:: ECONOMY :: ЗАСТОСУВАННЯ ПРИНЦИПІВ АНДРАГОГІКИ ПРИ ПРОВЕДЕННІ ЦИКЛІВ ТЕМАТИЧНОГО НАВЧАННЯ :: ECONOMY :: ЗАСТОСУВАННЯ ПРИНЦИПІВ АНДРАГОГІКИ ПРИ ПРОВЕДЕННІ ЦИКЛІВ ТЕМАТИЧНОГО НАВЧАННЯ
:: ECONOMY :: ЗАСТОСУВАННЯ ПРИНЦИПІВ АНДРАГОГІКИ ПРИ ПРОВЕДЕННІ ЦИКЛІВ ТЕМАТИЧНОГО НАВЧАННЯ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 30

Термін подання матеріалів

24 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 16



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ЗАСТОСУВАННЯ ПРИНЦИПІВ АНДРАГОГІКИ ПРИ ПРОВЕДЕННІ ЦИКЛІВ ТЕМАТИЧНОГО НАВЧАННЯ

 
19.06.2023 19:27
Автор: Потабашній Валерій Аркадійович, доктор медичних наук, професор, завідувач кафедри терапії, кардіології та сімейної медицини ФПО Дніпровського державного медичного університету; Князєва Олена Володимирівна, асистент кафедри терапії, кардіології та сімейної медицини ФПО Дніпровського державного медичного університету
[3. Педагогічні науки;]


ORCID: 0000-0002-4272-6745 Олена Князєва


ORCID: 0000-0002-0786-8158 Валерій Потабашній



Система безперервного професійного розвитку лікарів (БПР) – сучасна система вдосконалення професійних компетентностей лікарів, яка запроваджена та активно розвивається в Україні з 2020 року. Однією з форм БПР є цикли тематичного навчання (майстер-класи, фахові школи та семінари, тренінги тощо) [4]. Особливістю проведення заходів БПР є необхідність враховувати специфічні закономірності освоєння знань і умінь дорослим суб’єктом навчальної діяльності, а також особливості керівництва цією діяльністю професійним педагогом, тобто використання принципів андрагогіки.

Андрагогіка об’єднує знання про специфіку навчання дорослої людини з урахуванням її віку, освітніх та життєвих потреб, наявних та прихованих здібностей та можливостей, індивідуальних особливостей і досвіду тих, хто навчається, психіки та фізіології. Ця наука виявляє форми та методи організації навчання дорослих для забезпечення їх освітніх потреб, досягнення індивідуальних цілей, самореалізації особистості [1,3]. 

Відмінність навчання дорослих полягає в наявності певних характеристик: дорослий усвідомлює себе самостійною особистістю, яка керує своїм розвитком; дорослий накопичує певний життєвий (побутового, професійного, соціального) досвід, який є важливим джерелом навчання; мотивація до навчання визначається можливістю вирішити певні проблеми і досягти конкретної мети; дорослий прагне до практичної реалізації отриманих знань, умінь, навичок і якостей; навчальна діяльність дорослого значною мірою обумовлена часовими, просторовими, побутовими, професійними, соціальними факторами [1-3]. Із цих особливостей дорослого випливають основні принципи андрагогіки, які втілюються при проведенні тематичного навчання лікарів [1-3]:

1.Принцип пріоритетності самостійного навчання. Даний принцип є базовим в освіті дорослої людини. Самостійна діяльність слухачів є основним видом навчальної роботи.

2.Принцип спільної діяльності. Основою запровадження цього принципу є виявлення потреб слухачів, вхідна оцінка компетенцій, прогностика очікуваних результатів навчання, групові обговорення, ставлення до слухачів як до активних учасників процесу навчання, з урахуванням особистісних потреб та досвіду.

3.Принцип опори на попередній досвід як базу і джерело формалізації нових знань. 

4.Принцип системності навчання полягає у відповідності цілей і змісту навчання його формам, методам, засобам.

5.Принцип контекстності навчання. Відповідно до цього принципу, навчання переслідує конкретні, важливі для слухачів цілі, орієнтоване вдосконалення  певних компетентностей, враховує особливості професійної діяльності. 

6.Принцип актуалізації результатів навчання передбачає невідкладне застосування на практиці набутих знань, умінь, навичок, якостей.

7.Принцип елективності навчання означає надання певної свободи вибору цілей, змісту, форм, методів, джерел, засобів, термінів, часу, місця навчання, оцінювання результатів навчання, а також самих педагогів.

8.Принцип розвитку освітніх потреб. Згідно з цим принципом, оцінювання результатів навчання здійснюється шляхом виявлення реального ступеня освоєння навчального матеріалу. Крім того, процес навчання будується з метою формування у слухачів нових освітніх потреб, конкретизація яких здійснюється після досягнення певного ступеня навчання.

9.Принцип усвідомленості навчання заснований на свідомому ставленні учасника до навчання, що є головною частиною самомотивації особистості, основою розвитку її критичного мислення. Це усвідомлення, осмислення слухачем і викладачем всіх параметрів процесу навчання і своїх дій по організації процесу навчання.

Для реалізації цих принципів перед початком навчання використовуємо анкетування слухачів, на результати якого спираємось при проведенні практичних занять з конкретною групою. Широко використовуємо інтерактивні методи: спільна групова робота, дебати, рольові ігри, дискусії, відпрацювання навичок, робота з кейсами. Під час занять викладачем надається позитивний зворотній зв’язок, підкреслюються досягнення слухачів. Після закінчення навчання застосовується анкетування слухачів для виявлення нових освітніх потреб, результати якого враховуються при плануванні наступних курсів.

Таким чином, врахування особливостей дорослих та застосування принципів андрагогіки при плануванні та проведенні циклів тематичного навчання дозволяє задовільнити основі освітні потреби слухачів в оволодінні знаннями, вміннями, навичками і якостями. 

Список використаних джерел

1.Дубасенюк О.А., Самойленко О.А. Основи андрагогіки (для фахівців у галузі освіти дорослих): навч.-методичний посібник. – Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2020. – 247 с.

2.Коритнюк Р.С., Ніженківська І.В., Кисельова О.Г., Косяченко К.Л., Давтян Л.Л. Принципи і методологія сучасної анадрагогічної моделі навчання дорослих. – Зб. наук. прац. співробіт. НМАПО ім. П.Л. Шупика. – 2018. – с. 59-69.

3.Марчук А. В. Андрагогіка : навч. посібник. Львів : ЛьвДУВС, 2020. 300 с.

4.Постанова Кабінету Міністрів України №725 від 14 липня 2021 р. «Про затвердження Положення про систему безперервного професійного розвитку медичних та фармацевтичних працівників».

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ВІЗУАЛІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО КОНТЕНТУ
30.05.2023 16:33
ДЕЯКІ АСПЕКТИ ПІДГОТОВКИ ДО ОЛІМПІАД З ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
22.06.2023 07:45
ФОРМУВАННЯ У СТУДЕНТІВ ЗНАНЬ З ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ У ЗАКЛАДІ ВИЩОЇ ОСВІТИ
16.06.2023 19:19
ПОНЯТІЙНО-КАТЕГОРІАЛЬНИЙ АПАРАТ ДОСЛІДЖЕНЬ В ГАЛУЗІ ПЕДАГОГІЧНИХ НАУК
14.06.2023 21:02
НЕОБХІДНІСТЬ ВИКОРИСТАННЯ ФОНІАТРІЧНИХ НАВИЧОК У ПЕДАГОГІЧНОМУ ПРОЦЕСІ
14.06.2023 15:13
TODAY'S CHALLENGES REGARDING THE IMPLEMENTATION OF EUROPEAN STANDARDS OF POST-GRADUATE EDUCATION IN THE EDUCATION OF DOCTORS-INTERNS IN THE SPECIALTY OF "INTERNAL DISEASES"
13.06.2023 09:55
КОГНІТИВНЕ НАВАНТАЖЕННЯ НА РІЗНИХ РІВНЯХ ВИВЧЕННЯ ОТОЛАРИНГОЛОГІЇ
02.06.2023 23:22
THE ROLE OF READING FICTION IN THE DEVELOPMENT OF PRIMARY SCHOOL STUDENTS' LITERARY COMPETENCE
02.06.2023 17:33




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.202 сек. / Mysql: 1425 (0.159 сек.)