:: ECONOMY :: STEM-ОСВІТА  В ПРОЄКТІ «ІНТЕЛЕКТ УКРАЇНИ» ДЛЯ УЧНІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ :: ECONOMY :: STEM-ОСВІТА  В ПРОЄКТІ «ІНТЕЛЕКТ УКРАЇНИ» ДЛЯ УЧНІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ
:: ECONOMY :: STEM-ОСВІТА  В ПРОЄКТІ «ІНТЕЛЕКТ УКРАЇНИ» ДЛЯ УЧНІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 30

Термін подання матеріалів

24 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 26



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

STEM-ОСВІТА В ПРОЄКТІ «ІНТЕЛЕКТ УКРАЇНИ» ДЛЯ УЧНІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ

 
26.09.2022 19:48
Автор: Перерва Наталія Сергіївна, учитель-методист, Драбівський навчально-виховний комплекс "Заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів імені С. В. Васильченка-гімназія", смт Драбів, Черкаська обл., Україна
[3. Педагогічні науки;]

Не навчайте дітей так, як навчали вас, - вони народилися в інші часи…

Якщо Ви хочете навчити дітей мислити по-іншому, 

Вам доведеться навчитися учити по-іншому. 

Конфуцій.

STEM-освіта належить до інноваційних освітніх систем, що повністю відповідають загальносвітовим тенденціям розвитку сучасної освіти.

Сьогодні більш ніж 20 міжнародних освітніх технологій досліджують проблему STEM-освіти в області науки, технології, інженерії та математики.

STEM можна і треба застосовувати з початкових класів. Усе це в руках і компетенції учителя.

Нині все – від ґаджетів до інформації – дуже швидко старіє. Традиційні методики навчання кожного наступного  покоління все менш ефективні.

STEM- технології у початковій школі:

-розвиток пізнавального інтересу в учнів та дослідницьких навичок;

-навчання дітей співпрацювати, групова робота;

- ознайомлення із STEM професіями;

- розвиток пізнавального інтересу до природничих дисциплін;

- розвиток навичок спілкування.

 Головна мета науково-орієнтованої освіти молодших школярів – це створення системи навчання на основі компетентнісного підходу, яка орієнтована на самореалізацію особистості молодшого науковця.

STEM-освіта має бути неперервною: розпочинатися в дошкільному віці й тривати протягом життя.

Сьогодні освіта України  вже робить кроки до впровадження системи навчання STEM. Якщо ідеться про початкову школу, то це формування навичок дослідницької діяльності, але, звичайно, у формі, доступній для певного віку, психічного і ментального розвитку; закладання основ обізнаності зі STEM- галузями і професіями; стимулювання інтересу учнів до подальшого опанування курсів, пов’язаних зі STEM.

Саме упровадження в національний освітній простір системи пошуку, навчання та виховання здібних та обдарованих дітей є метою всеукраїнського науково-педагогічного проєкту «Інтелект України».

У цьому проєкті діти не отримують знання  у готовому вигляді, а здобувають їх шляхом відкриття через самостійну і практичну діяльність.

Модельну навчальну програму, навчально-методичні матеріали в науково-педагогічному проєкті «Інтелект України» (далі- Проєкт) розроблено на виконання Закону України «Про освіту», Державного стандарту початкової освіти, Концепції Нової української школи, інших законодавчих актів, що визначають вимоги до організації освітнього процесу в закладах освіти.

Особливостями викладання в 2-4 класах Проєкту інтегрованого курсу «Я пізнаю світ» є те, що навчання проводиться по зошитах з друкованою основою (схвалено для використання у загальноосвітніх навчальних закладах “ (Лист ДНУ «ІМЗО» Міністерства освіти і науки України від 26.06.2018 №22.1/12-Г-432), зошитах для домашніх завдань, комплектами мультимедійних навчальних ресурсів, зошитами для розвивальних вправ. 





Курс «Я пізнаю світ» інтегрований, пов’язаний між освітніми галузями: мовно-літературною, громадянською, історичною, природничою, соціальною, здоров’язбережувальною, технологічною, математичною, мистецькою, фізкультурною. Матеріали, розміщені у зошиті, цікаві, естетичні, пізнавальні. На перший погляд, учням початкової школи важко засвоїти знання з історії, географії, фізики, хімії, але діти із задоволенням працюють на уроках, бо в зошиті матеріал викладено доступно, зрозуміло, цікаво. Кожен урок «ЯПС» для дитини – це відкриття нового, незвіданого.



Теоретично – практичний матеріал у зошитах з друкованою основою підкріплюється мультимедійним супроводом (відео-екскурсії, уривки з мультфільмів, повторення правил за диктором тощо).



Великою проблемою в період воєнного часу є дистанційне навчання. Але вдома організація процесу навчання не шкодить  здобуванню якісних знань школярами. Цікавим є те, що саме в Проєкті в навчальних програмах реалізується STEM-освіта – один із основних трендів у світовій освіті. Це – інноваційна освітня система, що повністю відповідає загальносвітовим тенденціям розвитку сучасної освіти.



Інтегрований курс «Я пізнаю світ» вчить дитину будувати, розробляти, проектувати власні вироби, поєднувати теорію, практику, сміливо доводити правильність чи хибність своєї думки (гіпотези), самостійно робити висновки. На таких уроках учитель виступає не скільки лектором, скільки модератором навчального процесу. 



В зошиті безліч STEM- завдань, які діти, користуючись даним алгоритмом, виконують самі, або під час дистанційного навчання разом з дорослими.(фото).








На сайті Проєкту є рубрика «Батькам», де розміщено матеріал по темі. Це – надзвичайно велика допомога під час дистанційного навчання. Так батьки співпрацюють з учителем, допомагають у навчанні своїй дитині.



STEM-урок – це творча співпраця учителя та учнів, а в період дистанційки – дитини з батьками. Саме зошит з друкованою основою «Я пізнаю світ» є хорошим путівником у безмежний світ відкриттів. Діти люблять працювати в зошитах, адже матеріал у них подано так, щоб учні позитивно ставилися до школи, щоб була мотивація до навчання. Кожна група уроків ( а їх по три уроки три дні) починається відеотрейлером. Школярі дізнаються, що будуть сьогодні вивчати, підспівуючи веселу пісеньку.Обов’язково хвилинка афірмації(повтори текст за диктором,заплющ очі,відтвори висловлювання, які для тебе є важливими (напр. «На уроках я працюю із задоволенням!».)



Презентації, мистецькі хвилинки, віртуальні подорожі Україною та світом, хвилинки релаксації, відеофрагменти, творчі завдання, ребуси, кросворди, нейробіка, «Зоряні перегони» - це невеликий перелік творчих завдань, які розміщено на сторінках зошита з друкованою основою «Я пізнаю світ» та на цифрових носіях.



Пропоную калейдоскоп творчих та дослідницьких робіт, виконаних учнями 2 класу  в період дистанційного навчання самостійно та під керівництвом батьків. Але найбільша допомога – це алгоритм та покроковий опис виконання  роботи, розміщений на дисках сайту «Інтелект України». Це зрозуміло, доступно і цікаво.



1) Дослідницький проект «Умови для росту рослини» (біологія).



(Фото 1)



2) Геометричне дослідження «Куб та його будова» (математика).



(Фото 2).



3) Творча майстерня  «Едельвейс – біла зірка Карпат» (географія). 



(Фото 3)



4) «Трипільська культура. Посуд» (історія). (Фото 4)



5) Дослід «Дифузія в рідинах і газах» (фізика). (Фото 5)



6) Будова атома. Протони, нейтрони та електрони(хімія). (Фото 6).








В зошитах, на плакатах та на дисках розміщені завдання з хімії («Будиночок з хімічних елементів»), з фізики («Дифузія в рідинах і газах»), історії («Природні об’єкти України, занесені до списку Світової спадщини ЮНЕСКО») і т.п.


Методична і навчальна література, яку вчитель використовує під час вивчення інтегрованого курсу «Я пізнаю світ» сприяє розвитку і вихованню успішної особистості, формує уміння і навички практичного застосування знань, вироблення умінь добувати знання самостійно, бажання навчатися, незалежно від форми навчання, адже знання – це неоціненний скарб, який потрібно поповнювати, збагачувати і цінити.


STEM освіта розроблена таким чином, що дає можливсть допомогти учням розібратися у конкретному питанні та формулювати його власні бачення вирішення питання. Діти шукають відповіді не з теоретичних матеріалів, а відразу на практиці, роблячи спроби та помилки.


STEM допомагає не тільки долучити учня до освітнього процесу, а й розкрити творчий потенціал кожного.


STEM у початковій школі – це СПІВРОБІТНИЦТВО, КОМУНІКАТИВНІСТЬ, ТВОРЧІСТЬ, КРЕАТИВНІСТЬ.


STEM навчання у початковій школі дає можливість підводити учнів до усвідомленої і емоційно пережитої потреби міркувати і висловлювати свої думки на запропоновану тему.


STEM є цінним складником та одним із пазлів реформи НУШ.


Список використаних джерел:


1. Бех І. Д. Методологічні засади всеукраїнського науково-педагогічного проєкту «Інтелект України» / І. Д. Бех // Рідна школа. – 2013.- №10.- С.9-12.


2. Гавриш І. Інноваційні освітні проекти - кроки до світових стандартів освіти (науково-педагогічний проект «Інтелект України»/ І. Гавриш, С. Кириленко // Рідна школа. – 2013.- №10.- С. 3-8


3. Поліхун Н. І. Педагогічна технологія STEM як засіб реформування освітньої системи України./ Поліхун Н. І., Сліпухіна І. А., Чернецький І. С.// Освіта та розвиток обдарованої особистості.- 2017.- №3.- С. 5-8





Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
СУЧАСНІ ПІДХОДИ ДО ВИВЧЕННЯ ШКІЛЬНОГО КУРСУ ГЕОГРАФІЇ «УКРАЇНА І СВІТОВЕ ГОСПОДАРСТВО»
29.09.2022 22:37
ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ТА КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ РІЧКОВОГО І МОРСЬКОГО ФЛОТУ
29.09.2022 13:41
ВИКЛИКИ ВОЄННОГО ЧАСУ ДО ВИВЧЕННЯ ПРОБЛЕМИ СУСПІЛЬНОЇ РОБОТИ УЧИТЕЛЯ-ЛОГОПЕДА, БАТЬКІВ ТА ВИХОВАТЕЛЯ З КОРЕКЦІЇ МОВЛЕННЄВИХ ПОРУШЕНЬ У ДІТЕЙ
27.09.2022 09:29
КОМПЛЕКСИ ВПРАВ ДЛЯ РОЗВИТКУ ІНШОМОВНОГО ДІАЛОГІЧНОГО МОВЛЕННЯ СТУДЕНТІВ
24.09.2022 23:51
РОЗВИТОК КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ
19.09.2022 16:03
СУЧАСНІ ПІДХОДИ ДО ФОРМУВАННЯ МІЖКУЛЬТУРНОЇ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ВИКЛАДАЧІВ НІМЕЦЬКОЇ МОВИ
15.09.2022 15:10
ВИКОРИСТАННЯ СИТУАЦІЙНИХ ЗАВДАНЬ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ
08.09.2022 15:12
ДО ПИТАННЯ ПРО ОСНОВИ УКРАЇНСЬКОЇ НАЦІОНАЛЬНОЇ ОСВІТИ: РЕЛІГІЙНИЙ ЧИННИК У ВИХОВНОМУ ІДЕАЛІ
05.10.2022 23:20
СПЕЦИФІКА ПРОВЕДЕННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ ПРАКТИКИ МАГІСТРАНТІВ СПЕЦІАЛЬНОСТІ 014.09 - СО_ІНФОРМАТИКА
02.10.2022 01:22
ВАРІАТИВНА СКЛАДОВА «БІОГЕННІ ЕЛЕМЕНТИ ТА ЇХ РОЛЬ В ЖИТТІ ЛЮДИНИ» ЗА НАПРЯМОМ ПІДГОТОВКИ «ОХОРОНА ЗДОРОВ’Я»
01.10.2022 23:21




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.319 сек. / Mysql: 1396 (0.263 сек.)