:: ECONOMY :: МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ КОНКУРЕНЦІЇ ЯК ОСНОВОПОЛОЖНОГО  ЕЛЕМЕНТА РИНКОВОЇ ЕКОНОМІКИ :: ECONOMY :: МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ КОНКУРЕНЦІЇ ЯК ОСНОВОПОЛОЖНОГО  ЕЛЕМЕНТА РИНКОВОЇ ЕКОНОМІКИ
:: ECONOMY :: МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ КОНКУРЕНЦІЇ ЯК ОСНОВОПОЛОЖНОГО  ЕЛЕМЕНТА РИНКОВОЇ ЕКОНОМІКИ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 30

Термін подання матеріалів

24 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 16



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ КОНКУРЕНЦІЇ ЯК ОСНОВОПОЛОЖНОГО ЕЛЕМЕНТА РИНКОВОЇ ЕКОНОМІКИ

 
05.09.2023 19:11
Автор: Мірошник Марія Володимирівна, кандидат економічних наук, доцент кафедри маркетингу, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», м. Харків; Алещенко Ілля Валерійович, магістр, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», м. Харків
[1. Економічні науки;]

ORCID: 0000-0003-0902-7587 Марія Мірошник

У науковій літературі й дотепер відсутнє єдине поняття конкуренції, тому вчені і практики дотримуються одного з трьох підходів до трактування конкуренції: поведінкового, структурного, функціонального, теоретичне обґрунтування та практична адаптація яких поглиблюють сутність конкуренції як дуже тонкого (селективного) і гнучкого механізму [1]: 

Поведінковий підхід, який розвивався у межах виявлення поведінкових особливостей суб’єктів господарювання, що вступають у боротьбу за платоспроможний попит.  До пріоритетів даного підходу можна віднести: 

-обґрунтування стратегії поведінки підприємства на ринку;

-вибір методів конкурентної боротьби;

-виявлення мотивів конкуренції (у т. ч. неекономічного характеру);

Структурна концепція, яка пояснює існування конкуренції за умови знеособлення ринкового механізму, яка залежить від кількості і масштабів діяльності учасників ринку. Основними пріоритетами даного підходу є:

-пошук нових ринкових можливостей;

-управління гнучкістю підприємств;

Функціональний підхід, при якому конкуренція розглядається як чинник економічного розвитку, і насамперед – як мотиватор інноваційної діяльності. До основних пріоритетів даного підходу можна віднести:

-формування інноваційного типу поведінки;

-зростання значущості ресурсного підходу в управлінні;

-мотивація інноваційної діяльності та креативність;

-формування і розвиток інноваційної інфраструктури;

-побудова стратегії конкуренції на інноваційній основі [1].

Практична реалізація будь–якого з вищеозначених підходів до конкурентного суперництва передбачає у якості основних чинників конкурентної переваги пропозицію нових інноваційних товарів і послуг, зниження витрат з існуючої та новоосвоєної номенклатури продукції та прискорення технологічного прогресу, рис.1





Рисунок 1 - Постійні ознаки конкуренції та умови її реалізації


Конкуренція обумовлює право кожного бізнес суб'єкта на реалізацію свого конкурентного потенціалу. В економічній науці сформувалося три типи конкурентної поведінки суб’єкта ринкових відносин при формуванні власного конкурентного потенціалу, а саме [2]: 


-креативний, за яким підприємець здійснює заходи, спрямовані на створення нових елементів відносин, які забезпечували б перевагу над конкурентами. Головна ознака креативної конкуренції - це прагнення до зміни існуючої структури попиту та пропозиції;


-такий, що пристосовується, який полягає у врахуванні інноваційних змін в виробництві у конкурентів. Такий тип конкурентної поведінки застосовується тоді, коли підприємець не зовсім впевнений в своїх інноваційних можливостях і тому прагне до копіювання, іноді, навіть, до промислового шпигунства;


-такий, що забезпечує поведінку бізнес суб’єкта на ринку та гарантує забезпечення стабільності економічних показників на тривалу перспективу шляхом поліпшення якості продукції, зміни її асортименту, надання додаткових послуг, пов'язаних з гарантійним обслуговуванням. Цей тип поведінки застосовується тоді, коли підприємець не має можливості суттєво змінити виробничу і збутову програми і має слабкий інноваційний потенціал.


Ефективне пристосування до умов конкурентного середовища, збереження власних інтересів, перемога у конкурентній боротьбі, захоплення бізнес - суб’єктом вигідних конкурентних позицій та придбання бажаного конкурентного статусу передбачає застосування певної конкурентної стратегії як способу, через який бізнес – суб’єкт  отримує стійкі конкурентні переваги шляхом конкурентної боротьби та задоволення потреб споживачів краще, ніж конкуренти.


Таким чином, кожному бізнес – суб’єкту доводиться вирішувати два принципові завдання: по-перше, визначити стратегію конкурентної боротьби і, по-друге, підпорядкувати всі сторони своєї детальності тим «правилам гри», які диктує обрана стратегія.


Явище конкуренції в сучасних бізнес умовах виступає одним із основоположних факторів прогресу та розвитку країни в цілому.


Література:


1)Поплавська Ж.В. Сучасні форми конкурентної взаємодії суб’єктів господарювання: монографія – Львів: ТОВ «Галицька видавнича спілка», 2019. 201 с.


2)Дослідження дефініції поняття «конкурентна позиція підприємства / Л. В. Соколова, Ю. А. Гінда // Математичні моделі та новітні технології управління економічними та технічними системами . Харків: ФОП Панов А. М, 2018. С. 35–41.


Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
УТОЧНЕННЯ СУТНОСТІ ДЕЦЕНТРАЛІЗАЦІЇ ВЛАДИ ЯК БІЛЬШ ДОСКОНАЛОГО ІНСТРУМЕНТУ СОЦІАЛЬНОЇ ТА ФІНАНСОВОЇ ПОЛІТИКИ ДЕРЖАВИ
28.09.2023 10:24
УКРАЇНСЬКЕ ВИНОРОБСТВО: СУЧАСНИЙ СТАН ТА ЕКСПОРТНІ МОЖЛИВОСТІ
27.09.2023 20:28
ФОРМУВАННЯ ПРИНЦИПІВ ВИХОДУ ПІДПРИЄМСТ НА ЗОВНІШНІЙ РИНОК
27.09.2023 19:51
ОСОБЛИВОСТІ ЕКПОРТНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В УМОВАХ ЄВРОПЕЙСКОЇ ІНТЕГРАЦІЇ
27.09.2023 19:29
МЕТОДОЛОГІЧНІ ОСНОВИ СТВОРЕННЯ ОРГАНІЗАЦІЙНО-ТЕХНОЛОГІЧНИХ СИСТЕМ У СУЧАСНОМУ ВИРОБНИЦТВІ
27.09.2023 13:38
КОНКУРЕНТНИЙ ПОТЕНЦІАЛ ТА ЙОГО РОЛЬ У ФОРМУВАННІ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА
27.09.2023 12:01
ОСОБЛИВОСТІ ЗДІЙСНЕННЯ КОМЕРЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ДЕРЖАВНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ В УКРАЇНІ
27.09.2023 11:41
РЕБРЕНДИНГ ЯК ВИХІД З КРИЗОВОЇ СИТУАЦІЇ ПІД ЧАС ВІЙНИ
25.09.2023 21:57
КРЕДИТНІ СПІЛКИ НА РИНКУ ФІНАНСОВИХ ПОСЛУГ УКРАЇНИ
25.09.2023 21:46
НЕДЕРЖАВНЕ ПЕНСІЙНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ В СИСТЕМІ СОЦІАЛЬНОГО ЗАХИСТУ НАСЕЛЕННЯ УКРАЇНИ
25.09.2023 21:34




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.226 сек. / Mysql: 1425 (0.173 сек.)