:: ECONOMY :: СОЦІАЛЬНЕ СХВАЛЕННЯ В МАРКЕТИНГУ :: ECONOMY :: СОЦІАЛЬНЕ СХВАЛЕННЯ В МАРКЕТИНГУ
:: ECONOMY :: СОЦІАЛЬНЕ СХВАЛЕННЯ В МАРКЕТИНГУ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 30

Термін подання матеріалів

24 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 16



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

СОЦІАЛЬНЕ СХВАЛЕННЯ В МАРКЕТИНГУ

 
17.11.2023 11:11
Автор: Лісений Євген Володимирович, кандидат економічних наук, доцент кафедри маркетингу, менеджменту та підприємництва економічного факультету, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна; Бабаскіна Ганна Михайлівна, студентка економічного факультету, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна
[1. Економічні науки;]

Маркетинг - це сукупність процесів просування продукту, основним з яких є соціальне схвалення, що відображає реакцію споживача на продукт або послугу. Суспільна оцінка відіграє важливу роль у психологічній і соціальній динаміці, оскільки людина як соціальна сутність від самого народження віддає пріоритет не своїй думці, а думці оточуючих і взаємодіям з ними. 

В маркетингу соціальне схвалення базується на кількох основних ідеях. По-перше, під час здійснення покупки, люди шукають відгуки/коментарі, рекомендації та способи використання продукту іншими перед тим, як купити щось. Саме тому інтернет-магазини так старанно працюють, щоб змусити людей залишати відгуки про свої послуги. Але не варто завжди довіряти коментарям, оскільки в гонитві за поліпшенням репутації та збільшенням продажів багато компаній можуть навмисно публікувати хибнопозитивні відгуки про свої продукти або послуги. Ці відгуки можуть бути написані самими співробітниками компанії або найманими третіми особами, які ніколи не користувалися продукцією. Подібні дії є маніпуляцією споживачами, створюючи хибне враження про якість продукції. Така практика підриває довіру споживачів і може мати негативні наслідки для бренду, включно із втратою репутації та юридичними наслідками. По-друге, рекламні агенти під час продажу товару повідомляють про його швидке вичерпання і перераховують список покупців, які вже скористалися цією пропозицією. Суть полягає в тому, що немає потреби в акцентуванні уваги на якості або практичності продукції, тому що варто звернути увагу споживача на те, що інші люди вже схвалили цей товар, і підштовхнути його до використання громадської думки як орієнтира. Подібна комунікаційна стратегія створює уявлення про те, що інші споживачі купили продукт, і спонукає інших вчинити так само: зробити покупку.  

З психологічною тенденцією до впливу соціальної динаміки на наш вибір можна зіткнутися не тільки в соціальних мережах, а й у повсякденному житті. Пропоную розглянути приклад, у якому перед людиною стоїть вибір між двома закладами громадського харчування: у першому перебуває лише двоє людей, а в другому - п'ятнадцять. Дуже велика ймовірність того, що людина, яка стоїть перед вибором, віддасть перевагу другому варіанту. Подібне можна пояснити тим, що люди на психологічному рівні схильні реагувати на дії інших, нехай навіть незнайомих їм. Кожен індивід прагне йти шляхом, обраним іншими, і приймати вибір, який отримав схвалення з боку інших. Цей процес іноді можуть називати як "стадний інстинкт". Слід додати, що цей інстинкт тісно пов'язаний з інстинктом самозбереження, оскільки відображає вроджену схильність людини турбуватися про свою безпеку, фізичне та психічне здоров'я, особливо в питаннях вибору.

Клієнт не почувається в безпеці, коли йому надається вибір. Таку ситуацію можу пояснити величезною кількістю доступних альтернатив і необхідністю ухвалювати правильні рішення, що відповідають очікуванням. У таких ситуаціях активізується інстинкт самозахисту, який своєю чергою стимулює процес оцінювання. А невпевненість часто призводить до зсуву в бік соціального схвалення. Коли користувач не впевнений у своїх діях, він звертає увагу на дії інших, вважаючи, що чинить правильно. Таким чином клієнт думає, що якщо багато людей вибирають один і той самий продукт/послугу, можливо, вони мають інформацію, якою не володіє він сам. Індивіди схильні робити менше помилок, коли діють відповідно до соціальних норм, ніж коли діють всупереч їм.

Необхідно підкреслити, що соціальне схвалення суттєво впливає на емоційне залучення споживачів, активуючи як їхні раціональні когнітивні процеси, так і емоційні реакції, а найчастіше саме позитивні почуття. Стан, у якому потенційні клієнти відчувають позитивні емоційні реакції у відповідь на різноманітні сигнали інших людей і підтвердження, що надходять від соціуму, називається емоційним залученням. Цей процес охоплює не лише емоційні реакції користувачів на продукт чи послугу, а й бажання пережити аналогічні позитивні емоції, які вони спостерігають в інших. Спочатку, коли клієнти бачать, що інші люди відчувають захват, радість і щастя у зв'язку з використанням певного продукту, це викликає в них інтерес. У результаті встановлюється психологічний зв'язок між продукцією і позитивними емоціями. Це бажання переживати ті найщасливіші моменти, які раніше були пов'язані з продуктом, створює у споживачів мотивацію до його придбання та використання.

Також важливо зробити акцент на тому, як взаємопов'язані бренд і соціальне схвалення, оскільки ці два поняття діють одне на одного дуже суттєво. Спочатку розглянемо те, як впливають брендові речі на думку суспільства. У нашому світі статус і престиж є невід'ємними елементами, саме тому брендовий одяг виступає в ролі інструменту, який дає змогу особистостям брати активну участь у процесах соціального спілкування і показувати свій високий соціальний статус. Індивіди, які носять подібні речі, стають об'єктами суспільної уваги, підкреслюючи свою індивідуальність і стиль. У контексті соціального схвалення, прийняття і захоплення з боку інших членів суспільства можуть слугувати стимулами для подальшої відповідності нормам соціального статусу через вибір предметів дизайну. Тепер розглянемо те, як подібна схема працює навпаки. Наприклад, якщо у світі вирішуються важливі події або питання, то бренд зобов'язаний виставити свою точку зору, яка відповідатиме думці більшості. У разі, якщо компанія не відреагує або дасть невідповідну відповідь, висока ймовірність того, що багато хто може від неї відвернутися. Тому організаціям вкрай важливо підтримувати і приймати ті цінності, які відповідають очікуванням і тенденціям суспільства, оскільки це допомагає створювати позитивні асоціації. Унаслідок того, що споживачі розділятимуть такі самі цінності, вони почнуть відчувати себе ближче до бренду, і тому висловлюватимуть своє схвалення до бренду через покупки і позитивні відгуки.  

У висновку треба сказати, що в цій роботі був розкрит головний аспект маркетинга - соціальне схвалення, в основі якого лежать наступні психологічні аспекти, як “стадний інстинкт”, вплив емоцій на вибір споживачів, психологія довіри думкам інших під час прийняття рішень, зв’язок між брендами та суспільним визнанням. Тож для ефективності маркетингових стратегій обов’язково використовувати цей аспект.

Список літератури:

1.Cialdini R. B. Influence: science and practice. 4th ed. Boston, MA : Allyn and Bacon, 2001. 262 с.

2.Що таке NPS (індекс лояльності), і як він пов'язаний з соціальним схваленням (Social Proof)?. Marketer. URL: https://marketer.ua/ua/what-is-net-promoter-score-nps/ (дата звернення: 15.10.2023).

3.10 психологічні прийоми для досягнення успіху в соціальних мережах. Genius.Space. URL: https://genius.space/lab/psevdologicheskye-primi-dya-dotyzheniya-uspexa-v-socsetyax/ (дата звернення: 23.10.2023).

4.Як зібрати лояльну аудиторію через бренд-маркетинг у соціальних мережах. Genius.Space. URL: https://genius.space/lab/yak-zibrati-loyalnu-auditoriyu-cherez-brend-marketing-u-sotsialnih-merezhah/ (дата звернення: 23.10.2023).

5.Весьолов В. Що таке брендинг і навіщо він потрібний. SendPulse. URL: https://sendpulse.ua/blog/what-is-branding (дата звернення: 01.10.2023).

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ІНТЕГРОВАНІ МАРКЕТИНГОВІ КОМУНІКАЦІЇ ТА ІНТЕГРОВАНІ КОМУНІКАЦІЇ: ТЕРМІНОЛОГІЧНА ОПОЗИЦІЯ ТА ПИТАННЯ ТЕОРІЇ
22.11.2023 23:55
АНАЛІЗ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ РОЗДРІБНОЇ ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ У ВОЄННИЙ ЧАС
22.11.2023 09:53
ГЛОБАЛЬНІ ЕКОНОМІЧНІ КРИЗИ XXI СТОЛІТТЯ: ПРИЧИНИ, НАСЛІДКИ ТА КОНТРОЛЬ ВИНИКНЕННЯ
22.11.2023 00:32
УПРАВЛІННЯ ЛЮДСЬКИМИ РЕСУРСАМИ У МІЖНАРОДНОМУ БІЗНЕСІ: РОЗВИТОК ТА ВИКЛИКИ
21.11.2023 23:03
ПЕРСПЕКТИВИ ЗАЛУЧЕННЯ ІНОЗЕМНИХ ІНВЕСТИЦІЙ В КОНТЕКСТІ ПІСЛЯВОЄННОЇ ВІДБУДОВИ ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ
21.11.2023 22:50
ОСНОВНІ НАПРЯМИ РЕАЛІЗАЦІЇ НОВОЇ СПІЛЬНОЇ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКОЇ ПОЛІТИКИ ЄС: ПЕРСПЕКТИВИ ДЛЯ УКРАЇНИ
21.11.2023 22:32
ЗОВНІШНЬОТОРГОВЕЛЬНА ДІЯЛЬНІСТЬ УКРАЇНИ У ВОЄННИЙ ПЕРІОД: СТАН, ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ
21.11.2023 21:37
ЦИФРОВА МІЖНАРОДНА ТОРГІВЛЯ: ЕЛЕКТРОННА КОМЕРЦІЯ ТА ЇЇ ВПЛИВ НА ГЛОБАЛЬНУ ЕКОНОМІКУ
21.11.2023 21:22
ПЕРЕВАГИ БРЕНДИНГУ ТЕРИТОРІЙ
21.11.2023 19:32
ФІНАНСОВИЙ МЕХАНІЗМ РЕАЛІЗАЦІЇ ОСВІТНІХ ПОСЛУГ ЗАКЛАДІВ ФАХОВОЇ ПЕРЕДВИЩОЇ ОСВІТИ
21.11.2023 18:51




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.231 сек. / Mysql: 1425 (0.181 сек.)