:: ECONOMY :: СУЧАСНІ ПРОБЛЕМИ ІННОВАЦІЙНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ У ХОДІ ЗДІЙСНЕННЯ ІННОВАЦІЙНОГО ПРОЦЕСУ :: ECONOMY :: СУЧАСНІ ПРОБЛЕМИ ІННОВАЦІЙНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ У ХОДІ ЗДІЙСНЕННЯ ІННОВАЦІЙНОГО ПРОЦЕСУ
:: ECONOMY :: СУЧАСНІ ПРОБЛЕМИ ІННОВАЦІЙНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ У ХОДІ ЗДІЙСНЕННЯ ІННОВАЦІЙНОГО ПРОЦЕСУ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 29

Термін подання матеріалів

23 квітня 2024

До початку конференції залишилось днів 26



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

СУЧАСНІ ПРОБЛЕМИ ІННОВАЦІЙНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ У ХОДІ ЗДІЙСНЕННЯ ІННОВАЦІЙНОГО ПРОЦЕСУ

 
13.03.2010 18:06
Автор: Тимощук Марта Павлівна, аспірант Одеського національного політехнічного університету
[Економіка та підприємництво. Менеджмент підприємств та організацій]
Інновацією називають прибуткове втілення й використання нововведень у вигляді впровадження новітніх продуктів і послуг, нанотехнологій, комплексу нових управлінських організаційно-технічних та соціально-економічних рішень виробничого, фінансового, комерційного, адміністративного або іншого характеру. Інновації представляють собою практичне втілення нових ідей і знань, відкриттів, винаходів і науково-технічних розробок у процесі виробництва з метою їхньої комерційної реалізації для максимального задоволення певних потреб споживачів. Забезпечення ефективного інноваційного процесу полягає в ефективній організації його складових, створення конкурентоспроможної інноваційної продукції, технологій [1].
Основоположник інноваційної теорії австрійський економіст Й. Шумпетер трактував інновацію як будь-яку можливу зміну, що здійснюється внаслідок прийняття нових або ж вдосконалення існуючих рішень технічного, технологічного чи організаційного характеру в процесах виробництва, постачання, збуту продукції [2].
Інноваційний менеджмент ― це сукупність принципів, методів і форм управління інноваційним процесом, інноваційною діяльністю та відповідно підготовленим персоналом, що здійснює цю діяльність.
В основі інноваційного менеджменту лежить розробка інноваційної стратегії і засобів її реалізації. Розробка та виробництво нових видів продукції при цьому стає пріоритетним напрямом розвитку підприємства (фірми, корпорації), оскільки визначає всі інші напрями його розвитку [3].
Ефективний інноваційний менеджмент підприємств та організацій передбачає такі дії як формування й реалізацію інноваційних програм різних рівнів, підготовка навчання і перекваліфікацію кадрів, здійснення прикладних та науково-дослідних робіт, орієнтованих на розробку нових сучасних технологій, розвиток нових чи значне вдосконалення вже існуючих інноваційних структур.
Найважливішою та першочерговою ціллю інноваційного менеджменту можна вважати забезпечення ефективного тривалого функціонування інноваційного процесу на основі ефективної організації всіх його складових елементів і систем, створення конкурентоспроможної інноваційної продукції, технологій.
Основою інноваційного процесу є створення, впровадження і поширення нововведень, що характеризуються науково-технічною та моральною новизною. Інновації також виявляються в удосконаленні та зміні систем управління та організації виробничих процесів. Постійно розробляються, освоюються й впроваджуються нові організаційні структури, методи розробки управлінських рішень, форми та методи стимулювання на підприємствах [1].
Інноваційний процес включає ряд послідовних дій, внаслідок яких інновація розвивається від певної ідеї до готового продукту, який потім використовується в повсякденному житті. Інноваційний процес починається з виникнення оригінальної наукової ідеї, потім здійснюється поступове впровадження її у виробництво, реалізація, поширення і споживання готового інноваційного продукту чи нанотехнологій. Інноваційний процес моделюється у вигляді деякої послідовності подій, що формують життєвий цикл інновації.
Також на підприємстві можуть здійснюватися радикальні (підривні) інновації. Інноваційний менеджмент означає систему управління процесом виникнення та впровадження радикальних інновацій [4].
Ефективний інноваційний менеджмент передбачає вирішення проблеми якісної організації інноваційної діяльності, а саме залучення висококваліфікованих менеджерів і постійне підвищення кваліфікації та навчання відповідного персоналу [5].
Впровадження ефективного інноваційного менеджменту необхідно для забезпечення сприятливих умов підвищення ефективності, розширення і прискорення використання різних інновацій, росту економічних показників підприємства за рахунок втілення в життя різноманітних інноваційних проектів, зменшення ризиків фінансування інноваційних проектів [5].
Інноваційний менеджмент має на меті в першу чергу ефективне управління процесом розробки, впровадження, виробництва та комерціалізації інновації, синхронізацію функціональних підсистем, удосконалення координуючих дій операційної системи виробництва, управління персоналом і здійснення контролю за інноваційним процесом [6].
Як вид діяльності та процес прийняття управлінських рішень інноваційний менеджмент включає сукупність певних особливих процедур управління інноваційним процесом. Ця сукупність складається з відповідних функцій управління, кожна з яких включає певні види роботи (етапи), що пов'язані з багатогранною діяльністю підприємства і виконуються у відповідній послідовності [5].
Ефективний інноваційний менеджмент повинен передбачати створення певної якісної ієрархічної організаційної структури, до складу якої мають ввійти спеціалізовані підрозділи управління, керівники різних рівнів, які наділені повноваженнями на прийняття та реалізацію відповідних управлінських рішень і несуть відповідальність за їх результати [5].
Управління процесом впровадження нововведень та здійснення інноваційного процесу, передбачає:
1) розробку інноваційних цілей розвитку підприємства;
2) створення системи певних інноваційних стратегій;
3) аналіз зовнішнього середовища з урахуванням невизначеності та величини ризику;
4) аналіз інноваційного потенціалу фірми;
5) вивчення інноваційної діяльності конкурентів;
6) прогнозування обсягу фінансування інноваційної діяльності;
7) вибір ресурсів, необхідних для здійснення інноваційних процесів;
8) пошук інноваційних ідей, ліцензій, ноу-хау;
9) прогноз майбутньої можливої ситуації на ринку інноваційних розробок;
10) формування інноваційного портфеля, розробка пакету проектів;
11) планування та організація наукових розробок;
12) розробку ефективної процедури прийняття управлінських рішень;
13) аналіз ризиків інновацій, визначення методів їх мінімізації;
14) оцінку ефективності інноваційної діяльності;
15) дослідження доцільності передачі технології в процесі створення, освоєння та розміщення на ринку (ліцензії, трансфери, науково-технічне співробітництво) [5-6].
Реалізація інновації на ринку пов'язана зі значним ризиком. Інноваційний менеджмент призначений також для координації й узгодження функціонування та взаємодії як внутрішніх, так і зовнішніх структурних елементів інноваційного процессу для зменшення можливих ризиків.
Основними й найважливішими цілями менеджменту інновацій є забезпечення довгострокового функціонування інноваційного процесу на основі ефективної організації всіх його складових елементів і систем та створення конкурентоспроможної інноваційної продукції та технологій.
Для забезпечення ефективного інноваційного менеджменту слід забезпечити здійснення таких завдань:
1. Оцінка світових тенденцій науково-технічного розвитку.
2. Розробка стратегії інноваційної політики і механізмів її здійснення.
3. Формування стратегічних цілей інноваційної діяльності.
4. Розробка планів та програм інноваційних проектів.
5. Розробка організаційно-виробничої структури управління інноваційною діяльністю.
6. Планування організації інноваційного процесу.
7. Спостереження (контроль) за виконанням етапів, стадій інноваційного процесу в часі та синхронізацією всіх видів діяльності.
8. Підготовка відповідного персоналу для здійснення інновацій [5-6].
Надзвичайно важливою є проблема управління процесом вибору оптимального поєднання фінансових ресурсів для забезпечення ефективного впровадження нововведень. Через обмеженість фінансових ресурсів здійснення принципово нових розробок й оновлення виробничих потужностей до снаги не всім [7].
Надзвичайно важливим при здійсненні інноваційного менеджменту є використання системного аналізу проблем, що виникають, економіко-математичного моделювання процесів прийняття рішень у кожній з функцій управління інноваціями.

Список використаної літератури:
1. Про інноваційну діяльність. Закон України № 40—IV від 04.07.2002 р. // Інтелектуальна власність. —2002.— № 10 — С. 35 — 42.
2. Шумпетер Й. Теория экономического развития (Исследование предпринимательской прибыли, капитала и цикла конъюнктуры): пер. с нем. – М.: Прогресс, 1982.
3. Белінський Л.В. Менеджмент виробництва та операцій: Підручник.- К., Центр навч. літ. 2005.
4. Микитюк П.П. Інноваційна діяльність. Навч.пос./ П.П.Микитюк, Б.Г.Сенів ─ К.: Центр учбової літератури, 2009. ─ 392 с. ─ ISBN 978-866-364-804-0.
5. Василенко О.В., Шматько В.Г. Інноваційний менеджмент.- К., ЦУЛ, 2003.
6. Курочкін А.С. Операціонный менеджмент. Навч. пос. К., МАУП, 2000.
7. Фінанси підприємств: Підручник/ За ред. А.М. Поддєрьогіна.- К.:КНЕУ, 2005.- 546с.

e-mail: martinimartel@mail.ru

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА РОЗВИТКУ МЕНЕДЖМЕНТУ У ПОСТІНДУСТРІАЛЬНОМУ СУСПІЛЬСТВІ
27.02.2010 15:13
ПРОБЛЕМИ УПРАВЛІННЯ ПРОМИСЛОВИМ ПІДПРИЄМСТВОМ
26.02.2010 09:57
ФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ ЕКОНОМІЧНОЇ БЕЗПЕКИ ПІДПРИЄМСТВ ТА ЇЇ ОСОБЛИВОСТІ У ГЕРМАНІЇ
15.03.2010 22:38
СТРАТЕГІЧНЕ УПРАВЛІННЯ В УМОВАХ КРИЗИ
13.03.2010 19:21
ОРГАНІЗАЦІЯ БЮДЖЕТНОГО УПРАВЛІННЯ
13.03.2010 18:46
СОЦІАЛЬНА СКЛАДОВА ІНВЕСТИЦІЙНОЇ СТРАТЕГІЇ ПІДПРИЄМСТВА
13.03.2010 17:34
ПРИНЦИПИ СТРАТЕГІЧНОГО МИСЛЕННЯ ЗА СЦЕНАРІЯМИ
12.03.2010 23:42
ДЕРЖАВНА ПІДТРИМКА ВІДТВОРЕННЯ ОСНОВНОГО КАПІТАЛУ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКИХ ПІДПРИЄМСТВ
12.03.2010 23:36
ЕФЕКТИВНІСТЬ КОРПОРАТИВНОГО УПРАВЛІННЯ НА ПРИКЛАДІ ЗАРУБІЖНИХ КРАЇН
12.03.2010 08:40
ІНВЕСТИЦІЙНА ДІЯЛЬНІСТЬ ТРАНСПОРТНИХ ХОЛДИНГІВ УКРАЇНИ
11.03.2010 23:11




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.308 сек. / Mysql: 1367 (0.255 сек.)