:: ECONOMY :: МОРАЛЬНО-ЕТИЧНА РЕЦЕПЦІЯ ПРОЦЕСУ ВИХОВАННЯ У ФІЛОСОФСЬКІЙ АНТРОПОЛОГІЇ СОКРАТА ТА АРИСТОТЕЛЯ :: ECONOMY :: МОРАЛЬНО-ЕТИЧНА РЕЦЕПЦІЯ ПРОЦЕСУ ВИХОВАННЯ У ФІЛОСОФСЬКІЙ АНТРОПОЛОГІЇ СОКРАТА ТА АРИСТОТЕЛЯ
:: ECONOMY :: МОРАЛЬНО-ЕТИЧНА РЕЦЕПЦІЯ ПРОЦЕСУ ВИХОВАННЯ У ФІЛОСОФСЬКІЙ АНТРОПОЛОГІЇ СОКРАТА ТА АРИСТОТЕЛЯ
 
UA  RU  EN
         

World of scientific research. Issue 30

Date of conference

24 May 2024

Remaining time to start conference 5



  Main page
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Editorial board. PA «Naukova Spilnota»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Calendar of conferences
Archive
  Scientific conferences
 
 References
 Forum
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Our bottun
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Counters
Українська рейтингова система

МОРАЛЬНО-ЕТИЧНА РЕЦЕПЦІЯ ПРОЦЕСУ ВИХОВАННЯ У ФІЛОСОФСЬКІЙ АНТРОПОЛОГІЇ СОКРАТА ТА АРИСТОТЕЛЯ

 
19.04.2023 00:01
Author: Рохман Богдан Михайлович, кандидат філософських наук, доцент, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника; Савчук Олег Ігорович, кандидат філософських наук, завідувач кафедри, Університет Короля Данила
[7. Philosophical sciences;]


ORCID: 0000-0002-6684-4674 Богдан Рохман

ORCID: 0000-0002-5855-1628 Олег Савчук


Пошук оптимальної та головне конкурентної моделі освіти і виховання в Україні безумовно потребує належного змістовного обґрунтування, яке дозволить визначити сутнісні пріоритети процесу виховання, а також диференціювати основоположні і другорядні моменти при його імплементації у суспільну практику. Виходячи із аксіоматичної тези про те, що фундаментом європейської цивілізації є спадщина філософів доби античності вважаємо доцільним здійснити пошук світоглядних сенсів освітньо-виховної моделі Української держави саме у творчій спадщині античних філософів Сократа та Аристотеля. Адже головною передумовою виникнення морально-етичного обґрунтування процесу виховання є практично-життєві проблеми людини. Наше суспільство значною мірою у своєму розвитку залежить від того на яких саме етичних підвалинах відбувається у ньому виховання молодого покоління. 

Поняття «антропологія» походить із грецької мови та у дослівному перекладі означає вчення про людину. Вперше цей термін у своїх напрацюваннях використав Аристотель, який вжив його під час дослідження духовної сфери людини. У таких трактатах як «Про душу», «Про пам’ять», «Про сни». Аристотель вперше в історії людства сформулював теоретичну систему базових морально-етичних й антропологічних категорії. Зокрема мислитель запропонував власне визначення поняття «душі», яка є способом організації живої матерії [1, с. 428]. Вона є цілісною субстанцією яка виявляється у чуттєвій, фізіологічній та інтелектуальній діяльності. У свою чергу теоретичним обґрунтуванням виховної парадигми вперше здійснили Фалес, Гераклід, Демокріт, Епікур і Сократ та Аристотель. На аналізі міркувань яких ми зосередимо головну увагу. Зокрема Сократа можна вважати автором першої в Європі педагогічної моделі що була застосована на практиці. В основі філософського методу мислителя є спонукання учнів до самостійного пошуку істини шляхом правильної постановки низки запитань, що з погляду сучасної людиноцентричної педагогіки є фундаментальним завданням процесу виховання. Оскільки саме з допомогою правильно поставлених запитань Сократ допомагав учням самостійно прийти до пізнання істинних суджень.

Не вдаючись у детальний аналіз філософського методу Сократа нам важливо відповісти на запитання, що Сократівська педагогіка, яка виникла на підставі цього методу може запропонувати «постмодерній школі» та глобалізованому підлітку [2]. Сучасні дослідники філософії освіти небезпідставно вважають, що сократівська модель педагогіки може конкурувати із позитивістськими підходами до сприйняття освітнього процесу, оскільки пропонує чітку ієрархію цінностей. 

З допомогою даного методу розв’язуться сучасні завдання філософії освіти, які полягають «по-перше, у проблематизації освіти у стилі нескінченного запитування і критичного мислення; по-друге, у виявленні альтернатив; по-третє, в окресленні можливих тенденцій дослідження проблемної ситуації; по-четверте, у постановці завдань, як перед окремим педагогом, так і перед освітніми закладами, при пошуках вирішення і вибору шляхів подальшого розвитку освітньо-педагогічного процесу» [3, с. 45].

Таким чином на підставі аналізу кращих зразків педагогічної думки доби античності можна стверджувати, що філософія освіти, враховуючи особливості сучасного глобального світу, має орієнтувати освіту на розуміння смислів життя, зокрема вчити людину перспективам раціонального пізнання й оцінкам ситуації, успішно дисциплінувати емоції, розумом спрямовувати вольові дії. Раціональний підхід повинен враховувати що освіта і життя здійснюються в різних вимірах і площинах, мають різні тенденції. Завдання ж філософії освіти –їх максимально узгодити.

Список використаних джерел

1.Арістотель 384-322 до н.е.. Метафізика / Арістотель ; переклад з давньогрецької Олексія Панича . - Київ : Темпора, 2022 . - 848 с. 21 см. - Філософія.К.: Містить бібліографію ISBN:9786185695340

2.Andrei Harbatski Idee antropologiczne i pedagogiczne w twórczości Sokratesa i Arystotelesa Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku 2012 CEEOL - Article Detail

3.Філософія освіти і науки. Методологічні та теоретичні проблеми філософії  : навчальний посібник / Я.С.Гнатюк, Б.М.Рохман. – Івано-Франківськ: Симфонія форте, 2018 – 114 с. (1) Філософія освіти та науки | Богдан Рохман - Academia.edu

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter




© 2010-2024 All Rights Reserved At use of data from the site, the reference to the www.economy-confer.com.ua is obligatory!
Час: 0.183 сек. / Mysql: 1425 (0.141 сек.)