:: ECONOMY :: SPECIFIC OF FORMATION THE MARKETING BUDGET AT THE MODERN ENTERPRISES :: ECONOMY :: SPECIFIC OF FORMATION THE MARKETING BUDGET AT THE MODERN ENTERPRISES
:: ECONOMY :: SPECIFIC OF FORMATION THE MARKETING BUDGET AT THE MODERN ENTERPRISES
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 29

Термін подання матеріалів

23 квітня 2024

До початку конференції залишилось днів 5



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

SPECIFIC OF FORMATION THE MARKETING BUDGET AT THE MODERN ENTERPRISES

 
17.11.2016 11:00
Автор: Fydryk N.V., 5th year student, Kyiv National University of Technologyand Design; Kyznetsova N.B., candidate of economical sciences, Kyiv National University of Technologyand Design
[Секція 2. Менеджмент. Маркетинг;]

In the current difficult economic conditions of modern enterprises pay special attention to marketing activities, particularly advertising and promotion of goods and services. Therefore, the activities of the marketing department are an integral part of business enterprises. As a rule, in order to increase efficiency, companies are looking for ways to optimize production costs and its sales. As far as marketing costs are a part of the sales and distribution costs, it is important to clearly know their structure in order to create a marketing budgetproperly. So, the peculiarities of budgeting and optimization of marketing costs is an open and under-investigated issue, and thereforeit necessitates further research.

To begin with, it is necessary to clarify the nature and meaning of the definition – "marketing budget".Most researchers believe that the marketing budget is the expenses on a set of measures.However, there is also an opinion that it is a financial plan that includes estimate of costs for the strategic and operational marketing.At the same time, the marketing budget is considered in terms of profit analysis and control in marketing activities [2].After reviewing and summarizing the existing views on the essence of the definition of "marketing budget"we can determine it as a financial plan of marketing activities, which reflects the need for financial capital (investments) on the implementation of all marketing activities (market research, informativebond, organization of marketing network and goods distribution, providing the competitiveness of goods) and sources providing this need, considering the current situation of the enterprisein the market. 

The formation of marketing costs is very challenging with a lot of variables the influence of which are usually underestimated.Therefore, in developing marketing budget an important role is given to experience of professionals, analysis of marketing costs in competing firms and their structure.

There are several features caused by the external factors that should be taken into account while creating a marketing budget for enterprise.They are: - the existence of limited aggregate demand in the market; - characteristic for the market disbalancein the economy, including supply and demand, production and consumption; - the low level of needs satisfaction[1,3].

The main mistakes found in marketing services activities when developing marketing budget are often budget allocation in equal proportions to distribution and promotionand the fact that companies do not always take into account the past experience while determining future marketing costs [4].

Thus, after analyzing the peculiarities of marketing budget as a whole, we can concludethat in order to optimize marketing costs we must take into account the characteristics and positioning on the market, its development strategy, and the state and development prospects of the consumer market. It is also necessary to consider the usage of the formation methods in accordance to the dynamic changes internal and external environment.

References:

1. Соломянюк Н. М. Концептуальні принципи формування витрат на маркетинг / Н. М. Соломянюк//Науковий вісних Херсонського державного університету.- 2014. - № 5(3). - С. 53-56.

2. Лаврова Ю. В. Класичні положення і особливості застосування на транспорті / Ю. В. Лаврова // Маркетинг. Конспект лекцій. – Харків: Вид-во ХНАДУ. – 2012.- С. 161-171.

3. Котлер Ф. Основы маркетинга / Перевод с англ. Боброва В. Б. // ред. Пенькова Е. М. – Санкт-Петербург: АОЗТ «Литера плюс». – 1991. С. 457-460.

4. Полякова Я. О. Формуваннярекламного бюджету підприємства в процесі маркетингових комунікацій / Я. О. Полякова // Проблеми економіки. – 2012. -№ 1. – С. 86-91



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ОСОБЛИВОСТІ ПРОЦЕСУ ПЛАНУВАННЯ РЕКЛАМИ НА РИНКУ АВІАПЕРЕВЕЗЕНЬ
28.10.2016 11:42
КОНЦЕПТУАЛЬНА МОДЕЛЬ СТРАТЕГІЇ ЗАХИСТУ ФІНАНСОВО-ЕКОНОМІЧНИХ ІНТЕРЕСІВ СТОРІН ППП
17.11.2016 15:55
УЗАГАЛЬНЕНЕ ПОНЯТТЯ ІННОВАЦІЙНА СПРИЙНЯТЛИВІСТЬ ПІДПРИЄМСТВА
17.11.2016 10:52
МАРКЕТИНГ У СТРАХУВАННІ
16.11.2016 22:02
ПОГЛЯД НА СУЧАСНІСТЬ: ВИКОРИСТАННЯ СПЕЛЬТИ В ХЛІБОПЕКАРСЬКІЙ ПРОМИСЛОВОСТІ
16.11.2016 20:00
МОРАЛЬНАЯ МОТИВАЦИЯ В ПЕРИОД КРИЗИСА
16.11.2016 19:27
ВІРУСНИЙ МАРКЕТИНГ: СУТНІСТЬ, ПЕРЕВАГИ ТА НЕДОЛІКИ
16.11.2016 12:42
ДОСЛІДЖЕННЯ КІЛЬКІСНИХ ТА ЯКІСНИХ ХАРАКТЕРИСТИК ТРУДОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА
14.11.2016 19:25
МАРКЕТИНГОВИЙ ПОТЕНЦІАЛ ЯК НЕВІДДІЛЬНА СКЛАДОВА ПОТЕНЦІАЛУ ПІДПРИЄМСТВА
14.11.2016 19:07
MODERN TRENDS IN SYSTEM OF MARKETING COMMUNICATIONS
14.11.2016 16:16




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.209 сек. / Mysql: 1396 (0.161 сек.)