:: ECONOMY :: УПРАВЛІННЯ ФІНАНСАМИ ДОМОГОСПОДАРСТВ РЕГІОНУ :: ECONOMY :: УПРАВЛІННЯ ФІНАНСАМИ ДОМОГОСПОДАРСТВ РЕГІОНУ
:: ECONOMY :: УПРАВЛІННЯ ФІНАНСАМИ ДОМОГОСПОДАРСТВ РЕГІОНУ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 30

Термін подання матеріалів

24 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 23



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

УПРАВЛІННЯ ФІНАНСАМИ ДОМОГОСПОДАРСТВ РЕГІОНУ

 
15.04.2012 14:31
Автор: Маташ Олена Олександрівна, студентка Донецького університету економіки та права
[Секція 5. Банківська справа. Фінанси, грошовий обіг та кредит;]
Фінанси домогосподарств є рушійною силою, яка забезпечує економічне зростання країни. Домогосподарства забезпечують економіку країни вільними грошовими ресурсами за рахунок своїх заощаджень в комерційних банках, накопичення коштів на пенсійних рахунках, інвестування коштів в паї інвестиційних фондів. Вони ж створюють основний попит на різноманітну продукцію, яка виробляється суб’єктами господарювання і самі беруть участь у задоволенні цього попиту, здійснюючи підприємницьку діяльність.
Домогосподарство – сукупність фізичних одиниць – резидентів, що мають спільні економічні інтереси, функції, поведінку і джерела фінансування. Головною метою домогосподарства можуть бути: розвиток будь-якого виду домогосподарської діяльності, організація індивідуального підприємництва, накопичення сімейних заощаджень, будівництво житла, купівля автотранспорту тощо. [1]
Основними завданнями домогосподарств в умовах економіки ринкового типу є такі: прогнозування на близьку та віддалену перспективи змін у потребах з урахуванням демографічних зрушень у складі сімей та домогосподарств, прогнозування змін у бюджеті домогосподарства, планування діяльності членів домогосподарства, планування і контроль за змінами у сімейному, відстежування економічної кон'юнктури у змінному навколишньому економічному середовищі, ведення обліку доходів і витрат.
Взаємозв'язок фінансів домогосподарств з державними фінансами виявляється перш за все у сплаті податків фізичними особами до бюджету та державних цільових фондів, а також у формі грошових виплат (пенсії, допомоги, фінансування послуг і пільг), що здійснюються з бюджету і відповідних фондів.
Джерелом фінансових ресурсів домогосподарств служить заробітна плата, доходи від продажу власного капіталу, доходи від реалізації продукції підсобних господарств, доходи від здачі майна в оренду, відсотки на грошовий капітал, доходи на вклади у цінні папери тощо. Витрати фінансових ресурсів домогосподарств зумовлені задоволенням власних потреб та накопиченнями, необхідними для здійснення інших заходів.
Соціально-економічний розвиток у будь-якому регіоні, на будь-якому рівні господарювання не повинні бути пущені „на самоплив” і регулюватися тільки так званою „невидимою рукою” ринку. Сказане повною мірою може бути віднесене й до об’єкта управління, яким є фінанси регіону. Його основною метою є мобілізація фінансових ресурсів регіону на забезпечення сталого економічного і соціального розвитку регіону в цілому.
Методи державного регулювання розрізняють за формами впливу і за сферою впливу. За формами впливу виділяють методи прямого регулювання, що чітко регламентують поведінку суб’єктів господарювання (державні замовлення, контракти, ліміти, обмеження, штрафи, дозволи, ліцензії, квоти, фінансування, надання дотацій з бюджету різним сферам діяльності та інші важелі адміністративного характеру), та методи опосередкованого регулювання, які впливають на створення ринкового середовища (податкове регулювання, політика прискореної амортизації тощо) [2, с. 43].
Правильно сформульовані цілі управління фінансовими ресурсами регіону насамперед мають відповідати таким вимогам: реальність і можливість, вимогливість, орієнтування на результат, успіх, а не на процес; наукова відокремленість, придатність до вимірювання, однозначність для сприйняття, ясність, гнучкість, прийнятність, відбиття змісту діяльності. Процес установлення цілей задає державним регіональним органам управління, а також органам місцевого самоврядування визначений зміст і порядок дій, що може сприяти досягненню цілі.
Мета механізму управління фінансами регіону – удосконалення і підвищення ефективності всіх видів діяльності підприємств і організацій, домогосподарств регіону. Основні завдання фінансового розвитку регіону формулюються з урахуванням державної, регіональної економічної політики.
Управління фінансовим розвитком підприємств регіону повинно будуватися з урахуванням таких етапів вирішення проблеми [3, с. 6]:
основною метою управління фінансовим розвитком визначається створення системи взаємодії всіх суб’єктів промислового комплексу регіону, що забезпечує реалізацію стратегії та досягнення пріоритетів власного та регіонального фінансового розвитку;
науково-технічні, соціально-економічні, організаційно-управлінські цілі розвитку формуються з урахуванням особливостей фінансів конкретних підприємств, організацій та їх об’єднань, домогосподарств;
застосовуються організаційно-управлінські, фінансово-економічні, етичні та інші принципи забезпечення фінансової діяльності;
завдання фінансового розвитку встановлюється координуючим органом;
формується механізм організаційного забезпечення фінансового розвитку підприємств і організацій, домогосподарств регіону;
визначаються способи ресурсного забезпечення фінансового розвитку суб’єктів господарювання регіону;
формується структура управління фінансовою діяльністю підприємств і організацій, домогосподарств регіону за основними функціями: планування (стратегічне, поточне, оперативне), облік, контроль, регулювання, мотивація і стимулювання з визначенням виконавців зазначених функцій.
Регіон – це не просто єдиний господарський комплекс, а сукупність господарських комплексів суб’єктів господарювання. Інтереси розвитку регіону об’єктивно не можуть одночасно збігатися з інтересами кожного суб’єкта, що входить до його складу. Це зумовлює потребу спрямування розвитку підприємств та установ, їх фінансових ресурсів в інтересах розвитку території в цілому і, відповідно, розробку відповідної узагальненої концепції, яка б інтегрувала спрямування ресурсів усіх учасників регіональних процесів.
Регіон повинен володіти самостійністю у формуванні та використанні фінансових ресурсів, обсяг яких знаходиться в безпосередній залежності від оптимального розподілу відповідальності між місцевими органами управління, масштабів та ефективності роботи господарського комплексу. У свою чергу, діяльність останнього значною мірою залежить від оптимального розподілу та використання фінансових ресурсів за допомогою механізму фінансового регулювання економіки регіону.

Список використаної літератури:
1. Бібліотека українських підручників: [Електронний ресурс] / Юрій С.І., Федосов В.М. // Фінанси – 2008. – Режим доступу до підр.: http://pidruchniki.ws/19991130/finansi/finansi
2. Ковалюк О.М. Фінансовий механізм організації економіки України (проблеми теорії і практики): монографія / О.М. Ковалюк – Львів: Видавничий центр Львівського національного університету імені Івана Франка, 2002. – 253с.
3. Монітор. Пальне чи хліб?// Урядовий кур’єр . – 2007.- № 182. - С.16.
4. Полевик Г.М. Вдосконалення механізму управління фінансовими ресурсами регіону: дис. канд. екон. наук: 08.06.01 / Полевик Геннадій Миколайович.-Херсон, 2009. – 196 с.
5. Бочан І. О. Домогосподарство – основний суб`єкт приватного сектора в перехідній економіці / І. О. Бочан // Регіональна економіка. – 2001. – № 4. – C. 193–199.
6. Клименко Т.В. Повышение эффективности формирования финансового потенциала региона: дис... канд. экон. наук: 08.10.01 / Т.В.Клименко – Донецк, 2003. – 217 с.
7. Вахович І.М. Фінансова політика сталого розвитку регіону: методологія формування та механізм реалізації: монографія / Ірина Михайлівна Вахович. – Луцьк: Надстир’я, 2007. – 496 с.


Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ОСНОВНІ ЗАСАДИ ДЕРЖАВНОГО РЕГУЛЮВАННЯ БАНКІВСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В УКРАЇНІ
31.03.2012 18:50
МЕНЕТАРНЫЙ КРИЗИС В РЕСПУБЛИКЕ БЕЛАРУСЬ: УРОКИ ДЕВАЛЬВАЦИЙ И ПРОБЛЕМЫ ВЫХОДА
19.04.2012 12:09
СИСТЕМА ФІНАНСОВИХ МЕХАНІЗМІВ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЗРОСТАННЯ ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ
18.04.2012 15:51
МЕХАНІЗМ УПРАВЛІННЯ ЛІКВІДНІСТЮ БАНКУ
18.04.2012 11:40
ПОЗИТИВНІ ТА НЕГАТИВНІ СТОРОНИ ЗАПРОВАДЖЕННЯ РЕФОРМИ В ГАЛУЗІ ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я
17.04.2012 14:31
ПРОБЛЕМИ РОЗВИТКУ СТРАХОВОГО РИНКУ УКРАЇНИ
15.04.2012 14:21
ДОСЛІДЖЕННЯ СИСТЕМИ РОЗВИТКУ ПЕРСОНАЛУ ПАТ "ЮНІКРЕДИТ БАНК"
13.04.2012 22:35
ФОРМУВАННЯ РЕСУРСНОЇ БАЗИ КОМЕРЦІЙНИХ БАНКІВ НА РЕГІОНАЛЬНОМУ РІВНІ
11.04.2012 09:47
ВИЗНАЧЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ УПРАВЛІННЯ КРЕДИТНИМ ПОРТФЕЛЕМ АТ «УКРСИББАНК»
11.04.2012 09:39
ІНВЕСТИЦІЙНА ДІЯЛЬНІСТЬ КОМЕРЦІЙНИХ БАНКІВ
11.04.2012 09:19




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.253 сек. / Mysql: 1396 (0.198 сек.)