:: ECONOMY :: ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ МІСЦЕВИХ ПОДАТКІВ В УКРАЇНІ :: ECONOMY :: ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ МІСЦЕВИХ ПОДАТКІВ В УКРАЇНІ
:: ECONOMY :: ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ МІСЦЕВИХ ПОДАТКІВ В УКРАЇНІ
 
UA  RU  EN
         

World of scientific research. Issue 30

Date of conference

24 May 2024

Remaining time to start conference 8



  Main page
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Editorial board. PA «Naukova Spilnota»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Calendar of conferences
Archive
  Scientific conferences
 
 References
 Forum
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Our bottun
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Counters
Українська рейтингова система

ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ МІСЦЕВИХ ПОДАТКІВ В УКРАЇНІ

 
13.03.2022 21:24
Author: Поляк-Свергун Мар'яна, кандидат економічних наук, кафедра фундаментальних та спеціальних дисциплін Чортківського навчально-наукового інституту підприємництва і бізнесу, Західноукраїнський національний університет
[Economic direction]

В умовах адміністративної реформи питання фінансової незалежності місцевого самоврядування стає все більш актуальним. Під фінансовою незалежністю зазвичай розуміють надання власних джерел доходів, які здебільшого ототожнюються з податками та зборами. 

Місцеві податки та збори являють собою невід’ємну частину системи податків і зборів України, із загальними принципами та характеристиками. Проте статус органів місцевого самоврядування та їхні повноваження у сфері оподаткування зумовлюють їх певні особливості в питаннях порядку встановлення податків; порядку їх запровадження; порядку надсилання до бюджету; обов'язковості введення [3].

Місцевим бюджетом, до якого спрямовуються місцеві податки та збори, є бюджет територіальної громади. 

Місцеві податки та збори в повному обсязі зараховуються до місцевого бюджету та формують загальний фонд місцевого бюджету, збалансовують дохідну частину бюджету та забезпечують першочергові потреби місцевого бюджету громади. 

Кошти з їх надходжень забезпечують функціонування установ, спрямовуються на благоустрій територій громад, програми соціально-економічного розвитку.

Мета державного регулювання місцевих податків і зборів [1]: 

- упорядкувати механізм їх сплати відповідно з чинним законодавством;

- встановити доцільні та обґрунтовані розміри ставок;

- визначити порядок нарахування та строки сплати;

- забезпечити додаткові надходження;

- зменшити податкове навантаження на окремі категорії громадян;

- удосконалити систему оподаткування.

Процедура регулювання  місцевих податків і зборів розділена на два етапи – загальнодержавний та місцевий. Держава на першому етапі визначає перелік податків, необхідні елементи їх правової структури, надає органам місцевого самоврядування повноваження вводити їх. 

Органи місцевого самоврядування надалі здійснюють надані державою повноваження, встановлюючи та регулюючи механізми податків і зборів, а також введення їх у дію відповідно до пунктів 12.3 та 12.4 cтатті 12 Податкового кодексу України. 

Органи самоврядування повинні встановити ставки місцевих податків і зборів у межах ставок, встановлених Податковим кодексом, визначити перелік податкових агентів відповідно до статті 268 Податкового кодексу, прийняти рішення про зміну ставок, об’єкти оподаткування, порядок стягнення або надання податкових пільг.

Висновки

Місцеві податки є одним із ефективних механізмів нарощування фінансової спроможності органів місцевого самоврядування та відносяться до джерел соціально-економічного розвитку території. 

Правове регулювання місцевих податків визначає їх особливе значення у забезпеченні належного розвитку територій, задоволенні потреб населення на цих територіях.

Список використаних джерел:

1. Вікторчук М. В. Адміністративно-правове регулювання місцевих податків і зборів в Україні в умовах євроінтеграції : автореф. дис. ... канд. юрид. наук : 12.00.07. Харків, 2016. 18 с.

2. Скоробагач В. І. Правове регулювання місцевих податків і зборів: дис. ... канд. юрид. наук. 12.00.07. Харків, 2015. 207 с.

3. Хомутиннік В. Ю. Загальні засади встановлення податків та зборів : дис. ... канд. юрид. наук : 12.00.07. Харків, 2015. 193 с.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ГЛОБАЛЬНІ ІМПЕРАТИВИ ФОРМУВАННЯ МІЖНАРОДНОЇ ТОРГОВЕЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ
26.01.2022 16:43
DYNAMİCS OF THE EASE OF BUSİNESS INDEX İN COUNTRİES WİTH DİFFERENT INCOME
25.03.2022 13:13
АКУМУЛЯЦІЯ ЗАОЩАДЖЕНЬ ЯК ПЕРВИННОЇ ЛАНКИ ІНВЕСТИЦІЙНОГО ПРОЦЕСУ НА ШЛЯХУ СТАЛОГО РОЗВИТКУ
25.03.2022 12:37
DİGİTAL ECONOMİC DEVELOPMENT AND İTS İMPACT ON THE ECONOMY: LİTERARY REVİEW
25.03.2022 11:49
ЕКОНОМІЧНЕ ЗРОСТАННЯ КРІЗЬ ПРИЗМУ ІДЕЙ ДЖ. М. КЕЙНСА
25.01.2022 21:49
ДІЯЛЬНІСТЬ БАНКІВ В РОЗРІЗІ БАНКІВСЬКОГО INTERNET ОБСЛУГОВУВАННЯ
25.01.2022 12:00
ЦІЛІ КОНСОЛІДАЦІЙНИХ ПРОЦЕСІВ БАНКІВ
24.03.2022 16:44
ВІЙСЬКОВА ІНТЕРВЕНЦІЯ РОСІЇ НА ТЕРИТОРІЮ УКРАЇНИ: НАСЛІДКИ ДЛЯ СВІТОВОЇ ЕКОНОМІКИ
24.03.2022 16:32
УДОСКОНАЛЕННЯ РЕГУЛЯТОРНО-ОРГАНІЗАЦІЙНИХ ЗАСАД НЕФІНАНСОВОГО ЗВІТУВАННЯ В УКРАЇНІ В КОНТЕКСТІ ЗАСТОСУВАННЯ ЕЛЕКТРОННОГО ФОРМАТУ ПОДАННЯ НЕФІНАНСОВОЇ ЗВІТНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ
24.03.2022 10:27
ГЛОБАЛІЗАЦІЙНИЙ РОЗВИТОК 2022: ВИКЛИКИ ТА ПРОГНОЗИ
22.02.2022 14:51




© 2010-2024 All Rights Reserved At use of data from the site, the reference to the www.economy-confer.com.ua is obligatory!
Час: 0.186 сек. / Mysql: 1425 (0.141 сек.)