:: ECONOMY :: АНАЛІЗ НАУКОВИХ ПІДХОДІВ СТРАТЕГІЧНОГО УПРАВЛІННЯ ТА ЇХ ЗАСТОСУВАННЯ НА ПІДПРИЄМСТВАХ ГОТЕЛЬНОЇ ГАЛУЗІ :: ECONOMY :: АНАЛІЗ НАУКОВИХ ПІДХОДІВ СТРАТЕГІЧНОГО УПРАВЛІННЯ ТА ЇХ ЗАСТОСУВАННЯ НА ПІДПРИЄМСТВАХ ГОТЕЛЬНОЇ ГАЛУЗІ
:: ECONOMY :: АНАЛІЗ НАУКОВИХ ПІДХОДІВ СТРАТЕГІЧНОГО УПРАВЛІННЯ ТА ЇХ ЗАСТОСУВАННЯ НА ПІДПРИЄМСТВАХ ГОТЕЛЬНОЇ ГАЛУЗІ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 30

Термін подання матеріалів

24 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 16



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

АНАЛІЗ НАУКОВИХ ПІДХОДІВ СТРАТЕГІЧНОГО УПРАВЛІННЯ ТА ЇХ ЗАСТОСУВАННЯ НА ПІДПРИЄМСТВАХ ГОТЕЛЬНОЇ ГАЛУЗІ

 
21.10.2022 19:56
Автор: Хетагурова Діана Олександрівна, аспірантка 2 курсу кафедри менеджменту, Одеський національний економічний університет
[1. Економічні науки;]


В сучасних кризових умовах, враховуючи умови змінного зовнішнього середовища, функціонування підприємств потребують вирішення питань стосовно ефективності управління. Для розвитку та планування життєдіяльності, підприємства прагнуть застосування оновлених методів та моделей стратегічного управління з точки зору відокремлених підходів. Наукова робота присвячена аналізуванню сутності стратегічного управління. Проаналізовані визначення вітчизняних та іноземних науковців щодо поняття стратегічного управління  та на їх основі відокремлені підходи до визначення цього терміну із застосуванням методу аналізу наукової та методичної літератури, за допомогою якої було упорядковано визначення терміну різними науковцями.

Під час дослідження питань стратегічного управління та відокремлення наукових підходів нами було запропоновано три групи напрямків уявлення вчених до визначення даного поняття, перша група науковців визначає поняття, як діяльність, друга група, як процес і третя, як набір рішень в процесі керування організацією. Визначено, що кожен із авторів пропонує, в першу чергу, досліджувати оточення, згодом визначати мету і задачі діяльності підприємства. Запропоновано узагальнений варіант визначення терміну «стратегічне управління».

Ключові  слова: визначення «стратегічне управління»; підходи до визначення поняття «стратегічне управління»; «підприємства готельної галузі»; «зовнішнє середовище»; «конкуренція»; «довгострокова перспектива».

В процесі життєдіяльності готельні підприємства стикаються із постійними змінами в навколишньому середовищі, сезонною нестабільністю попиту та зростаючому рівні жорсткої конкуренції на ринку. Для забезпечення тривалої життєдіяльності, підприємствам готельної галузі необхідно оновлювати та удосконалювати рівень якості послуг, застосувати інноваційні механізми в наданні послуг, проводити моніторинг стану чинників впливу зовнішнього та внутрішнього середовищ для виявлення проблем і пошуку шляхів їх подолання. Дивлячись на вищезазначені фактори, підприємствам готельної галузі необхідно застосовувати механізми стратегічного управління, які забезпечують життєдіяльність в довгостроковій перспективі.

Важливість в застосуванні стратегічного управління пояснюються тим, що готельні підприємства загальмовано реагують на зміни в навколишньому середовищі, що можуть привести до наслідків – виявлення неочікуваних проблем та труднощів, спад рентабельності бізнесу, зниження конкурентоспроможності на ринку, втрата іміджу тощо.

Практична значимість та проблеми використання стратегічного управління на підприємствах були дослідженні в роботах іноземних та вітчизняних науковців: І. Ансоффа [1], О. С. Віханського [4],  А. А. Томпсона, А. Дж. Стрікленда [10], З. Є. Шершньової [13], Л. С. Шеховцевої [14] тощо. Аналізуючи наукову літературу, яка присвячена дослідженню стратегічного управління, помітним є достатня кількість невичерпних думок науковців. В умовах постійно мінливих факторів макро- та мікросередовищ туристична та готельна  галузі  стикаються із проблемами, викликаних розвитком науково-технічного прогресу, поширенням кордонів ринкових відносин, які потребують подальшого дослідження. 

В умовах наростаючих та невизначених змін в навколишньому середовищі сучасним інструментом управління підприємствами є використання стратегічного управління, що дозволить забезпечити конкурентоспроможність підприємства в навколишньому середовищі в довгостроковій перспективі. Ці умови потребують аналізу та вдосконалення вже існуючих підходів і потребують виділення єдиної думки у розумінні процесу стратегічного управління. 

В таблиці 1 представлені визначення стратегічного управління відомими іноземними та вітчизняними науковцями, що приділяли особливу увагу у вивченні цього процесу у своїй науковій діяльності.

Дивлячись на велику кількість наукових робіт, визначення поняття «стратегічне управління» має певні відмінності, тому ми визначили 3 групи напрямків уявлення вчених на визначення поняття «стратегічне управління»:

- перша група науковців (І. Ансофф, О. С. Віханський, Л. С. Шеховцева тощо), поняття розглядають, як діяльність [1;4;14];

- друга група науковців (Д. Шендел, К. Хаттен, Дж. Хіггенс тощо), поняття розглядають, як процес [5;16;17];

- третя група науковців (Дж. А. Пірс, Р. Б. Робінсон, О. Б. Главатських тощо), поняття розглядають,  як набір рішень в процесі керування організацією [5;15].

Таблиця  1

Різноманіття підходів до визначення «стратегічного управління»





Джерело: створено автором за даними [1-12;14-16].


Аналізуючи дані в Таблиці 1, можемо стверджувати, що більшість науковців скорочують визначення «стратегічне управління», узагальнюючи його із процесом або окремими етапами процесу, таким чином Л. С. Шеховцева [14] ускладнила визначення меж вузьким трактуванням поняття «стратегічне управління». Тим часом, О. С. Віханський [4] вказує на можливість змін у зовнішньому середовищі та у внутрішнього середовищі водночас.


На нашу думку, найбільш повним є визначення, які доповнені метою, засобами досягнення, результатом та процесом управління, запропоноване І. Ансоффом [1] та А. Н. Люкшиновим [7], вчені акцентують свою увагу на необхідність використання потенціалу та взаємозв’язок підприємства із зовнішньою середою. 


Розглядаючи різноманіття підходів до визначення «стратегічного управління», ми можемо зробити висновки, що науковці, в запропонованих визначеннях, акцентують свою увагу не тільки на досягненні цілей, реалізацій місій підприємств та шляхів їх виживання в умовах змінного зовнішнього середовища і конкуренції, а й установленні взаємовідносин між оточенням та підприємством в довгостроковій перспективі. 


Узагальнюючи усі вищенаведені визначення, можемо стверджувати, що кожен із науковців, в першу чергу, пропонує досліджувати та аналізувати оточення підприємства, а потім визначати мету і задачі діяльності підприємства. Завдяки великої кількості підходів до визначення поняття «стратегічне управління» можемо розширити та сформувати уявлення про принципи, задачі, функції підприємства та розробити механізми їх життєдіяльності в довгостроковій перспективі та в умовах конкуренції.


За умови проведення в країні політичних та економічних реформ, національні готельні підприємства зможуть не тільки своєчасно реагувати на виниклі зміни в середовищах, а й зможуть застосовувати механізми їх передбачення за допомогою використання стратегічного управління. 


В життєдіяльності готельного підприємства стратегічно важливим є розуміння та досягнення мети. Вона буде ефективною, за умови конкретного розуміння про послуги та шляхи їх збуту на міжнародному ринку надання готельних послуг. Для готельних підприємств важливою метою використання стратегічного управління є підвищення якості обслуговування та пошук механізмів підвищення ефективності функціонування, закріплення конкурентних переваг підприємства та їх адаптацію до змін в зовнішньому та внутрішньому середовищах.


Список використаних джерел:


1. Ансофф И. Стратегическое управление / Пер. с англ. / 1989 г. 519 с.


2. Василенко В. А., Ткаченко Т. І. Стратегічне управління. Навчальний посібник. 2003 р. С. 396.


3. Винокуров В. А Организация стратегического управления на предприятии. 1996 г.


4. Виханский О. С. Стратегическое управление: Учебник. 2-е изд., перераб. и доп. 1999 г. 296 с.


5. Герасимчук В. Г. Стратегічне управління підприємством. Графічне моделювання. Навчальний посібник. 2000 р. 508 с.


6. Карлофф Б. Деловая стратегия: пер. с анг. / Б. Карлофф. 1991 г. 239 с.


7. Люкшинов А. Н. Стратегический менеджмент. Учебное пособие. 2000 г. 235 с.


8. Маркова В. Д., Кузнецова С. А. Стратегический менеджмент: Курс лекций. Серия «Высшее образование»). Новосибирск. 2004 г. 288 с. (ISBN 5-16-000027-5.


9. Прахалад К., Хамел Г. Ключевая компетенция корпорации. 2003 г. 18-46 с.


10. Томпсон А. А., Стрикленд А. Дж. Стратегический менеджмент. Концепции и ситуации. – 9-е изд. 2000 г. 256 с.


11. Труш М. А., Монич А. И. Стратегический менеджмент. Учебное пособие. Норильськ. 2010 г. 105 с.


12. Чуб, Б. А. Стратегический менеджмент организаций. 2011 г. 448 с.


13. Шершньова З. Є., Оборська С. В. Стратегічне управління. Навч. посібник. 1999 р. 384 с.


14. Шеховцева Л. С. О некоторых понятиях стратегического управления // Менеджмент в России и за рубежом. 2002. 15-17 с.


15. Pearce II J. A., Robinson R. B. Jr. Strategic Management: Strategy Formulation, Implementation, and Control. Homewood : III: Richard D. Irwin, 1985. 436 p.


16. Higgins, J. M. Organizational Policy and Strategic Management: Textand Cases: 2nded [Text] / J.M. Higgins. – Chicago: The Drydent Press. 1983. 237 p.


17. Schendel, D. E. Business Policy or Strateqic Manaqement A Broader View for an Emerqinq Discipline / D. E. Schendel, K. J. Hatten. – Akademy of Manaqement Proceedinqs, Auqust 1972.


KHETAGUROVA D. 1 *, BALABASH O. 2 *


1 * 2nd year graduate student of the Department of Management, Odessa National University of Economics


2 * Ph.D., Associate Professor of Management, Odessa National University of Economics


ANALYSIS OF SCIENTIFIC APPROACHES OF STRATEGIC MANAGEMENT AND THEIR APPLICATION AT HOTEL ENTERPRISES


In today's crisis minds, healing the minds of the changing splendid middle ground, the functioning of enterprises will require the highest level of nutrition and efficiency of management. For the development of that planning of life, entrepreneurship, it is necessary to develop new methods of updating methods and models of strategic management from the point of view of the development of new approaches. The scientific work is dedicated to the analysis of the essence of strategic management. The analysis of the appointments of foreign and foreign scientists in order to understand the strategic management and on their basis in the Kremlin approached the appointment of the term from the analysis of scientific and methodical literature, for the help of which the terms were ordered in science.


At the end of the day, the power of strategic management and the adoption of scientific approaches were proponated by us three groups of direct manifestations of the recognition of a given understanding, the first group of scientists appointed an understanding, as a duty, another group, as a process and a third, as a collection of organization. It is indicated that the skin of the authors is propagating, in the first season, doslіdzhuvati otochennya, the year to designate the method and tasks of business activity. A new version of the designation of the term "strategic management" has been proposed.


Key words: definition of "strategic management"; approaches to the definition of "strategic management"; "Hotel industry enterprises"; "environment"; "competition"; "Long-term perspective".


References:


1. Ansoff I. Strategic Management / Per. with English / I. Ansoff. 1989. 519 p.


2. Vasilenko V. A., Tkachenko T. I. Strategic Management. Tutorial. 2003. 396 p.


3. Vinokurov V. A. Organization of strategic management at the enterprise. 1996.


4. Vikhansky O. S. Strategic Management: Textbook. 2nd ed., Reworked. and ext. 1999. 296 p.


5. Gerasimchuk V. G. Strategic management of the enterprise. Graphic modeling. Tutorial. 2000. 508 p.


6. Karloff B. Business strategy: trans. with English / B. Karloff. 1991. 239 p.


7. Lyukshinov A. N. Strategic Management. Textbook. 2000. 235 p.


8. Markova V. D., Kuznetsova S. A. Strategic Management: Lectures. Higher Education Series). Novosibirsk. 2004. 288 p. (ISBN 5-16-000027-5.


9. Prahalad K., Hamel G. Key competence of the corporation. 2003. 18-46 p.


10. Thompson AA, Strickland AJ Strategic Management. Concepts and situations. - 9th ed. 2000. 256 p.


11. Trush M. A., Monich A. I. Strategic Management. Textbook. Norilsk. 2010. 105 p.


12. Chub, B. A. Strategic management of organizations. 2011 448 p.


13. Shershneva Z. E., Oborskaya S. V. Strategic Management. Teaching manual. 1999. 384 p.


14. Shekhovtseva L. S. On some concepts of strategic management // Management in Russia and abroad. 2002. 15-17 p.


15. Pearce II J. A., Robinson R. B. Jr. Strategic Management: Strategy Formulation, Implementation, and Control. Homewood: III: Richard D. Irwin, 1985. 436 p.


16. Higgins, J. M. Organizational Policy and Strategic Management: Textand Cases: 2nded [Text] / J.M. Higgins. - Chicago: The Drydent Press. 1983. 237 p.


17. Schendel  D. E. Business Policy or Strategic Management A Broader View for an Emerqinq Discipline / D. E. Schendel, K. J. Hatten. - Akademy of Manaqement Proceedinqs, Auqust 1972.





Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
PECULIARITIES OF CAPITAL INVESTMENT ACCOUNTING
27.10.2022 03:34
ОСОБЛИВОСТІ ЗАСТОСУВАННЯ ІНСТРУМЕНТІВ МАРКЕТИНГУ В СИСТЕМІ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я УКРАЇНИ
27.10.2022 02:59
ПУБЛІЧНЕ УПРАВЛІННЯ МІГРАЦІЙНИМИ ПОТОКАМИ: ЕКОНОМІЧНИЙ АСПЕКТ
27.10.2022 02:47
INFORMATION CHANNELS COMMUNICATIONS OF MODERN COMPANY
27.10.2022 02:07
РОЛЬ ЦИФРОВИХ ФІНАНСОВИХ ТА БІЗНЕС-АКТИВІВ В ЕКОНОМІЧНОМУ ЗРОСТАННІ КРАЇНИ
27.10.2022 01:38
ДІЯЛЬНІСТЬ ПІДПРИЄМСТВ ТОРГІВЛІ В УМОВАХ КРИЗОВОЇ СИТУАЦІЇ
27.10.2022 00:42
ВПЛИВ РОСІЙСЬКОЇ АГРЕСІЇ НА ДЕРЖАВНИЙ БЮДЖЕТ УКРАЇНИ
26.10.2022 20:22
ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ В УПРАВЛІННІ ПІДПРИЄМСТВОМ ПІД ЧАС ВІЙНИ
26.10.2022 18:00
СОЦІАЛЬНИЙ МАРКЕТИНГ В УМОВАХ ВІЙНИ
26.10.2022 17:41
КОМПАРАТИВНИЙ АНАЛІЗ УГРУПУВАННЯ ПІДПРИЄМСТВ ЗА РОЗМІРОМ
26.10.2022 16:12




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.232 сек. / Mysql: 1425 (0.179 сек.)