:: ECONOMY :: СПЕЦИФІКА СПОРТИВНИХ ІНФОРМАЦІЙНИХ ПРИВОДІВ У СУЧАСНИХ ІНТЕРНЕТ-МЕДІА УКРАЇНИ :: ECONOMY :: СПЕЦИФІКА СПОРТИВНИХ ІНФОРМАЦІЙНИХ ПРИВОДІВ У СУЧАСНИХ ІНТЕРНЕТ-МЕДІА УКРАЇНИ
:: ECONOMY :: СПЕЦИФІКА СПОРТИВНИХ ІНФОРМАЦІЙНИХ ПРИВОДІВ У СУЧАСНИХ ІНТЕРНЕТ-МЕДІА УКРАЇНИ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 30

Термін подання матеріалів

24 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 16



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

СПЕЦИФІКА СПОРТИВНИХ ІНФОРМАЦІЙНИХ ПРИВОДІВ У СУЧАСНИХ ІНТЕРНЕТ-МЕДІА УКРАЇНИ

 
19.04.2023 23:55
Автор: Регушевська Ірина Анатоліївна, кандидат філологічних наук, старший викладач, Національний університет фізичного виховання і спорту України, м. Київ; Ачилова Олена Леонідівна, кандидат філологічних наук, м. Київ
[9. Філологічні науки;]

Спортивний медіадискурс – один з важливіших субдискурсів, тематичною основою якого є спортивна інформація та суб’єкти. Спортивною інформацією вважають «будь-які спортивні повідомлення в мас-медіа, створені з використанням усіх творчих і технічних можливостей (текст, графіка, фото, відео), першорядним завданням яких є відображення спортивної сфери, і все, що з нею пов’язане, а також привернення уваги до спортивної проблематики якомога більшої кількості аудиторії» [1, c.6]. Існує думка, що дискурс можна вважати спортивним, якщо серед трьох елементів комунікації (суб’єкт, об’єкт і зміст спілкування) є спортивний зміст [2, с. 111]. 

Спортивний дискурс як ланка загального інформаційного фронту підживлюється новими інформаційними приводами, що дають змогу по-новому осмислити та оцінити пріоритети серед головних функцій, які виконує спортивна медіакомунікація в суспільстві і медіапросторі. Саме спортивне співтовариство стало осередком значущих інформаційних приводів у медійному середовищі і ще одним із фронтів боротьби в сучасних умовах військового стану, у якому кожна сфера суспільного життя постає окремим напрямком загальнонаціонального протистояння [3, с. 364].

Інформаційні приводи спортивних видань зазвичай мають специфіку чіткого викладення інформації, підпорядкованого вимогам цільової аудиторії. Функції, виконувані спортивною журналістикою, не є унікальними і притаманними тільки їй одній, вони досить універсальні і можуть траплятися в інших галузях журналістики [4, 74 с]. Водночас спортивна журналістика характеризується різноманітністю жанрів, які умовно поділяють на три групи: інформаційні, аналітичні та художньо-публіцистичні [5, 121 с; 6]. 

Розглядаючи інформаційний привід як елемент структури обміну спортивною інформацією, за допомогою якого проявляються й усвідомлюються інформаційні запити аудиторії [7, с. 88], можна констатувати, що після 24 лютого 2022 року інформаційне поле спортивних видань стало чітким віддзеркаленням настроїв українського суспільства і «вибухнуло» активною позицією підтримки своєї держави, армії і народу. Підтвердженням цьому є різноманіття заголовків інформації зі світу спорту, які все більше нагадують зведення про боротьбу з російською агресію. Зокрема, трапляється багато інформаційних приводів, які за своєю суттю більше інформують про особисте ставлення автора до країни-агресора та відображають позицію спортсменів щодо змагань: Зінченко заплакав на прес-конференції, коли говорив про війну (відео) [8]; Заява Підручного: «Я та моя команда залишаємося захищати Україну» [9]; Стріляю я вміло! Українська біатлоністка налякала ворога [10]; Володимир Кличко – росіянам: Імперськими амбіціями вторгнення в Україну та варварством вашої так званої армії ви посіяли ненависть на віки [11] та інші.

Спортивні події викликають в аудиторії не тільки звичні емоції, а й патріотичні почуття. Гордість за переможців-співвітчизників спонукає активізацію патріотичних почуттів аудиторії ЗМІ [12, c. 519-538]. Прояв патріотизму – цілком передбачувана реакція на військову, економічну, інформаційну агресію з боку Російської Федерації. Спортивні інформаційні приводи стали об’єктом уваги не тільки аудиторії вболівальників – вони набули нової якості у формуванні суспільної думки [3, с. 367]. 

Суспільство ревно реагує на зради і радіє перемогам і участі українських спортсменів у змаганнях, із сумом сприймає утрати спортсменів, які в перші ж дні повномасштабного вторгнення пішли захищати Україну у збройних силах та частинах територіальної оборони. З гордістю і хвилюванням українське суспільство відгукується на підняття державного прапора, виконання гімну і будь-яку українську символіку на спортивних змаганнях, а також виявляє підвищений інтерес до відомих постатей зі світу спорту: Чужа серед своїх. Бех проміняла Україну на першість Мухосранського краю [13]; На війні з окупантами загинув ще один український футболіст [14]; Український талісман: чотириразовому чемпіону Формули-1 Феттелю подарували вишиванку [15]; Маленька киянка Амелія виконала гімн України перед матчем проти Вірменії: чуттєве відео [16]; Мурашки по шкірі. Гравці збірної України зі сльозами виконали гімн (відео) [17] та інші. Спортивні інформаційні приводи проникли в усі сфери життя країни. Так, загальний волонтерський рух українського суспільства, найбільший рівень активізації якого відбувся після 24 лютого 2022 року, пожвавився й у спортивному середовищі: Медаль – Україні, машини – армії! Наші спортсмени тріумфально повернулися із чемпіонату світу [18]; Шахтар передав солідну кількість касок на потреби МВС України [19]; Зозуля за підтримки Безуса та агента Панкова передав три автомобілі для ЗСУ [20]; Футболісти збірної України U-21 закупили рації для ЗСУ [21]; Французькі «доги» зібрали гуманітарну допомогу для Харкова – названо обсяги [22] та інші.

Отже, аналіз інформаційних приводів зі світу спорту дає можливість говорити про їхню цілковиту відповідність викликам часу та загальному емоційному і психологічному стану суспільства. Аналізовані інформаційні приводи свідчать про прояв патріотизму як у тематиці публікацій, так і у характері й формах подачі матеріалу. Спорт постає ще однією додатковою можливістю донесення важливої інформації про все, що відбувається в Україні, на міжнародній арені. Доступність, а також авторитетність інформації, зважаючи на участь у її формуванні спортсменів, відомих у всьому світі, зокрема й легендарних, набувають особливого значення, сприяючи вихованню в аудиторії відчуття гідності і патріотизму, а також утверджуючи внутрішні настанови спортсменів щодо необхідності досягнення нових перемог. 

Література:

1. Войтик Е. А. Региональные СМИ в системе массовых спортивных коммуникаций: предметно-тематические и структурные особенности: Автореф. дисс. ... канд. филол. наук: 10.00.10. Москва, 2008. 17 с.

2. Зильберт А. Б. Спортивный дискурс: точки пересечения с другими дискурсами (проблемы интертекстуальности). Язык, сознание, коммуникация: сб. статей / отв. ред. В. В. Красных, А. И. Изотов. Москва, 2001. Вып. 19. С. 103-112.

3. Регушевська І.А. Вплив спортивних інформаційних приводів на головні функції спортивного медіадискурсу в умовах військової агресії в Україні. International scientific conference “Current trends and fields of philological studies in the challenging reality”: conference proceedings ( July 29–30, 2022. Riga, the Republic of Latvia). Riga, Latvia : “Baltija Publishing”, 2022. 452 pages. С. 364-368. ULR: https://doi.org/10.30525/978-9934-26-227-2-93 (дата звернення: 17.01.2023)

4. Алексеев, К. А. Спортивная журналистика: учебник для магистров / К. А. Алексеев, С. Н. Ильченко. Москва: Издательство Юрайт, 2019. 428 с.

5. Войтик Е.А. Спортивный медиатекст: закономерности становления и парадигма развития: дис. ... д-ра филол. наук. 10.00.10. Санкт-Петербург, 2016.  423 с.

6. Жанри газетної Журналістики. Студентський портал. Інтернет архів: веб-сайт. URL: https://web.archive.org/web/20160617102805/http://uastudent.com/zhanry-gazetnoi-zhurnalistyky/ (дата звернення: 24.01.2023).

7. Киуру К. В. Типология информационных поводов в спортивной журналистике.  Вестник Челябинского государственного университета. Серия «Филология. Искусствоведение».  2012.  № 5 (259).  Вып. 63. С. 88-91.

8. Зінченко заплакав на пресконференції, коли говорив про війну (відео).   Главком: веб-сайт. ULR: https://glavcom.ua/sport/news/zinchenko-zaplakav-na-preskonferenciji-koli-govoriv-pro-viynu-video-849743.html (дата звернення: 24.01.2023).

9. Заява Підручного: «Я та моя команда залишаємося захищати Україну». Сьогодні.ua.: веб-сайт. ULR: https://sport.segodnya.ua/ua/sport/biathlon/zayavlenie-pidruchnogo-ya-i-moya-komanda-ostaemsya-zashchishchat-ukrainu-1605606.html (дата звернення: 24.01.2023).

10. Стріляю я вміло! Українська біатлоністка налякала ворога. Сьогодні.ua: веб-сайт. ULR: https://sport.segodnya.ua/ua/sport/biathlon/strelyayu-ya-umelo-ukrainskaya-biatlonistka-napugala-vraga-1620256.html (дата звернення: 24.01.2023).

11. Володимир Кличко – росіянам: Імперськими амбіціями вторгнення в Україну та варварством вашої так званої армії ви посіяли ненависть на віки. Sportarena.com: веб-сайт. ULR: https://sportarena.com/uk/boxing/volodimir-klichko-rosiyanam-imperskimi-ambitsiyami/ (дата звернення: 24.01.2023).

12. Данилова М. Спорт как медиакоммуникационный феномен. Вопросы теории и практики журналистики. 2018. T. 7. № 3. С. 519-538. ULR: https://cyberleninka.ru/article/n/sport-kak-mediakommunikatsionnyy-fenomen/viewer (дата звернення: 17.01.2023)

13. Чужа серед своїх. Бех проміняла Україну на першість Мухосранського краю. Sport.ua: веб-сайт. ULR:  https://sport.ua/uk/news/583086-chuzhaya-sredi-svoih-beh-promenyala-ukrainu-na-pervenstvo-muhosranskogo-kraya (дата звернення: 24.01.2023).

14. На війні з окупантами загинув ще один український футболіст. Главком: веб-сайт. ULR: https://glavcom.ua/sport/news/na-viyni-z-okupantami-zaginuv-shche-odin-ukrajinskiy-futbolist-847278.html (дата звернення: 24.01.2023).

15. Український талісман: чотириразовому чемпіону Формули-1 Феттелю подарували вишиванку. 24 канал. Спорт: веб-сайт. ULR: https://sport.24tv.ua/ukrayinskiy-talisman-chotirirazovomu-chempionu-formuli-1-fettelyu_n2020598 (дата звернення: 24.01.2023).

16. Маленька киянка Амелія виконала гімн України перед матчем проти Вірменії: чуттєве відео. 24 канал. Спорт: веб-сайт. ULR: https://sport.24tv.ua/malenka-kiyanka-ameliya-vikonala-gimn-ukrayini-pered-matchem_n2016002 (дата звернення: 24.01.2023).

17. Мурашки по шкірі. Гравці збірної України зі сльозами виконали гімн (відео). Сьогодні.ua.: веб-сайт. ULR: https://sport.segodnya.ua/ua/sport/football/murashki-po-kozhe-igroki-sbornoy-ukrainy-so-slezami-ispolnili-gimn-video-1623643.html (дата звернення: 24.01.2023).

18. Медаль – Україні, машини – армії! Наші спортсмени тріумфально повернулися із чемпіонату світу. Сьогодні.ua.: веб-сайт. ULR: https://sport.segodnya.ua/ua/sport/others/medal-ukraine-mashiny-armii-nashi-sportsmeny-triumfalno-vernulis-s-chempionata-mira-1629667.html (дата звернення: 24.01.2023).

19. Шахтар передав солідну кількість касок на потреби МВС України. 24 канал. Спорт: веб-сайт. ULR: https://sport.24tv.ua/shahtar-peredav-solidnu-kilkist-kasok-potrebi-mvs-ukrayini_n2075058 (дата звернення: 24.01.2023).

20. Зозуля за підтримки Безуса та агента Панкова передав три автомобілі для ЗСУ. 24 канал. Спорт: веб-сайт. ULR: https://sport.24tv.ua/zozulya-za-pidtrimki-bezusa-agenta-pankova-peredav-tri-avtomobili_n2031060 (дата звернення: 24.01.2023).

21. Футболісти збірної України U-21 закупили рації для ЗСУ. 24 канал. Спорт: веб-сайт. ULR: https://sport.24tv.ua/futbolisti-zbirnoyi-ukrayini-21-zakupili-ratsiyi-dlya-batalyonu_n2052967 (дата звернення: 24.01.2023).

22. Французькі «доги» зібрали гуманітарну допомогу для Харкова – названо обсяги. 24 канал. Спорт: веб-сайт. ULR: https://sport.segodnya.ua/ua/sport/football/francuzskie-dogi-sobrali-gumanitarnuyu-pomoshch-dlya-harkova-nazvany-obemy-1629496.html (дата звернення: 24.01.2023).

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ФОНЕТИЧНІ ЗМІНИ У СИСТЕМІ ВОКАЛІЗМУ У СЕРЕДНЬОВЕРХНЬОНІМЕЦЬКИЙ ПЕРІОД РОЗВИТКУ НІМЕЦЬКОЇ МОВИ
20.04.2023 18:13
IDENTIFYING UNCERTAINTY IN EXPERIMENTAL LITERATURE ERGODIC TEXTS
20.04.2023 16:40
ОСОБЛИВОСТІ ХУДОЖНЬОГО МОДЕЛЮВАННЯ ХАРАКТЕРУ В КІНОПОВІСТІ «ЗАЧАРОВАНА ДЕСНА» ОЛЕКСАНДРА ДОВЖЕНКА
19.04.2023 23:05
«ВИДИМІСТЬ – СУТНІСТЬ» – СТИЛЬОВА КОНСТАНТА ДРАМИ М. МЕТЕРЛІНКА «МОННА ВАННА»
19.04.2023 00:18
ТЕОРІЯ МОВЛЕННЄВИХ АКТІВ ТА ЇХ ЕТАПИ
18.04.2023 17:12
РОЛЬ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ В ПІДВИЩЕННІ ЯКОСТІ ПЕРЕКЛАДУ ТА РОЗВИТКУ ПЕРЕКЛАДОЗНАВСТВА
18.04.2023 16:17
ЛЕКСИКО-СЕМАНТИЧНІ ГРУПИ ПРОЗОНІМІВ РОМАНУ ВІЛЬЯМА ҐЕДДІСА «АГАПЕ АГОВ»
15.04.2023 21:31
РЕЦЕПЦІЯ В АСПЕКТІ ЛІТЕРАТУРОЗНАВЧОЇ АДАПТАЦІЇ
14.04.2023 21:37
ОСОБЛИВОСТІ ПЕРЕКЛАДУ ФРАЗЕОЛОГІЗМІВ З КОМПОНЕНТОМ-АНТРОПОНІМОМ КРІЗЬ ПРИЗМУ ЇХ СЕМАНТИЧНОГО ТА ЛІНГВОКУЛЬТУРНОГО ЗНАЧЕННЯ
09.04.2023 17:48




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.195 сек. / Mysql: 1425 (0.149 сек.)