:: ECONOMY :: АДМІНІСТРАТИВНО – ПРАВОВІ РЕЖИМИ У СИСТЕМІ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЕКОНОМІЧНОЇ БЕЗПЕКИ УКРАЇНИ :: ECONOMY :: АДМІНІСТРАТИВНО – ПРАВОВІ РЕЖИМИ У СИСТЕМІ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЕКОНОМІЧНОЇ БЕЗПЕКИ УКРАЇНИ
:: ECONOMY :: АДМІНІСТРАТИВНО – ПРАВОВІ РЕЖИМИ У СИСТЕМІ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЕКОНОМІЧНОЇ БЕЗПЕКИ УКРАЇНИ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 30

Термін подання матеріалів

24 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 21



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

АДМІНІСТРАТИВНО – ПРАВОВІ РЕЖИМИ У СИСТЕМІ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЕКОНОМІЧНОЇ БЕЗПЕКИ УКРАЇНИ

 
22.11.2010 18:24
Автор: Фещук Катерина Олександрівна, студентка Національного університету державної податкової служби України
[Податкова система. Бюджетна система. Державне регулювання економіки. Фінансове право]

Актуальність даної теми полягає в тому, що проблема економічної безпеки має велике значення для будь - якої людини у зв'язку з необхідністю запобігання та нівелювання внутрішніх і зовнішніх загроз і небезпек, що спрямовані на позбавлення її матеріальних і духовних цінностей, а іноді навіть життя.[2, c.161]
Забезпечення економічної безпеки України – це один із найважливіших  національних пріоритетів, гарантів державної незалежності України, умова її прогресивного розвитку, мирного економічного життя й добробуту громадян.
Існує на сьогодні низка факторів, що загрожують економічній безпеці, а саме: криміналізація суспільства, корупція, стан вітчизняної економіки, загострення міжнаціональних відносин тощо.[6, c.514]
Вирішення щодо врегулювання та забезпечення практичної реалізації ряду важливих комплексних проблем у сфері економічної безпеки тісно пов'язані з інститутом  адміністративно – правових режимів, який останнім часом привертає увагу науковців – правників.[3, c.48]
Предметом дослідження адміністративно – правових режимів у системі забезпечення економічної безпеки є механізм формування та реалізації стратегії економічної безпеки України, що покликана забезпечити захист національних інтересів країни від зовнішніх і внутрішніх загроз за рахунок політичних, економічних, військових, правових, науково – технічних та інших заходів української держави.
Певні питання теорії та практики щодо адміністративно – правових режимів досліджували як вітчизняні, так і зарубіжні автори, а саме: В.Авер'янов, О.Бандурка, Д.Бахрах, В.Бєлєвцева, Ю.Битяк, Ж.Вендель, В.Гаращук, Є.Додін, В.Конопльов, А.Комзюк, В.Ласточкін, В.Настюк, О.Негодченко, В.Опришко, О.Остапенко, О.Пєтков, Г.Пономаренко, В.Рушайло, Х.Ярмакі та інші.[2, c.161]
Своєрідність адміністративно – правового режиму проявляється в особливому порядку виникнення і формування змісту прав і обов'язків учасників адміністративно – правових відносин та їх здійснення, наявності специфічних санкцій, особливих засобах їх реалізації, а також в дії єдиних принципів, загальних положень, які поширюються на дану сукупність правових норм.
Економічна безпека – це стан держави, за яким вона забезпечена можливістю створення і розвитку умов для плідного життя її населення, перспективного розвитку її економіки в майбутньому та в зростанні добробуту її мешканців.
Адміністративно-правовий режим – це певне поєднання адміністративно - правових засобів регулювання, що проявляється в централізованому порядку, імперативному методі правового впливу та юридичній нерівності суб'єктів правовідносин.
Основні елементи адміністративно – правового режиму:
1) метод правового регулювання;
2) особливі адміністративно – правові засоби встановлення та форми виникнення прав і обов'язків;
3) принципи;
4) особливість адміністративного законодавства;
5) встановлення поряд із загальногалузевим правовим режимом внутрішньогалузевих правових режимів, а саме:
- режиму  секретності;
- митного режиму;
- режиму державного кордону;
- режиму вільних економічних зон;
- режиму здійснення певних видів підприємницької діяльності та ін.
У своїх працях В.Ісаков виокремлював у правовому режимі елемент соціальних відносин, який розглядається як взаємозв'язок об'єкта або виду діяльності, явища, процесу, інституту, закріпленого правовими засобами, і такий, що забезпечує досягнення окремих цілей.[4, с.35]
С.Алексєєв робить особливий наголос на те, що режим є порядком регулювання і виражається в комплексі правових засобів.  Він зазначає, що правовий режим має основні смислові відтінки слова «режим», у тому числі й те, що правовий режим виражає ступінь жорстокості юридичного регулювання, наявність визначених обмежень і пільг, певний рівень активності суб'єктів, межі їх правової самостійності.[1, c.184 - 185]
Правові режими класифікують:
1) за масштабом волі громадян і організацій у використанні своїх можливостей для реалізації суб'єктивних прав виділяють пільгові та обмежуючі режими;
2) за глибиною змін у конституційному статусі громадян і організацій відрізняють звичайні та надзвичайні режими;
3) за часом дії виділяють постійні (паспортний режим) або короткочасні, ситуаційні (надзвичайний стан) режими;
4) за територією дії розрізняють режими, що діють на всій території України або в окремих її регіонах чи місцях (режим прикордонної зони);
5) за окремими об'єктами виділяють режими заповідників, вогнепальної зброї, отрути та інші;
6) за видами діяльності розрізняють режими оперативно – розшукової діяльності, окремих видів підприємницької діяльності.
Усі  адміністративно-правові режими мають дві взаємопов'язані сторони: змістовну і формальну.
Змістовну сторону складають: причини і мета введення режиму; його організаційні, економічні елементи; пов'язані з ними дії.
Формальна (юридична) сторона містить такі елементи: хто, на який строк, на якій території встановлює режим; процедура його введення, здійснення, скасування; система «режимних» обов'язків і прав.
Правова основа адміністративно – правових режимів: Конституція України, закони України, укази Президента, постанови КМУ, нормативно – правові акти місцевих органів виконавчої влади, а також інші правові акти відомчого рівня.[2, c.165]
Важливе значення має для забезпечення економічної безпеки України створення спеціальних (вільних) економічних зон, - це територія України, на якій установлюється і діє спеціальний правовий режим економічної діяльності, який проявляється у пільгових митних, валютно – фінансових, податкових та інших умовах для національних та іноземних юридичних і фізичних осіб.[6, с.319]
Основною метою створення режиму вільних економічних зон є: стимулювання структурних перетворень в економіці через залучення іноземних інвестицій; активізація спільної з іноземними інвесторами підприємницької діяльності для нарощування експорту товарів і послуг; поліпшення використання природних і трудових ресурсів; прискорення соціально – економічного розвитку окремих регіонів та України в цілому, підвищення життєвого рівня населення.[6, c.319]
Основні види спеціальних (вільних) економічних зон: зовнішньоторгівельні зони – частина території держави, де товари іноземного походження можуть зберігатися, купуватися та продаватися без сплати мита і митних зборів або з їх відстроченням; комплексні виробничі зони – частина території держави, на якій запроваджується  спеціальний (пільговий, податковий, валютно – фінансовий, митний тощо) режим економічної діяльності з метою стимулювання підприємництва, залучення інвестицій у пріоритетні галузі господарства, розширення зовнішньоекономічних зв'язків, запозичення нових технологій, забезпечення зайнятості населення; науково – технічні зони – СЕЗ, спеціальний правовий режим який орієнтований на розвиток наукового і виробничого потенціалу, досягнення нової якості економіки через стимулювання фундаментальних і прикладних досліджень, з подальшим впровадженням результатів наукових розробок у виробництво; туристсько – рекреаційні зони – вільні економічні зони, які створюються в регіонах, що мають багатий природний, рекреаційний та історико – культурний потенціал, з метою ефективного його використання і збереження, а також активізації підприємницької діяльності; зони прикордонної торгівлі – частина території держави на кордонах із сусідніми державами, де діє спрощений порядок перетину кордону і торгівлі; банківсько – страхові зони – це зони, в яких запроваджуються особливо сприятливий режим здійснення банківських та страхових операцій в іноземній валюті для обслуговування нерезидентів.[6, с.321-322]
Отже, адміністративно – правові режими у системі забезпечення економічної безпеки України – це врегульований законодавством порядок захисту важливих інтересів особи, суспільства й держави від зовнішніх і внутрішніх загроз.
Конституція України підтверджує легітимність та правову природу існування даних правових режимів і окремих обмежень прав і свобод, які можуть бути застосовані для забезпечення безпеки громадян і захисту конституційного ладу в умовах  адміністративно – правових режимів.[5, с.249]


Список використаних джерел:
1. Алексеев С.С. Общие дозволения и общие запреты в советском праве. - М., 1989. - с.184 – 185.
2. Бєлєвцева В.Адміністративно – правові режими у системі забезпечення національної безпеки України: поняття, зміст та значення //Право України. - 2010. - №6. - c.161 – 166.
3. Дзьобань О., Соснін О. Теоретичні основи Національної безпеки України: навч. посіб. - К., 2009. - 384с. - с.7.
4. Исаков В.Б. Правовые режимы и их совершенствование. - Свердловск, 1982. - с.34 – 39.
5. Копан О.Дослідження методологічних засад надзвичайних адміністративно – правових режимів//Право України. - 2010. - №5. - с.249.
6. Стеценко С.Г. Адміністративне право України: навч. посіб.  - К., 2008. - 622с. - с.319 – 322.


e-mail: meplihka@ukr.net

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
АДМІНІСРАТИВНО-ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ В СФЕРІ ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
17.11.2010 14:46
СТАН ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ ВІТЧИЗНЯНОГО ФОНДОВОГО РИНКУ В УМОВАХ КРИЗОВИХ ЯВИЩ
10.11.2010 13:15
ПОДАТКОВИЙ КОДЕКС: ГАРМОНІЗАЦІЯ ЧИ ЗАГОСТРЕННЯ ЕКОНОМІЧНИХ ВІДНОСИН
09.12.2010 11:11
АДАПТАЦІЯ СИСТЕМИ ПДВ УКРАЇНИ ДО ЄВРОПЕЙСЬКИХ СТАНДАРТІВ
08.12.2010 18:03
ВИКОРИСТАННЯ СИСТЕМИ СТИМУЛІВ ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ ТРАНСПОРТНОГО МАШИНОБУДУВАННЯ В СВІТОВІЙ ПРАКТИЦІ
08.12.2010 10:39
НЕОБХІДНІСТЬ ФОРМУВАННЯ ЕФЕКТИВНОЇ ДЕРЖАВНОЇ ПОЛІТИКИ ФІНАНСОВОГО ВИРІВНЮВАННЯ
07.12.2010 18:04
ОЦІНКА ЕФЕКТИВНОСТІ ПРОЦЕСУ АДМІНІСТРУВАННЯ МИТНИХ ПЛАТЕЖІВ
07.12.2010 15:32
ПРОБЛЕМИ БЮДЖЕТНОГО РЕГУЛЮВАННЯ ЕКОНОМІКИ РЕГІОНІВ УКРАЇНИ
07.12.2010 15:18
ВПЛИВ МЕХАНІЗМІВ СТРУКТУРНОГО РОЗВИТКУ НА ПРОПОРЦІЇ ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ
06.12.2010 23:42
ДЕРЖАВНИЙ БОРГ УКРАЇНИ ТА ЙОГО ВПЛИВ НА ЕКОНОМІКУ
06.12.2010 23:37




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.341 сек. / Mysql: 1396 (0.263 сек.)