:: ECONOMY :: ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ ДЕРЖАВНОГО ФІНАНСОВОГО АУДИТУ :: ECONOMY :: ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ ДЕРЖАВНОГО ФІНАНСОВОГО АУДИТУ
:: ECONOMY :: ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ ДЕРЖАВНОГО ФІНАНСОВОГО АУДИТУ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 30

Термін подання матеріалів

24 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 21



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ ДЕРЖАВНОГО ФІНАНСОВОГО АУДИТУ

 
28.04.2011 14:18
Автор: Оксенюк Оксана Ігорівна, студентка Львівського національного університету імені Івана Франка
[Облік, аналіз і аудит]
На сьогоднішній день бюджетні установи потребують державного регулювання з питань реформування існуючої системи державного фінансового контролю й вдосконалення чинної нормативно-правової бази, у тому числі й державного фінансового аудиту.
Досліджуючи питання правового закріплення видів державного фінансового аудиту та проаналізувавши чинне законодавство, можна зробити висновок про виділення таких його видів [1]:
- фінансовий аудит виконання бюджетних програм (аудит ефективності) - регламентується Порядком проведення органами Державної контрольно-ревізійної служби аудиту ефективності виконання бюджетних програм (затверджений Постановою №1017 [2]);
- державний фінансовий аудит діяльності бюджетних установ – регламентується Порядком проведення органами ДКРС аудиту фінансової та господарської діяльності бюджетних установ (затверджений Постановою №1777 [3]);
- державний фінансовий аудит діяльності суб’єктів господарювання – регламентується Порядком проведення органами ДКРС державного фінансового аудиту діяльності суб’єктів господарювання (затверджений Постановою №361 [4]);
- державний фінансовий аудит виконання місцевих бюджетів – регламентується Порядком проведення органами ДКРС державного фінансового аудиту виконання місцевих бюджетів (затверджений Постановою №698 [5]).
Серед названих видів аудиту варто відзначити, що нині одним із найважливіших напрямів діяльності вищих органів фінансового контролю розвинених зарубіжних країн є саме аудит ефективності, основною метою якого є визначення соціально-економічного ефекту використання коштів держави, а також розроблення рекомендацій із підвищення результативності, економності і продуктивності використання бюджетних коштів та управління державними фінансовими ресурсами в цілому.
В Україні такий вид контролю також набуває поступового розвитку, особливо у контрольно-ревізійній діяльності Рахункової палати при проведенні перевірок виконання державних програм [1].
Відповідно до п.1 Постанови №1017 [2], “аудит ефективності – форма державного фінансового контролю, яка спрямована на визначення ефективності використання бюджетних коштів для реалізації запланованих цілей та встановлення факторів, які цьому перешкоджають” . Метою здійснення цього виду аудиту є розроблення обґрунтованих пропозицій щодо підвищення ефективності використання коштів державного та місцевих бюджетів у процесі виконання бюджетних програм.
Фінансово-господарський аудит – це форма державного фінансового контролю, яка спрямована на запобігання фінансових порушень та забезпечення достовірності фінансової звітності.
Основними завданнями фінансового аудиту є сприяння бюджетній установі у забезпеченні правильності ведення бухгалтерського обліку, законності використання бюджетних коштів, державного та комунального майна, достовірності фінансової звітності та організації дієвого внутрішнього контролю.
Фінансовий аудит охоплює [3]:
• проведення протягом року моніторингу фінансової звітності бюджетної установи, у тому числі з використанням баз даних Державного казначейства;
• перевірку використання бюджетних коштів, державного та комунального майна, правильності ведення бухгалтерського обліку, достовірності фінансової звітності, у разі виявлення за результатами моніторингу фінансової звітності ризикових операцій;
• аналіз системи внутрішнього фінансового контролю, зокрема визначення ефективності його організації;
• підготовку керівництву бюджетної установи пропозицій щодо усунення виявлених недоліків і порушень, виявлених за результатами попередніх етапів .
Здійснюється державний фінансовий аудит Рахунковою палатою та Головним контрольно-ревізійним управлінням України [6].
Незважаючи на результативність та продуктивність проведення державного фінансового аудиту, в даній сфері існує низка недоліків, які порушують систему контролю, достовірність та об’єктивність проведення різних контрольних заходів.
Серед таких проблем: відсутність у законодавстві передбачення розвитку державного фінансового аудиту діяльності бюджетних установ за певними напрямами, недосконалість законодавчого та нормативно-правового забезпечення, недостатня напрацьованість у сфері методичних прийомів аудиту.
Враховуючи вищеназвані недоліки важливим є розробка та рекомендація основних напрямів удосконалення існуючої системи державного фінансового аудиту з метою покращення діяльності суб’єктів господарювання, забезпечення їх стабільності та ефективності функціонування. Серед таких напрямів [7]:
-  удосконалення законодавчої бази у сфері державного фінансового аудиту;
-  створення системи органів незалежного зовнішнього державного аудиту шляхом розвитку регіональних рахункових палат на основі наявної розгалуженої мережі контрольно-ревізійних органів;
-  прийняття та коригування урядових рішень з питань організації урядового внутрішньосистемного державного аудиту;
-  здійснення поступового переходу від ревізій фінансово-господарської діяльності до аудиту виконання основних показників бюджетних установ.
Врахування вищеперелічених пропозицій є ефективною запорукою підвищення ефективності державного фінансового аудиту і важливим фактором зміцнення економічної безпеки на шляху інтеграції України у світове співтовариство системи фінансового контролю та аудиту.

Список використаної літератури:
1. Пивовар Ю. І. Нормативно-правове визначення поняття та видів державного фінансового аудиту [Електронний ресурс] / Пивовар Ю. І. - Режим доступу: http://radnuk.info/statti/546-bezpeka/14576-2011-01-18-05-59-38.html
2. Про затвердження Порядку проведення органами державної контрольно-ревізійної служби державного фінансового аудиту виконання бюджетних програм: Постанова Кабінету Міністрів України від 10.08.2004 №1017 // Офіційний вісник України. – 2004. – № 32. – Ст. 21.
3. Про затвердження Порядку проведення органами державної контрольно-ревізійної служби державного фінансового аудиту діяльності бюджетних установ: Постанова Кабінету Міністрів України від 31.12.2004 №1777 // Офіційний вісник України. – 2005. – № 1. – Ст. 14.
4. Про затвердження Порядку проведення органами державної контрольно-ревізійної служби державного фінансового аудиту діяльності суб’єктів господарювання: Постанова Кабінету Міністрів України від 25.03.2006 №361// Офіційний вісник України. – 2006
5. Про затвердження Порядку проведення органами державної контрольно-ревізійної служби державного фінансового аудиту виконання місцевих бюджетів: Постанова Кабінету Міністрів України від 12.05.2007 №698 // Офіційний вісник України. – 2007. – №37. – Ст. 1453
6. Сивульський М.І. Проблеми державного фінансового аудиту бюджетних установ // Фінансовий контроль. – 2010. – № 2. – С. 37-45.
7. Данильчук Ю. М. Державний фінансовий аудит як пріоритетний напрям удосконалення вітчизняної системи фінансового контролю [Електронний ресурс] / Данильчук Ю. М. - Режим доступу: http://www.rusnauka.com/8_DN_2011/Economics/7_81624.doc.htm

Е-mail: oxeniuk_oxana@ukr.net

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
НАПРЯМКИ ВДОСКОНАЛЕННЯ БУХГАЛТЕРСЬКОГО ОБЛІКУ ТА ЕКОНОМІЧНОГО АНАЛІЗУ ГОТОВОЇ ПРОДУКЦІЇ НА ПІДПРИЄМСТВІ
30.04.2011 09:28
ОСОБЛИВОСТІ АУДИТУ БЮДЖЕТНИХ КОШТІВ В УКРАЇНІ
28.04.2011 11:15
ОБЛІК ТОВАРНИХ НАДБАВОК НА ПІДПРИЄМСТВАХ РОЗДРІБНОЇ ТОРГІВЛІ
26.04.2011 15:35
ПРОБЛЕМИ ОБЛІКУ ДЕБІТОРСЬКОЇ ЗАБОРГОВАНОСТІ
22.04.2011 20:52
СКЛАД ВИТРАТ ВИРОБНИЦТВА
22.04.2011 20:26
ВІДТВОРЕННЯ ОСНОВНИХ ЗАСОБІВ В СИСТЕМІ УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВОМ
22.04.2011 11:27
МЕТОДИКА АНАЛІЗУ УПРАВЛІННЯ ДЕБІТОРСЬКОЮ ЗАБОРГОВАНІСТЮ
21.04.2011 19:05
АНАЛІТИЧНА ОЦІНКА ВПЛИВУ КРЕДИТОРСЬКОЇ ЗАБОРГОВАНОСТІ НА ФІНАНСОВИЙ СТАН ПІДПРИЄМСТВ
21.04.2011 18:34
ФОРМУВАННЯ І ВІДОБРАЖЕННЯ РЕЗЕРВУ СУМНІВНИХ БОРГІВ У БУХГАЛТЕРСЬКОМУ ОБЛІКУ
20.04.2011 21:17
МЕТОДИКА АНАЛІЗУ ПАСИВУ БАЛАНСУ
19.04.2011 10:32




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.193 сек. / Mysql: 1396 (0.151 сек.)