:: ECONOMY :: ВИКОРИСТАННЯ СИТУАЦІЙНИХ ЗАВДАНЬ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ :: ECONOMY :: ВИКОРИСТАННЯ СИТУАЦІЙНИХ ЗАВДАНЬ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ
:: ECONOMY :: ВИКОРИСТАННЯ СИТУАЦІЙНИХ ЗАВДАНЬ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 30

Термін подання матеріалів

24 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 26



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ВИКОРИСТАННЯ СИТУАЦІЙНИХ ЗАВДАНЬ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

 
08.09.2022 15:12
Автор: Шевчук Тетяна Вікторівна, кандидат історичних наук, доцент, Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського"
[3. Педагогічні науки;]

Ситуація, яка склалася в Україні та світі в останні роки та місяці

прискорили  потребу в більш  широкому забезпеченні навчального процесу всіма формами дистанційного навчання здобувачів знань, в тому числі приділити більше уваги роботі над ситуаційними завданнями. 

У відповідності до Положення про дистанційне навчання: затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України 25 квітня 2013 р. № 466 дистанційна форма здобуття освіти - це індивідуалізований процес здобуття освіти, який відбувається в основному за опосередкованої взаємодії віддалених один від одного учасників освітнього процесу у спеціалізованому середовищі, що функціонує на базі сучасних психолого-педагогічних та інформаційно-комунікаційних технологій . 

Дистанційне навчання в ВНЗ –це сукупність технологій, які дозволяють забезпечити студентам основний об’єм матеріалу, що має бути засвоєний, інтерактивну взаємодію людей, що навчаються і викладачів в процесі навчання, надання особам, які навчаються можливості самостійної роботи для засвоєння матеріалу, що вивчається.

Основними підсистемами системи дистанційного навчання, які необхідні для забезпечення ефективного процесу навчання є:

• Підсистема навчально-методичного забезпечення;

• Підсистема технічного забезпечення і підтримки;

• Організаційна підсистема

Забезпечення дистанційного процесу навчання з наявністю технічних комп’ютерних телекомунікацій можна здійснювати у вигляді:

- Чат-заняття – заняття, що здійснюються з використанням чат-технологій (всі учасники мають одночасний доступ до чату)

- Веб- заняття – дистанційні заняття, конференції, семінари, робота з ситуаційними завданнями, практичні заняття, консультації з питань виконання контрольних робіт і інших форм навчальних занять, що проводяться за допомогою засобів телекомунікацій і інших можливостей Інтернету.

Крім того, взаємодія може здійснюватися і іншими способами, такими як обмін друкованими матеріалами через пошту і факс, аудіо - чи відеоконференція.

Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського запровадив на новій основі платформу дистанційного навчання «Сікорський» (Sikorsky Distance Learning Platform).

Платформа «Сікорський» – це відкрите віртуальне навчальне середовище університету. Платформа «Сікорський» надає  викладачам та студентам широкі можливості для  успішного дистанційного навчання. Викладачі можуть створювати навчальні курси, використовуючи всі можливості онлайн- роботи. В дистанційних курсах викладачі завантажують тексти лекцій, питання до курсу, презентації до теми, навчальні фільми та інше. Також ця система забезпечує зручну взаємодію між викладачами та студентами.

Впровадження дистанційних освітніх технологій:  

- дає  можливість забезпечувати дистанційну підтримку освіти;

- допомагають організувати самостійну роботу студентів; 

- допомагають викладачу індивідуалізувати процес навчання; 

- дає можливість надавати допомогу в виконанні контрольних робіт студентам заочного відділення; 

- викликати більшу зацікавленість студента в спілкуванні і проведенні  консультацій;

- здійснювати контрольні заходи  з боку викладача.

Для активізації пізнавальної самостійної роботи студентів в умовах дистанційного навчання доцільним і ефективним може бути ширше використання методики розв’язання ситуаційних завдань, які провокують в навчальному процесі підвищення самостійності в роботі, активізацію мислення студентів, привносять дух творчості в навчання, наближення навчання до професійної діяльності, ставлять за мету підготувати студента до професійної практичної діяльності.

Викладачем, що працює над розробкою ситуаційних завдань має бути враховано можливість використання трьох груп ситуаційних завдань: 

1. Ситуаційні завдання, які відображають реальні виробничі ситуації. Для таких задач джерелом розгляду є зміст навчання, трансформований через певні конкретні виробничі ситуації або відповідні Інтернет джерела;

2. Ситуаційні задачі, які моделюють елементи професійної діяльності. Це передбачає використання наукових знань з окремих напрямків професійної діяльності, інформація з нормативної і технічної документації, Інтернет-джерела.

3. Ситуаційні завдання, орієнтовані на виконання науково-дослідних робіт, тобто науково-дослідні ситуаційні завдання, для виконання яких мають бути використана статистична інформація, наукова, публіцистична  література, Інтернет-джерела. Завдання, які виконуються з використанням дослідницького методу, повинні містити в собі всі елементи самостійного дослідницького процесу (постановку завдання, обґрунтування, припущення, пошук відповідних джерел необхідної інформації, процес рішення завдання).

У даному методі найбільш повно проявляються ініціатива, самостійність, творчий пошук  здобувача знань у дослідницькій діяльності.

Розробляючи пакет ситуаційних завдань викладач має враховувати існування різноманітних підходів до розробки ситуаційних задач, які мають бути впроваджені в залежності від рівня попередньої підготовки студента, характеру навчальної дисципліни, зокрема: 

- побудова задач на основі відповідних питань програми навчальної дисципліни ;

- підхід, заснований на розв’язанні певних практико-орієнтованих  типів задач, які необхідно навчитися розв’язувати кожному, хто вивчає курс;

- підхід, заснований на реальних умовах виробничого процесу, базові знання з яких закладено у відповідних навчальних дисциплінах;

В основі проведення занять з розв’язанням ситуаційних завдань має бути:

• висока мотивація, емоційна насиченість процесу навчання;

• діалогічне спілкування, як між викладачем і студентами, так і між самими студентами;

• у процесі діалогу розвиваються комунікативні здатності; здійснюється підготовка до професійної діяльності;

• розвивається уміння вирішувати проблеми колективно;

• метод розкриває особистісний потенціал студента: кожний учасник може діагностувати свої можливості поодинці, а також і в спільній діяльності з іншими учасниками;

• у процесі підготовки й проведення ситуаційного заняття, кожний учасник повинен мати можливість для самоствердження й саморозвитку;

• викладач повинен допомогти студентові, показати самому його кращі якості, які могли б розкритися в ході спілкування;.

• обговорення і оцінка проведеного заняття сприяє закріпленню знань.

Позитивним в роботі над ситуаційними завданнями в умовах дистанційного навчання є те, що:

- створюються комфортні умови для активної комунікації певної групи здобувачів ;

- студенти отримують самостійно нові знання але при цьому  використовують і  акумулюють раніше набуті з певної групи навчальних дисциплін;

- набувають життєво - важливого досвіду розв’язання поставлених або виниклих проблем;

- варіативність способів розв’язання поставленої проблеми  сприяє розвитку креативності як викладача так і здобувачів;

- формує навики командної роботи, вміння вислуховувати і розуміти інших.

Таким чином, питання використання та наповнення дистанційних курсів, в тому числі ситуаційними завданнями є актуальним для організації навчального процесу в сучасних умовах. 

Література:

1. Волкова Н.П. Інтерактивні технології навчання у вищій школі: навчально-методичний посібник / Н.П. Волкова. – Дніпро: Університет імені Альфреда Нобеля, 2018. – 360 с

2. Думанський Н. О. Класи сучасних технологій дистанційної освіти. URL: http://vlp.com.ua/files/12.pdf

3. Козлова Г.М. Методика викладання у вищій школі ОНЕУ, 2014.-200 с

4. Красильник Ю.С. Теоретико-методичні основи проєктування дистанційного навчання в умовах закладу вищої освіти. Збірник наукових праць «Педагогічні науки». Херсон : Видавничий дім «Гельветика». 2021. Випуск 94. С. 86-92

5. Шуневич Б. Тенденції розвитку складових частин організації дистанційного навчання // Інформаційні системи та мережі: Зб. наук. праць: Вісник Національного університету „Львівська політехніка”. – 2009. – № 653. – С. 231–240.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
СУЧАСНІ ПІДХОДИ ДО ВИВЧЕННЯ ШКІЛЬНОГО КУРСУ ГЕОГРАФІЇ «УКРАЇНА І СВІТОВЕ ГОСПОДАРСТВО»
29.09.2022 22:37
ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ТА КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ РІЧКОВОГО І МОРСЬКОГО ФЛОТУ
29.09.2022 13:41
ВИКЛИКИ ВОЄННОГО ЧАСУ ДО ВИВЧЕННЯ ПРОБЛЕМИ СУСПІЛЬНОЇ РОБОТИ УЧИТЕЛЯ-ЛОГОПЕДА, БАТЬКІВ ТА ВИХОВАТЕЛЯ З КОРЕКЦІЇ МОВЛЕННЄВИХ ПОРУШЕНЬ У ДІТЕЙ
27.09.2022 09:29
STEM-ОСВІТА В ПРОЄКТІ «ІНТЕЛЕКТ УКРАЇНИ» ДЛЯ УЧНІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ
26.09.2022 19:48
КОМПЛЕКСИ ВПРАВ ДЛЯ РОЗВИТКУ ІНШОМОВНОГО ДІАЛОГІЧНОГО МОВЛЕННЯ СТУДЕНТІВ
24.09.2022 23:51
РОЗВИТОК КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ
19.09.2022 16:03
СУЧАСНІ ПІДХОДИ ДО ФОРМУВАННЯ МІЖКУЛЬТУРНОЇ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ВИКЛАДАЧІВ НІМЕЦЬКОЇ МОВИ
15.09.2022 15:10
ДО ПИТАННЯ ПРО ОСНОВИ УКРАЇНСЬКОЇ НАЦІОНАЛЬНОЇ ОСВІТИ: РЕЛІГІЙНИЙ ЧИННИК У ВИХОВНОМУ ІДЕАЛІ
05.10.2022 23:20
СПЕЦИФІКА ПРОВЕДЕННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ ПРАКТИКИ МАГІСТРАНТІВ СПЕЦІАЛЬНОСТІ 014.09 - СО_ІНФОРМАТИКА
02.10.2022 01:22
ВАРІАТИВНА СКЛАДОВА «БІОГЕННІ ЕЛЕМЕНТИ ТА ЇХ РОЛЬ В ЖИТТІ ЛЮДИНИ» ЗА НАПРЯМОМ ПІДГОТОВКИ «ОХОРОНА ЗДОРОВ’Я»
01.10.2022 23:21




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.374 сек. / Mysql: 1396 (0.303 сек.)