:: ECONOMY :: МЕХАНІЗМ ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ РЕГІОНАЛЬНОЮ СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНОЮ СИСТЕМОЮ :: ECONOMY :: МЕХАНІЗМ ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ РЕГІОНАЛЬНОЮ СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНОЮ СИСТЕМОЮ
:: ECONOMY :: МЕХАНІЗМ ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ РЕГІОНАЛЬНОЮ СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНОЮ СИСТЕМОЮ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 30

Термін подання матеріалів

24 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 16



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

МЕХАНІЗМ ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ РЕГІОНАЛЬНОЮ СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНОЮ СИСТЕМОЮ

 
25.01.2012 13:29
Автор: Сорока Микола Петрович, кандидат економічних наук, докторант кафедри державного управління та місцевого самоврядування Чорноморського державного університету імені Петра Могили
[Секція 2. Менеджмент. Маркетинг;]
Говорячи про організаційно-управлінські структури місцевого самоврядування як про важливий елемент механізму управління розвитком регіональною соціально-економічною системою, слід зазначити, що серйозним гальмом у реалізації функцій місцевого самоврядування є територіальний устрій держави, що не дає повного комплексу повноважень органам управління, і необхідних ресурсів для надання населенню соціально-економічних послуг. За такої схеми органам управління складно не лише розподілити повноваження, але й здійснити розрахунок ефективності використання бюджетних коштів, а також облік розподілу й використання ресурсів.
Отже, питання проведення територіально-адміністративної реформи надзвичайно постало необхідним шляхом у вирішенні проблем щодо стимулювання ефективної роботу всіх ланок державної влади й організаційно-управлінських структур органів місцевого самоврядування на основі чіткого поділу їхніх функцій і повноважень.
Реалізація моделі механізму державного управління регіональною соціально-економічною системою повинна відповідати сутності економічних законів, формуючи умови не тільки для сполучення інтересів всіх суб’єктів господарювання, але і для забезпечення адекватності даного механізму обєктивним потребам суспільного виробництва. Це обставина, на наш погляд, дозволить найбільш повно реалізувати переваги регульованих ринкових відносин.
Відзначимо, що реалізація механізму державного управління регіональною соціально-економічною системою дозволить вирішувати наступні завдання:
- забезпечення високого рівня умов життєдіяльності населення регіону, і підвищення якості життя;
- трансформація економічної й соціальної сфер господарства регіону на основі аналізу, прогнозування й програмування основних макроекономічних показників регіонального розвитку;
- оптимізація фінансових потоків, формування умов і механізмів формування й розвитку економічної бази регіону й муніципальних утворень;
- забезпечення екологічної безпеки в регіоні; формування й реалізація структурної, інвестиційної й науково-технічної політики в регіоні, а так само розвиток форм елементів ринкової інфраструктури.
Механізм державного управління регіональною соціально-економічною системою вимагає врахування економічних, політичних, соціальних, екологічних і інших факторів, які впливають на формування економічного середовища в регіоні, а так само ґрунтуватися на певних принципах, які обумовлені законами ринкової економіки. Так, А.І. Гаврилов  основними принципами, які забезпечують реалізацію механізму територіального управління соціально-економічної системи вважає децентралізацію, партнерство, субсидіарність, мобільність і адаптивність, а також принцип виділеної компетенції [1, с. 102]. Сутність принципу децентралізації полягає у переміщенні центрів прийняття рішень із загальнодержавного рівня управління регіоном до локального рівня, що дозволяє забезпечувати економічну свободу суб’єктів господарювання в регіоні і делегування функцій управління відповідно до існуючої схеми ієрархічного управління.
Принцип партнерства встановлює правила поведінки об’єктів і суб’єктів державного управління соціально-економічними системами в процесі їх взаємодії як юридично рівних, що виражається у рівноправному функціонуванні регіональних суб’єктів на міжнародному ринку.
Принцип субсидіарності полягає у виділенні фінансових ресурсів під заздалегідь певні цілі і реалізується державним управлінням регіональних соціально-економічних систем за допомогою формування механізмів перерозподілу фінансових ресурсів з метою забезпечення мінімальних державних соціальних стандартів для всього населення регіону.
Сутністю принципу мобільності і адаптивності є здатність системи регіонального управління реагувати на зміни зовнішнього середовища, що проявляється в постійній трансформації функціональної й організаційної структур регіонального управління, що дозволяє суб’єктам управління адаптуватися до мінливих ринкових умов.
Принцип виділеної компетенції полягає у диференціації функцій не  лише між сферами державного управління регіональними соціально-економічними системами, а і всередині них, здійснюючи, таким чином, перерозподіл функцій суб’єктів державного, регіонального й муніципального управління, а також забезпечуючи ресурсами процес реалізації кожної функції.
Модель механізму державного управління регіональною соціально-економічною системою містить у собі один з основних елементів – функції територіального управління, які виступають як форми впливу на економічні, соціальні, екологічні, політичні й інші процеси в регіоні, до них відносять: цілеполагання, регулювання і стимулювання [1].
Функція цілеполагання обумовлена необхідністю здійснення наукового прогнозування соціально-економічного розвитку регіону й розробкою регіональних цільових програм, які є стратегічними документами, що визначають основні пріоритети соціально-економічного розвитку регіону.
Функція регулювання в державному управлінні регіональною соціально-економічною системою реалізується в системі об’єктів, які відносяться до державної власності й дозволяє використовувати методи як прямого, так і опосередкованого впливу. При цьому ступінь впливу суб’єкта управління на всі об’єкти, у тому числі й на об’єкти регіональної власності, буде постійно змінюватись, оскільки обсяг і повнота реалізації функції регулювання визначається характером розвитку ринкових відносин.

Список використаної літератури:
1. Гаврилов А.И. Региональная экономика и управление/ А.И. Гаврилов. - М.: Юнити-Дана, 2002. – 239 с.


Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
МОДЕЛЮВАННЯ ФОРМУВАННЯ МАРКЕТИНГОВОЇ ТОВАРНОЇ ПОЛІТИКИ ХАРЧОВИХ ПІДПРИЄМСТВ УКРАЇНСЬКОГО ПРИЧОРНОМОР'Я
31.01.2012 15:22
МОДЕЛЮВАННЯ В УПРАВЛІННІ У ГАЛУЗІ ВИКОРИСТАННЯ ТА ОХОРОНИ ЗЕМЕЛЬНИХ РЕСУРСІВ
25.01.2012 13:46
МОДЕРНІЗАЦІЯ І РЕКОНСТРУКЦІЯ ОСНОВНОГО ВИРОБНИЧОГО ПОТЕНЦІАЛУ ПРОМИСЛОВОГО СЕКТОРА УКРАЇНИ
25.01.2012 13:42
СУТНІСТЬ УПРАВЛІННЯ МАРКЕТИНГОВОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ АГРАРНИХ ПІДПРИЄМСТВ ЯК СИСТЕМИ ЇХ ВЗАЄМОДІЇ НА ПРОДОВОЛЬЧОМУ РИНКУ
25.01.2012 13:34
ЗАЛУЧЕННЯ ІНВЕСТИЦІЙНИХ РЕСУРСІВ У СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКІ ПІДПРИЄМСТВА
25.01.2012 13:21
РОЗВИТОК ВНУТРІШНЬОГО РИНКУ ТА ЗМІЦНЕННЯ ПРОДОВОЛЬЧОЇ БЕЗПЕКИ КРАЇНИ
25.01.2012 11:50
ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ ЦІН НА СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКУ ПРОДУКЦІЮ
25.01.2012 11:42
ЕФЕКТИВНІСТЬ СТВОРЕННЯ ЄДИНОЇ СИСТЕМИ РЕЄСТРАЦІЇ ЗЕМЕЛЬНИХ ДІЛЯНОК ТА ОБ’ЄКТІВ НЕРУХОМОСТІ
25.01.2012 11:36
ПРОГНОЗУВАННЯ Й РЕГУЛЮВАННЯ ПРОЦЕСІВ РОЗВИТКУ БУДІВЕЛЬНОГО КОМПЛЕКСУ
25.01.2012 11:24
ЗАХОДИ УСУНЕННЯ ДИСПРОПОРЦІЙ МІЖ РИНКОМ ПРАЦІ І РИНКОМ ОСВІТНІХ ПОСЛУГ
25.01.2012 11:14




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.193 сек. / Mysql: 1425 (0.148 сек.)