:: ECONOMY :: ЕКОЛОГІЧНИЙ ПОДАТОК В УКРАЇНІ :: ECONOMY :: ЕКОЛОГІЧНИЙ ПОДАТОК В УКРАЇНІ
:: ECONOMY :: ЕКОЛОГІЧНИЙ ПОДАТОК В УКРАЇНІ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 30

Термін подання матеріалів

24 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 21



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ЕКОЛОГІЧНИЙ ПОДАТОК В УКРАЇНІ

 
03.04.2014 20:01
Автор: Голишевська Лариса Віталіїївна, асистент кафедри обліку та аналізу ВНАУ; Чернелівська Яна Віталіївна, студентка ВНАУ
[Секція 6. Податкова система. Бюджетна система. Правові відносини в економічній системі;]
Зростання ролі економічного інструментарію природоохоронної політики в процесі прийняття управлінських і державних рішень, а також збільшення кількості, різновидів і масштабів використання цих інструментів зумовило необхідність впровадження у вітчизняну систему оподаткування екологічного податку.
Екологічним податком в Україні замінено збір за забруднення навколишнього природного середовища. Порядок його нарахування і сплати регламентується Розділом VIII Податкового кодексу України.
Згідно з Податковим кодексом України: екологічний податок – це загальнодержавний  обов'язковий платіж, що справляється з фактичних обсягів викидів у атмосферне повітря,  скидів у водні об'єкти забруднювальних речовин; розміщення відходів; фактичного обсягу  радіоактивних відходів, що тимчасово зберігаються їх виробниками; фактичного обсягу  утворених радіоактивних відходів та з фактичного обсягу радіоактивних відходів, накопичених до 1 квітня 2009 року[1].
 Розглянемо види екологічних податків, які законодавчо запроваджені в Україні:
- податок на викиди забруднювальних речовин в атмосферне повітря
стаціонарними джерелами забруднення;
- податок на скиди забруднювальних речовин безпосередньо у водні об'єкти; - податок за розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях
або на об'єктах, крім розміщення окремих видів відходів як вторинної сировини;
- податок за утворення радіоактивних відходів (включаючи вже накопичені);
- тимчасове зберігання радіоактивних відходів їх виробниками понад
установлений особливими умовами ліцензії строк [3].
В Україні на даний час діють податки, що регулюють використання природних ресурсів, електроенергії та експлуатацію транспортних засобів, однак, роблячи  висновки зі структури Податкового кодексу, вони не є складовими екологічного  податку. Тому переведення їх до складу екологічного податку є  актуальним напрямом удосконалення раціонального природокористування в Україні.
Також, на даний час, особливу увагу приділяється питанню розвитку екологічного страхування в Україні, яке є принципово новим методом формування фінансових ресурсів для вирішення екологічних проблем у державі. Запропоновано проводити  екологічне страхування в обов'язковій і добровільній формах. Вибір форми  страхування може залежати від суб'єктів страхування та категорій страхувальників.  Обов'язкове екологічне страхування доцільно проводити на випадок екологічних  аварій (катастроф), які можуть статися в результаті виробничої й невиробничої  діяльності, стихійних лих, що призвели до значних разових пepeвищень рівнів викидів
(скидів) забруднюючих речовин у навколишнє природне середовище, порівняно зі  встановленими нормативами [4].
Розглянемо ставки екологічного податку. Так, з 01.01.2013 року ставки екологічного податку, встановлені ПКУ, збільшені в середньому на 7,9%. Також згідно з п. 2 підрозділу 5 р. ХХ «Перехідні положення» ПКУ за податковими зобов’язаннями з екологічного податку, що виникли з 01.01.2013 по 31.12.2013 року, ставки податку становлять 75% від ставок, передбачених ст. 243-246 ПКУ (у 2012 році становили 50%), з 01.01.2014 ставка податку становить 100% ставок передбачених в Податковому кодексі [5].
Що стосується розподілу надходжень до бюджету екологічного податку, то відповідно до положень Бюджетного кодексу України цей платіж  до спеціального фонду державного бюджету нараховувався у таких пропорція:
- у 2011-2012 роках – 30 %;
- у 2013 році – 53 %, з них 33 % із спрямуванням на   фінансове
забезпечення виключно цільових проектів екологічної модернізації підприємств у  межах сум сплаченого ними екологічного податку у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України;
- з 2014 року – 65 %, з них 50 % із спрямуванням   на фінансове 
забезпечення виключно цільових проектів екологічної модернізації підприємств у межах сум сплаченого ними екологічного податку у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України [2].
Отже, екологічні податки відіграють значну роль в підвищенні рівня екологічної безпеки суспільства. Дієвим цей економічний  інструмент екологічної політики стає лише тоді, коли види податків впливають на ризики  екологічної безпеки, а ставки податків встановлені таким чином, щоб кожному виробнику  було набагато вигідніше переорієнтувати свою діяльність в екологічно безпечному напрямі,  ніж сплачувати екологічні платежі. 

Список використаних джерел:
1. Податковий кодекс України від 02.12.2010 зі змінами від 06.12.2012. – Розділ VIII:Екологічний податок.
2. Екологічний податок в Україні. Режим доступу: http://www.devisu.ua.
3. Гордієнко С. М. Розвиток екологічного оподаткування / С. М. Гордієнко // Фінанси і кредит. - № 1, 2013.
4. Гринчишин Н. М. Роль екологічних податків у підвищені рівня екологічної безпеки держави / Н. М. Гринчишин // Техногенна та екологічна безпека. - № 17. – С. 177-182. – 2013.
5. Якимчук С. А. Екологічний податок як один із основних економічних інструментів природоохоронної діяльності / С. А. Якимчук // Економіка. Управління. Інновації. - № 2. – 2013.


Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
УДОСКОНАЛЕННЯ МЕХАНІЗМУ АГРАРНОГО ОПОДАТКУВАННЯ ЯК ПЕРЕДУМОВА СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ СІЛЬСЬКИХ ТЕРИТОРІЙ
25.04.2014 17:25
АВТОМАТИЗАЦІЯ ПОДАТКОВОГО ОБЛІКУ НА ПІДПРИЄМСТВАХ УКРАЇНИ
25.04.2014 14:48
ПОДАТКОВІ НОВАЦІЇ АНТИКРИЗОВОЇ ПРОГРАМИ УКРАЇНИ
17.04.2014 18:15
ПОДАТОК НА ДОДАНУ ВАРТІСТЬ: ВПЛИВ НА ФОРМУВАННЯ ДЕРЖАВНОГО БЮДЖЕТУ
11.04.2014 16:38
ПРОБЛЕМИ ОРГАНIЗАЦIЇ ПРОВЕДЕННЯ ДОКУМЕНТАЛЬНИХ ПЕРЕВIРОК
08.04.2014 16:34




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.256 сек. / Mysql: 1396 (0.2 сек.)