:: ECONOMY :: ВИЗНАЧЕННЯ МІСЦЯ І РОЛІ ІНЖЕНЕРНОЇ ПЕДАГОГІКИ У СИСТЕМІ ПІДГОТОВКИ СУЧАСНИХ ФАХІВЦІВ ЧЕРЕЗ ПРИЗМУ ПРИНЦИПІВ :: ECONOMY :: ВИЗНАЧЕННЯ МІСЦЯ І РОЛІ ІНЖЕНЕРНОЇ ПЕДАГОГІКИ У СИСТЕМІ ПІДГОТОВКИ СУЧАСНИХ ФАХІВЦІВ ЧЕРЕЗ ПРИЗМУ ПРИНЦИПІВ
:: ECONOMY :: ВИЗНАЧЕННЯ МІСЦЯ І РОЛІ ІНЖЕНЕРНОЇ ПЕДАГОГІКИ У СИСТЕМІ ПІДГОТОВКИ СУЧАСНИХ ФАХІВЦІВ ЧЕРЕЗ ПРИЗМУ ПРИНЦИПІВ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 30

Термін подання матеріалів

24 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 17



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ВИЗНАЧЕННЯ МІСЦЯ І РОЛІ ІНЖЕНЕРНОЇ ПЕДАГОГІКИ У СИСТЕМІ ПІДГОТОВКИ СУЧАСНИХ ФАХІВЦІВ ЧЕРЕЗ ПРИЗМУ ПРИНЦИПІВ

 
19.05.2023 18:18
Автор: Хурсенко Світлана Миколаївна, кандидат фізико-математичних наук, доцент, Сумський національний аграрний університет
[3. Педагогічні науки;]

Аналіз тенденцій розвитку інженерної освіти в розвинених країнах світу показує безпрецедентне збільшення масштабів підготовки інженерних кадрів. Останніми роками спостерігається «інженерний бум», обумовлений високою потребою сучасного виробництва у фахівцях наукоємних професій. Виділення інженерної педагогіки як самостійної міждисциплінарної науки було викликано об'єктивною необхідністю рішення комплексних проблем інноваційного розвитку у трикутнику «освіта – наука – виробництво», що визначає технологічний і економічний прогрес суспільства. Інженерна педагогіка є складовою частиною професійної педагогіки, вона спрямована на підготовку фахівців, що реалізують інженерну діяльність, і характеризується специфічними цілями, принципами, змістом, формами організації, методами й засобами навчання. Цим обумовлюється її сутність, межі, об’єкт і предмет.

Система підготовки сучасного інженера керується як загально-педагогічними, так і специфічними принципами. В інженерній педагогіці широко функціонують загальнодидактичні принципи: науковості, системності та послідовності, зв’язку навчання з життям, мотивації вчення та праці, активності та самостійності, наочності та абстрактності, індивідуалізації та диференціації навчання. Особливу значимість має принцип науковості, оскільки зміни у науці та техніці безпосередньо впливають на обладнання, технології, організацію і зміст праці, отже, і на зміст професійної освіти та технології навчання. Принцип зв’язку навчання із життям відбиває вимоги виробництва як сфери праці майбутнього фахівця, взаємодія теорії з практикою.

Специфічними принципами інженерної педагогіки є: 

1)динамічність – бачення сучасних та нових тенденцій, перспектив розвитку науки, техніки, виробництва та освіти; 

2)системність, що дозволяє цілісно уявити проектований та конструйований технічний об’єкт, бачити його зв’язки з іншими об’єктами, з навколишнім середовищем та ще на етапі проектування виключити можливі негативні явища та їх наслідки; 

3)цілісність – відображення у змісті та процесі підготовки інженерів специфіки професійної діяльності та адекватного їй цілісного змісту цієї підготовки; 

4)інтеграція та диференціація підготовки фахівців – орієнтація на інтегровані професії широкого профілю з однорідними, змішаними та навіть різнорідними полями професійної діяльності та на вузьку спеціалізацію; 

5)професійна спрямованість – орієнтація змісту освіти, методів та форм навчання на кінцеву мету підготовки фахівця; 

6)наступність – відображення минулого, сьогодення та майбутнього у змісті освіти, методах та формах організації навчання, зв’язок освітнього процесу з майбутньою професійною діяльністю та ін.

Сьогодні інженерна педагогіка постає перед нами як самостійна галузь наукового знання, яка за рахунок взаємодії з технічними науками і технікою педагогічно впливає на розвиток особистості студента, створює умови для формування багатогранної особистості інженера.

Список використаних джерел:

1. Мелецінек А. Інженерна педагогіка. Практика передачі технічних знань; пер. з нім. С.Ф. Артюх. – Харків: Вид. УІПА; Wien, New York: Springer, 2000. – 240 с.

2. Пушкар О.І., Завгородня О.С. Інженерна педагогіка та навчання на робочому місці: навчальний посібник. – Харків: ХНЕУ ім. С. Кузнеця, 2018. – 171 с.

3. Хом’юк І.В., Хом’юк В.В. Деякі проблеми професійно-педагогічної підготовки викладачів технічних ВНЗ // International scientific professional periodical journal «The unity of science». – Vienna, Austria. – 2015. – P. 80-83.

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ЄВРОПЕЙСЬКЕ МОВНЕ ПОРТФОЛІО ЯК ЕФЕКТИВНИЙ ЗАСІБ РОЗВИТКУ У СТУДЕНТІВ - ФІЛОЛОГІВ НАВИЧОК САМОКОНТРОЛЮ ПІД ЧАС АВТОНОМНОГО НАВЧАННЯ
23.05.2023 21:04
РОЗВИТОК ТВОРЧИХ ЗДІБНОСТЕЙ ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ЗАСОБОМ ЗОБРАЖУВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
22.05.2023 20:11
УЧАСТЬ В КУЛЬТУРНО-ОСВІТНІХ ПРОЕКТАХ ЯК ЗАСІБ ПРОФЕСІЙНОГО ВДОСКОНАЛЕННЯ СТУДЕНТІВ-ХОРЕОГРАФІВ
22.05.2023 00:29
БІОГРАФІЯ В МЕДИЧНІЙ ІСТОРІОГРАФІЇ ЯК СПОСІБ ВИХОВАННЯ ТА НАВЧАННЯ МАЙБУТНІХ МЕДИКІВ
21.05.2023 23:11
ПРОБЛЕМИ ОЗДОРОВЧОГО ФІЗИЧНОГО ТРЕНУВАННЯ НАСЕЛЕННЯ УКРАЇНИ
17.05.2023 23:45
КРЕАТИВНИЙ ПІДХІД ДО СТВОРЕННЯ ІННОВАЦІЙНОГО ПІДРУЧНИКА З ПРИРОДНИЧО-МАТЕМАТИЧНИХ ДИСЦИПЛІН
16.05.2023 15:09
ДИДАКТИЧНА ГРА ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ ЗВУКОВОЇ КУЛЬТУРИ МОВЛЕННЯ У ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ
16.05.2023 14:55




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.228 сек. / Mysql: 1425 (0.181 сек.)