:: ECONOMY :: СУЧАСНИЙ СТАН МЕДИКО-БІОЛОГІЧНИХ ПРОБЛЕМ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ :: ECONOMY :: СУЧАСНИЙ СТАН МЕДИКО-БІОЛОГІЧНИХ ПРОБЛЕМ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ
:: ECONOMY :: СУЧАСНИЙ СТАН МЕДИКО-БІОЛОГІЧНИХ ПРОБЛЕМ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 30

Термін подання матеріалів

24 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 5



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

СУЧАСНИЙ СТАН МЕДИКО-БІОЛОГІЧНИХ ПРОБЛЕМ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ

 
21.11.2022 13:00
Автор: Палієнко Ольга Адольфівна, кандидат історичних наук, доцент, Університет Григорія Сковороди в Переяславі; Матюшок Максим Миколаєвич, магістрант факультету фізичної культури, спорту і здоров’я, Університет Григорія Сковороди в Переяславі
[15. Фізичне виховання та спорт;]

Потенціал здоровʼя і активного довголіття, формується з молоду, і те, що в цьому віці упущено, дуже важко відновити в подальшому житті людини [1, 2]. Тому особливої уваги заслуговує час навчання у вищому навчальному закладі, коли завершується період формування фізичного розвитку, структур і функцій організму. Від того, наскільки використовуються стимулюючі і оздоровчі впливи в цьому періоді, наскільки спосіб життя молодої людини знаходиться у відповідності з фізіологічними процесами. Саме в студентські роки можливості реалізації оздоровчих впливів фізичного виховання є найбільшими. Це визначається декількома факторами: по-перше, тим, що вищі навчальні заклади в порівнянні зі школами, мають у своєму розпорядженні набагато кращу матеріальну базу для занять фізичними вправами; по-друге, набагато більшими можливостями організму, що наближається до завершення вікового розвитку [3, c. 17].

У наукових публікаціях з фізичного виховання досить мало висвітлюється інформації про фізіологічний аналіз фізичних навантажень. Лише невелика частина фізіологічних досліджень присвячена вивченню спортивних, тобто близьких до максимальних навантажень [4]. Необхідно врахувати ще одну обставину, що значна частина досліджень в області фізіології фізичних вправ, виконана на тваринах [5], які не можуть в повній мірі висвітлити загальні закономірності фізіології мʼязової діяльності і мають лише непряме значення для розуміння процесів фізичного виховання. 

Протиріччя у фізіологічних досліджень рухової функції людини і вкрай недостатня вивченість фізіологічних основ фізичного виховання студентів свідчить про недостатність досліджень, які необхідні для побудови раціональної, фізіологічно обгрунтованої системи фізичного виховання студентів. 

Відсутність фізіологічних досліджень в галузі фізичного виховання є наслідком того, що в них немає початкової потреби. Основні проблеми фізичного виховання підростаючого покоління успішно вирішуються за рахунок розробки інших аспектів – наприклад, гігієнічних, педагогічних або медичних. Але саме і тільки фізіології людини належить ключова роль у виборі і обгрунтуванні раціональних форм і умов будь-якої діяльності людини – його праці і відпочинку, харчування та навчання. І, звичайно ж, фізичне виховання не може бути винятком у цьому питанні. Більш того, майже повна відсутність фізіологічних відомостей в галузі фізичного виховання студентів в значній мірі є причиною їх незадовільного стану здоровʼя і фізичної підготовленості.

Навіть проблема адаптації, яка для фахівців в області шкільної гігієни і фізичного виховання дітей стала однією з основоположних для розуміння процесу шкільного навчання, не звернула особливої уваги фахівців, що розробляють питання фізичного виховання студентів. Про це свідчить той факт, що у зведеннях і оглядах досліджень з фізіології рухової активності, а ні раніше, а ні в останні роки не знаходив і не знаходить свого місця розділ фізичного виховання молоді [6, c. 93].

Отже, особливе місце у фізичному вихованні належить фізіологічним дослідженням студентської молоді. Важливість цих досліджень визначається декількома факторами. По-перше, саме в цьому віці – в періоді завершення розвитку організму і особистості, формування його функціональних можливостей – можна в найбільшій мірі використовувати засоби і методи фізичного виховання. По-друге, університетська освіта є останнім, завершальним етапом навчання молодої людини. З тим багажем знань і умінь, який студент набуває в університеті, він іде в життя, де самостійно продовжує (якщо ці знання і вміння вірні і достатні) займатися фізичними вправами або припиняє ці заняття (якщо такі знання і вміння невірні або недостатні).

Список використаних джерел

1. Аршавский И.А. Физиологические механизмы и закономерности индивидуального развития. Киев: Наука, 2001. 282 с.

2. Муравов И. В. Оздоровительные эффекты физической культуры и спорта. Киев: Здоров'я, 2009. 272 с.

3. Кобза, М. Т. Фізіологічний аналіз впливу занять фізичним вихованням на адаптацію до фізичних навантажень та здоров'я студентів: автореф. дис. ... канд. біолог. наук: 03.00.13 / Таврійський НУ ім. В.І. Вернадського. Сімферополь, 2012. 18 с. 

4. Мищенко В. С. Функциональные возможности спортсменов. Киев: Здоровья, 2006. 200 с.

5. Калинский М. И., Бокиевский Ф. А., Кононенко В. Я. Содержание катехоламинов и ДОФА в тканях крыс при физических нагрузках и в восстановительном периоде. Докл. АН УССР. Сер. Б., 2001. № 8. С. 68-70. 

6. Романенко В.О., Гуржеєва Н.І., Бережна С.Е., Кліменко М.І., Черняк О.П., Альошін Є.В., Лещук Т.В., Каліновська Т.М. Структура і рівень фізичного стану студентів-першокурсників: матеріали Всеукр. наук.-практ. конф. Актуальні проблеми фізичного виховання у вузі (ІІ частина). Донецьк, 2005. С. 92-95. 



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ЦІННІСТЬ ФІЗИЧНОЇ ПІДГОТОВЛЕНОСТІ У ЖИТТЄВОМУ УСПІХУ ЛЮДИНИ ЗА ОЦІНКОЮ ШКОЛЯРІВ
25.11.2022 11:29
IMPORTANCE OF PHYSICAL ACTIVITY DURING THE WAR 2022 IN UKRAINE
24.11.2022 20:49
ТЕХНОЛОГІЯ ВИХОВНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПЕДАГОГА З ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ І СПОРТУ
24.11.2022 00:34




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.185 сек. / Mysql: 1425 (0.142 сек.)