:: ECONOMY :: СОЦІАЛЬНИЙ МАРКЕТИНГ В УМОВАХ ВІЙНИ :: ECONOMY :: СОЦІАЛЬНИЙ МАРКЕТИНГ В УМОВАХ ВІЙНИ
:: ECONOMY :: СОЦІАЛЬНИЙ МАРКЕТИНГ В УМОВАХ ВІЙНИ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 30

Термін подання матеріалів

24 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 17



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

СОЦІАЛЬНИЙ МАРКЕТИНГ В УМОВАХ ВІЙНИ

 
26.10.2022 17:41
Автор: Пархаєва Наталя Вікторівна, кандидат технічних наук, доцент, Державний торговельно-економічний університет, м. Київ; Корабліна Анастасія Сергіївна, здобувач вищої освіти, Державний торговельно-економічний університет, м. Київ
[1. Економічні науки;]

ORCID: 0000-0002-9834-501X (Пархаєва Н.В.)

У сучасному світі соціальний маркетинг є невід’ємним інструментом просування продукції виробничих підприємств і товарної пропозиції торговельних компаній, які дбають про свій імідж, розуміють важливість й довгострокову перспективу впровадження такого підходу. 

Одне з перших визначень соціального маркетингу надав Ф. Котлер: «соціальний маркетинг – це розуміння людей і таке спілкування з ними, яке веде до засвоєння ними нових поглядів. Зміна їх позиції примушує змінювати власну поведінку, що робить вплив на рішення тієї соціальної проблеми, в яку Ви залучені» [1]. У його визначенні основний акцент робиться на принципі споживчої орієнтації, підкреслюється спрямування цієї концепції маркетингу на цільові групи. За характеристикою С. Гаркавенка предметним полем концепції соціального маркетингу є «розробка, реалізація та контроль над виконанням програм, мета яких полягає у досягненні сприйняття та зміни в позитивну сторону суджень і думок певних цільових груп про соціальні ідеї, завдання або конкретну діяльність» [2].

Отже соціальним маркетингом можна вважати певні дії виробничої або торговельної компанії, які спрямовано на просування бренду (товару, послуги) та суспільних цінностей. У цьому випадку підприємства користуються специфічними інструментами маркетингу не лише для максимізації прибутку, а й для задоволення соціальних потреб споживачів, підвищення якості життя окремої людини та суспільства в цілому. 

У таблиці узагальнено методи соціального маркетингу, які найбільш поширені в сучасних стратегіях підприємств. 

Таблиця

Методи соціального маркетингу





Таблиця складена на основі: [3-5].

Соціальні маркетингові заходи, які формують виробничі й торговельні підприємства в стандартних ринкових умовах, зазвичай спрямовані на просування моделей поведінки, що сприяють вирішенню питань охорони здоров’я, запобігання травматизму та смертності, охорони довкілля, соціальної активності громадян [6].

24 лютого 2022 року всі підприємства України зіштовхнулися з новими зовнішніми факторами, які вплинули на їх роботу, а саме: з початком повномасштабних воєнних дій на території країни. Згідно опитування Європейської бізнес асоціації протягом першого місяця війни тільки 17% українських компаній працювали у повному обсязі [7]. І лише згодом бізнеси почали відновлювати свою роботу, та на ринку з’явилися навіть нові гравці – невеличкі виробничі й торгові підприємства. 

Слід відзначити, що платники податків продовжують підтримувати державу в складний час, і бюджет отримує кошти на Збройні Сили України та на соціальні виплати громадянам. За даними податкової служби України, протягом січня-липня 2022 року до державного бюджету надійшло 418,1 млрд грн, що на 23,3% більше відповідного періоду минулого року.

Звісно, що кожне підприємство, яке працює під час війни, сплачує податки та підтримує економіку країни, але платоспроможність українців значно знизилася, і це суттєво вливає на доходи бізнесу. У зв’язку з чим, на даний час для залучення нових споживачів і утримання вже наявних клієнтів більш широко стали використовуватися інструменти соціального маркетингу. Серед яких можна виділити такі приклади:

- переведення відсотку від доходу підприємства на допомогу ЗСУ;

- співпраця з волонтерськими організаціями;

- збір коштів для гуманітарної допомоги постраждалим;

- продаж товарів, з яких певна частина коштів відправляється до волонтерського фонду;

- формування продуктових наборів для внутрішньо переміщених осіб;

- виділення полиць у магазинах, де клієнти можуть залишити продукти для тих, хто потребує;

- проведення розіграшів і аукціонів, кошти з яких відправляються на благодійність;

- розширення асортименту продукції з патріотичною символікою;

- залучення працівників до волонтерської діяльності.

Вітчизняні виробничі та підприємства торгівлі швидко зреагували на нові зовнішні фактори й почали продумувати та впроваджувати різноманітні пропозиції для клієнтів, показувати і розповідати на усіх можливих майданчиках про свою благодійну, волонтерську діяльність, щоб привернути увагу саме до свого бізнесу. Крім того, нові, відповідні ситуації інструменти соціального маркетингу допомагають вирішувати певні проблеми суспільства та держави, які постали перед Україною у тяжкий воєнний час, і розвивати власний бізнес одночасно. 

Список використаних джерел:

1. Kotier Р. Marketing for Nonprofit Organizations. 2 ed. NJ1982. P. 717.

2. Гаркавенко С.С. Маркетинг: Підручник. – К.: Лібра, 2002. – 712 с.

3. Соціальний маркетинг та його головні особливості: [Fractus] - URL: https://fractus.com.ua/uk/blog/korysni-statti/marketyng/socialnij-marketing-na-varti-suspilnih-cinnostej/ 

4. Анна Внукова Благодійність: [Bitlex] - URL: https://www.bitlex.ua/uk/blog/terms/post/blagodiynist 

5. Валерія Лук’янова Фандрейзинг: що це та чому фінансові пожертви важливі для розвитку організацій : [Українська правда] - URL: https://life.pravda.com.ua/columns/2021/06/26/245274/

6. Котлер Ф. Корпоративна соціальна відповідальність. Як зробити якомога більше добра для вашої компанії та суспільства /Ф. Котлер, Н. Лі; пер. з англ. С. Яринич. – К.: Стандарт, 2005. – 95 с.

7. Підтримують команди та армію: як працює бізнес в умовах війни: [Європейська бізнес асоціація] - URL: https://eba.com.ua/pidtrymuyut-komandy-ta-armiyu-yak-pratsyuye-biznes-v-umovah-vijny/




Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
PECULIARITIES OF CAPITAL INVESTMENT ACCOUNTING
27.10.2022 03:34
ОСОБЛИВОСТІ ЗАСТОСУВАННЯ ІНСТРУМЕНТІВ МАРКЕТИНГУ В СИСТЕМІ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я УКРАЇНИ
27.10.2022 02:59
ПУБЛІЧНЕ УПРАВЛІННЯ МІГРАЦІЙНИМИ ПОТОКАМИ: ЕКОНОМІЧНИЙ АСПЕКТ
27.10.2022 02:47
INFORMATION CHANNELS COMMUNICATIONS OF MODERN COMPANY
27.10.2022 02:07
РОЛЬ ЦИФРОВИХ ФІНАНСОВИХ ТА БІЗНЕС-АКТИВІВ В ЕКОНОМІЧНОМУ ЗРОСТАННІ КРАЇНИ
27.10.2022 01:38
ДІЯЛЬНІСТЬ ПІДПРИЄМСТВ ТОРГІВЛІ В УМОВАХ КРИЗОВОЇ СИТУАЦІЇ
27.10.2022 00:42
ВПЛИВ РОСІЙСЬКОЇ АГРЕСІЇ НА ДЕРЖАВНИЙ БЮДЖЕТ УКРАЇНИ
26.10.2022 20:22
ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ В УПРАВЛІННІ ПІДПРИЄМСТВОМ ПІД ЧАС ВІЙНИ
26.10.2022 18:00
КОМПАРАТИВНИЙ АНАЛІЗ УГРУПУВАННЯ ПІДПРИЄМСТВ ЗА РОЗМІРОМ
26.10.2022 16:12
ІНФЛЯЦІЯ – ГОСТРА ПРОБЛЕМА ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ
25.10.2022 17:58




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.239 сек. / Mysql: 1396 (0.191 сек.)