:: ECONOMY :: РОЛЬ МІСЦЕВИХ БЮДЖЕТІВ У СТРУКТУРІ БЮДЖЕТНОЇ СИСТЕМИ УКРАЇНИ :: ECONOMY :: РОЛЬ МІСЦЕВИХ БЮДЖЕТІВ У СТРУКТУРІ БЮДЖЕТНОЇ СИСТЕМИ УКРАЇНИ
:: ECONOMY :: РОЛЬ МІСЦЕВИХ БЮДЖЕТІВ У СТРУКТУРІ БЮДЖЕТНОЇ СИСТЕМИ УКРАЇНИ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 30

Термін подання матеріалів

24 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 20



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

РОЛЬ МІСЦЕВИХ БЮДЖЕТІВ У СТРУКТУРІ БЮДЖЕТНОЇ СИСТЕМИ УКРАЇНИ

 
18.04.2018 14:12
Автор: Кулініч Анастасія Вікторівна, студентка, Університет митної справи та фінансів; Савва Ольга Олегівна, студентка, Університет митної справи та фінансів; Качула Світлана Валентинівна, доцент кафедри фінансів, Університет митної справи та фінансів
[Секція 6. Податкова система. Бюджетна система. Правові відносини в економічній системі;]

Місцеві бюджети займають одне з центральних місць в економічній системі кожної держави, в них зосереджується значна частина державних фінансових ресурсів. Місцеві бюджети є також найбільш численною ланкою бюджетної системи країни. Вони безпосередньо впливають на задоволення різноманітних потреб населення, стан та якість надання державних послуг.

В Україні згідно з Бюджетним кодексом місцевимивизнаються бюджети Автономної Республіки Крим, обласні, районні бюджети  та бюджети місцевого самоврядування (бюджети територіальних громад сіл, їх об’єднань, селищ, міст ( у тому числі районів у містах) [1].

Місцевий бюджет є основним інструментом, за допомогою якого місцева влада може впливати на локальну активність, створювати умови для економічного та соціального піднесення території своєї юрисдикції [2].

Місцеві бюджети мають певні особливості, серед яких видаляють такі: 

  місцеві бюджети відображають чітко обмежену частину грошових відносин, які функціонують на певній території;

 вони забезпечують матеріальну незалежність органів місцевого самоврядування і безпосередньо їм підпорядковані;

 усі ланки місцевих бюджетів пов’язані не тільки між собою, але й з установами і підприємствами всіх форм власності, яку функціонують на території регіону.

 Роль місцевих бюджетів є різноманітною, адже вони виступають:

 важливим чинником економічного розвитку і фінансової стабільності;

 важелем здійснення перерозподільних процесів;

 інструментом реалізації державної регіональної політики;

 головним джерелом фінансових ресурсів для утримання і розвитку місцевого господарства, вирішення місцевих проблем.

За даними Державної казначейської служби до місцевих бюджетів ( без урахування міжбюджетних трансфертів) у 2016 році надійшло 170,747 млрд. грн, що на 50,261 млрд більше ніж у 2015 році та на 69,646 млрд грн. Частка доходів місцевих бюджетів у Зведеному бюджеті за 2016 рік становила 21,81 %, що на 3,33 % більше, ніж у 2015 році. У 2017 році частка місцевих доходів у Зведеному бюджеті становила 25,57%, що 3,76% більше, ніж у 2016 році [3]. 





Рисунок. Частка доходів державного та місцевих бюджетів у доходах Зведеного бюджету України за період 2014-2016 рр., %.

Серед проблем, які спостерігаються у формуванні доходів місцевих бюджетів виділяють наступні:

1. Відсутність реальних стимулів до підвищення рівня ефективності управління дохідною частиною місцевих бюджетів, що обумовлено невідповідністю сучасних тенденцій формування доходів місцевих бюджетів потребам зміцнення місцевого самоврядування;

2. Недосконалість системи короткострокового планування доходів місцевих бюджетів та нереалістичність плану доходів;

3. Забезпечення ефективності управління бюджетними ресурсами суттєво ускладнене наявністю проблем у самій структурі місцевих бюджетів, а також їх вертикальною та горизонтальної розбалансованістю.

4. Наявність обмеженого доступу місцевих бюджетів до ринку запозичень [4].

Отже, для того щоб відбулося реформування місцевих бюджетів необхідно здійснити певні заходи, серед яких доречними будуть:

1. Запровадження якісного контролю за сплатою місцевих податків і зборів, їх правильним розрахунком та своєчасним нарахуванням;

2. Збільшення впливу органів місцевого самоврядування на наповнення місцевих бюджетів;

3. Створення економічних стимулів для розвитку власного податкового потенціалу територій.

Список використаних джерел:

1. Бюджетний кодекс України. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/2456-17

2. Про місцеве самоврядування в Україні // Закон України від 21.05.1997 № 280/97- ВР. Із змінами і доповненнями // [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/280/97-%D0%B2%D1%80

3. Державна казначейська служба України. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.treasury.gov.ua/main/uk/doccatalog/list?currDir=146477

4. Управління фінансовими ресурсами місцевих бюджетів Львівщини: проблеми та напрями підвищення ефективності / [І. З. Сторонянська, М. А. Козоріз, С. А. Давимука, Г. В. Возняк та ін] ; НАН України. Інститут регіональних дослуджень ; за ред. д. е. н., проф. І. З .Сторонянської. – Львів. – 2013. – 93 с.




Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ФІНАНСОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ВИДАТКІВ НА ОХОРОНУ ЗДОРОВ’Я ЗА РАХУНОК СУБВЕНЦІЙ
26.04.2018 09:54
ОСОБЛИВОСТІ ОПОДАТКУВАННЯ СТРАХОВИХ КОМПАНІЙ
25.04.2018 21:21




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.233 сек. / Mysql: 1396 (0.181 сек.)