:: ECONOMY :: ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ РЕФОРМУВАННЯ  СИСТЕМИ ОПОДАТКУВАННЯ УКРАЇНИ :: ECONOMY :: ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ РЕФОРМУВАННЯ  СИСТЕМИ ОПОДАТКУВАННЯ УКРАЇНИ
:: ECONOMY :: ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ РЕФОРМУВАННЯ  СИСТЕМИ ОПОДАТКУВАННЯ УКРАЇНИ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 30

Термін подання матеріалів

24 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 22



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ РЕФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ ОПОДАТКУВАННЯ УКРАЇНИ

 
20.02.2013 09:44
Автор: Ціпотан Вікторія Сергіївна, студентка Вінницького національного аграрного університету
[Секція 6. Податкова система. Бюджетна система. Правові відносини в економічній системі;]
Існуюча в Україні  система оподаткування  формувалася на початку 90-х років минулого сторіччя і значною мірою являла собою копію систем оподаткування країн з розвинутою ринковою економікою. Запозичення вказаного досвіду без урахування специфіки української економіки призвело до економічного пригнічення підприємств виробничої сфери, зростання цін,  втрат у формуванні дохідної частини бюджету. У сфері оподаткування щорічно виявляються численні факти ухилень від сплати податків, легалізації (відмивання) доходів, отриманих злочинним шляхом, незаконного виготовлення та збуту продукції, приховування прибутків від оподаткування [ 3].
У сучасних умовах господарювання складно переоцінити значення податків. Вони забезпечують виконання державою своїх функцій, тісно пов’язані з оздоровленням фінансово-кредитних відносин, забезпеченням дохiдної частини бюджету.Податки не повинні зводити нанівець зацікавленість підприємств в економiчнiй активності. Удосконалення системи оподаткування було й залишається одним із найголовніших завдань податкової реформи [2].
Метою проведення податкової реформи є приведення податкової системи у відповідність з пріоритетами державної політики соціально-економічного розвитку, сприяння сталому економічному зростанню шляхом лібералізації податковоїсистеми на основі виваженої інвестиційно-інноваційної політики, забезпечення достатнього обсягу сукупних податкових надходжень до бюджетів усіх рівнів на основі проведення збалансованої бюджетної політики, встановлення ліберального відношення до платників,  які сумлінно виконують свої податкові зобов’язання, і посилення відповідальності за несплату податків[1].
У процесі реформування системи оподаткування в Україні важливою проблемою є не лише рівень податкового тягаря, а й оптимальне поєднання прямих і непрямих податків. Необхідно докорінно змінити ставлення до місцевих податків і зборів, суттєво підняти їх значення у формуванні дохідної частини місцевих бюджетів. Найсуттєвішими вадами місцевого оподаткування є незначна фіскальна роль податків і зборів та відсутність прав у органів місцевого самоврядування запроваджувати на своїй території власні податки і збори. На місцях завжди є свої особливі об’єкти оподаткування, які можуть відчутно наповнити місцеві бюджети, а отже, дати змогу спрямувати додаткові кошти на розв’язання економічних і соціальних проблем регіонів. 
Виділимо основні стратегічні цілі  реформи системи оподаткування: 
– підвищення конкурентоспроможності вітчизняного бізнесу; 
– легалізація тіньового сектора; 
– активізація інвестиційних процесів в економіці; 
– простота та зрозумілість податкових норм для суб’єктів господарювання; 
– скорочення витрат платників на нарахування і сплату податків та держави на їх адміністрування; 
– адаптація податкового законодавства України до законодавства ЄС; 
– забезпечення умов для добровільного виконання вимог податкового законодавства платниками податків;
– автоматизація процесів оподаткування із застосуванням сучасних технологій. 
Отже, можна виділити основні завдання реформи системи оподаткування: 
–  удосконалення інституційного середовища оподаткування,  сприятливого для реалізації принципу рівності всіх платників перед законом, відповідального ставлення платників до виконання своїх податкових зобов’язань. Встановлення чітких правил регулювання взаємних зобов’язань держави і платників податків, дієвого контролю за їх дотриманням; 
– підвищення регулювального потенціалу системи оподаткування на основі запровадження інноваційно-інвестиційних преференцій;
– поетапне зниження податкового навантаження на платників;
– стимулювання зміцнення позицій вітчизняного бізнесу в конкурентній боротьбі за рахунок зменшення частки податків у витратах;
– гармонізація податкового, валютного, митно-тарифного, зовнішньоекономічного та цивільного законодавства; 
– зменшення кількості контролюючих органів з одночасним створенням єдиних правил контролю за нарахуванням та сплатою податків і зборів (обов’язкових платежів); 
– забезпечення проведення заходів щодо легалізації доходів та майна,  отриманих з порушенням податкового законодавства. 

Список використаних джерел:
1. Концепція реформування податкової системи України. Електронний ресурс: Режим доступу: http://www.dkrp.gov.ua
2. Лісовий А. В., Удосконалення системи оподаткування в Україні / А.В. Лісовий, С.В.Кирпа //Науковий вісник Національного університету ДПС України (економіка, право),  1(56) 2012
3. Радецька О.О.,Система оподаткування в Україні : проблеми та шляхи її зниження /О.О.Радецька//Вісник Хмельницького національного університету 2010, № 5, T. 3


Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
СУТЬ АКЦИЗНОГО ПОДАТКУ ТА ЙОГО ПРОБЛЕМИ ФУНКЦІОНУВАННЯ В УКРАЇНІ
20.02.2013 10:35
ПОДАТКОВА ПОЛІТИКА В УКРАЇНІ ТА ЕФЕКТИВНІСТЬ ЇЇ РЕГУЛЮВАННЯ
20.02.2013 10:27
ШЛЯХИ ТА ПРОБЛЕМИ ПОДАТКОВОГО РЕГУЛЮВАННЯ В УКРАЇНІ ТА ЇХ ВИРІШЕННЯ
20.02.2013 10:08
ПОДАТКОВИЙ КОНТРОЛЬ В УКРАЇНІ: СТАН І ПЕРСПЕКТИВИ
20.02.2013 10:03
ПРОГНОЗУВАННЯ ТА ПЛАНУВАННЯ ВИДАТКІВ МІСЦЕВИХ БЮДЖЕТІВ УКРАЇНИ
18.02.2013 23:43
УДОСКОНАЛЕННЯ ФІНАНСУВАННЯ СОЦІАЛЬНОЇ ІНФРАСТРУКТУРИ РЕГІОНУ
18.02.2013 23:05
ОСНОВНІ ПРОБЛЕМИ РЕФОРМУВАННЯ ПОДАТКОВОЇ СИСТЕМИ
11.02.2013 18:05
ЗАСТОСУВАННЯ АКЦИЗУ В УКРАЇНІ
11.02.2013 16:11




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.300 сек. / Mysql: 1396 (0.24 сек.)