та ін.]  (2010). Програма виховання дітей та учнівської молоді в Україні. Шкільний світ. – № 33 (545)

3. Бех І. Д. Виховання особистості. Сходження духовності : [наукове видання] К. : Либідь, 2006. – 272 с.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ЦІННІСТЬ ФІЗИЧНОЇ ПІДГОТОВЛЕНОСТІ У ЖИТТЄВОМУ УСПІХУ ЛЮДИНИ ЗА ОЦІНКОЮ ШКОЛЯРІВ
25.11.2022 11:29
IMPORTANCE OF PHYSICAL ACTIVITY DURING THE WAR 2022 IN UKRAINE
24.11.2022 20:49
СУЧАСНИЙ СТАН МЕДИКО-БІОЛОГІЧНИХ ПРОБЛЕМ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ
21.11.2022 13:00




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.280 сек. / Mysql: 1396 (0.222 сек.)