:: ECONOMY :: НАВЧАННЯ ЧАТ- БОТА НА ОСНОВІ ДАНИХ КОРИСТУВАЧІВ :: ECONOMY :: НАВЧАННЯ ЧАТ- БОТА НА ОСНОВІ ДАНИХ КОРИСТУВАЧІВ
:: ECONOMY :: НАВЧАННЯ ЧАТ- БОТА НА ОСНОВІ ДАНИХ КОРИСТУВАЧІВ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 30

Термін подання матеріалів

24 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 16



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

НАВЧАННЯ ЧАТ- БОТА НА ОСНОВІ ДАНИХ КОРИСТУВАЧІВ

 
25.01.2024 14:25
Автор: Доронін Віталій Олегович, здобувач першого (бакалаврського) рівня освіти, Рівненський державний гуманітарний університет; Гаврилюк Володимир Іванович, кандидат технічних наук, доцент, Рівненський державний гуманітарний університет
[2. Інформаційні системи і технології;]

Анотація. В сучасному світі використання штучного інтелекту і чат-ботів набуває все більшого значення в різних сферах. Чат-боти стали важливим інструментом для спілкування з користувачами в онлайн-середовищі, і вони можуть виконувати різноманітні завдання, від відповідей на запитання користувачів до навчання інформаційному пошуку та підтримки клієнтів.

Ключові слова: чат-бот, машинне навчання, dialogflow.

Abstract. In today's world, the use of artificial intelligence and chatbots is gaining more and more importance in various fields. Chatbots have become a tool for communicating with users in the online environment, and they can perform a variety of tasks, from answering user questions to training information retrieval and customer support.

Keywords: chatbot, machine learning, dialogflow.

У сучасному світі чат-боти стають все більш поширеними. Вони використовуються в різних сферах діяльності, від обслуговування клієнтів до освіти та розваг. Чат-боти можуть виконувати різноманітні завдання, від відповідей на запитання користувачів до надання підтримки та допомоги.

Одним із ключових факторів, що впливають на ефективність чат-бота, є його навчання. Навчання чат-бота дозволяє йому краще розуміти запити користувачів і надавати більш точні та корисні відповіді.

Існує кілька різних методів навчання чат-ботів. Одним із найпоширеніших методів є навчання на основі даних. У цьому випадку чат-бот навчається на наборі текстових даних, що містять приклади розмов між людьми.

Серед сервісів, які дозволяють навчати чат-ботів на основі даних користувачів, є Dialogflow. Dialogflow - це платформа розробки чат-ботів від Google, яка пропонує широкий спектр функцій та інструментів для створення та навчання чат-ботів.

Створення проекту Dialogflow

Щоб створити проект Dialogflow, необхідно зареєструватися в Google Cloud Platform і створити проект. Після створення проекту необхідно перейти в розділ Dialogflow і створити нову модель.

Створення моделі чат-бота

Після створення проекту необхідно створити модель чат-бота. Модель чат-бота - це основа для створення чат-бота. У моделі чат-бота визначаються такі параметри, як мовні моделі, інструкції та правила.




Завантаження даних для навчання

Для навчання чат-бота на основі даних користувачів необхідно завантажити дані для навчання. Дані для навчання можуть містити приклади розмов між людьми. Дані для навчання можна завантажити в Dialogflow у декількох форматах, включаючи CSV, JSON і TXT.

Налаштування навчання

Після завантаження даних для навчання необхідно налаштувати навчання. У процесі налаштування навчання можна визначити такі параметри, як тип навчання, модель навчання та метрики навчання.

Типи навчання у Dialogflow включають:

• Навчання за допомогою правил: у цьому випадку чат-бот навчається на наборі правил, які визначають, як він повинен відповідати на різні запити користувачів.




• Навчання за допомогою машинного навчання: у цьому випадку чат-бот навчається на наборі даних, що містять приклади розмов між людьми, а також на наборі даних, що містять оцінки правильності відповідей чат-бота. 

За допомогою Dialogflow можна побудувати такий сценарій, у якому розмова піде тією чи іншою «гілкою», залежно від вибору користувача. Від цього залежить, що агент запитає далі: яку начинку додати або напій.

Найпростіший спосіб зробити "гілку" - це створити пов'язаний Intent за допомогою кнопки "Add follow-up intent", яка з'являється при наведенні на той чи інший намір. Після цього під «батьківським» елементом відображатимуться «дочірні», для яких також можна створити пов'язані наміри:

Наприклад, користувач відповів, що його проблема пов’язана з поламаною веб-сторінкою або посиланням, тоді поточний діалог має контекст «help-followup». Для відповіді на подібне запитання заведено намір «Page & links» з відповідними тренувальними фразами та відповідями, де задається наступне питання:




Рисунок – «позитивна» гілка

Якщо ж користувач скаже, що проблема пов’зяна з швидкістю веб-сайта, то розмова потрапить у інший намір, в якому тренувальні фрази такі самі, але відповідь трохи інша: 




Рисунок – «негативна» гілка

Моделі навчання у Dialogflow включають:

• Метод максимального правдоподібності: у цьому випадку чат-бот навчається так, щоб максимально збільшити ймовірність того, що його відповідь буде правильною.

• Метод мінімізації втрат: у цьому випадку чат-бот навчається так, щоб мінімізувати значення функції втрат, яка визначає, наскільки добре чат-бот відповідає на запити користувачів.

Метрики навчання у Dialogflow дозволяють оцінити ефективність навчання чат-бота. До метрик навчання відносяться:

• Точність: точність відповідає за те, наскільки часто чат-бот надає правильну відповідь.

• Повністю та правильно (F1-міра): F1-міра є комбінацією точності та повноти, яка визначає, наскільки часто чат-бот надає правильну відповідь і наскільки часто він надає відповідь, яка покриває всі запити користувача.

Налаштування навчання

Після налаштування навчання можна розпочати процес навчання чат-бота. Процес навчання може зайняти деякий час, залежно від обсягу даних для навчання та складності моделі чат-бота.

Після завершення навчання чат-бот готовий до використання.

Діалог буде по тому сценарію, який вибере користувач:




Використання сервісу Dialogflow для навчання чат-бота на основі даних користувачів є ефективним способом покращити продуктивність та корисність чат-бота. Цей метод дозволяє чат-боту навчатися на реальних взаємодіях з користувачами, що дозволяє йому краще розуміти їхні запити та потреби.

Список використаних джерел

1. [Електронний ресурс] A brief history of Chatbots

https://chatbotslife.com/a-brief-history-of-chatbots-d5a8689cf52f

2. [Електронний ресурс] https://core.telegram.org/

3. Bird S. Natural language processing with Python / S. Bird, E. Klein, E. Loper. – Sebastopol : O’Reilly. – 2009. – 504 p.

4. Jurafsky D. Speech and language processing / D. Jurafsky, J. H. Martin. – New Jersey : Prentice Hall. – 2023. – 628 p.

5. Russell S., Norvig P. Artificial Intelligence: A Modern Approach / S. Russell, P. Norvig. – New York : Pearson. – 2009. – 1159 р.

6. Kevin P. Murphy. Machine Learning: A Probabilistic Perspective / Kevin P. Murphy – New York : The MIT Press. – 2012. – 1104 р.

7. [Електронний ресурс] Coursera: Deep Learning Specialization

https://www.coursera.org/specializations/deep-learning 

8. [Електронний ресурс] ChatGPT: Build a Chatbot with the new OpenAI API in Python!

https://www.udemy.com/course/chatgpt-build-a-chatbot-with-the-new-openai-api-in-python/

9. [Електронний ресурс] YouTube: Chatbot Tutorials

https://www.youtube.com/watch?v=6GLFcm7dGiY&list=PLG9FQRMgm_JIFAQ1d6PxzARiySBupelaz

References

1. [Electronic resource] A brief history of Chatbots

https://chatbotslife.com/a-brief-history-of-chatbots-d5a8689cf52f

2. [Electronic resource] https://core.telegram.org/

3. Bird S. Natural language processing with Python / S. Bird, E. Klein, E. Loper. - Sebastopol : O'Reilly. - 2009. - 504 p.

4. Jurafsky D. Speech and language processing / D. Jurafsky, J.H. Martin. – New Jersey: Prentice Hall. - 2023. - 628 p.

5. Russell S., Norvig P. Artificial Intelligence: A Modern Approach / S. Russell, P. Norvig. - New York: Pearson. - 2009. - 1159

6. Kevin P. Murphy. Machine Learning: A Probabilistic Perspective / Kevin P. Murphy - New York : The MIT Press. - 2012. - 1104

7. [Electronic resource] Coursera: Deep Learning Specialization

https://www.coursera.org/specializations/deep-learning

8. [Electronic resource] ChatGPT: Build a Chatbot with the new OpenAI API in Python!

https://www.udemy.com/course/chatgpt-build-a-chatbot-with-the-new-openai-api-in-python/

9. [Electronic resource] YouTube: Chatbot Tutorials

https://www.youtube.com/watch?v=6GLFcm7dGiY&list=PLG9FQRMgm_JIFAQ1d6PxzARiySBupelaz



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
МОЖЛИВОСТІ GODOT ENGINE ДЛЯ РОЗРОБКИ ІГОР
30.01.2024 10:57
ВИРІШЕННЯ ЗАДАЧ ТЕОРІЇ ГРАФІВ ЗАСОБАМИ PYTHON
26.01.2024 13:35
ВИКОРИСТАННЯ ХМАРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ БІЗНЕСОМ ПІД ЧАС ВІЙНИ: СУЧАСНІ ВИКЛИКИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ
24.01.2024 22:01
ВАЖЛИВІСТЬ ТЕХНОЛОГІЇ БЛОКЧЕЙН ДЛЯ РІЗНИХ СФЕР ЛЮДСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
24.01.2024 20:48
ДОБІР АЛГОРИТМІВ ШИФРУВАННЯ ДЛЯ ПОБУДОВИ ПРОГРАМИ-ШИФРАТОРА ТЕКСТОВИХ ПОВІДОМЛЕНЬ
24.01.2024 19:16
AUTOMATION OF INFORMATION ACCOUNTING PROCESSES IN THE DEAN'S OFFICE CONTROL SYSTEM
24.01.2024 18:47
ARTIFICIAL INTELLIGENCE AS A TOOL FOR COUNTERING CYBER THREATS
23.01.2024 12:33
ДОПОВНЕНА РЕАЛЬНІСТЬ В СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖАХ: ЯК AR ТЕХНОЛОГІЇ ЗМІНЮЮТЬ СПОСОБИ ВЗАЄМОДІЇ ТА МАРКЕТИНГ
22.01.2024 18:36
ДОДАТКОВІ ПОХИБКИ У ТЕНЗОРЕЗИСТОРНИХ ДАТЧИКАХ
22.01.2024 17:46
АНАЛІЗ ПРОБЛЕМ ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ЗБОРУ СПЕЦІАЛІЗОВАНИХ ДАНИХ В БЕЗСЕРВЕРНИХ СИСТЕМАХ
22.01.2024 16:42




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.920 сек. / Mysql: 1425 (0.822 сек.)