:: ECONOMY :: МОТИВАЦІЙНІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ СТРАТЕГІЧНИХ КАРТ МАШИНОБУДІВНИХ ПІДПРИЄМСТВ :: ECONOMY :: МОТИВАЦІЙНІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ СТРАТЕГІЧНИХ КАРТ МАШИНОБУДІВНИХ ПІДПРИЄМСТВ
:: ECONOMY :: МОТИВАЦІЙНІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ СТРАТЕГІЧНИХ КАРТ МАШИНОБУДІВНИХ ПІДПРИЄМСТВ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 30

Термін подання матеріалів

24 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 20



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

МОТИВАЦІЙНІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ СТРАТЕГІЧНИХ КАРТ МАШИНОБУДІВНИХ ПІДПРИЄМСТВ

 
05.12.2010 15:07
Автор: Дорошкевич Катерина Олегівна, кандидат економічних наук, Національний університет «Львівська політехніка»
[Економіка та підприємництво. Менеджмент підприємств та організацій]

За своїм функціональним призначенням стратегічні карти є інструментом стратегічного управління підприємством. Вони забезпечують візуалізацію стратегії організації та її перенесення на операційний рівень діяльності за допомогою відображення стратегічно важливих аспектів діяльності підприємства у показниках фінансового і нефінансового характеру [1]. Показники у стратегічних картах об’єднують у блоки, яких, зазвичай, є чотири: «Фінанси», «Ринок», «Внутрішні бізнес-процеси», «Навчання і зростання». Широкого використання стратегічні карти набули у діяльності підприємств різних галузей економіки як частина збалансованої системи показників. Проте стратегічні карти можливо використовувати окремо від неї як самостійний управлінських інструмент.
Мотивування - це вид управлінської діяльності, що полягає у спонуканні себе та працівників підприємства та досягнення цілей організації [2, с. 196]. Він займає важливе місце у процесі формування стратегічних карт. Згідно рекомендацій, що наведені у економічні літературі при формуванні стратегічних карт слід забезпечити формування (удосконалення) управлінських підсистем підприємства. Під останніми мається на увазі підсистеми мотивування, бюджетування підприємства тощо [3, с.113; 4]. Крім того, вітчизняним підприємствам при формуванні стратегічних карт слід переглянути основні категорії стратегічного управління ними, а саме здійснити перегляд (у деяких випадках формування) місії, стратегії підприємства тощо та поширення знань по стратегічні карти, що є наслідком низької обізнаності із цією концепцією.
Це призвело до зміни класичної моделі формування стратегічних карт та її поділ на підготовчу і проектну (реалізаційну) стадію. Проектна стадія полягає у забезпеченні передумов для формування стратегічних карт: створенні (перегляді) елементів на основі яких повинно відбуватись формування моделі стратегічних карт (місії, стратегії стратегічних цілей підприємства), формуванні управлінських підсистем підприємства (мотивації, бюджетування), визначення функціональних цілей тощо. Проектна стадія, в свою чергу, передбачає безпосереднє формування стратегічних  карт.
З огляду на етапи підготовчої стадії, при формуванні стратегічних карт на підприємствах слід забезпечити умови для їх подальшого впровадження шляхом відображення результатів від їх використання у фінансових планах підприємства та заходами мотивації працівників внаслідок використання і оновлення стратегічних карт. Для реалізації останнього нами рекомендовано застосовувати матеріальне і нематеріальне стимулювання: виплату надбавок, доплат, виплату премій, залучення до прийняття управлінських рішень, просування за службовою ієрархією, покращення умов праці тощо. Застосування зазначених стимулів запропоновано здійснювати у результаті участі у формуванні стратегічних карт, проходженні стратегічного навчання, виявленні стратегічної ініціативи (внесенні пропозицій щодо зміни стратегічних карт), обрахунку показників стратегічної карти, обізнаності із стратегічними намірами, використання стратегічних карт у діяльності. Крім того, нами розроблено систему стимулювання працівників при формуванні стратегічних карт із застосуванням перелічених вище матеріальних та матеріальних стимулів із диференціацією працівників, які підлягають мотивуванню в залежності від займаної посади. Наприклад, виплату надбавок та доплат нами рекомендовано здійснити для заступника директора підприємства та окремих працівників на його вимогу у результаті участі у прийнятті управлінських рішень, а виплату премії за результатами виявлення стратегічної ініціативи - усім працівникам підприємства тощо.


Список використаної літератури:
1. Каплан Р.С. Сбалансированая система показателей. От стратегии к действию./ Каплан Роберт С., Нортон Девид П. : [пер. с англ.] - М.: ЗАО «Олимп-бизнес», 2003.- 304 с.
2. Кузьмін О.Є. Основи менеджменту: Підручник. Вид. 2-ге, вип. І доп. /  О. Є. Кузьмін, О. Г. Мельник – К.: „Академвидав”, 2007. – 464 с.
3. Пилипенко А.А. Організація управління інтегрованими структурами бізнесу в контексті збалансованої системи показників. Монографія./ Пилипенко А.А., Ярошенко І.В. -Х.:ВД «ІНЖЕК», 2007. – 152 с. Укр.мова.
4. Савицкая А. Пять особенностей проектов по созданию BSC [Eлектронний ресурс] // Intelligent Enterprisе - 2006. - № 7. - Режим доступу до ресурсу: http://www.iemag.ru/articles/detail.php?ID=5499.


e-mail: katyok@ukr.net

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
МЕНЕДЖМЕНТ ЗНАННЯМИ ПЕРСОНАЛУ В УМОВАХ ІНФОРМАЦІЙНОГО ПЕРЕВАНТАЖЕННЯ
30.11.2010 20:39
БІОВОДЕНЬ: ПЕРСПЕКТИВИ ДЛЯ УКРАЇНИ
29.11.2010 16:15
МОДЕЛІ ОЦІНКИ ЕФЕКТИВНОСТІ ПРОГРАМНО-ЦІЛЬОВОГО УПРАВЛІННЯ
25.11.2010 18:16
ЕКОНОМІЧНІ АСПЕКТИ ЗЕРНОВИРОБНИЦТВА В УКРАЇНІ
21.11.2010 13:17
ОСОБЛИВОСТІ ВПЛИВУ ЧИННИКІВ НА СОБІВАРТІСТЬ ПРОДКУЦІЇ
19.11.2010 13:22
ШЛЯХИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ МАЛОГО ПІДПРИЄМСТВА
13.11.2010 10:07
РОЗВИТОК ЕКОНОМІЧНИХ ВЗАЄМОВІДНОСИН У МОЛОКОПРОДУКТОВІЙ ГАЛУЗІ
12.11.2010 09:31
ФІНАНСОВИЙ МЕХАНІЗМ АГРОФОРМУВАНЬ В СУЧАСНОМУ ЕКОНОМІЧНОМУ ПРОСТОРІ
10.11.2010 13:08
УДОСКОНАЛЕННЯ СИСТЕМИ ПЛАНУВАННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ СПОЖИВЧОЇ КООПЕРАЦІЇ УКРАЇНИ
10.11.2010 12:58
ВПЛИВ ВНУТРІШНІХ ТА ЗОВНІШНІХ ЧИННИКІВ НА ВИБІР МЕТОДІВ НАРАХУВАННЯ АМОРТИЗАЦІЇ ОСНОВНИХ ЗАСОБІВ ПІДПРИЄМСТВ
09.12.2010 10:26




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.257 сек. / Mysql: 1396 (0.198 сек.)