:: ECONOMY :: БЮДЖЕТНІ ПРАВОПОРУШЕННЯ ЯК ІНДИКАТОР РІВНЯ БЮДЖЕТНОЇ ДИСЦИПЛІНИ :: ECONOMY :: БЮДЖЕТНІ ПРАВОПОРУШЕННЯ ЯК ІНДИКАТОР РІВНЯ БЮДЖЕТНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
:: ECONOMY :: БЮДЖЕТНІ ПРАВОПОРУШЕННЯ ЯК ІНДИКАТОР РІВНЯ БЮДЖЕТНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 30

Термін подання матеріалів

24 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 14



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

БЮДЖЕТНІ ПРАВОПОРУШЕННЯ ЯК ІНДИКАТОР РІВНЯ БЮДЖЕТНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

 
03.06.2022 18:26
Автор: Курганська Елеонора Іванівна, кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри фінансів, Одеський національний економічний університет; Ушканов Володимир Олегович, слідчий слідчого відділу Одеського РУ поліції ГУ Національної поліції в Одеській області
[Економічне спрямування]

ORCID ID: https://orcid.org/0000-0002-0838-8084 (Курганська Е.І.)

В тезах розглянуто найбільш поширені причини попереджень бюджетних правопорушень, попереджень при реєстрації зобов’язань з виконання місцевих бюджетів та основні напрями підвищення діяльності органів державного фінансового контролю.

Ключові слова: ЄКР, ДКС, ДАС, бюджетні правопорушення, бюджетна дисципліна, контроль.

При виконанні державного бюджету і місцевих бюджетів застосовується казначейське обслуговування бюджетних коштів, яке забезпечує Державна казначейська служба України за допомогою єдиного казначейського рахунку як інструменту управління та контролю за бюджетними коштами. Однією з головних функцій органів Державної казначейської служби є контролююча, за допомогою якої ДКСУ здійснює контроль за веденням  бухгалтерського обліку в розрізі надходжень та видатків державного та місцевого бюджетів, що сприяє збереженню бюджетних коштів та дотримання вимог щодо ведення бухгалтерського обліку та порядку і термінів відкриття(закриття) бюджетних та не бюджетних рахунків, виявленню порушень  бюджетного законодавства. 

Основними завданнями контролю є забезпечення:

– своєчасного та повного обсягу надходжень платежів;

– законності та своєчасності фінансування заходів, передбачених видатковою частиною;

– чіткої організації спрямування бюджетних коштів;

– контроль  за дотриманням  бюджетної  дисципліни всіма учасниками бюджетного процесу.

ДКСУ виявлено  найбільш поширені причини попереджень бюджетних правопорушень:

– порушення термінів реєстрації бюджетних зобов’язань;

– недотримання вимог щодо оформлення документів;

–відсутності документів, підтверджуючих факт взяття бюджетних зобов’язань;

– відсутність у розпорядника бюджетних коштів асигнувань;

– відсутність документів закупівлі товарів, робіт, послуг тощо.

Найбільш поширені причини попереджень при реєстрації зобов’язань з виконання місцевих бюджетів:

– порушення термінів реєстрації бюджетних зобов'язань, встановлених законодавством; 

– відсутності документів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг;

– недотриманні розпорядниками бюджетних коштів обмежень, які вводяться законодавством;

– недотриманні вимог щодо оформлення поданих документів;

– відсутності у розпорядника бюджетних коштів відкритих асигнувань; 

– невідповідності напрямів витрачання бюджетних коштів бюджетному асигнуванню.

Повноваження ДКСУ з контролю за дотриманням бюджетної дисципліни та законодавства – закріплені Бюджетним  кодексом України.  З зосередженням в руках ДКСУ, в особах їх керівників таких важливих функцій як контроль за фінансовими ресурсами та контроль за їх цільовим спрямуванням в окремих випадках може провокувати суб’єктивність щодо прийняття рішень. 





Рис.1. Динаміка основних показників діяльності ДАС України за період 2017–2020рр.




Як представлено на рис.1. спостерігається загальна тенденція збільшення попереджень втрат майже в три рази. Імплементація світового досвіду забезпечення системи функціонування фінансового контролю, запровадження норм міжнародних стандартів у національні стандарти та вдосконалення законодавчої бази сприятиме підвищенню результативності контрольної діяльності та нівелює позитивну динаміку бюджетних правопорушень. Довгострокова стратегія надасть змогу щодо вирішення нагальних проблем, та повинна відповідати сучасним вимогам. 




У діяльності органів державного фінансового контролю слід вдосконалити наступні напрями роботи:




– запровадження методу щодо проведення дистанційного аудиту за бюджетною ефективністю  найбільш ризикованих об’єктів;




– розвиток ”soft skills” кадрового складу органів фінконтролю;




– врегулювання питань відшкодування бюджетних коштів за вчинені бюджетні правопорушення;




– запровадження інноваційних методів та сучасних технологій;




– міжнародне співробітництво в аспекті імплементації досвіду та його адаптації  тощо.




Наразі, ДАС виділяє основні напрями  фінансових порушень:




– незаконні витрати від завищеної вартості фінансових зобов'язань;




–нарахування та перерахування  надходжень  загального та спеціального фондів не в повному обсязі та з порушенням термінів;




–втрата активів через списання дебіторської заборгованості;




–незаконні виплати фізичним особам (компенсацій, допомог, пільг та субсидій, пенсій, стипендій);




–завищення кількості чи вартості придбаних товарів та ін.




Пошук шляхів підвищення ефективності фінансового контролю, особливо казначейського, є актуальним і викликає зацікавленість  багатьох вчених. 




Список використаних джерел:




1. Бюджетна звітність [Електронний ресурс]. - URL: http://budget.rada.gov.ua/kombjudjet/control/uk/index. Дата доступу: 22.03.2022.




2. МФ України [Електронний ресурс]. - URL: https://index.minfin.com.ua/finance/ekr/2022/Дата доступу: 24.03. 2022.




3. Публічний звіт «Про діяльність аудиторської служби України за 2018 рік». URL: https://cutt.ly/mb8DWv2




4. Публічний звіт «Про діяльність аудиторської служби України за 2019 рік». URL: https://cutt.ly/Uneg4Uc




5. Публічний звіт за 2020 рік «Про діяльність аудиторської служби України». URL: https://dasu.gov.ua/attachments/60567d79-9784-4c4f-8d5c-abb9af46d467_ %D0%9F%D0%A3%D0%91%D0%9B%D0%86%D0%A7%D0%9D%D0%98%D0% 99%20%D0%97%D0%92%D0%86%D0%A2_2020_.pdf 







Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
РОЛЬ ЛІДЕРСТВА В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ
31.05.2022 14:26
ІНВЕСТУВАННЯ ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ ЯК ДЖЕРЕЛО ІННОВАЦІЙНОГО РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВ
31.05.2022 13:57
ПЕРЕВАГИ ПЕРЕХОДУ НА СДО В УМОВАХ ВІЙНИ
31.05.2022 13:23
ІНСТРУМЕНТИ ПІДТРИМКИ РОЗВИТКУ КОМПАНІЙ СЕКТОРУ МАЛОГО ТА СЕРЕДНЬОГО БІЗНЕСУ В ТЕОРІЇ ТА ПРАКТИЦІ МЕНЕДЖМЕНТУ
28.05.2022 11:44
ОРЕНДА ТА ПРОДАЖ ЗЕМЕЛЬНИХ ДІЛЯНОК – НАПРЯМ ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ЗЕМЛЕРОБСТВА НА ПІДПРИЄМСТВАХ УКРАЇНИ
26.05.2022 12:27
ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ПОПИТУ ТА ПРОПОЗИЦІЇ НА РИНКУ ПРАЦІ В УКРАЇНІ
26.05.2022 11:41
МЕТОДИ ОЦІНКИ ФІНАНСОВОГО СТАНУ ПІДПРИЄМСТВА: ТЕОРЕТИЧНИЙ АСПЕКТ
26.05.2022 11:20
ОРГАНІЗАЦІЯ АУДИТУ ОСНОВНИХ ЗАСОБІВ
26.05.2022 10:53
MODELS OF ECONOMIC BEHAVIOR IN THE SYSTEM OF NANO-ECOMOMY
26.05.2022 10:27
HR-БРЕНД КОМПАНІЇ В СУЧАСНИХ УМОВАХ
25.05.2022 23:32




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.184 сек. / Mysql: 1425 (0.142 сек.)