:: ECONOMY :: ЗОВНІШНЯ ЗАБОРГОВАНІСТЬ ТА ЇЇ ВПЛИВ НА ФІНАНСОВУ БЕЗПЕКУ УКРАЇНИ :: ECONOMY :: ЗОВНІШНЯ ЗАБОРГОВАНІСТЬ ТА ЇЇ ВПЛИВ НА ФІНАНСОВУ БЕЗПЕКУ УКРАЇНИ
:: ECONOMY :: ЗОВНІШНЯ ЗАБОРГОВАНІСТЬ ТА ЇЇ ВПЛИВ НА ФІНАНСОВУ БЕЗПЕКУ УКРАЇНИ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 30

Термін подання матеріалів

24 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 23



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ЗОВНІШНЯ ЗАБОРГОВАНІСТЬ ТА ЇЇ ВПЛИВ НА ФІНАНСОВУ БЕЗПЕКУ УКРАЇНИ

 
21.02.2013 23:33
Автор: Задорожний Артем Олександрович, студент Дніпропетровської державної фінансової академії
[Секція 5. Банківська справа. Фінанси, грошовий обіг та кредит;]
Зовнішня заборгованість держави як невід’ємна детермінанта світової економіки і важливий аспект сучасної фінансової глобалізації є об’єктивно зумовленим феноменом державних фінансів в умовах ринкових та демократичних трансформацій.
Боргова безпека є необхідним елементом ефективної реалізації економічної стратегії країни та вирішення першочергових завдань забезпечення фінансової безпеки.
Фінансова безпека – це такий стан бюджетної, грошово-кредитної, банківської, валютної системи та фінансових ринків, який характеризується збалансованістю, стійкістю до  внутрішніх і зовнішніх негативних загроз, здатністю забезпечити ефективне функціонування національної економічної системи та економічне зростання.[1]



Зовнішня заборгованність України за 2008-2012рр.

Починаючи з 2000 р., спостерігається тенденція до зростання зовнішнього державного боргу, значні прирости було зафіксовано у 2008 р. Аналізуючи дані табл.1, можна сказати, що загальна сума зовнішнього боргу з 2008 до 2010 рр. зростала значними темпами, цей ріст спричинила  світова фінансово-економічна криза, борг різко зріс: з 53,5 млрд.грн., у 2007 р. до 208,8 млрд грн.. Після кризи національна економіка відновлюється повільними темпами, що і є причиною зростання боргу.[3]
Перспективи інтеграції національної економіки у світову залежать від спроможності країни своєчасно виконувати свої боргові зобов’язання, невід’ємною умовою чого є забезпечення фінансової стабільності. З метою визначення можливостей зовнішнього фінансування країни за наявності боргу в практиці міжнародних кредитних відносин використовують ряд показників платоспроможності та боргового навантаження на економіку. Розрахунок їх ґрунтується на співвідношенні зовнішнього державного боргу і витрат на його обслуговування та ВВП, експорту товарів і послуг, доходів державного бюджету тощо. Розглянемо співвідношення зовнішнього державного боргу до ВВП, дані наведені у табл.2.[2]



Отже, проаналізувавши один з показників платоспроможності табл.2, можно зробити такі висновки, що  ситуація щодо зовнішньої заборгованості України досить складна і неоднозначна. З одного боку, незважаючи на істотне погіршення показників платоспроможності та боргового навантаження на економіку України у 2009 р., за міжнародними стандартами борговий тягар не є загрозливим для економічної безпеки країни. Тобто Україна не перебуває у стані критичної залежності від зовнішнього фінансування, вона спроможна покрити заборгованість валютними доходами від експорту та має потенціал щодо її покриття за рахунок коштів державного бюджету. Однак, з іншого боку, незважаючи на всі сприятливі умови щодо зменшення рівня зовнішнього державного боргу, його значення з кожним роком зростає і тиск на державні фінанси лише посилюється.[2]
Наслідками такої ситуації та її погіршення можуть бути: зростання інфляції, випередження цін над виплатами заробітних плат, залежність країни від кредиторів та збільшення зобов’язань України, девальвація національної валюти, значне здорожчання енергоносіїв тощо.
Необхідно в найкоротші строки розробити і затвердити стратегію боргової політики, здійснювати виплати на обслуговування державного боргу; аналізувати основні макроекономічні показниками боргової безпеки України; заохочувати інвесторів вкладати кошти в реальний сектор економіки, створити при¬вабливі умови для ведення підприємницької діяльності (у тому числі виходу її з «тіні»), створити міцну правову базу для розвитку економіки; сприяти привабливості державних боргових інструментів тощо.
Отже, формування внутрішнього і зовнішнього державного боргу є потужним важелем макроекономічного регулювання та інструментом реалізації економічної стратегії. Здійснення нових запозичень та обслуговування боргу суттєво впливає не тільки на фіскальну й монетарну політику держави, а й на стан і розвиток економіки в цілому.

Список використаних джерел:
1. А.І. Маренич. Про вплив боргової безпеки на фінансову безпеку України / Маренич А.І. // Вісник Університету банківської справи Національного банку України – 2011. – № 3 (12). – C.84–86
2. К.М. Філоненко. Зовнішній борг України: аналіз динаміки та структури / Філоненко К.М. // Статистика та економ аналіз – 2010. –  №2. – C.34–38.
3. Офіційний Web-сайт Міністерства фінансів України [Електронний ресурс]. — Режим доступу: www.minfin.gov.ua.


Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ ІПОТЕЧНОГО РИНКУ В УКРАЇНІ
20.02.2013 13:13
ОЦІНКА ПРИВАБЛИВОСТІ СИСТЕМИ ІНТЕРНЕТ-БАНКІНГУ
20.02.2013 10:16
ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ФІНАНСОВОЇ ПОЛІТИКИ ДЕРЖАВИ
19.02.2013 00:28
ЗАСТОСУВАННЯ ТЕОРІЇ РЕФЛЕКСИВНОСТІ В ІНВЕСТУВАННІ
18.02.2013 11:22




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.171 сек. / Mysql: 1396 (0.133 сек.)