:: ECONOMY :: ОЦІНКА ЕФЕКТИВНОСТІ МЕТОДИКИ КОРЕКЦІЙНОЇ РОБОТИ З ПОДОЛАННЯ ЗАЇКАННЯ У ДОШКІЛЬНЯТ :: ECONOMY :: ОЦІНКА ЕФЕКТИВНОСТІ МЕТОДИКИ КОРЕКЦІЙНОЇ РОБОТИ З ПОДОЛАННЯ ЗАЇКАННЯ У ДОШКІЛЬНЯТ
:: ECONOMY :: ОЦІНКА ЕФЕКТИВНОСТІ МЕТОДИКИ КОРЕКЦІЙНОЇ РОБОТИ З ПОДОЛАННЯ ЗАЇКАННЯ У ДОШКІЛЬНЯТ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 30

Термін подання матеріалів

24 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 16



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ОЦІНКА ЕФЕКТИВНОСТІ МЕТОДИКИ КОРЕКЦІЙНОЇ РОБОТИ З ПОДОЛАННЯ ЗАЇКАННЯ У ДОШКІЛЬНЯТ

 
19.12.2022 18:50
Автор: Куриця Алла Іванівна, кандидат психологічних наук, старший викладач кафедри логопедії та спеціальних методик Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка; Мазуряк Ангеліна Юріївна, магістрантка ОП Спеціальна освіта (Логопедія), Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка
[3. Педагогічні науки;]

ORCID: 0000-0002-0079-6817 (Куриця Алла Іванівна)

Експериментальна методика використання ігрової діяльності в корекційній роботі з дітьми дошкільного віку із заїканням будується поетапно. В процесі її використання створюються  умови здобуття знань, умінь і навичок в різних видах гри на основі комплексу спеціально розроблених вправ, різноманітної допомоги дітям, здійсненні індивідуального та диференційованого підходу.

Формуючий експеримент проводиться в старших групах для дітей із заїканням у дошкільних навчальних закладах.

Формами організації були нетрадиційні заняття, які проводилися 2 рази на тиждень у другій половині дня (ігри зі співами та рухами, робота над казками, розподіл ролей і репетиції), співбесіди з дітьми. До реалізації методики крім експериментатора були залучені логопед, вихователі, музичний керівник, які включали до традиційних занять завдання з експериментальної методики, батьки дітей.

Експериментальні дані та їх аналіз продемонстрували, що у старших дошкільників з заїканням розвиток ігрових засобів набагато нижчий, ніж у їх однолітків, з нормотиповим розвитком. 

Результати дослідження показали, що на формувальному етапі експерименту помітні істотні зрушення у дітей із невротичною та неврозоподібною формою заїкання експериментальної групи у порівнянні з контрольною групою. Діти експериментальної групи показали вищі показники рівнів ступеня прояву заїкання у дітей дошкільного віку в різних комунікативних ситуаціях на відміну від дітей контрольної групи. 

Отже, результати формувального експерименту підтверджують, що діти із невротичною та неврозоподібною формами заїкання контрольних груп після корекційного навчання мають значно нижчий показник рівня ступеня прояву заїкання в різних комунікативних ситуаціях на відміну від дітей експериментальних груп, які навчались за експериментальною методикою корекції заїкання засобами ігрової діяльності.  Що підтверджено також відсотковою різницею індексів групового показника ступеня прояву заїкання в різних комунікативних ситуаціях.

Отже, аналізами проведених досліджень було встановлено той факт, що корегування заїкання у дітей старшого дошкільного віку має високу ефективність в разі залучення ігрової діяльності, завдяки якій зникають напруга, страх мовлення. Діти значною мірою починають самостійно контролювати мовленнєві висловлювання. Можна спостерігати прояв ефективного впливу на те, як розвивається мовленнєве дихання, виникають умови, що є найкращими для того, щоб покращилась темпо-ритмічні основи мовленнєвої функції, розвинулася моторика, підвищилась комунікабельність, здійснюється вагомий вплив на розвиток продуктивної діяльності дітей (зображувальна, музична, мовленнєва).

Проведені дослідження не вичерпують усіх аспектів проблематики корегування заїкання з допомогою засобів ігрової діяльності. Диференційованому змісту, а точніше, питанням удосконалення його корекційної роботи необхідна подальша розробка, які залежать від різновиду форм прояву заїкання, що ускладнюються несформованними засобами спілкування, а також втнекненням проблем у процесі розвитку психоневрологічної сфери; організації різних видів ігрової діяльності в загальній системі освітнього простору в логопедичних групах для дітей із заїканням. Дошкільнята стають більш впевненими в собі, починають більше довіряти оточуючим, легше сприймають новий матеріал.

Список використаних джерел

1. Артемова Л.   В.   Розвиток   теорії   та   практики   дитячої   гри / Дошкільне виховання.  2001.  № 7.  С. 18-19.

2. Балаховцева Т. А. Особливості використання ігрових технологій при корекції заїкання у дітей 6-ти річного віку / Вісн. Кам’янець-Поділ. нац. ун-ту ім. І. Огієнка. Корекц. педагогіка і психологія. 2014. Вип. 5. С. 103-107.

3. Літовченко  О. Заїкання у дітей: профілактика та лікування / Дошкільна освіта.  2021. С. 81-83.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ЛЕКЦІЯ У ЗАКЛАДІ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ: ВІДМІНИТИ ЧИ ЗАЛИШИТИ?
21.12.2022 19:18
MODERN ASPECTS OF INTERNATIONALIZATION OF THE EDUCATIONAL PROCESS
21.12.2022 15:53
МІЖКУЛЬТУРНА КОМУНІКАЦІЯ ЯК АКАДЕМІЧНА ДИСЦИПЛІНА У ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ ВЕЛИКОЇ БРИТАНІЇ
20.12.2022 16:47
ФОРМУВАННЯ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ НА УРОКАХ ВИВЧЕННЯ ПОЛЬСЬКОЇ МОВИ ЯК ІНОЗЕМНОЇ
19.12.2022 21:45
ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ
19.12.2022 12:00
ІНТЕРАКТИВНА ТЕХНОЛОГІЯ «НАВЧАННЯ ЗА СТАНЦІЯМИ ЯК ЕФЕКТИВНИЙ ЗАСІБ ІНДИВІДУАЛІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ
16.12.2022 18:14
АДЕКВАТНЕ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ, ЯК ЧИННИК АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ
16.12.2022 17:23
АКАДЕМІЧНА ДОБРОЧЕСНІСТЬ В КОНТЕКСТІ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ
15.12.2022 15:58
ОСОБЛИВОСТІ ЗМІСТУ БІЛІНГВАЛЬНОГО НАВЧАННЯ В СЕРЕДНІХ ШКОЛАХ США
13.12.2022 05:30
ІГРОВІ ТЕХНОЛОГІЇ В ЛОГОПЕДІЇ. «STORY CUBES»
12.12.2022 20:07




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.179 сек. / Mysql: 1425 (0.138 сек.)