Пандемія Короновірусу завдала серйозної шкоди туріндустрії, в тому числі готельному бізнесу. За даними компанії Colliers International, заповнюваність українських готелів вже в березні 2020 року впала майже в два рази в порівнянні з минулим роком (до 35% проти 69,5%). Щоб не простоювати і допомогти в боротьбі з вірусом, готелі по всьому світу передали номерні фонди медикам, які працювали в «червоній зоні» і продовжують там перебувати.
Зараз туризм потроху оживає, але світ навколо надто змінився, і тепер готелі змушені працювати в нових реаліях [2].
Для розробки моделі готельного підприємства варто розглянути з урахування поточних обставин 5 аспектів такої діяльності: інноваційний, маркетингові дослідження, організаційно-технологічний, інженерно-технічний та економічний [1].
1. Інноваційний аспект
Передумовою інноваційного розвитку є прагнення власників готелю забезпечити стабільний дохід за рахунок максимальної кількості клієнтів, а також продавати їм різноманітні нові додаткові послуги, а також розширювати базу постійних і постійних гостей готелю. Рішення цих завдань стає можливим при впровадженні та використанні інноваційних технологій у сфері готельної діяльності [2].
Готельний бізнес в силу своєї специфіки одним з перших повністю адаптував до своїх потреб досягнення в галузі телекомунікацій і систем автоматичної обробки інформації. Автоматизація дозволила підприємствам гостинності підвищити ефективність роботи за допомогою автоматизованих і онлайн-систем, забезпечити максимальну присутність на споживчих ринках і таким чином максимально наблизитися до потенційних клієнтів.
2. Маркетингові дослідження
У ході аналізу такого аспекту варто розглянути характеристику регіону, де планується розмістити готельне підприємство та обґрунтувати вибір місця будівництва, провести аналіз існуючого ринку готельних послуг, дослідити контингент потенційних споживачів, визначити концептуальні засади діяльності засобу розміщення.
3. Організаційно-технологічний аспект
Основний технологічний процес готельного обслуговування відповідає основній функції готельного підприємства - забезпеченню розміщення та обслуговуванню гостей (клієнтів) під час їх перебування. Основний технологічний процес готельного обслуговування визначає традиційний технологічний цикл обслуговування споживачів, під яким розуміється період обслуговування споживачів від моменту оформлення первинного замовлення на місце або номер у готелі до моменту вибуття з готелю.
4. Інженерно-технічний аспект
При дослідженні такого аспекту і в майбутньому створенні готельного підприємства варто звернути увагу на розміщення готельного підприємства в містобудівній структурі, врахувати характеристику інженерних систем засобу розміщення (вентиляція, енергозабезпечення, системи безпеки та зв’язку), розробити дизайн майбутнього проєкту тощо [3].
5. Економічний аспект
Основною метою планування готельного бізнесу є формування ресурсного потенціалу підприємства, що створює передумови для виконання розробленої виробничої (експлуатаційної) програми, формування оптимальних операційних доходів і витрат, отримання цільового прибутку, досягнення плановий термін окупності капітальних вкладень.
Тож, про визначенні доцільності створенні підприємства готельного типу варто розрахувати економічні показники як пропускна спроможність, планування обсягів реалізаціє товарів, послуг, планування річного товарообороту, склад та первісна вартість основних засобів, планування фонду з/п, собівартості товарі, поточних витрат, а також планування цільового прибутку підприємства та основних результатів діяльності.
Список використаних джерел:
1. Проектування готелів : навч. посіб. / за ред. А.А. Мазаракі. – К.: Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2012. – 340 с.
2. Інноваційний розвиток готельно-ресторанного господарства та харчових виробництв : матеріали I Міжнародної наук.-практ. інтернетконф. – Прага: Oktan Print s.r.o., 2020. - 232 с. http://elibrary.donnuet.edu.ua/2267/1/INNOVATIVE%20DEVELOPMENT_2020.pdf
3. Головко О.М. Організація готельного господарства: Навч. посібник / Головко О.М., Кампов Н.С., Махлинець С.С., Симочко Г.В. //За ред. О.М. Головко. - К.: Кондор, 2011. - 410 с.
|