:: ECONOMY :: СТАН ДЕРЖАВНОГО БОРГУ УКРАЇНИ У ЙОГО ЗОВНІШНЬОМУ ПРОЯВІ :: ECONOMY :: СТАН ДЕРЖАВНОГО БОРГУ УКРАЇНИ У ЙОГО ЗОВНІШНЬОМУ ПРОЯВІ
:: ECONOMY :: СТАН ДЕРЖАВНОГО БОРГУ УКРАЇНИ У ЙОГО ЗОВНІШНЬОМУ ПРОЯВІ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 30

Термін подання матеріалів

24 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 23



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

СТАН ДЕРЖАВНОГО БОРГУ УКРАЇНИ У ЙОГО ЗОВНІШНЬОМУ ПРОЯВІ

 
06.10.2015 19:50
Автор: Сусіденко Ю. В., кандидат економічних наук, доцент, Вінницький торговельно-економічний інститут Київського національного торговельно-економічного університету; Молодцова О. М., студентка, Вінницький торговельно-економічний інститут Київського національного торговельно-економічного університету
[Секція 5. Банківська справа. Фінанси, грошовий обіг та кредит;]

Як і кожна інша країна, наша Україна має на меті найефективніше використати свої фінансові ресурси, привести в дію підприємницькі установи для отримання доходів у казну держави і для цього вона залучає додаткові кошти, щоб мати змогу покращити стан своєї економіки. Країна шукає шляхи для отримання певних фінансових ресурсів і знаходить їх у формі кредиту, який є передумовою виникнення державного боргу. З економічної сторони державний борг показує відносини держави й іншого економічного суб’єкта як позичальника і кредитора відповідно, щодо перерозподілу частки ВВП з певними умовами, які полягають у платності, строковості та поверненні.  

Серед негативних явищ, пов’язаних зі збільшенням державного боргу, варто зазначити такі: 

• нестабільність валютних курсів, яка може вплинути на можливості виконання зобов’язань у визначені терміни; 

• невідповідність валюти запозичень і валюти основної частини активів суб’єкта господарювання; 

• неможливість виконати зобов’язання внаслідок ускладнень з доступом до джерел іноземної валюти [1, с. 117]. 

Структурно державний борг України складається з внутрішнього і зовнішнього. Внутрішній державний борг – заборгованість держави домогосподарствам і фірмам даної країни, які володіють цінними паперами, випущеними її урядом. Зовнішній державний борг – це заборгованість держави перед іноземними громадянами, фірмами, урядами та міжнародними фінансовими організаціями. Валовий зовнішній борг України за 2004 – 2015 рр. можна спостерігати на графіку (рис.1).








Рис. 1. Валовий зовнішній борг України за 2004-2015 рр.



Розраховані показники валового зовнішнього боргу України за станом на кінець звітного періоду включають:



• прямий державний борг, у тому числі кредити, отримані Національним банком України від Міжнародного валютного фонду та міжнародних фінансових організацій;



• зобов'язання органів місцевого самоврядування за борговими цінними паперами та зовнішніми кредитами;



• зобов'язання банків за борговими цінними паперами, залученими кредитами і депозитами;



• зобов'язання реального сектору економіки України за борговими цінними паперами, залученими кредитами (включаючи гарантованими до повернення урядом) та кредиторською заборгованістю (торгові довго- і короткострокові кредити і прострочена заборгованість за ними) [2].



Загалом, значне зростання валового зовнішнього державного боргу зумовлене залученням кредитів міжнародних фінансових організацій та зростанням міжфірмового боргу може призвести в майбутньому до кризи платоспроможності за зовнішніми зобов’язаннями. Крім того, збільшення державного боргу провокує інфляцію та вимагає значних коштів для погашення заборгованості, що підвищує попит на іноземну валюту. В таких умовах не уникнути подальшої девальвації національної валюти, що, в свою чергу, лише посилить навантаження зовнішньо боргових виплат на національну економіку [3, с. 60].



Отже, формування й виконання системи державних кредитних відносин  повинне базуватися на наукових засадах. Державного борг, тобто його розмір і структура,  мають прогнозуватися на певний час в декілька років, з метою забезпечення збалансованості бюджету, стабільності економічного росту й створення сильної фінансової системи. Якщо не буде здійснюватись така стратегія, то економічна криза поглиблюватиметься, а державний борг України ростиме.






Список використаних джерел:



1. Малютін О. К. Місце державного зовнішнього боргу в економічному розвитку України / О. К. Малютін // Наука молода. – 2009. –  №11. – С.114 – 117.



2. Зовнішній борг України. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://insiders.com.ua/spravochnik/vneshnij-dolg.



3. Дернова І. А. Державний борг та динаміка курсу національної валюти: статистична оцінка / І. А. Дернова // Журнал «Ефективна економіка». – 2011. – № 2. – С. 55 – 60.



4. Кириченко О. А. Сучасні теорії управління зовнішньою заборгованістю /   О. А. Кириченко, В.Д. Кудрицький //  Актуальні проблеми економіки.  –  2009. – № 7. С.15 – 27.



5. Кашуба В. Д. Вплив оподаткування та державного боргу на економічну безпеку держави / В. Д. Кашуба // Журнал «Ефективна економіка». – 2014. – № 4. – С. 20 – 27.






Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ДЕРЖАВНА ФІНАНСОВА ПІДТРИМКА АГРАРНИХ ПІДПРИЄМСТВ
26.09.2015 16:44
ПІДХОДИ ДО ВИЗНАЧЕННЯ ПОНЯТТЯ «БЮДЖЕТНЕ ФІНАНСУВАННЯ»
10.09.2015 15:38
ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ ТА ФІНАНСОВА ЛІБЕРАЛІЗАЦІЯ В УКРАЇНІ
08.10.2015 10:57
ПРОБЛЕМИ ФУНКЦІОНУВАННЯ БАНКУ В ПЕРІОД ЕКОНОМІЧНОЇ КРИЗИ
07.10.2015 17:21
РОЛЬ І ЗНАЧЕННЯ МІСЦЕВИХ БЮДЖЕТІВ У ФІНАНСОВІЙ СИСТЕМІ ДЕРЖАВИ
05.10.2015 16:15




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.334 сек. / Mysql: 1396 (0.272 сек.)