:: ECONOMY :: ОСНОВНІ НАПРЯМИ РЕАЛІЗАЦІЇ НОВОЇ СПІЛЬНОЇ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКОЇ ПОЛІТИКИ ЄС: ПЕРСПЕКТИВИ ДЛЯ УКРАЇНИ :: ECONOMY :: ОСНОВНІ НАПРЯМИ РЕАЛІЗАЦІЇ НОВОЇ СПІЛЬНОЇ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКОЇ ПОЛІТИКИ ЄС: ПЕРСПЕКТИВИ ДЛЯ УКРАЇНИ
:: ECONOMY :: ОСНОВНІ НАПРЯМИ РЕАЛІЗАЦІЇ НОВОЇ СПІЛЬНОЇ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКОЇ ПОЛІТИКИ ЄС: ПЕРСПЕКТИВИ ДЛЯ УКРАЇНИ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 30

Термін подання матеріалів

24 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 17



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ОСНОВНІ НАПРЯМИ РЕАЛІЗАЦІЇ НОВОЇ СПІЛЬНОЇ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКОЇ ПОЛІТИКИ ЄС: ПЕРСПЕКТИВИ ДЛЯ УКРАЇНИ

 
21.11.2023 22:32
Автор: Гоц Світлана Андріївна, студент, Львівський національний університет імені Івана Франка, м. Львів; Полюга Дарія Михайлівна, кандидат економічних наук, Львівський національний університет імені Івана Франка, м. Львів
[1. Економічні науки;]

ORCID: 0000-0002-1785-9239  Dariya Polyuha

Актуальність. Сьогодні вирішення більшості економічних проблем пов’язано з розвитком аграрного сектору. Оскільки Україна має на меті покращення становища на європейських ринках, впровадження засад нової ССП ЄС у свій агробізнес є важливим, проте неоднозначним кроком. 

Мета та методи дослідження. Метою роботи є дослідження засад нової ССП, її основних напрямків та перспектив її реалізації для України. Під час роботи використовуються теоретичні методи дослідження, такі як аналіз наукової літератури, узагальнення, синтез.

Результати дослідження та їх обговорення. ССП закладає основні постулати діяльності аграрного сектору. Зараз витрати на неї займають левову частку бюджету ЄС, а саме 40%. На наступні 4 роки ССП матиме на меті такі основні цілі [4]: забезпечити справедливий дохід для фермерів; підвищити конкурентоспроможність; підтримувати оновлення поколінь; захистити якість їжі та здоров’я; сприяння знанням та інноваціям: та ще декілька, що стосуються екології. Для втілення цих цілей було запроваджено ряд засад.

1.Прямі виплати для “екологічних” регулювань. Оскільки більша частина вище перелічених цілей стосується так чи інакше екології, для їх виконання запроваджуються певні “стимули”. Наприклад, згідно з новою політикою 30% прямих виплат мають бути виділені для “екологічних” регулювань. Це передбачає виплату додаткових коштів фермерам та аграрним підприємцям, які реалізовують вимоги, що не належать до їхніх зобов’язань, наприклад, догляд за угіддям або часткою земель, що не обробляється. Екологічні проблеми в Україні є масштабнішими. Запровадження таких “стимулів” покращило б як і екологічну ситуацію, так і доходи підприємців.

2.Розподіл коштів на розвиток сільських територій. Мінімум, який має бути спрямований на це зараз, становить 35% бюджету. Оскільки територія ЄС порівняно не дуже багата на сільськогосподарські землі, то інтенсивний спосіб підвищення ефективності ведення господарювання та введення інновацій є найкращим. Технологічна ефективність аграрного сектору в Україні теж розвивається, але не такими швидкими темпами. Така ж система, розподілу коштів як у ЄС, для України, на мою думку, буде не зовсім ефективною, оскільки існують ще й інші проблеми. Однією з таких є фінансова нестабільність, яка так би мовити “відштовхує” інвесторів. Я вважаю, що спершу варто вжити заходів щодо покращення фінансового становища сільськогосподарського комплексу, а згодом  уже переходити до наступних за доцільність проблем. 

3.Прямі  виплати на підтримку молодих фермерів. Наразі 4% прямих виплат має виділятись на це. Проблема підтримки малих підприємств існує фактично у всіх галузях національної економіки, але найяскравіше виражена в аграрному секторі. Близько 80% загальної суми прямих субсидій отримують 25% найбільших фермерських господарств [5, c. 241]. При цьому тільки 2% бюджету –  молоді фермери. Очевидно, що це не забезпечує їхнього розвитку: у них немає можливості здобути кращу кваліфікацію чи купити нове обладнання. В Україні існує така ж проблема. Недавно, у 2021р., було внесено зміни до законодавчих актів щодо стимулювання діяльності фермерських господарств. 

4.Забезпечення справедливого доходу для фермерів. Економісти зазначають, що регіони з найнижчим рівнем доходу, які знаходяться у Східній Європі, отримують 1200 євро на працівника, а провідні регіони, отримують 6000-11900 євро на працівника [5, c. 245]. Виходячи з цього, можна зробити висновок, що не всі заходи ССП відповідають вище поставленим цілям. Це тільки посилює нерівність у розподілі доходів, більшу частину яких, отримують знову ж таки великі підприємці.

Перспективи для України. Пристосуватись до всіх норм та вимог ССП, безумовно, неможливо. Однак навіть адаптація до окремих засад буде мати безпосередньо позитивний вплив на розвиток сільського господарства в Україні. Зрозуміло, що не всі фермери зможуть пройти сертифікацію власної продукції. Однак, на таких великих масштабах, це важливо, оскільки однією з цілей нової ССП є захист якості їжі та здоров’я. Новим викликом для України буде ще розвиток органічного виробництва, яке за останні роки значно прогресує.

Висновки. Нова спільна аграрна політика країн ЄС має як свої недоліки так і переваги, яких на мою думку значно більше. Якщо ж обрати варіант, за якого Україна стане країною-членом ЄС, то перспективи є доволі великими, оскільки вона б мала найбільшу площу сільськогосподарських земель – 42,7 млн. га, і видатки на розвиток земель були б відповідними. Малим аграрним підприємствам було б легко пристосуватись до європейських ринкових вимог. Водночас товари, виготовлені ними, не можуть конкурувати на рівних з європейськими, через їх нижчу якість та неможливість забезпечення належної сертифікації продукції. Перед виходом на більші ринки, потрібно навести порядок спершу на державному рівні, забезпечивши виробників належними умовами для ефективного розвитку. 

Список літератури:

1.Степаненко С. В. ДОСВІД КРАЇН ЄС ЩОДО РЕАЛІЗАЦІЇ КОНЦЕПТІВ СТАЛОГО РОЗВИТКУ ФУНКЦІОНУВАННЯ СУБ’ЄКТІВ АГРОБІЗНЕСУ [Електронний ресурс] / Сергій Віталійович Степаненко. – 2022. – Режим доступу до ресурсу: https://openarchive.nure.ua/server/api/core/bitstreams/dcd8156c-9742-4475-9415-06396c5060aa/content.

2.Старікова Л. Спільна аграрна політика ЄС і завдання України в контексті євроінтеграції (план наближення політик і гармонізації законодавства) [Електронний ресурс] / Лариса Старікова. – 2023. – Режим доступу до ресурсу: https://www.apd-ukraine.de/images/2023/Agrarpolitische_Berichte/09-2023/Starikova_Alalyse_und_Empfehlungen_CAP_UA.pdf.

3.Неміш Д. В. ОСНОВИ ФУНКЦІОНУВАННЯ МАЛОГО АГРАРНОГО ПІДПРИЄМНИЦТВА В УМОВАХ ЄВРОІНТЕГРАЦІЇ [Електронний ресурс] / Д. В. Неміш, М. М. Гуменюк. – 2022. – Режим доступу до ресурсу: https://agrovisnyk.com/pdf/ua_2022_08_10.pdf.

4.Нова спільна сільськогосподарська політика ЄС на 2023-2027 роки. – Режим доступу до ресурсу: https://ukragroconsult.com/news/nova-spilna-silskogospodarska-polityka-yes-na-2023-2027-roky/

5.Scown W. , Brady. M , Nicholas A. (2020). Billions in Misspent EU Agricultural Subsidies Could Support the Sustainable Development Goals. One Earth. 3, 237–250. Режим доступу до ресурсу: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2590332220303559

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ІНТЕГРОВАНІ МАРКЕТИНГОВІ КОМУНІКАЦІЇ ТА ІНТЕГРОВАНІ КОМУНІКАЦІЇ: ТЕРМІНОЛОГІЧНА ОПОЗИЦІЯ ТА ПИТАННЯ ТЕОРІЇ
22.11.2023 23:55
АНАЛІЗ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ РОЗДРІБНОЇ ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ У ВОЄННИЙ ЧАС
22.11.2023 09:53
ГЛОБАЛЬНІ ЕКОНОМІЧНІ КРИЗИ XXI СТОЛІТТЯ: ПРИЧИНИ, НАСЛІДКИ ТА КОНТРОЛЬ ВИНИКНЕННЯ
22.11.2023 00:32
УПРАВЛІННЯ ЛЮДСЬКИМИ РЕСУРСАМИ У МІЖНАРОДНОМУ БІЗНЕСІ: РОЗВИТОК ТА ВИКЛИКИ
21.11.2023 23:03
ПЕРСПЕКТИВИ ЗАЛУЧЕННЯ ІНОЗЕМНИХ ІНВЕСТИЦІЙ В КОНТЕКСТІ ПІСЛЯВОЄННОЇ ВІДБУДОВИ ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ
21.11.2023 22:50
ЗОВНІШНЬОТОРГОВЕЛЬНА ДІЯЛЬНІСТЬ УКРАЇНИ У ВОЄННИЙ ПЕРІОД: СТАН, ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ
21.11.2023 21:37
ЦИФРОВА МІЖНАРОДНА ТОРГІВЛЯ: ЕЛЕКТРОННА КОМЕРЦІЯ ТА ЇЇ ВПЛИВ НА ГЛОБАЛЬНУ ЕКОНОМІКУ
21.11.2023 21:22
ПЕРЕВАГИ БРЕНДИНГУ ТЕРИТОРІЙ
21.11.2023 19:32
ФІНАНСОВИЙ МЕХАНІЗМ РЕАЛІЗАЦІЇ ОСВІТНІХ ПОСЛУГ ЗАКЛАДІВ ФАХОВОЇ ПЕРЕДВИЩОЇ ОСВІТИ
21.11.2023 18:51
ВИКОРИСТАННЯ ІННОВАЦІЙНОГО ПІДХОДУ В ФОРМУВАННІ КАДРОВОЇ ПОЛІТИКИ В БАНКІВСЬКИХ УСТАНОВАХ
21.11.2023 01:12




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.265 сек. / Mysql: 1396 (0.207 сек.)