:: ECONOMY :: РОЗРАХУНОК ПЛИВУ ФАКТОРІВ ЯКОСТІ ПРОДУКЦІЇ НА ЇЇ ЦІНУ :: ECONOMY :: РОЗРАХУНОК ПЛИВУ ФАКТОРІВ ЯКОСТІ ПРОДУКЦІЇ НА ЇЇ ЦІНУ
:: ECONOMY :: РОЗРАХУНОК ПЛИВУ ФАКТОРІВ ЯКОСТІ ПРОДУКЦІЇ НА ЇЇ ЦІНУ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 30

Термін подання матеріалів

24 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 23



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

РОЗРАХУНОК ПЛИВУ ФАКТОРІВ ЯКОСТІ ПРОДУКЦІЇ НА ЇЇ ЦІНУ

 
11.03.2010 22:10
Автор: Смоловик Раїса Федорівна, кандидат економічних наук, професор Національного Технічного Університету „Харківський Політехнічний Інститут”, Сікєтіна Наталія Геннадіївна, асистент Національного Технічного Університету „Харківський Політехнічний Інститут”
[Економіка та підприємництво. Менеджмент підприємств та організацій]
Взаємозв’язок між економічною ефективністю діяльності підприємства та рівнем конкурентоспроможності його продукції закладено у формі мінімізації відношення сумарних витрат на придбання та використання товару до корисного ефекту, що споживач одержить від даного товару порівняно з аналогічними товарами.
У якості корисного ефекту приймається інтегральний показник якості продукції. У сумарні витрати на придбання та використання товару включаються ціна товару, витрати на його транспортування та установку, експлуатацію, ремонт тощо [1 – 3].
Тобто оцінка конкурентоспроможності товару, що відображена у сучасній економічній літературі, представляє конкурентоспроможність як функцію двох показників – якості та ціни споживання.
Такий взаємозв’язок конкурентоспроможності продукції та ефективності діяльності підприємства успішно дотепер використовувався. У такому разі потенційний споживач вибере той товар, у якого співвідношення вказаних показників є мінімальним.
Дослідимо залежність одної зі складових конкурентоспроможності товару – його ціни – від показників якості продукції.
Представимо ціну продукції у вигляді функції f (x1,x2, …xn), де хі є факторами, що на неї впливають. Така залежність є багатофакторною, тому розглянемо її як лінійну залежність для спрощення досліджень [4].
Проведемо регресійний аналіз впливу показників якості продукції технічного призначення на її ціну (на прикладі тракторного машинобудування).
Пропонується використати такі показники якості продукції:
1) енергонасиченість (х1);
2) максимальний запас обертаючого моменту двигуна (х2);
3) матеріалоємність продукції (х3).
Тобто ціну продукції тракторного машинобудування можна представити за допомогою функції, з урахуванням впливу вищенаведених факторів:

у = a0 + a1x1 + a2x2 + a3x3 (1)

де ai – параметри моделі;
х1…3 – показники якості продукції (фактори).
Проведено перевірку факторів на мультиколінеарність, для виключення з моделі взаємопов’язаних факторів за допомогою розрахунку коефіцієнтів парної кореляції
Доведено, що значний зв'язок з результативним показником мають фактори: матеріалоємність продукції, 1 кг/г.о. (r=0,9) та максимальний запас крутячого моменту двигуна (r=0,35). Слід відзначити, що такий показник якості, як енергонасиченість має зворотній зв'язок з результативним показником. Далі будуємо рівняння множинної регресії за допомогою редактору Microsoft Exel 2003 та надбудови «Аналіз даних» (табл.)
Таблиця регресійної статистики:

Показник....................................Значення показника
Множинний R.............................0,975630549
Коефіціент детермінації, R2......0,951854968
Нормований R-квадрат..............0,947606877
Стандартна похибка.................12555,63971
Спостереження.........................38

Слід відзначити, що існує високий зв'язок між результативним показником та факторами – коефіцієнт детермінації дорівнює 0,9518 та є більшим за табличне значення.
Таким чином, рівняння залежності буде мати вигляд (2):

у = 117192,2323 -75349,519х1 + 427,0243343х2 + 714,96064х3 (2)

Як вже зазначалося, енергонасиченість має зворотній зв'язок з результативним показником. Найбільш значущім фактором є х3, так як значення t-статистики вище критичного при k=n-2 тa α=0,95.
Одержане рівняння залежності можна використовувати для прогнозних розрахунків. Підставивши у вищенаведене рівняння нове значення факторів (х) одержимо прогнозне значення функції (у).

Список використаної літератури:
1. Долинская М.Г., Соловьев И.А. Маркетинг и конкурентоспособность промышленной продукции. - М.: Изд-во стандартов. - 1991. - 128 с.
2. Святненко В.Ю. Промисловий маркетинг. – К.:МАУП, 2001. – 264 с.
3. Фатхутдинов Р.А. Стратегический маркетинг. – М.: ЗАО “Бизнес-школа “Интел-Синтез”. 2000. – 640 с.
4. Красс М.С., Чупрынов Б.П. Математика для экономистов. – СПб.: Питер, 2007. – 464 с.: ил.

e-mail: wel2001@ukr.net

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА РОЗВИТКУ МЕНЕДЖМЕНТУ У ПОСТІНДУСТРІАЛЬНОМУ СУСПІЛЬСТВІ
27.02.2010 15:13
ПРОБЛЕМИ УПРАВЛІННЯ ПРОМИСЛОВИМ ПІДПРИЄМСТВОМ
26.02.2010 09:57
ФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ ЕКОНОМІЧНОЇ БЕЗПЕКИ ПІДПРИЄМСТВ ТА ЇЇ ОСОБЛИВОСТІ У ГЕРМАНІЇ
15.03.2010 22:38
СТРАТЕГІЧНЕ УПРАВЛІННЯ В УМОВАХ КРИЗИ
13.03.2010 19:21
ОРГАНІЗАЦІЯ БЮДЖЕТНОГО УПРАВЛІННЯ
13.03.2010 18:46
СУЧАСНІ ПРОБЛЕМИ ІННОВАЦІЙНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ У ХОДІ ЗДІЙСНЕННЯ ІННОВАЦІЙНОГО ПРОЦЕСУ
13.03.2010 18:06
СОЦІАЛЬНА СКЛАДОВА ІНВЕСТИЦІЙНОЇ СТРАТЕГІЇ ПІДПРИЄМСТВА
13.03.2010 17:34
ПРИНЦИПИ СТРАТЕГІЧНОГО МИСЛЕННЯ ЗА СЦЕНАРІЯМИ
12.03.2010 23:42
ДЕРЖАВНА ПІДТРИМКА ВІДТВОРЕННЯ ОСНОВНОГО КАПІТАЛУ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКИХ ПІДПРИЄМСТВ
12.03.2010 23:36
ЕФЕКТИВНІСТЬ КОРПОРАТИВНОГО УПРАВЛІННЯ НА ПРИКЛАДІ ЗАРУБІЖНИХ КРАЇН
12.03.2010 08:40




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.213 сек. / Mysql: 1396 (0.167 сек.)