:: ECONOMY :: МЕТОДОЛОГІЧНІ ОСНОВИ СТВОРЕННЯ ОРГАНІЗАЦІЙНО-ТЕХНОЛОГІЧНИХ СИСТЕМ У СУЧАСНОМУ ВИРОБНИЦТВІ :: ECONOMY :: МЕТОДОЛОГІЧНІ ОСНОВИ СТВОРЕННЯ ОРГАНІЗАЦІЙНО-ТЕХНОЛОГІЧНИХ СИСТЕМ У СУЧАСНОМУ ВИРОБНИЦТВІ
:: ECONOMY :: МЕТОДОЛОГІЧНІ ОСНОВИ СТВОРЕННЯ ОРГАНІЗАЦІЙНО-ТЕХНОЛОГІЧНИХ СИСТЕМ У СУЧАСНОМУ ВИРОБНИЦТВІ
 
UA  RU  EN
         

World of scientific research. Issue 30

Date of conference

24 May 2024

Remaining time to start conference 6



  Main page
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Editorial board. PA «Naukova Spilnota»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Calendar of conferences
Archive
  Scientific conferences
 
 References
 Forum
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Our bottun
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Counters
Українська рейтингова система

МЕТОДОЛОГІЧНІ ОСНОВИ СТВОРЕННЯ ОРГАНІЗАЦІЙНО-ТЕХНОЛОГІЧНИХ СИСТЕМ У СУЧАСНОМУ ВИРОБНИЦТВІ

 
27.09.2023 13:38
Author: Швець Федір Дмитрович, кандидат технічних наук, Національний університет водного господарства та природокористування, м. Рівне
[1. Economic sciences;]


Сучасні тенденції розвитку промислових підприємств України, що сформувалися в процесі імплементації Угоди про асоціацію з ЄС, можна охарактеризувати як деструктивні з точки зору самодостатності та сталого їх розвитку. Підприємства промислового сектору зазнають негативних впливів через низьку їх здатність випускати на світовий ринок конкурентоспроможну продукцію відповідно до міжнародних стандартів. Проте, саме продаж продукції з високою доданою вартістю на зовнішніх ринках є свідченням ефективного використання ресурсного потенціалу країни. В протилежному випадку – країна слугує сировинним додатком до економіки інших країн. Враховуючи гостру фазу війни в Україні, знищення значної частини виробничих потужностей ефективне використання наявних ресурсів та нарощування випуску висококонкурентної продукції є досить проблематичним. 

Тому для вітчизняних промислових підприємств проблема організаційно-технологічних інновацій є надзвичайно актуальною і тільки її вирішення дасть можливість успішної їх інтеграції в європейський ринковий простір. А отже, необхідно сформувати нові підходи до вирішення проблеми підвищення підприємствами своєї технологічної конкурентоспроможності, що потребує відповідного методологічного обґрунтування.

Технологічне оновлення і технологічний розвиток є невіддільною складовою управління конкурентоспроможністю суб’єктів господарювання промислового сектору національної економіки, тому що будь-яка технологія (і навіть невиробнича) має свій ресурс продуктивного використання. За нинішніх темпів НТП він визначається не стільки фізичним станом обладнання, як принциповою відсталістю закладеної в нього виробничої технології, коли існуючі технологічні параметри/регламенти перестають забезпечувати виготовлення конкурентоспроможної продукції. Виникає так званий «технологічний розрив», без усунення якого підприємство приречене на стагнацію і занепад [1].

На нашу думку, процес інноваційної діяльності виробничих підприємств має здійснюватися на основі поєднання ресурсного та ціннісного підходів у теорії інновацій. Перший дозволяє включити потенціал нових технологій ресурсозаміщення в еталонну базу для оцінки альтернативних варіантів технологічного оновлення, а другий – дозволяє ввести критерії її здатності до переналагодження (гнучкого реагування на потреби ринку). Сукупність цих критеріїв може слугувати оцінкою рівня «інноваційного сприйняття» нової технології та створених з її допомогою організаційно-технологічних систем промислових підприємств. При формуванні конкурентної переваги конкретного суб’єкта господарювання на світовому ринку з урахуванням специфіки діяльності доцільно проводити ранжування вказаних критеріїв за рівнем цінності/значущості. Процедура відбору має включати оцінку загальних інвестиційних потреб для всього процесу технологічного оновлення (включаючи навчання персоналу) та можливість їх мінімізації шляхом вибору оптимальної організаційної форми трансферу технологій. Таким чином можна сформувати виробничо-технологічну систему вітчизняних промислових підприємств, яка буде більш прийнятною з точки зору конкурентних переваг як на внутрішньому, так і зовнішньому ринках.

Список використаних джерел:

1. Стадник В.В., Каштальян О.В. Науково-методичні підходи до управління інноваційно-технологічним розвитком підприємств переробної промисловості в умовах євроінтеграції. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://elar.khmnu.edu.ua/jspui/bitstream/123456789/ 12460/1/en2021-6-t2-10.pdf (23.09.2023).

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
УТОЧНЕННЯ СУТНОСТІ ДЕЦЕНТРАЛІЗАЦІЇ ВЛАДИ ЯК БІЛЬШ ДОСКОНАЛОГО ІНСТРУМЕНТУ СОЦІАЛЬНОЇ ТА ФІНАНСОВОЇ ПОЛІТИКИ ДЕРЖАВИ
28.09.2023 10:24
УКРАЇНСЬКЕ ВИНОРОБСТВО: СУЧАСНИЙ СТАН ТА ЕКСПОРТНІ МОЖЛИВОСТІ
27.09.2023 20:28
ФОРМУВАННЯ ПРИНЦИПІВ ВИХОДУ ПІДПРИЄМСТ НА ЗОВНІШНІЙ РИНОК
27.09.2023 19:51
ОСОБЛИВОСТІ ЕКПОРТНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В УМОВАХ ЄВРОПЕЙСКОЇ ІНТЕГРАЦІЇ
27.09.2023 19:29
КОНКУРЕНТНИЙ ПОТЕНЦІАЛ ТА ЙОГО РОЛЬ У ФОРМУВАННІ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА
27.09.2023 12:01
ОСОБЛИВОСТІ ЗДІЙСНЕННЯ КОМЕРЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ДЕРЖАВНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ В УКРАЇНІ
27.09.2023 11:41
РЕБРЕНДИНГ ЯК ВИХІД З КРИЗОВОЇ СИТУАЦІЇ ПІД ЧАС ВІЙНИ
25.09.2023 21:57
КРЕДИТНІ СПІЛКИ НА РИНКУ ФІНАНСОВИХ ПОСЛУГ УКРАЇНИ
25.09.2023 21:46
НЕДЕРЖАВНЕ ПЕНСІЙНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ В СИСТЕМІ СОЦІАЛЬНОГО ЗАХИСТУ НАСЕЛЕННЯ УКРАЇНИ
25.09.2023 21:34
СТРАТЕГІЯ МАРКЕТИНГУ ЗА ДОПОМОГОЮ ОНЛАЙН ПЛАТФОРМ В ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННІЙ ГАЛУЗІ
25.09.2023 19:06




© 2010-2024 All Rights Reserved At use of data from the site, the reference to the www.economy-confer.com.ua is obligatory!
Час: 0.192 сек. / Mysql: 1425 (0.147 сек.)