:: ECONOMY :: ОСОБЛИВОСТІ СТРЕСОСТІЙКОСТІ В ПІДЛІТКОВОМУ ВІЦІ :: ECONOMY :: ОСОБЛИВОСТІ СТРЕСОСТІЙКОСТІ В ПІДЛІТКОВОМУ ВІЦІ
:: ECONOMY :: ОСОБЛИВОСТІ СТРЕСОСТІЙКОСТІ В ПІДЛІТКОВОМУ ВІЦІ
 
UA  RU  EN
         

World of scientific research. Issue 30

Date of conference

24 May 2024

Remaining time to start conference 5



  Main page
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Editorial board. PA «Naukova Spilnota»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Calendar of conferences
Archive
  Scientific conferences
 
 References
 Forum
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Our bottun
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Counters
Українська рейтингова система

ОСОБЛИВОСТІ СТРЕСОСТІЙКОСТІ В ПІДЛІТКОВОМУ ВІЦІ

 
21.11.2023 18:21
Author: Журавльова Лариса Петрівна, доктор психологічних наук, професор, Поліський національний університет; Якобчук Ярослава Валеріївна, магістерка, Поліський національний університет
[4. Psychological sciences;]

ORCID: 0000-0003-4020-7279 Лариса Журавльова

Дослідження психологічних особливостей копінг-поведінки в підлітковому  віці говорять, що постійне перебування в стресовому стані може мати негативні наслідки для їхнього академічного та психологічного здоров’я. 

Все життя людини стрес супроводжує її. Постійний стрес вважається центровим в структурі підліткового віку. Він виражається у змінах функціональних систем організму, що може мати різну  силу та зміст порушень і проявляється  через  невеликі перепади настрою до більш значних  емоційних захворювань. Варто зазначити, що  стрес позначається та впливає на  процес навчання (процес оволодіння знаннями та практичному використання таких знань), що перешкоджає  успішності та створює психологічний та емоційний напружуючий дискомфорт, і як результат  рівень загального стресу значно збільшується. Поняття та зміст стресу, це не єдина проблема, яка цікавить дослідників. Важливим є вивчення та дослідження  стресостійкості, вибір копінг-стратегій, які людина обирає у стресових ситуаціях. Важливо знайти особистісні способи захисту від деструктивного щоб використовувати в  стресових ситуаціях  життя [1]. Розглянемо деякі психологічні особливості стресостійкості  в підлітковому віці.

Впевненість у собі:  підлітки з високим рівнем стресостйкості, як правило, має високий рівень впевненості в собі, що дозволяє їм висловлювати свої думки та почуття.

Самосвідомість:  стресостійкі підлітки мають значно розвинуту особистісну рефлексію й, як наслідок, складну та глибоку Я-концепцію. Вони добре розуміють власні потреби та почуття, що дозволяє їм ефективно доносити їх до інших: мають високу позитивну самооцінку та вірять у власні здібності. Висока самооцінка також може допомогти їм впоратися з стресовою ситуацією.

Емпатія: підлітки з достатнім півнем стресостійкості уміють співчувати та розуміти інших. Це дозволяє їм налагоджувати своє спілкування та активність  враховувати почуття й потреби інших обираючи  стратегію (пошуку соціальної підтримки  чи розв’язання проблеми).

Навички вирішення проблем; стресостійкі підлітки, як правило, добре вирішують проблеми та здатні віднайти рішення, які відповідають їхнім власним потребам, враховуючи при цьому також потреби інших.

Емоційна саморегуляція: Значний рівень стресостійкості в досліджувальних дозволяє їм регулювати власні  емоції,  вони вміють активізувати  власні ресурси на дієву активність в стресових ситуаціях. Вони можуть впоратися зі проблемно-складними та неочікуваними ситуаціями в житті, а у процесі вирішення стресуючих ситуацій розвивають високий рівень стресостійкості.

Самоефективність: підлітки, які мають відчуття контролю над своїм оточенням і є цілеспрямованими, можливо, зможуть конструктивно самостверджуватися в процесі досягненні цих цілей.  Адаптація  до різних складних життєвих ситуацій в них є на доброму рівні, вони достатньо обдумують над складними  рішеннями та є психологічно  готовими  до можливих змін.

Комунікативні навички: ефективне спілкування також є важливою ознакою  стресостікості.  Підліткам властиві  комунікативна здібність на основі хорошого почуття гумору , вміння висловлювати свої думки й почуття, водночас володіють методами активного позитивного слухання. 

Важливо відзначити, що стресові симптоми в особистості є досить різними. А динаміка  стресового стану проявляється в різноманітних структурних складових особистості. В емоційні сфері вони  можуть проявлятися,  як у вигляді емоційного позитивного піднесення, так і через переживання негативних емоцій: гострого відчуття  дискомфорту, тривожності, агресії, апатійності, дратівливості, навіть депресії. У когнітивній  – сприймання небезпечної загрози, аналіз стресової ситуації  та  прогнозування майбутнього. Мотиваційна сфера  може репрезентувати мобілізацію внутрішніх ресурсів, а з іншої сторони –  втрату мотивації та  мотивуючих інтересів. В поведінці реакції на стрес можуть  проявлятися в змінах  активностей та діяльності, в темпі виконання звичної активності, можливі зміни, заторможеність в моториці. Таким чином, можемо констатувати, що реакції на стрес виражаються в підвищені або знижені інтенсивності активностей у відповідних сферах життєдіяльності особистості [2]. Варто зазначити, що інтенсивність, величина  та тривалість стресогенних реакцій залежить від фізіологічних та особистісних властивостей особистості. Самоспостереження та саморефлексія своїх стресових змін на основі знань  про стресові стани та  загальна спостережливість за іншими людьми, які перебувають в стресі  є базовими компетенціями та знаннями для управління власним життям. 

Список літератури

1.Журавльова Л. П., Сенкевич В. Г. Емпіричне дослідження емпатійності у структурі реагування молоді на небезпеку щодо ураження віл. Наукові записки. Національного університету «Острозька академія». Серія «Психологія». Острог: Вид-во Національного ун-ту «Острозька академія», 2015.  № 2.  С. 39-54. 

https://eprints.oa.edu.ua/7474/1/7.pdf

2.Кормило О., Чіп Р., Гончаровська Г. Особливості стресостійкості та вибір копінг-стратегій старшими підлітками. Вісник Львівського університету. Серія психологічні науки. 2022. Випуск 12. С. 68–78. http://psy-visnyk.lnu.lviv.ua/archive/12_2022/12_2022.pdf

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ТЕОРЕТИЧНИЙ АСПЕКТ ТОЧНОСТІ МЕТАКОГНІТИВНОГО МОНІТОРИНГУ
21.11.2023 19:48
АПРОБАЦІЯ КОРОТКОЇ СКРИНІНГОВОЇ ШКАЛИ БРЕСЛАУ ДЛЯ ДІАГНОСТИКИ ПТСР У ДОРОСЛИХ УКРАЇНЦІВ
21.11.2023 16:54
ТЕОРЕТИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ПРОБЛЕМИ ПСИХОЛОГІЧНОГО СУПРОВОДУ ПРОФЕСІЙНОГО ДОБОРУ ПЕРСОНАЛУ НА КЕРІВНІ ПОСАДИ
21.11.2023 12:23
ДОСЛІДЖЕННЯ ТРИВОЖНОСТІ ТА ПСИХОЛОГІЧНІ ЗАСОБИ ПОДОЛАННЯ ЇЇ У ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ
21.11.2023 12:10
ТЕОРЕТИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ РОЗВИТКУ ЕМОЦІЙНОГО ІНТЕЛЕКТУ У ПІДЛІТКІВ
21.11.2023 11:41
КІБЕРБУЛІНГ ЯК СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНА ПРОБЛЕМА
21.11.2023 11:32
ОСОБЛИВОСТІ ВИБОРУ КОПІНГ-СТРАТЕГІЙ ПОДОЛАННЯ ГОСТРОГО СТРЕСУ ВІЙСЬКОВОСЛУЖБОВЦЯМИ
21.11.2023 02:22
ПРОФЕСІЙНЕ САМОВИЗНАЧЕННЯ СТАРШОКЛАСНИКІВ У ПРИЗМІ ДІЯЛЬНОСТІ ШКІЛЬНОГО ПСИХОЛОГА
21.11.2023 02:09
РОЛЬ ВДЯЧНОСТІ В ФОРМУВАННІ СТРЕСОСТІЙКОСТІ ПІДЛІТКІВ ПІД ЧАС НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ В УКРАЇНІ
21.11.2023 00:32
СOVID-19 ТА ВОЄННИЙ СТАН ЯК СЕРЙОЗНИЙ ВИКЛИК САМОРЕГУЛЬОВАНОМУ НАВЧАННЮ В УКРАЇНІ
20.11.2023 23:45




© 2010-2024 All Rights Reserved At use of data from the site, the reference to the www.economy-confer.com.ua is obligatory!
Час: 0.266 сек. / Mysql: 1425 (0.216 сек.)