:: ECONOMY :: УКРАЇНСЬКИЙ БІЗНЕС В УМОВАХ ВІЙНИ: ПРОБЛЕМИ СЬОГОДЕННЯ ТА ВІДНОВЛЕННЯ ВИРОБНИЦТВА :: ECONOMY :: УКРАЇНСЬКИЙ БІЗНЕС В УМОВАХ ВІЙНИ: ПРОБЛЕМИ СЬОГОДЕННЯ ТА ВІДНОВЛЕННЯ ВИРОБНИЦТВА
:: ECONOMY :: УКРАЇНСЬКИЙ БІЗНЕС В УМОВАХ ВІЙНИ: ПРОБЛЕМИ СЬОГОДЕННЯ ТА ВІДНОВЛЕННЯ ВИРОБНИЦТВА
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 30

Термін подання матеріалів

24 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 17



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

УКРАЇНСЬКИЙ БІЗНЕС В УМОВАХ ВІЙНИ: ПРОБЛЕМИ СЬОГОДЕННЯ ТА ВІДНОВЛЕННЯ ВИРОБНИЦТВА

 
21.10.2022 18:30
Автор: Турчина Інесса Геннадіївна, викладач вищої категорії, Відокремлений структурний підрозділ «Павлоградський фаховий коледж Національного технічного університету «Дніпровська політехніка»
[1. Економічні науки;]

Повномасштабна війна в Україні завдала важкого удару українській економіці та бізнесу, велика кількість підприємств була вимушена закритись, скоротити своє виробництво, раптово переміститися до іншого міста. Наразі у багатьох підприємств не стоїть питання розвитку своєї справи, тому що пріоритетом є збереження того, що було створено раніше.

За більше ніж пів року військових дій український бізнес поступово оговтується: зростає кількість підприємств, які відновлюють роботу на повну потужність. Це свідчить про обережний оптимізм бізнесу та зростання впевненості у перспективах в Україні. Економічна активність стабілізується і на тлі війни – це значний результат. Частка підприємств, що зменшили виробництво, знизилась із 44,9% у червні до 27,5% у липні. Зростає частка тих підприємств, які починають використовувати свої виробничі потужності ближче до довоєнних обсягів та очікують нових замовлень. У липні 36% підприємців почали працювати майже на повних обсягах виробництва (у травні було 17%, у червні – 30%).

Серед оптимістичних трендів -  все менше працівників відправляють у вимушені відпустки. Відсоток представників бізнесу, які повідомили про збільшення кількості співробітників у вимушених відпустках, зменшився з  21,6% до 15,8% [1].

Налагодження якісного виробництва – процес доволі складний, тому втримати ті потужності і той потенціал, який був до війни – чи не найпріоритетніше завдання, яке постало перед українським бізнесом.

Повномасштабна війна застала нашу країну несподівано, тому підприємці зіткнулися з необхідністю релокації - переміщення бізнесу з небезпечних регіонів. Бізнесмени намагаються врятуватися від війни та зберегти можливість для праці, іноді вони переїжджають до інших областей України, а іноді їдуть за кордон. З тих підприємств, які вже перемістили з небезпечних регіонів, 72% залишилися у межах України. 11% бізнесу релокували за кордон, а ще 17% підприємств частково залишилися у країні [2].

Більшість компаній перемістили свої потужності до Львівської (24,6% релокованих підприємств), Закарпатської (16,1%) та Чернівецької (11,4%) областей [3].

Найчастіше підприємці, які вирішують перемістити свій бізнес за межі України, їдуть до Європи. Там вони здебільшого обирають Польщу, Німеччину, Бельгію, Болгарію та Естонію [2].

Серед підприємств, які вже відновили свою діяльність на новому місці, найбільшу частку складають підприємства оптової та роздрібної торгівлі, ремонту автотранспортних засобів і мотоциклів (38,7%), переробної промисловості (33,1%), інформації та телекомунікації (5,9%), професійної, наукової та технічної діяльності (5,3%).

Загалом більше 1 700 компаній подали заявки через платформу цифрової взаємодії для допомоги в релокації.

Держава продовжує надавати підтримку кожному, хто хоче захистити свій бізнес та перемістити потужності у безпечні регіони України. Держава допомога надається не тільки на етапах фізичного перевезення та запуску підприємства на новому місці. Бізнес отримує супровід і надалі після відновлення діяльності. Це підбір працівників, налагодження взаємодії з постачальниками сировини та організація логістики, пошук нових ринків для збуту продукції. Метою Уряду є збереження максимальної кількості підприємств, які створюють робочі місця, виробляють критично важливі товари і послуги та формують ВВП країни [3].

54% опитаних підприємців вважають, що релокація є вдалою можливістю для того, щоб Україна отримала нові економічні зв'язки з Євросоюзом. А 36% бізнесменів думають, що переміщення їхніх підприємств з України є загрозою, адже так наша країна втрачає активних підприємців [2].

Звісно бізнесу зараз важко… Серед головних проблем підприємств є зростання цін на сировину або матеріали (62%), складнощі з перевезенням товарів Україною (47%), а також зменшення попиту на продукцію або послуги (36%) [1]. Тим не менш, бізнес намагається адаптуватися й пристосуватися до нових реалій, або ж шукає нові напрямки та можливості для роботи.

Очевидно, що мікро бізнесу та малому бізнесу зараз складніше, аніж великим компаніям, адже їхній запас міцності значно менший. Тим паче, що оцінка підприємцями власної фінансової стійкості в умовах війни закономірно погіршується. Але навіть в таких умовах як великий, так і малий бізнес намагається максимально підтримувати персонал і допомагати країні. Адже складно всім. Так, 47% компаній продовжують підтримувати своїх працівників, що долучились до лав ЗСУ чи тероборони. Ще 44% допомагають фінансово, 25% – послугами, 18% – медикаментами чи засобами захисту/оборони. І тільки 8% компаній повідомляють, що вже вичерпали свої ресурси на допомогу. Більш того, 67% опитаних компаній готові долучитись до відновлення країни після завершення війни [4]. І саме це відрізняє нас від ворога, адже уявити, що малий, середній або великий бізнес в Росії займається волонтерською справою, збирає кошти на армію або самотужки займається пошуком та придбанням автівок для військових та вирішує інші гуманітарні питання – дійсно складно. В Україні – це реальність.

Український бізнес, як і вся країна, чекає перемоги та завершення війни, які дозволять повернутися до мирного ритму життя. Закінчення війни, деокупація територій, зменшення акцизів та податків є найголовнішим пріоритетом для бізнесу різних розмірів.  Але не менше важливим є вже зараз замислюватись над моделлю післявоєнної країни – іншими словами – якою вона буде і чи позбудеться наше суспільство тих проблем, які мали місце до та під час війни.

Список використаних джерел:

1. Непран М. Український бізнес в умовах війни: відновлення виробництва і проблеми невизначеності. URL: https://ucci.org.ua/press-center/business-news/ukrayinskii-biznes-v-umovakh-viini-vidnovlennia-virobnitstva-i-problemi-komunikatsiyi-z-vladoiu.

2. Воробей О. Релокація бізнесу: куди перемістилися підприємці України. URL: https://www.unian.ua/economics/finance/relokaciya-biznesu-kudi-peremistilisya-pidpriyemci-ukrajini-novini-ukrajina-11896866.html.

3. Релокація бізнесу: у безпечні регіони переміщено вже 678 підприємств : офіц. текст : за станом на 16.07.22 р. Урядовий портал. Міністерство економіки України. URL: https://www.kmu.gov.ua/news/relokatsiia-biznesu-u-bezpechni-rehiony-peremishcheno-vzhe-678-pidpryiemstv.

4. Деревянко А. Головна задача – вистояти. Що турбує бізнес в Україні під час війни. URL: https://www.rbc.ua/ukr/news/glavnaya-zadacha-vystoyat-bespokoit-biznes-1655831867.html.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
PECULIARITIES OF CAPITAL INVESTMENT ACCOUNTING
27.10.2022 03:34
ОСОБЛИВОСТІ ЗАСТОСУВАННЯ ІНСТРУМЕНТІВ МАРКЕТИНГУ В СИСТЕМІ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я УКРАЇНИ
27.10.2022 02:59
ПУБЛІЧНЕ УПРАВЛІННЯ МІГРАЦІЙНИМИ ПОТОКАМИ: ЕКОНОМІЧНИЙ АСПЕКТ
27.10.2022 02:47
INFORMATION CHANNELS COMMUNICATIONS OF MODERN COMPANY
27.10.2022 02:07
РОЛЬ ЦИФРОВИХ ФІНАНСОВИХ ТА БІЗНЕС-АКТИВІВ В ЕКОНОМІЧНОМУ ЗРОСТАННІ КРАЇНИ
27.10.2022 01:38
ДІЯЛЬНІСТЬ ПІДПРИЄМСТВ ТОРГІВЛІ В УМОВАХ КРИЗОВОЇ СИТУАЦІЇ
27.10.2022 00:42
ВПЛИВ РОСІЙСЬКОЇ АГРЕСІЇ НА ДЕРЖАВНИЙ БЮДЖЕТ УКРАЇНИ
26.10.2022 20:22
ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ В УПРАВЛІННІ ПІДПРИЄМСТВОМ ПІД ЧАС ВІЙНИ
26.10.2022 18:00
СОЦІАЛЬНИЙ МАРКЕТИНГ В УМОВАХ ВІЙНИ
26.10.2022 17:41
КОМПАРАТИВНИЙ АНАЛІЗ УГРУПУВАННЯ ПІДПРИЄМСТВ ЗА РОЗМІРОМ
26.10.2022 16:12




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.196 сек. / Mysql: 1425 (0.152 сек.)