:: ECONOMY :: МОТИВАЦІЙНІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ СТРАТЕГІЧНИХ КАРТ МАШИНОБУДІВНИХ ПІДПРИЄМСТВ :: ECONOMY :: МОТИВАЦІЙНІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ СТРАТЕГІЧНИХ КАРТ МАШИНОБУДІВНИХ ПІДПРИЄМСТВ
:: ECONOMY :: МОТИВАЦІЙНІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ СТРАТЕГІЧНИХ КАРТ МАШИНОБУДІВНИХ ПІДПРИЄМСТВ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 29

Термін подання матеріалів

23 квітня 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

МОТИВАЦІЙНІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ СТРАТЕГІЧНИХ КАРТ МАШИНОБУДІВНИХ ПІДПРИЄМСТВ

 
05.12.2010 15:07
Автор: Дорошкевич Катерина Олегівна, кандидат економічних наук, Національний університет «Львівська політехніка»
[Економіка та підприємництво. Менеджмент підприємств та організацій]

За своїм функціональним призначенням стратегічні карти є інструментом стратегічного управління підприємством. Вони забезпечують візуалізацію стратегії організації та її перенесення на операційний рівень діяльності за допомогою відображення стратегічно важливих аспектів діяльності підприємства у показниках фінансового і нефінансового характеру [1]. Показники у стратегічних картах об’єднують у блоки, яких, зазвичай, є чотири: «Фінанси», «Ринок», «Внутрішні бізнес-процеси», «Навчання і зростання». Широкого використання стратегічні карти набули у діяльності підприємств різних галузей економіки як частина збалансованої системи показників. Проте стратегічні карти можливо використовувати окремо від неї як самостійний управлінських інструмент.
Мотивування - це вид управлінської діяльності, що полягає у спонуканні себе та працівників підприємства та досягнення цілей організації [2, с. 196]. Він займає важливе місце у процесі формування стратегічних карт. Згідно рекомендацій, що наведені у економічні літературі при формуванні стратегічних карт слід забезпечити формування (удосконалення) управлінських підсистем підприємства. Під останніми мається на увазі підсистеми мотивування, бюджетування підприємства тощо [3, с.113; 4]. Крім того, вітчизняним підприємствам при формуванні стратегічних карт слід переглянути основні категорії стратегічного управління ними, а саме здійснити перегляд (у деяких випадках формування) місії, стратегії підприємства тощо та поширення знань по стратегічні карти, що є наслідком низької обізнаності із цією концепцією.
Це призвело до зміни класичної моделі формування стратегічних карт та її поділ на підготовчу і проектну (реалізаційну) стадію. Проектна стадія полягає у забезпеченні передумов для формування стратегічних карт: створенні (перегляді) елементів на основі яких повинно відбуватись формування моделі стратегічних карт (місії, стратегії стратегічних цілей підприємства), формуванні управлінських підсистем підприємства (мотивації, бюджетування), визначення функціональних цілей тощо. Проектна стадія, в свою чергу, передбачає безпосереднє формування стратегічних  карт.
З огляду на етапи підготовчої стадії, при формуванні стратегічних карт на підприємствах слід забезпечити умови для їх подальшого впровадження шляхом відображення результатів від їх використання у фінансових планах підприємства та заходами мотивації працівників внаслідок використання і оновлення стратегічних карт. Для реалізації останнього нами рекомендовано застосовувати матеріальне і нематеріальне стимулювання: виплату надбавок, доплат, виплату премій, залучення до прийняття управлінських рішень, просування за службовою ієрархією, покращення умов праці тощо. Застосування зазначених стимулів запропоновано здійснювати у результаті участі у формуванні стратегічних карт, проходженні стратегічного навчання, виявленні стратегічної ініціативи (внесенні пропозицій щодо зміни стратегічних карт), обрахунку показників стратегічної карти, обізнаності із стратегічними намірами, використання стратегічних карт у діяльності. Крім того, нами розроблено систему стимулювання працівників при формуванні стратегічних карт із застосуванням перелічених вище матеріальних та матеріальних стимулів із диференціацією працівників, які підлягають мотивуванню в залежності від займаної посади. Наприклад, виплату надбавок та доплат нами рекомендовано здійснити для заступника директора підприємства та окремих працівників на його вимогу у результаті участі у прийнятті управлінських рішень, а виплату премії за результатами виявлення стратегічної ініціативи - усім працівникам підприємства тощо.


Список використаної літератури:
1. Каплан Р.С. Сбалансированая система показателей. От стратегии к действию./ Каплан Роберт С., Нортон Девид П. : [пер. с англ.] - М.: ЗАО «Олимп-бизнес», 2003.- 304 с.
2. Кузьмін О.Є. Основи менеджменту: Підручник. Вид. 2-ге, вип. І доп. /  О. Є. Кузьмін, О. Г. Мельник – К.: „Академвидав”, 2007. – 464 с.
3. Пилипенко А.А. Організація управління інтегрованими структурами бізнесу в контексті збалансованої системи показників. Монографія./ Пилипенко А.А., Ярошенко І.В. -Х.:ВД «ІНЖЕК», 2007. – 152 с. Укр.мова.
4. Савицкая А. Пять особенностей проектов по созданию BSC [Eлектронний ресурс] // Intelligent Enterprisе - 2006. - № 7. - Режим доступу до ресурсу: http://www.iemag.ru/articles/detail.php?ID=5499.


e-mail: katyok@ukr.net

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
МЕНЕДЖМЕНТ ЗНАННЯМИ ПЕРСОНАЛУ В УМОВАХ ІНФОРМАЦІЙНОГО ПЕРЕВАНТАЖЕННЯ
30.11.2010 20:39
БІОВОДЕНЬ: ПЕРСПЕКТИВИ ДЛЯ УКРАЇНИ
29.11.2010 16:15
МОДЕЛІ ОЦІНКИ ЕФЕКТИВНОСТІ ПРОГРАМНО-ЦІЛЬОВОГО УПРАВЛІННЯ
25.11.2010 18:16
ЕКОНОМІЧНІ АСПЕКТИ ЗЕРНОВИРОБНИЦТВА В УКРАЇНІ
21.11.2010 13:17
ОСОБЛИВОСТІ ВПЛИВУ ЧИННИКІВ НА СОБІВАРТІСТЬ ПРОДКУЦІЇ
19.11.2010 13:22
ШЛЯХИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ МАЛОГО ПІДПРИЄМСТВА
13.11.2010 10:07
РОЗВИТОК ЕКОНОМІЧНИХ ВЗАЄМОВІДНОСИН У МОЛОКОПРОДУКТОВІЙ ГАЛУЗІ
12.11.2010 09:31
ФІНАНСОВИЙ МЕХАНІЗМ АГРОФОРМУВАНЬ В СУЧАСНОМУ ЕКОНОМІЧНОМУ ПРОСТОРІ
10.11.2010 13:08
УДОСКОНАЛЕННЯ СИСТЕМИ ПЛАНУВАННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ СПОЖИВЧОЇ КООПЕРАЦІЇ УКРАЇНИ
10.11.2010 12:58
ВПЛИВ ВНУТРІШНІХ ТА ЗОВНІШНІХ ЧИННИКІВ НА ВИБІР МЕТОДІВ НАРАХУВАННЯ АМОРТИЗАЦІЇ ОСНОВНИХ ЗАСОБІВ ПІДПРИЄМСТВ
09.12.2010 10:26




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.190 сек. / Mysql: 1396 (0.15 сек.)